Scudo Sports

Elektrikli bisiklet devri

Scudo
Merhaba arkadaşlar foruma yeni üye oldum.Ben de eleketirikli bisiklet için araştırma yapıyroum Alba Fold 2 yi çok beğendim,fakat fiyat yüksek geliyor 10bin tl bandı. Yuki nin YD-EBX805 modeli de hoşuma gitti ,devamlı ufak işler için araba çıkartmamak için bir arayış içindeyim,Bu Yuki modeli beni üzer mi ? bununda fiyatı ucuz değil tabi 7.900tl gibi fiyatı var
 
Merhaba arkadaşlar foruma yeni üye oldum.Ben de eleketirikli bisiklet için araştırma yapıyroum Alba Fold 2 yi çok beğendim,fakat fiyat yüksek geliyor 10bin tl bandı. Yuki nin YD-EBX805 modeli de hoşuma gitti ,devamlı ufak işler için araba çıkartmamak için bir arayış içindeyim,Bu Yuki modeli beni üzer mi ? bununda fiyatı ucuz değil tabi 7.900tl gibi fiyatı var
Rks3 pro genelde öneriliyor telegram da grup var elektrikli bisiklet diye gir oraya bir sürü insan farklı marka kullanıyor istediğin bilgiyi alırsın.
 
  • Beğen
Tepkiler: ertnkarli
Selamlar shimano pedal destekli modeli sensörün kadans ile kandırarak hackleyen oldu mu?, daha yazılımsak bir çözüm bilen var mı ?
 
Selamlar shimano pedal destekli modeli sensörün kadans ile kandırarak hackleyen oldu mu?, daha yazılımsak bir çözüm bilen var mı ?

Ben bununla ilgili bayağı bir araştırma yapmıştım. Yazılımsal çözüm vardı, ama onu kullanabilmek için Shimano'nun orijinal bir yazılım kutusuna ihtiyaç vardı (modelini hatırlamıyorum ama bir ara Erdoğanlar Bisiklet satıyordu) Onu da hesap ettiğinde çok çok pahalıya geliyordu.
O yüzden en mantıklısı yine donanımsal çözümler. Donanımsal çözümlerin bildiğim kadarıyla hepsi ekran üzerinde gerçek hızın yarısını gösteriyor (tabii donanımı devreye sokunca), öyle bir eksisi var , bir de tabii bağlantı kurulum yapmak gerekiyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: BirLebowski
Pahalı olmasa da keşke en hafif (en fazla 10 kg), pedal destekli, elektrikli gravel bisiklet alabilsek.
 
  • Beğen
Tepkiler: BirLebowski
Pahalı olmasa da keşke en hafif (en fazla 10 kg), pedal destekli, elektrikli gravel bisiklet alabilsek.

Normal gravel bisikletler dahi 9-10 Kg civarıyken, pedal destekli bir elektrikli bisikletin söz ettiğiniz ağırlıkta olabilmesi için sadece ekonominin düzelmesi değil, pil ve malzeme teknolojisinin de gelişmesini beklemek durumundayız zira bildiğim kadarıyla halihazırda bu ağırlıkta bir elektrikli bisiklet mevcut değil.
 
Normal gravel bisikletler dahi 9-10 Kg civarıyken, pedal destekli bir elektrikli bisikletin söz ettiğiniz ağırlıkta olabilmesi için sadece ekonominin düzelmesi değil, pil ve malzeme teknolojisinin de gelişmesini beklemek durumundayız zira bildiğim kadarıyla halihazırda bu ağırlıkta bir elektrikli bisiklet mevcut değil.
Ben geçen sene görmüştüm, ama tabi elektrikli yol bisikletiydi o. Gravel olarak da bu vakte kadar yapılmıştır diye umuyordum:D. Yıktın hayallerimi dostum 🤪
 
Ben geçen sene görmüştüm, ama tabi elektrikli yol bisikletiydi o. Gravel olarak da bu vakte kadar yapılmıştır diye umuyordum:D. Yıktın hayallerimi dostum 🤪

Emin olmak için kısa bir internet araştırması yaptım da, sanırım beklenen günler çok da uzak değil (en azından teknoloji ve malzeme geliştirme tarafı :))

Şimdiye dek üretilmiş en hafif elektrikli bisiklet, 6.872 Kg ile bir Merida Scultura üzerine inşa edilmiş bir yol bisikleti. Bu kadarını beklemiyordum açıkçası. Tabii bu biraz işin şov kısmı. bu hafiflikteki elektrikli bisikletin menzili de ona göre düdük kadar oluyor haliyle.

(link)

Şurada da kendi kategorilerindeki en hafif elektrikli bisikletleri görebilirsiniz. Ancak fiyatları görünce ben, o parayı bana verin, ben bisikleti sırtımda taşırım diye iç geçirdim. :)

(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: suyunsesi
Selamlar shimano pedal destekli modeli sensörün kadans ile kandırarak hackleyen oldu mu?, daha yazılımsak bir çözüm bilen var mı ?
Stunlocker adında yazılım var. Cep telefonunuza yüklüyorsunuz. Cep telefonundan kablosuz olarak bisiklete bağlanıyor. 40€ civarı ücreti var.
bölgeyi avrupa'dan a.b.d'ye değiştirerak 32km/s a kadar desteği artırabiliyor.
 
Mesela yokuşları terlemeden çıkmak isteyenler için eğim hesaplayan akıllı bir sistem düşünün. Bisiklet elektrik destekli ama, sadece eğim belirli bir derecenin üzerine çıktığında yukarı doğru tırmanırken destek veriyor, diğer zamanlar desteği kesiyor 🤔 🤪
 
Mesela yokuşları terlemeden çıkmak isteyenler için eğim hesaplayan akıllı bir sistem düşünün. Bisiklet elektrik destekli ama, sadece eğim belirli bir derecenin üzerine çıktığında yukarı doğru tırmanırken destek veriyor, diğer zamanlar desteği kesiyor 🤔 🤪
Giant motorlarda bu özellik zaten var. (link)
Tork sensörüne ek olarak eğim sensörü de var. Gel gör ki giant Türkiye e-bike getirmiyor :(
 
Mesela yokuşları terlemeden çıkmak isteyenler için eğim hesaplayan akıllı bir sistem düşünün. Bisiklet elektrik destekli ama, sadece eğim belirli bir derecenin üzerine çıktığında yukarı doğru tırmanırken destek veriyor, diğer zamanlar desteği kesiyor 🤔 🤪

Aslında bunlar çok haklı talepler :) Bence buradaki asıl sorun, batarya teknolojisinin, diğer teknolojik gelişmelerin hızına ayak uyduramamasından kaynaklanıyor. Örneğin 10 sene önceki telefonlara nazaran muazzam bir gelişme kaydedildi ancak aynı oranda gelişim bataryalarda yaşanmadı. Elbette geliştirilen ekran, işlemci, işlenen data miktarında çok büyük değişimler yaşandı ve piller de bu ihtiyaçlara optimum derecede karşılık vermeye çalışacak kadar evrimleşmeye çalışıyorlar ama totale bakarsak hala geride seyreden bir teknoloji.

Bisiklete ortalama 40-50 km menzil kazandırmak için üzerinde kilolarca ağırlıkta pil taşımak gerekiyor hala. Hadi tamam taşıyalım ama hızlı şarj olsun, takayım şarja 1 dakikada dolsun desen, o teknolojiden de hala çok uzağız.

Tabi bu arada bataryaların depolama ve ağırlık sorunu zaten bir teknoloji eşiği. Nasıl ki eskiden her sene bilgisayar işlemcileri 2 kat hızlanarak gelişirken artık transistörlerin nano boyuta kadar küçülmesiyle birlikte bu gelişme sınıra dayandı ve newton fizğinden çıkıp quantum fiziğinin kapısının önünde bekliyorsa, batarya teknolojisi de benzer bir eşiğin önünde bekliyor. Eşik aşıldığında muazzam gelişmeler olacak ve muhtemelen biz bunların bir kısmına da yakından şahit olacağız.

O zamana dek yokuş antrenmanlarına devam :)
 
Pahalı olmasa da keşke en hafif (en fazla 10 kg), pedal destekli, elektrikli gravel bisiklet alabilsek.

Elektrikli bisiklette bu kadar ağırlığa takılmanın sebebini anlayamıyorum nedense. Fazladan 10 kg bile eklese sonuçta o ağırlığı fazlasıyla absorbe edecek gücü veriyor.
Ortalama hesap veren bir siteden kontrol ettim.
80 kg sürücü, 10 kg bisiklet %3 eğimi 20 km/s hızla tırmanmak için ortalama 224 watt güç gerekmekte.
Bisikletin ağırlığını 10 kg'den 30 kg'ye çıkarttığımızda gereken ortalama güç 264 watt'a çıkmakta.
Şu an piyasadaki en güçsüz setler bile 250 watt güç verebilmekte, ki en fazla 8-12 kg civarı ağırlığa sahipler.
Bu hesaplamalar ortalama elbette fakat 1 saat boyunca düzenli 100 watt destek demek %4 eğimde 15 km/s olan hızın yaklaşık 20 km/s civarına çıkması demek. Bu açıdan bakarsanız hangi hafifletme size bu kadar kazanç sağlar? 15 kg lık mtb yerine 6 kg lık aerobarlı bir yol bisikleti kullansanız bile size katkısı 2 km/s kadar oluyor( ikisinde de ortalama 200 watt güç ürettiğinizi varsayarsak.)
Maksadınız ulaşım veya gezinti amaçlı kullanım ise 3-5 kg fark bu alanda dert edeceğiniz en son şey olmalı bence.
 
Elektrikli bisiklette bu kadar ağırlığa takılmanın sebebini anlayamıyorum nedense. Fazladan 10 kg bile eklese sonuçta o ağırlığı fazlasıyla absorbe edecek gücü veriyor.
Ortalama hesap veren bir siteden kontrol ettim.
80 kg sürücü, 10 kg bisiklet %3 eğimi 20 km/s hızla tırmanmak için ortalama 224 watt güç gerekmekte.
Bisikletin ağırlığını 10 kg'den 30 kg'ye çıkarttığımızda gereken ortalama güç 264 watt'a çıkmakta.
Şu an piyasadaki en güçsüz setler bile 250 watt güç verebilmekte, ki en fazla 8-12 kg civarı ağırlığa sahipler.
Bu hesaplamalar ortalama elbette fakat 1 saat boyunca düzenli 100 watt destek demek %4 eğimde 15 km/s olan hızın yaklaşık 20 km/s civarına çıkması demek. Bu açıdan bakarsanız hangi hafifletme size bu kadar kazanç sağlar? 15 kg lık mtb yerine 6 kg lık aerobarlı bir yol bisikleti kullansanız bile size katkısı 2 km/s kadar oluyor( ikisinde de ortalama 200 watt güç ürettiğinizi varsayarsak.)
Maksadınız ulaşım veya gezinti amaçlı kullanım ise 3-5 kg fark bu alanda dert edeceğiniz en son şey olmalı bence.
Başkan benim istek biraz kişisel :D. Ama insanlar yapmış.
Ben hem bana destek versin istiyorum, hem de pedal çevirip kendi gücümle de yarışmak istiyorum. Ama buradaki desteği sadece ben istediğimde ve kan ter içinde bırakacak yokuşlarda istiyorum. Dizlerimi yıpratmayacağım kadar bana destek versin yeter. Ama bunu yapan bisikletin ağır olmasını neden isteyeyim ki? Düz yolda pedala asıldığımda standart bir gravel'dan da ağır olmasın yani! Hali hazırda bir yol bisikletim var ve 3 - 5 kg'ı dert ediyorum ben kişisel olarak. :D
 
Bisiklete ortalama 40-50 km menzil kazandırmak için üzerinde kilolarca ağırlıkta pil taşımak gerekiyor hala. Hadi tamam taşıyalım ama hızlı şarj olsun, takayım şarja 1 dakikada dolsun desen, o teknolojiden de hala çok uzağız.
Bi yanlışınız olmasın? Mesela shimano e6100 motor ve 418W E6010 pil ile ekonomikte 120 kmye kadar gidiyor. Tam güçte 70km götürebiliyor. Pilin ağırlığı 3kg civarı.
İkinci bir yedek pille çok daha uzun mesafe gidilebilir. elektrikli bisiklet için 3-5kilonun önemi yok.
 
Bi yanlışınız olmasın? Mesela shimano e6100 motor ve 418W E6010 pil ile ekonomikte 120 kmye kadar gidiyor. Tam güçte 70km götürebiliyor. Pilin ağırlığı 3kg civarı.
İkinci bir yedek pille çok daha uzun mesafe gidilebilir. elektrikli bisiklet için 3-5kilonun önemi yok.
418 watt bir murekkep sisesi kadar benzinde var ;)
pil teknolojisinin daha alacak cokk yolu var maalesef.1lt benzinin enerjisini verebilen lipo pil 240kg cekiyor.
ne zaman ki 3kg pilde 400w degil 10kw konusmaya baslariz o zaman bisikletler,arabalar,ucaklar,askeri robotlar bambaska olacak..m
 
İkinci bir yedek pille çok daha uzun mesafe gidilebilir. elektrikli bisiklet için 3-5kilonun önemi yok.

Buradaki bağlam, teknolojik gelişmeler karşısında batarya teknolojisinin durumu. Yoksa 3-5 kilo önemli mi değil mi tartışması değil. Şöyle açayım, örneğin bir tarafta 3 kg ağırlığında 120 Km menzilli bir batarya var, diğer tarafta 30 gr ağırlığı olan ve 120 km menzili olan bir batarya var ve ikisi de aynı fiyat. Hangisini alırsınız? İşte gördüğünüz gibi bir anda o 3-5 kilonun nasıl da önemi oluverdi değil mi :)

Yoksa şu anki durumda elbette mevcut ağırlık ve bunun karşısında üretilen watt değeri oranında bakarsak önemi yok. Ama konu bu değil :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Hami Bulut
418 watt bir murekkep sisesi kadar benzinde var ;)
pil teknolojisinin daha alacak cokk yolu var maalesef.1lt benzinin enerjisini verebilen lipo pil 240kg cekiyor.
ne zaman ki 3kg pilde 400w degil 10kw konusmaya baslariz o zaman bisikletler,arabalar,ucaklar,askeri robotlar bambaska olacak..m
Benzinle karşılaştırma yapılacak olursak benzini sadece 1 kez kullanıyorsunuz ve bitiyor.
Piller ise kalitesine göre defalarca kullanılılıyor. Shimano piller 1000 kullanım sonunda halen %60 kapasitesi garantisi veriyor.
Aslında 418W pil tekrar tekrar kullanıldığında düz hesap 418Kw ediyor ;)
 
Stunlocker adında yazılım var. Cep telefonunuza yüklüyorsunuz. Cep telefonundan kablosuz olarak bisiklete bağlanıyor. 40€ civarı ücreti var.
bölgeyi avrupa'dan a.b.d'ye değiştirerak 32km/s a kadar desteği artırabiliyor.

Siz denediniz mi bu yazılımı ?
 
  • Beğen
Tepkiler: Robinson Crusoe
Geri