Scudo Sports

Elektrikli bisiklet devri

Hocam şu ilan nasıl?

İlan kodu: 959842173

@mhmtp @mcb
Mid-drive harici sistem önermem. Çünkü ön yada arkadan tahrikli sistemlerde motor gücü ne ise onu kullanırsınız. Misal 100kg kullanıcı on derecelik yokuşu çıkarken bisiklet çok zorlanır bataryanın çoğunu tüketir. Misal on derece bir yokuşta ön yada arka tahrikli motor %30 batarya tüketti diyelim, aynı rotayı mid-drive motor sadece %5 batarya sarfiyatı ile çıkabilir. Pedallara bağlı olduğu için vitesler yardımı ile hızını ve çekişini değiştirerek sarfiyatı azaltabilirsiniz. Ayrıca bir çok mid-drive motor batarya bitiminde dişliyi pedaldan ayırıp sizi rahatlatır. Diğer sistemlerde dişli yükü sizdedir.

Bu bisiklet zaten eski motoru nasıl kullanıldı bilmek zor. Garanti yok.
 
  • Beğen
Tepkiler: suyunsesi
Scudo
Mid-drive harici sistem önermem. Çünkü ön yada arkadan tahrikli sistemlerde motor gücü ne ise onu kullanırsınız. Misal 100kg kullanıcı on derecelik yokuşu çıkarken bisiklet çok zorlanır bataryanın çoğunu tüketir. Misal on derece bir yokuşta ön yada arka tahrikli motor %30 batarya tüketti diyelim, aynı rotayı mid-drive motor sadece %5 batarya sarfiyatı ile çıkabilir. Pedallara bağlı olduğu için vitesler yardımı ile hızını ve çekişini değiştirerek sarfiyatı azaltabilirsiniz. Ayrıca bir çok mid-drive motor batarya bitiminde dişliyi pedaldan ayırıp sizi rahatlatır. Diğer sistemlerde dişli yükü sizdedir.

Bu bisiklet zaten eski motoru nasıl kullanıldı bilmek zor. Garanti yok.
Anladım hocam bir arkadaş ile konuştum mid drive motorlar sıkıntılı diyor yani yanlış vites kullanımın da en basiti dişli sıyırır ama hub da sorun yaşamazsın dedi Alba nın sattığı 500 hub motoru önerdi de kafamı yine karıştırdı 😀

Edit: Hub motorların bakım gibi sorunu yokmuş.
 
220v yada bölgede kullanılan
2020 yilinda Hollanda'da satilan bisikletlerin yarisi elektrikliymis. Kullanim giderek artiyor da, bunlarin sarj edilmesi icin altyapi mesele olacak ileride.

(link)
220v yada geçerli bölgenin şehir elektrikleri ile dolum yapılıyor. Arabalardaki gibi komplike bir yapı söz konusu değil. Priz her yerde bulunur sıkıntı olacağını sanmam ama şarj olayı gelişip yarım saat yada bir saate full şarj olabilmeli ulaşım için lakin şimdi yedi saat sürüyor tam şarj.
 
  • Beğen
Tepkiler: Robinson Crusoe
Mid-drive harici sistem önermem. Çünkü ön yada arkadan tahrikli sistemlerde motor gücü ne ise onu kullanırsınız. Misal 100kg kullanıcı on derecelik yokuşu çıkarken bisiklet çok zorlanır bataryanın çoğunu tüketir. Misal on derece bir yokuşta ön yada arka tahrikli motor %30 batarya tüketti diyelim, aynı rotayı mid-drive motor sadece %5 batarya sarfiyatı ile çıkabilir. Pedallara bağlı olduğu için vitesler yardımı ile hızını ve çekişini değiştirerek sarfiyatı azaltabilirsiniz. Ayrıca bir çok mid-drive motor batarya bitiminde dişliyi pedaldan ayırıp sizi rahatlatır. Diğer sistemlerde dişli yükü sizdedir.

Bu bisiklet zaten eski motoru nasıl kullanıldı bilmek zor. Garanti yok.
Bu da başka bir kifuka ilanı diğeri satmaktan vazgeçmiş

932110642
 
Anladım hocam bir arkadaş ile konuştum mid drive motorlar sıkıntılı diyor yani yanlış vites kullanımın da en basiti dişli sıyırır ama hub da sorun yaşamazsın dedi Alba nın sattığı 500 hub motoru önerdi de kafamı yine karıştırdı 😀
Emin ol yaşamazsın. Nerden biliyorum? :naslyany: Abim bisiklet deneyimi sıfır 69 yaşında sağlık için carraro e-viva elektrikli bisiklete biniyor. O kadar deneyimsiz ki dik yokuşta zincir yükte iken elektrik desteği zaten full de, çatır kütür vites değiştiriyor. Şuan 6. senesinde bir defa vites ayarı yapıldı bakımda sadece. Eğer çıksa zaten kesin onda çıkardı.
Bu da başka bir kifuka ilanı diğeri satmaktan vazgeçmiş

932110642
Onun yerine sana gerçek bir tavsiye git düşünme bunu al. Bu kullandığım model saat gibi 7 yıldır çalışıyor. 6. yılında batarya değişti sadece menzil azaldı diye yedekte durmakta.
(link)
 
Son düzenleme:
Merhaba arkadaşlar.Yaklaşık 4 yıldır Bafang BBSHD 1000w mid drive kitini kron trekking serisi bisikletimde kullanıyorum.Size şu kadar söyleyebilirim, hayatımda aldığım en güzel kararlardan biri, resmen bisikletin üstünden inmiyorum. 6 sene İstanbul'da yaşadıktan sonra tayinim Kırklareli / Demirköy / İğneada'ya çıktı ve gerçekten cennet gibi yerler.Dahili shimano, bosch, yamaha sistemler ve Bafangın 750 ve 1000w mid drive serilerini karşılaştırmak isterim.Çünkü bu konuda gerçekten çok fazla bilgi kirliliği var.Bazı arkadaşlar bafang kitlere karşı baya bi sert davranmışlar, hiç hub motor kullanmadım fakat mid drive sistemlerine söyleyecek söz yok.Tabiki fabrika çıkışlı kadrosu elektrikli bisiklet için üretilmiş bisikletler göze daha iyi gelebilir, fakat bugün en fazla tork ürettiğini söylediğimiz bosch performance cx motoru bile 85nm tork üretiyor.Bu değer bafangın 1000w kitinde 160 tork.Şimdi burada çocuklar gibi senin araban kaç basıyor benim arabam kaç basıyor olayı değil elbette bir bisiklet için bu denli yüksek ihtiyacınız yok fakat olayın arka yüzünde başka şeyler var.Mesela bafang kitinizden bir süre sonra ses gelmeye başladığında içini açıp dişlilere gres sürüp kapatıyorsunuz ve devam ediyorsunuz, veya artık pil performansı bittiğinde kutusunu götürüp sadece pillerin değişimini yaptığınızda 17.5ah değerinde yüksek bir batarya kapasitesine 3000₺ gibi bir fiyata sahip olabiliyorsunuz.Bir ek batarya alayım derseniz, sepet tipi olur veya suluk tipi olur, yine 3500₺ karşılığında alıyorsunuz.Uzun turlarda yapacağınız km otomatik olarak 2 katına çıkıyor.Bazı arkadaşların belirttiği gibi eğer siz bisikleti motor gibi kullanmazsanız yine normal bisikletteki gibi yine yorulup terliyorsunuz sadece gideceğiniz yere daha çabuk gitmiş oluyorsunuz.Bafang kitlerde hız sınırını 99km'ye kadar açabiliyorsunuz(ki bu hızlara çıkamazsınız max bayır aşağı 75km).Motor için yapılan usb kablosu ile bilgisayara bağlayıp 1'den 9'a kadar olan kademelerin ince ayarlamasını yapabiliyorsunuz.Son olarak yeni 17.5ah lg pillerden yapılma bataryam ile 141km yaptım ve hâlâ %26 seviyesinde.Gittiğim yolda bilen bilir İğneada'dan Yenice'ye kadar.Arasında resmen dağ var o dağın ortalama eğimi %15.Ama bu dağ safhasında motoru 9 seviyesinde kullansam 20-30 km sonra batarya biterdi.Burada demek istediğim şey, bir süre sonra gitmek istediğiniz mesafeye göre zaten kendinizi ayarlıyorsunuz.Şimdi gelgelelim hazır sistemlere, Bosch ve yamaha motorlar Türkiye'de tam bir muamma. Servisleri yok bir arıza durumunda nasıl çözüleceği ile ilgili yerli ve yabancı forumlarda kayda değer bir bilgide yok.Bafang için ise resmen derya deniz.Türkiye için elimizde adam akıllı bir shimano motorlar kalıyor.Onda da belli bir km sonra bakıma götürdüğünde, adam motoru açıp sadece gres sürecek ve 500₺ servis ücreti çıkarıyor.Kendim bakım yapayım desen motor için özel üretilmiş anahtar ve vidaların olması lazım, bulamıyorsun.Batarya cihazın kayboldu veya bozuldu yenisini alacağım desen 1500₺nin üzerinde.Bataryam artık öldü yeni bir batarya veya yedek bir batarya alayım desen 11ah veya 14ah kapasitesindeki bataryalara istedikleri fiyat 6000₺-9000₺ bandında.Ya arkadaş bu nedir ya nasıl fiyatlardır bunlar.Yurt dışında batılı ülkelerde bu fiyatlar belki normaldir ama kendim için konuşursam bu fiyatlar gözlerimi yaşartıyor.Dediğim gibi yaklaşık 4 yıldır bafang 1000w mid drive kullanıyorum ve şiddetle öneririm. 750w veya 1000w hangisini alırsanız alın memnun kalacağınızı düşünüyorum.Son olarak değinmek istediğim belki kimsenin değinmediği, motor sesleridir.Ben hep bafang kullandığım için tüm motorlar öyledir zannediyordum fakat geçen arkadaşın shimano e steps 6100 bisikletini kullandım Carraro e-sportive modeli, ya o nasıl motor sesidir öyle.Bafangın hem gücüne hem sessizliğine kurban olayım dedim :) he belki sürenler ya öyle aman aman bir fark yok diyecek ama Demirköy/İğneada tarafları hep orman ve sessizlik, o sessizlikte ciddi derecede fark edilip keyif kaçırabiliyor o ses.Daha fazla bilgi almak isteyen arkadaşlara dilim döndüğünce bildiğim kadarıyla tecrübelerimi aktarabilirim.Bu taraflara gelecek arkadaşlarla da beraber güzelce pedallayıp sohbet edebiliriz :)
 
Merhaba arkadaşlar.Yaklaşık 4 yıldır Bafang BBSHD 1000w mid drive kitini kron trekking serisi bisikletimde kullanıyorum.Size şu kadar söyleyebilirim, hayatımda aldığım en güzel kararlardan biri, resmen bisikletin üstünden inmiyorum. 6 sene İstanbul'da yaşadıktan sonra tayinim Kırklareli / Demirköy / İğneada'ya çıktı ve gerçekten cennet gibi yerler.Dahili shimano, bosch, yamaha sistemler ve Bafangın 750 ve 1000w mid drive serilerini karşılaştırmak isterim.Çünkü bu konuda gerçekten çok fazla bilgi kirliliği var.Bazı arkadaşlar bafang kitlere karşı baya bi sert davranmışlar, hiç hub motor kullanmadım fakat mid drive sistemlerine söyleyecek söz yok.Tabiki fabrika çıkışlı kadrosu elektrikli bisiklet için üretilmiş bisikletler göze daha iyi gelebilir, fakat bugün en fazla tork ürettiğini söylediğimiz bosch performance cx motoru bile 85nm tork üretiyor.Bu değer bafangın 1000w kitinde 160 tork.Şimdi burada çocuklar gibi senin araban kaç basıyor benim arabam kaç basıyor olayı değil elbette bir bisiklet için bu denli yüksek ihtiyacınız yok fakat olayın arka yüzünde başka şeyler var.Mesela bafang kitinizden bir süre sonra ses gelmeye başladığında içini açıp dişlilere gres sürüp kapatıyorsunuz ve devam ediyorsunuz, veya artık pil performansı bittiğinde kutusunu götürüp sadece pillerin değişimini yaptığınızda 17.5ah değerinde yüksek bir batarya kapasitesine 3000₺ gibi bir fiyata sahip olabiliyorsunuz.Bir ek batarya alayım derseniz, sepet tipi olur veya suluk tipi olur, yine 3500₺ karşılığında alıyorsunuz.Uzun turlarda yapacağınız km otomatik olarak 2 katına çıkıyor.Bazı arkadaşların belirttiği gibi eğer siz bisikleti motor gibi kullanmazsanız yine normal bisikletteki gibi yine yorulup terliyorsunuz sadece gideceğiniz yere daha çabuk gitmiş oluyorsunuz.Bafang kitlerde hız sınırını 99km'ye kadar açabiliyorsunuz(ki bu hızlara çıkamazsınız max bayır aşağı 75km).Motor için yapılan usb kablosu ile bilgisayara bağlayıp 1'den 9'a kadar olan kademelerin ince ayarlamasını yapabiliyorsunuz.Son olarak yeni 17.5ah lg pillerden yapılma bataryam ile 141km yaptım ve hâlâ %26 seviyesinde.Gittiğim yolda bilen bilir İğneada'dan Yenice'ye kadar.Arasında resmen dağ var o dağın ortalama eğimi %15.Ama bu dağ safhasında motoru 9 seviyesinde kullansam 20-30 km sonra batarya biterdi.Burada demek istediğim şey, bir süre sonra gitmek istediğiniz mesafeye göre zaten kendinizi ayarlıyorsunuz.Şimdi gelgelelim hazır sistemlere, Bosch ve yamaha motorlar Türkiye'de tam bir muamma. Servisleri yok bir arıza durumunda nasıl çözüleceği ile ilgili yerli ve yabancı forumlarda kayda değer bir bilgide yok.Bafang için ise resmen derya deniz.Türkiye için elimizde adam akıllı bir shimano motorlar kalıyor.Onda da belli bir km sonra bakıma götürdüğünde, adam motoru açıp sadece gres sürecek ve 500₺ servis ücreti çıkarıyor.Kendim bakım yapayım desen motor için özel üretilmiş anahtar ve vidaların olması lazım, bulamıyorsun.Batarya cihazın kayboldu veya bozuldu yenisini alacağım desen 1500₺nin üzerinde.Bataryam artık öldü yeni bir batarya veya yedek bir batarya alayım desen 11ah veya 14ah kapasitesindeki bataryalara istedikleri fiyat 6000₺-9000₺ bandında.Ya arkadaş bu nedir ya nasıl fiyatlardır bunlar.Yurt dışında batılı ülkelerde bu fiyatlar belki normaldir ama kendim için konuşursam bu fiyatlar gözlerimi yaşartıyor.Dediğim gibi yaklaşık 4 yıldır bafang 1000w mid drive kullanıyorum ve şiddetle öneririm. 750w veya 1000w hangisini alırsanız alın memnun kalacağınızı düşünüyorum.Son olarak değinmek istediğim belki kimsenin değinmediği, motor sesleridir.Ben hep bafang kullandığım için tüm motorlar öyledir zannediyordum fakat geçen arkadaşın shimano e steps 6100 bisikletini kullandım Carraro e-sportive modeli, ya o nasıl motor sesidir öyle.Bafangın hem gücüne hem sessizliğine kurban olayım dedim :) he belki sürenler ya öyle aman aman bir fark yok diyecek ama Demirköy/İğneada tarafları hep orman ve sessizlik, o sessizlikte ciddi derecede fark edilip keyif kaçırabiliyor o ses.Daha fazla bilgi almak isteyen arkadaşlara dilim döndüğünce bildiğim kadarıyla tecrübelerimi aktarabilirim.Bu taraflara gelecek arkadaşlarla da beraber güzelce pedallayıp sohbet edebiliriz :)
Hocam merhaba bende katlanır bisan fx3700 var bende buna bafang 350 yada 500 lük middrive taktırmak istiyorum. Bisiklet kendisi orijinal 8 vites. Acaba mid motor bu modele uyum saglar mı
 
Hocam merhaba bende katlanır bisan fx3700 var bende buna bafang 350 yada 500 lük middrive taktırmak istiyorum. Bisiklet kendisi orijinal 8 vites. Acaba mid motor bu modele uyum saglar mı
Mid drive sistemlerde vites sayısının bir önemi yok dediğiniz şey hub motorlar için önemli.Mid drive için orta braket ölçüleri önemlidir
 
Merhaba arkadaşlar.Yaklaşık 4 yıldır Bafang BBSHD 1000w mid drive kitini kron trekking serisi bisikletimde kullanıyorum.Size şu kadar söyleyebilirim, hayatımda aldığım en güzel kararlardan biri, resmen bisikletin üstünden inmiyorum. 6 sene İstanbul'da yaşadıktan sonra tayinim Kırklareli / Demirköy / İğneada'ya çıktı ve gerçekten cennet gibi yerler.Dahili shimano, bosch, yamaha sistemler ve Bafangın 750 ve 1000w mid drive serilerini karşılaştırmak isterim.Çünkü bu konuda gerçekten çok fazla bilgi kirliliği var.Bazı arkadaşlar bafang kitlere karşı baya bi sert davranmışlar, hiç hub motor kullanmadım fakat mid drive sistemlerine söyleyecek söz yok.Tabiki fabrika çıkışlı kadrosu elektrikli bisiklet için üretilmiş bisikletler göze daha iyi gelebilir, fakat bugün en fazla tork ürettiğini söylediğimiz bosch performance cx motoru bile 85nm tork üretiyor.Bu değer bafangın 1000w kitinde 160 tork.Şimdi burada çocuklar gibi senin araban kaç basıyor benim arabam kaç basıyor olayı değil elbette bir bisiklet için bu denli yüksek ihtiyacınız yok fakat olayın arka yüzünde başka şeyler var.Mesela bafang kitinizden bir süre sonra ses gelmeye başladığında içini açıp dişlilere gres sürüp kapatıyorsunuz ve devam ediyorsunuz, veya artık pil performansı bittiğinde kutusunu götürüp sadece pillerin değişimini yaptığınızda 17.5ah değerinde yüksek bir batarya kapasitesine 3000₺ gibi bir fiyata sahip olabiliyorsunuz.Bir ek batarya alayım derseniz, sepet tipi olur veya suluk tipi olur, yine 3500₺ karşılığında alıyorsunuz.Uzun turlarda yapacağınız km otomatik olarak 2 katına çıkıyor.Bazı arkadaşların belirttiği gibi eğer siz bisikleti motor gibi kullanmazsanız yine normal bisikletteki gibi yine yorulup terliyorsunuz sadece gideceğiniz yere daha çabuk gitmiş oluyorsunuz.Bafang kitlerde hız sınırını 99km'ye kadar açabiliyorsunuz(ki bu hızlara çıkamazsınız max bayır aşağı 75km).Motor için yapılan usb kablosu ile bilgisayara bağlayıp 1'den 9'a kadar olan kademelerin ince ayarlamasını yapabiliyorsunuz.Son olarak yeni 17.5ah lg pillerden yapılma bataryam ile 141km yaptım ve hâlâ %26 seviyesinde.Gittiğim yolda bilen bilir İğneada'dan Yenice'ye kadar.Arasında resmen dağ var o dağın ortalama eğimi %15.Ama bu dağ safhasında motoru 9 seviyesinde kullansam 20-30 km sonra batarya biterdi.Burada demek istediğim şey, bir süre sonra gitmek istediğiniz mesafeye göre zaten kendinizi ayarlıyorsunuz.Şimdi gelgelelim hazır sistemlere, Bosch ve yamaha motorlar Türkiye'de tam bir muamma. Servisleri yok bir arıza durumunda nasıl çözüleceği ile ilgili yerli ve yabancı forumlarda kayda değer bir bilgide yok.Bafang için ise resmen derya deniz.Türkiye için elimizde adam akıllı bir shimano motorlar kalıyor.Onda da belli bir km sonra bakıma götürdüğünde, adam motoru açıp sadece gres sürecek ve 500₺ servis ücreti çıkarıyor.Kendim bakım yapayım desen motor için özel üretilmiş anahtar ve vidaların olması lazım, bulamıyorsun.Batarya cihazın kayboldu veya bozuldu yenisini alacağım desen 1500₺nin üzerinde.Bataryam artık öldü yeni bir batarya veya yedek bir batarya alayım desen 11ah veya 14ah kapasitesindeki bataryalara istedikleri fiyat 6000₺-9000₺ bandında.Ya arkadaş bu nedir ya nasıl fiyatlardır bunlar.Yurt dışında batılı ülkelerde bu fiyatlar belki normaldir ama kendim için konuşursam bu fiyatlar gözlerimi yaşartıyor.Dediğim gibi yaklaşık 4 yıldır bafang 1000w mid drive kullanıyorum ve şiddetle öneririm. 750w veya 1000w hangisini alırsanız alın memnun kalacağınızı düşünüyorum.Son olarak değinmek istediğim belki kimsenin değinmediği, motor sesleridir.Ben hep bafang kullandığım için tüm motorlar öyledir zannediyordum fakat geçen arkadaşın shimano e steps 6100 bisikletini kullandım Carraro e-sportive modeli, ya o nasıl motor sesidir öyle.Bafangın hem gücüne hem sessizliğine kurban olayım dedim :) he belki sürenler ya öyle aman aman bir fark yok diyecek ama Demirköy/İğneada tarafları hep orman ve sessizlik, o sessizlikte ciddi derecede fark edilip keyif kaçırabiliyor o ses.Daha fazla bilgi almak isteyen arkadaşlara dilim döndüğünce bildiğim kadarıyla tecrübelerimi aktarabilirim.Bu taraflara gelecek arkadaşlarla da beraber güzelce pedallayıp sohbet edebiliriz :)
Bir ara sizi bafang bayisi sandım. Arkadaşınıza söylemenizde fayda var carraro bisikleti bozuk zira 7 senelik bisikletimde ne motor sesi ne arıza nede batarya bitme sorunu var. Unutmadan sizin gibi batarya yı açtırsam daha hesaplı haledebilirim. Ayrıca 5.0 motor bir sraba ile 1.4 kıyaslaması yapmanız yanlış olmuş. Motor ve batarya değerleri iki üründe çok farklı.
 
Bir ara sizi bafang bayisi sandım. Arkadaşınıza söylemenizde fayda var carraro bisikleti bozuk zira 7 senelik bisikletimde ne motor sesi ne arıza nede batarya bitme sorunu var. Unutmadan sizin gibi batarya yı açtırsam daha hesaplı haledebilirim. Ayrıca 5.0 motor bir sraba ile 1.4 kıyaslaması yapmanız yanlış olmuş. Motor ve batarya değerleri iki üründe çok farklı.
Ya arkadaş bir insan beğendiği ürünü ve iyi yönlerini belirtince niye onun bayisi olmak zorunda, sen bataryayı açtırıp pil değiştiremezsin çünkü adamlar öyle bir sistem yapmışki sen sadece bataryayı açıp pilleri değiştirmek istesen BMS iptal oluyor dolayısıyla batarya çöp oluyor,ikincisi bahsettiğim ses tork sensörüyle alakalı bişey, tork sensörlü motorlarda ses biraz daha fazladır bafangın harici kitleri kadans sensörü ile çalıştığı için ses azdır.Bafangın fabrika çıkışlı kadrolara özel motorlarıda var M300-M420-M500-M600 gibi onlardada tork sensörü olduğu için harici kitlerine oranla yine sesleri fazladır.Bafang bayisiymişim!Arkadaşım şakamısınız siz ya memnun olmasam satar aynı paraya senin bisikletini alırım.Ayrıca parça fiyatlarıyla alakalı neden sesin çıkmıyor? Shimano entegre sistemlerinde diyelim bisikletinden düştün veya kötü birşey oldu bisiklete, shimanonun ekranını ne kadara değiştirirsin bafangın ekranını ne kadara değiştirirsin?İçten yanmalı motorları kastederek 5.0 motor ile 1.4 motoru bir değerlendiriyorsun diye bir argüman sunmuşsun, heh işte bu cümleyi kurarken şunuda düşünmen gerekliydi, elimde bir miktar para var özellikler ortada artı ve eksi yönleri ortada 5.0 motoru mu alırım 1.4 moturu mu alırım? Burda alacak kişilere farklı açılardan bakmalarını sağlayacak artı ve eksi yönleri söylüyorum adam çıkmış bayi gibi konuşmuşsun diyor, babamın oğlumu bafang benim, sende artı eksi yönlerini kendine göre yaz insanlar okuyup deneyip karar versinler, herşeyde bir tartışma yaratma agresifliğini bırakın
 
Ya arkadaş bir insan beğendiği ürünü ve iyi yönlerini belirtince niye onun bayisi olmak zorunda, sen bataryayı açtırıp pil değiştiremezsin çünkü adamlar öyle bir sistem yapmışki sen sadece bataryayı açıp pilleri değiştirmek istesen BMS iptal oluyor dolayısıyla batarya çöp oluyor,ikincisi bahsettiğim ses tork sensörüyle alakalı bişey, tork sensörlü motorlarda ses biraz daha fazladır bafangın harici kitleri kadans sensörü ile çalıştığı için ses azdır.Bafangın fabrika çıkışlı kadrolara özel motorlarıda var M300-M420-M500-M600 gibi onlardada tork sensörü olduğu için harici kitlerine oranla yine sesleri fazladır.Bafang bayisiymişim!Arkadaşım şakamısınız siz ya memnun olmasam satar aynı paraya senin bisikletini alırım.Ayrıca parça fiyatlarıyla alakalı neden sesin çıkmıyor? Shimano entegre sistemlerinde diyelim bisikletinden düştün veya kötü birşey oldu bisiklete, shimanonun ekranını ne kadara değiştirirsin bafangın ekranını ne kadara değiştirirsin?İçten yanmalı motorları kastederek 5.0 motor ile 1.4 motoru bir değerlendiriyorsun diye bir argüman sunmuşsun, heh işte bu cümleyi kurarken şunuda düşünmen gerekliydi, elimde bir miktar para var özellikler ortada artı ve eksi yönleri ortada 5.0 motoru mu alırım 1.4 moturu mu alırım? Burda alacak kişilere farklı açılardan bakmalarını sağlayacak artı ve eksi yönleri söylüyorum adam çıkmış bayi gibi konuşmuşsun diyor, babamın oğlumu bafang benim, sende artı eksi yönlerini kendine göre yaz insanlar okuyup deneyip karar versinler, herşeyde bir tartışma yaratma agresifliğini bırakın
Agresifliği bırakın derken resmen patlamışsın sevgili kardeşim. Sakin ol sinirlerine yazık. Ayrıca bisikletimi alamazsın çok severek kullanıyorum. Satarsam bilgin olur. Kal sağlıcakla.
 
Agresifliği bırakın derken resmen patlamışsın sevgili kardeşim. Sakin ol sinirlerine yazık. Ayrıca bisikletimi alamazsın çok severek kullanıyorum. Satarsam bilgin olur. Kal sağlıcakla.
hayır arkadaşım ben sakinim sadece senin yanlış yönlendirdiğin kısımlar var. Senin bisikletinden 1 tane varsa alamam ama firma bunu ticari amaç güderek fazla ürettiği için senin bisikletinden veya aynı firmanın daha üst modellerini alabilirim.Ayrıca bafang sistemlerde motor desteği olmadan düz yolda gidemedim demişsin. Bende herhalde herkül kanı var Mehmet bey çünkü düz yolda genelde 0 kademesine alarak motor desteği olmadan giderim.Ayrıca 7 senelik bisikletim falan demişsiniz 7 sene önce elektrikli sistemler anavatanı olan Avrupa’da bile yeni iken sizin bunu bulup getirip şu ana kadar kullanmanız büyük başarı. Son olarak lityum pillerin bir ömrü vardır kullanmanızda kullanmasanızda. 7 senelik bir lityum iyon pil kapasitesi ilk alındığı zamana göre %60-70 oranında bitmiştir.Yanlış anlamayın bu sizin aşırı kaliteli bisikletinize hakaret değildir sadece lityum pil teknolojisinin kaderidir.
 
  • Beğen
Tepkiler: mhmtp
hayır arkadaşım ben sakinim sadece senin yanlış yönlendirdiğin kısımlar var. Senin bisikletinden 1 tane varsa alamam ama firma bunu ticari amaç güderek fazla ürettiği için senin bisikletinden veya aynı firmanın daha üst modellerini alabilirim.Ayrıca bafang sistemlerde motor desteği olmadan düz yolda gidemedim demişsin. Bende herhalde herkül kanı var Mehmet bey çünkü düz yolda genelde 0 kademesine alarak motor desteği olmadan giderim.Ayrıca 7 senelik bisikletim falan demişsiniz 7 sene önce elektrikli sistemler anavatanı olan Avrupa’da bile yeni iken sizin bunu bulup getirip şu ana kadar kullanmanız büyük başarı. Son olarak lityum pillerin bir ömrü vardır kullanmanızda kullanmasanızda. 7 senelik bir lityum iyon pil kapasitesi ilk alındığı zamana göre %60-70 oranında bitmiştir.Yanlış anlamayın bu sizin aşırı kaliteli bisikletinize hakaret değildir sadece lityum pil teknolojisinin kaderidir.
Giderim mi gidiyorum mu. Lakin ben denedim başka bir elektrikli bisikletle benimde pedal desteğim ile götürdük. Kit sistem kullanmadım onun için bir yorum yapmadım yorumum entegre bir sistem, siz entegre sistemi denemeden gidiyorum demişsiniz ama bahsettiğiniz kit bir sistem. Ayrıca 7 yıl elbet kinaye çocuklara yazmıyoruz. Buradaki en deneyimsiz bisikletçi carraro elektrik li bisikletin 4 yada belkide 3 yıl öncesi çıktığını bilir.
hayır arkadaşım ben sakinim sadece senin yanlış yönlendirdiğin kısımlar var. Senin bisikletinden 1 tane varsa alamam ama firma bunu ticari amaç güderek fazla ürettiği için senin bisikletinden veya aynı firmanın daha üst modellerini alabilirim.Ayrıca bafang sistemlerde motor desteği olmadan düz yolda gidemedim demişsin. Bende herhalde herkül kanı var Mehmet bey çünkü düz yolda genelde 0 kademesine alarak motor desteği olmadan giderim.Ayrıca 7 senelik bisikletim falan demişsiniz 7 sene önce elektrikli sistemler anavatanı olan Avrupa’da bile yeni iken sizin bunu bulup getirip şu ana kadar kullanmanız büyük başarı. Son olarak lityum pillerin bir ömrü vardır kullanmanızda kullanmasanızda. 7 senelik bir lityum iyon pil kapasitesi ilk alındığı zamana göre %60-70 oranında bitmiştir.Yanlış anlamayın bu sizin aşırı kaliteli bisikletinize hakaret değildir sadece lityum pil teknolojisinin kaderidir.
Aman hocam malum bu yazışmalardan dolayı ne kendimizi tam anlayabiliyor nede ses tonumuzu biliyoruz. Asla polemik, atışma yada kızma gibi anlaşılmasın derdimiz muhabbet dost kazanmak bilgi paylaşmak sağlıcakla kal, sevgili dostum.
 
Son düzenleme:
Giderim mi gidiyorum mu. Lakin ben denedim başka bir elektrikli bisikletle benimde pedal desteğim ile götürdük. Kit sistem kullanmadım onun için bir yorum yapmadım yorumum entegre bir sistem, siz entegre sistemi denemeden gidiyorum demişsiniz ama bahsettiğiniz kit bir sistem. Ayrıca 7 yıl elbet kinaye çocuklara yazmıyoruz. Buradaki en deneyimsiz bisikletçi carraro elektrik li bisikletin 4 yada belkide 3 yıl öncesi çıktığını bilir.

Aman hocam malum bu yazışmalardan dolayı ne kendimizi tam anlayabiliyor nede ses tonumuzu biliyoruz. Asla polemik, atışma yada kızma gibi anlaşılmasın derdimiz muhabbet dost kazanmak bilgi paylaşmak sağlıcakla kal, sevgili dostum.
Oradaki giderim kelimesi “ben düz yolda o şekilde kullanıyorum” anlamını taşıyor Mehmet bey.Bakın ben shimano sistemlere kötü demiyorum aksine gerçekten çok kompakt derli toplu güzel sistemler. Eleştirdiğim tarafları, bakım masrafları, yedek parça fiyatlarının anormal yüksek olması, motor güçlerinin harici bafang mid drive sistemlere oranla daha az özelleştirme sunması.Fakat ben yorum yazmadan önce inanın 11. Sayfadan itibaren tüm gönderileri okudum. Sadece sizin harici mid drive sistemlerle ilgili bazı başınıza gelen şeylerin bendeki sistemde yaşamadığımı belirttim ama sizin gözünüzde yetkili bayi oldum :) bizler kullanıcılarız, çok uzattım neyse sağlıcakla kalın…
 
  • Muhteşem
Tepkiler: mhmtp
Oradaki giderim kelimesi “ben düz yolda o şekilde kullanıyorum” anlamını taşıyor Mehmet bey.Bakın ben shimano sistemlere kötü demiyorum aksine gerçekten çok kompakt derli toplu güzel sistemler. Eleştirdiğim tarafları, bakım masrafları, yedek parça fiyatlarının anormal yüksek olması, motor güçlerinin harici bafang mid drive sistemlere oranla daha az özelleştirme sunması.Fakat ben yorum yazmadan önce inanın 11. Sayfadan itibaren tüm gönderileri okudum. Sadece sizin harici mid drive sistemlerle ilgili bazı başınıza gelen şeylerin bendeki sistemde yaşamadığımı belirttim ama sizin gözünüzde yetkili bayi oldum :) bizler kullanıcılarız, çok uzattım neyse sağlıcakla kalın…
Peki hocam 750 mid drive motor mu önerirsiniz 500w hub mu gerçi hub motor kullanmadım demişsiniz. Benim ilk elektrikli bisiklet tecrübem olacak kendi bisikletim.

Salcano City Wind V şehir tur bisikleti.
 
Peki hocam 750 mid drive motor mu önerirsiniz 500w hub mu gerçi hub motor kullanmadım demişsiniz. Benim ilk elektrikli bisiklet tecrübem olacak kendi bisikletim.

Salcano City Wind V şehir tur bisikleti.
Ben mid drive sistemi tercih etmenizi öneririm. Arka veya ön tekere takılan Hub motorları hiç kullanmadım fakat karşılaştırmak için kullanmak istiyorum. Ama inanın eğer kondisyonunuz iyiyse 250w hub motor bile yeterli olur. Sadece bisikletin ağırlık merkezlerini kaldırdıklarından şüphe ile yaklaşıyorum. Mid drive sistemlerde ağırlık yine ortada kalıyor.
 
Ben mid drive sistemi tercih etmenizi öneririm. Arka veya ön tekere takılan Hub motorları hiç kullanmadım fakat karşılaştırmak için kullanmak istiyorum. Ama inanın eğer kondisyonunuz iyiyse 250w hub motor bile yeterli olur. Sadece bisikletin ağırlık merkezlerini kaldırdıklarından şüphe ile yaklaşıyorum. Mid drive sistemlerde ağırlık yine ortada kalıyor.
Bafang 500w hub 7.000 lira arka çekişli yada 750w mid 10.350 lira almayı düşünüyorum.
Bir diğer düşüncem ise biraz daha para biriktirip entegre olan modellerden almak var.
Mid drive kit de motor dişli sıyırması, zincir kopması gibi sorunlar olduğu söyleniyor bir de bakım yapılması gerekiyormuş. Hub daha sorunsuz olduğu söyleniyor.
 
Bafang 500w hub 7.000 lira arka çekişli yada 750w mid 10.350 lira almayı düşünüyorum.
Bir diğer düşüncem ise biraz daha para biriktirip entegre olan modellerden almak var.
Mid drive kit de motor dişli sıyırması, zincir kopması gibi sorunlar olduğu söyleniyor bir de bakım yapılması gerekiyormuş. Hub daha sorunsuz olduğu söyleniyor.
Sana bunları kim anlatıyorsa zır cahil. 2014’ten beri harici kitleri takip eden 2017’den beri de bizzat kullanan motorların çalışma prensiplerinden tut en ince parçasına kadar bilen ve söken biri olarak bu söylediklerini ne gördüm ne duydum. Dişli sıyırması ne ya. Ağzı olan konuşuyor ona çok sinirleniyorum. Ne alman gerektiğine dair bişey söylemicem fakat mid drivedan şaşma derim.İster entegre olsun ister harici. Birde o söyleyene mi sorsana tam olarak ne anlatmak istemiş. O dediği şeyi nerde okumuş görmüş ve duymuş. Bence kulaktan dolma bilgiyle güya sana akıl vermeye çalışmış.Şunu unutma 2. El bilgi tehlikelidir,benim söylediklerimi de dikkate alma. Harici kitleri merak ediyorsan git Alba firmasına orda hub motorlarda var mid driveda. Dene hangisi hoşuna giderse onu al
 
Sana bunları kim anlatıyorsa zır cahil. 2014’ten beri harici kitleri takip eden 2017’den beri de bizzat kullanan motorların çalışma prensiplerinden tut en ince parçasına kadar bilen ve söken biri olarak bu söylediklerini ne gördüm ne duydum. Dişli sıyırması ne ya. Ağzı olan konuşuyor ona çok sinirleniyorum. Ne alman gerektiğine dair bişey söylemicem fakat mid drivedan şaşma derim.İster entegre olsun ister harici. Birde o söyleyene mi sorsana tam olarak ne anlatmak istemiş. O dediği şeyi nerde okumuş görmüş ve duymuş. Bence kulaktan dolma bilgiyle güya sana akıl vermeye çalışmış.Şunu unutma 2. El bilgi tehlikelidir,benim söylediklerimi de dikkate alma. Harici kitleri merak ediyorsan git Alba firmasına orda hub motorlarda var mid driveda. Dene hangisi hoşuna giderse onu al
Anlatan arkadaş hepsini kullanmış biri. Hub motoru eledim hocam dediğiniz gibi mid drive modellere bakacağım daha sağlıklı gözüküyor.
 
Bisiklet görünümlü elektrik ittirgeçli insan taşıma taşıtı demek lazım bunlara. Bir bisiklet üretiminde ve onun eskiyen parçalarının üretim ve geri dönüşümde bırakılan karbon ayak izini; pil üretimi, biten pillerin ayrıştırılması ve doğaya zararsız hale getirilmesi ile sanırım en az ikiye katlıyordur. Yaşım ilerliyor. Muhtemelen bunlardan bir tane bize de doktor bi tane reçete eder ama bisikletin özgür ve çevreci ruhuna uygun bulmuyorum.
 
Geri