Scudo Sports

Elektrikli bisiklet devri

Hali hazırda bir yol bisikletim var ve 3 - 5 kg'ı dert ediyorum ben kişisel olarak. :D
Performans odaklı bakarsak evet 5 kg önemli bir ağırlık. Benim kastettiğim kendi ağırlığının kat kat fazlasını sağlayabilmesi. Gerekirse düz yolda giderken de ağırlık sebebiyle oluşacak kaybı kısa kısa pedal desteğini açarak absorbe edebilirsiniz.
 
Scudo
Stunlocker adında yazılım var. Cep telefonunuza yüklüyorsunuz. Cep telefonundan kablosuz olarak bisiklete bağlanıyor. 40€ civarı ücreti var.
bölgeyi avrupa'dan a.b.d'ye değiştirerak 32km/s a kadar desteği artırabiliyor.
App store da 8.99 ve 27.99TL 2 versiyon var kullanıcı yorumları da olumlu sanki
 
  • Beğen
Tepkiler: Robinson Crusoe
418 watt bir murekkep sisesi kadar benzinde var ;)
pil teknolojisinin daha alacak cokk yolu var maalesef.1lt benzinin enerjisini verebilen lipo pil 240kg cekiyor.
ne zaman ki 3kg pilde 400w degil 10kw konusmaya baslariz o zaman bisikletler,arabalar,ucaklar,askeri robotlar bambaska olacak..m
Elektrik motorları aradaki farkı verimlilikle büyük ölçüde kapatabiliyor. İçten yanmalı bir motorun 10 lt benzin ile gittiği yolu 1-2 lt benzine eşdeğer elektrik enerjisi ile gidebiliyor.
Buradaki bağlam, teknolojik gelişmeler karşısında batarya teknolojisinin durumu. Yoksa 3-5 kilo önemli mi değil mi tartışması değil. Şöyle açayım, örneğin bir tarafta 3 kg ağırlığında 120 Km menzilli bir batarya var, diğer tarafta 30 gr ağırlığı olan ve 120 km menzili olan bir batarya var ve ikisi de aynı fiyat. Hangisini alırsınız? İşte gördüğünüz gibi bir anda o 3-5 kilonun nasıl da önemi oluverdi değil mi :)

Yoksa şu anki durumda elbette mevcut ağırlık ve bunun karşısında üretilen watt değeri oranında bakarsak önemi yok. Ama konu bu değil :)
Bu gelişimin sağlanabilmesi için piyasanın bu yönde gelişmesi ve yatırımların artması lazım. Bunun için gerekli arge bütçesi ise ancak bugün ellerinde olan ürünün satışıyla gerçekleşebilir.
Bugünün şartlarında 3 kg ile 120 verilebiliyor. Buradaki durum hukuki bir durum olmadığından " 3 kg yük çok fazla, 120 km menzil için en fazlq 30-40 gr ağırlık taşımalıyız, bu bizim hakkımız." diyemeyeceğimize göre imkan ve ihtiyaçlar doğrultusunda eldeki ile yetinmemiz gerekiyor.
 
Benzinle karşılaştırma yapılacak olursak benzini sadece 1 kez kullanıyorsunuz ve bitiyor.
Piller ise kalitesine göre defalarca kullanılılıyor. Shimano piller 1000 kullanım sonunda halen %60 kapasitesi garantisi veriyor.
Aslında 418W pil tekrar tekrar kullanıldığında düz hesap 418Kw ediyor ;)
yok hocam kg(veya lt) /watt orani acisindan demistim. pile karsi degilizz gelecek orda.
@Lord Haydari haklisiniz.elektrikli arabalar genelde 10kwh ile 100 km gidiyor,bu da aslinda 1lt benzinde var.aslinda 100km de 6 lt benzin yakarken yaklasik 4-5 lt yi radyatorden isi olarak atiyoruz ve radyator saatlik jull kapasiteleri de 50kwh esiti degerlerdi,vakti zamaninda merak edip arastirmistim.
 
Giant motorlarda bu özellik zaten var. (link)
Tork sensörüne ek olarak eğim sensörü de var. Gel gör ki giant Türkiye e-bike getirmiyor :(
Bosch gen4’da da benzer bi ozellik var. e-mtb modunda motorun torku 30-85 nm arasinda surucunun zorlandigi durumlara gore otomatik olarak girip cikiyor. Hatta yeni yazilimda e-tour modu geldi pili biraz daha kontrollu harciyor ve daha dusuk bir tork araliginda destek veriyor
 
  • Beğen
Tepkiler: suyunsesi
Yalnızca ağırlık konusunda yorum yapmak isterim. 12.5kg olan bisikletime çocuk koltuğu montaj aparatı + çocuk koltuğu + çocuk da eklenince (gidona bağlı arkaya değil) 19kg ilave geliyor. Totalda 31.5kg bir bisiklete biniyor oluyorum. Kullanım sırasında önce olmasının yarattığı zorluğu bir kenara koyuyorum. Yokuş çıkarken vs normal seyirde öyle aman aman bir fark hissediyorum dersem yalan olur.

Not: performans binişleri ve de orman binişlerini hariç tutuyorum. Gezinti amacı ile yapılan binişler için bu gözlemim.

E-bike ilave ağırlığı ortalama bir bisiklete göre yaklaşık 6-9kg civarı. Çok da etkili bir dezavantaj olacağını sanmıyorum.
 
Bu gelişimin sağlanabilmesi için piyasanın bu yönde gelişmesi ve yatırımların artması lazım. Bunun için gerekli arge bütçesi ise ancak bugün ellerinde olan ürünün satışıyla gerçekleşebilir.

Bisikletlerde kullanılan elektrik bataryalarının gelişiminin ya da argesinin, elektrikli bisiklet satışlarıyla sağlandığını düşünüyor olamazsınız değil mi? Batarya teknolojisi dediğimiz gücün yüksek miktarda ve kayıpsız depolanabilmesi teknolojisi dediğimiz şey, üzerinde en fazla yatırım yapılan alanlardan biridir muhtemelen. Cep telefonundan, elektrikli arabalara, silah sanayinden enerji sektörüne kadar saymakla bitmeyecek alanın beslendiği ve üzerinde araştırma ve yatırım yaptığı bir alan. elektrikli bisilet dediğimiz şey, bu teknolojinin paydaşlarının belkide en küçüğü olabilir. Dolayısıyla bu alandaki yatırımların elektrikli bisiklet satışıyla falan bir ilgisi yok.

Bugünün şartlarında 3 kg ile 120 verilebiliyor. Buradaki durum hukuki bir durum olmadığından " 3 kg yük çok fazla, 120 km menzil için en fazlq 30-40 gr ağırlık taşımalıyız, bu bizim hakkımız." diyemeyeceğimize göre imkan ve ihtiyaçlar doğrultusunda eldeki ile yetinmemiz gerekiyor.


Burada bahsedilen şey bir hak iddiası, neden bu piller bu kadar ağır, buranın müdürü gelsin! falan diye bir itiraz değil ki. Tabii ki şu an elimizdekiyle yetiniyoruz, çünkü başka seçenek yok. Burada bahsettiğim şey, pil teknolojisinin gelişmesiyle birlikte bugün elektrikli bisikletlerde önemli bulmadığımız batarya ağırlığının giderek tercihlerde belirleyici olacağıydı. Yoksa elektrikli bisikletlerdeki batarya çok ağır, pratik değil, elektrikli bisiklet kullanışsız falan dediğimiz yok ki.
 
Carraro ebike aralarındaki farklar neler 15 de var 25 de var .
 
Siz denediniz mi bu yazılımı ?
Evet. Yalnız motorun modeline göre bazı kısıtlamalar var. E8000lerde herşeyi değiştirebiliyor. E7000 ve EP800 de çoğu ayar sorunsuz değiştiriyor. E6100 ve E5000lerde bazı ayarlar her açıp kapamada kayboluyor, açtıktan sonra yeniden ayar yapmak gerekiyor.
App store da 8.99 ve 27.99TL 2 versiyon var kullanıcı yorumları da olumlu sanki
O sadece temel sürümü. destek ayarlarını değiştirme özelliği için ek para ödemek gerekiyor.
Carraro ebike aralarındaki farklar neler 15 de var 25 de var .
En büyük fark motor ve pil farkı ondan sonra ufak bileşenler(vites, dişli falan)
En ucuz modelinde E5000 motor(40NM tork, %200 destek), 418W pil, 9vites var. En üst modelinde E8000(70nm tork, %300 destek), 500W pil, 11 vites var.
E6100, E7000 motorlar bu ikisinin ortasında fiyatlarda.

Tork ne kadar yüksekse yokuşlar o kadar rahat çıkılıyor ve kalkışlarda çok çabuk hızlanıyor. 60nm tork, %15-20 eğimli yokuşu rahatlıkla çıkarıyor.
 
Son düzenleme:
Bisikletlerde kullanılan elektrik bataryalarının gelişiminin ya da argesinin, elektrikli bisiklet satışlarıyla sağlandığını düşünüyor olamazsınız değil mi?
Olaya elektrikli bisiklet açısından bakarsak şu an tek eksik yanı şarj süresi bence. Zira 3-5 kg gibi bir ağırlık karşılığında 100 km menzil ulaşım odaklı bakıldığında gayet yeterli. Şarj süresi 10-20 dk gibi bir süreye inse bisiklet ile uzun yol yapanların sayısı inanılmaz derecede artar (gerçi elektrikli scooter kullananlar daha fazla artar bu durumda.). Böyle bir senaryoda 125 cc altı motorlar piyasadan silinir.

Genel olarak batarya teknolojisinin gelişimi elektirikli araçlara bağlı. Elektrikli bisikletler bu konuda en kolay ulaşılabilir olanların başında. Yaygınlaşması toplumun genel olarak elektrikli araçlara bakış açısını ve bu yöndeki isteğini olumlu yönde etkileyecektir. Bu da bu yönde atılacak adımları hızlandırır.
Burada bahsedilen şey bir hak iddiası, neden bu piller bu kadar ağır, buranın müdürü gelsin! falan diye bir itiraz değil ki.
Bu noktada bir çok kişi içten yanmalı motorlar ile elektrikli araçları kıyaslarken bu açmaza giriyor. Buradaki mevzu biraz tüketim toplumunun beklentileri. Bir yerden sonra da bu beklentiler -özellikle bizim toplumda bu şekilde- hak iddiası şeklini alıyor, karşılık gelmezse kenara atılıyor. Aslında buradaki yaklaşım dünya genelinde elektirikli araçlara karşı da vardı. Tesla bu işi mir miktar şov ve gövde gösterisi şeklinde piyasaya sürünce bir yerden sonra tüm üreticiler bu rüzgarı takip etmek durumunda kaldı. Yoksa elektirikli araçlar içten yanmalı araçlar kadar eski bşr tarihe sahip.
Hak iddiasına dönecek olursak batarya teknolojisi gelişmek zorunda değil. Hatta belki de şu anda optimum değere, maddenin sınırına çok yakın bir yerdedir. Bu sebeple elektrikli araçların geleceğinin batarya teknolojisinde değil yakıt hücresi teknolojisinde olduğunu düşünen bir kesim de var.
aslinda 100km de 6 lt benzin yakarken yaklasik 4-5 lt yi radyatorden isi olarak atiyoruz ve radyator saatlik jull kapasiteleri de 50kwh esiti degerlerdi,vakti zamaninda merak edip arastirmistim.
100 tl lik yakıtın 80 tl lik kısmı artı karbon salınımı, küresel ısınma katkı payı olarak doğaya dönüyor.
 
Son düzenleme:
Evet. Yalnız motorun modeline göre bazı kısıtlamalar var. E8000lerde herşeyi değiştirebiliyor. E7000 ve EP800 de çoğu ayar sorunsuz değiştiriyor. E6100 ve E5000lerde bazı ayarlar her açıp kapamada kayboluyor, açtıktan sonra yeniden ayar yapmak gerekiyor.

O sadece temel sürümü. destek ayarlarını değiştirme özelliği için ek para ödemek gerekiyor.

En büyük fark motor ve pil farkı ondan sonra ufak bileşenler(vites, dişli falan)
En ucuz modelinde E5000 motor(40NM tork, %200 destek), 418W pil, 9vites var. En üst modelinde E8000(70nm tork, %300 destek), 500W pil, 11 vites var.
E6100, E7000 motorlar bu ikisinin ortasında fiyatlarda.

Tork ne kadar yüksekse yokuşlar o kadar rahat çıkılıyor ve kalkışlarda çok çabuk hızlanıyor. 60nm tork, %15-20 eğimli yokuşu rahatlıkla çıkarıyor.
Aklım da bafang 750w almak var yada kadroya entegre olandan da düşündüm hangisi daha iyi onu düşünüyorum.
 
Aklım da bafang 750w almak var yada kadroya entegre olandan da düşündüm hangisi daha iyi onu düşünüyorum.
Bafang hiç deneme imkanım olmadı. Bilgim yok. Ama fırsat olsa bi denemek isterdim. Ben de merak ediyorum bafanglar gerçek yol koşullarında kaç km götürüyorlar.
 
@gezgin gezer ’e teşekkürler.
Donanım işi hiç kafama yatmıyordu ama yazılımla motor desteğini az da olsa artırmak istiyordum. Bahsettiği Stunlocker yazılımıyla sadece bölgeyi Amerika’ya çevirerek 25 km/s’ten 32’ye çıkardım. Bence çok ideal bir hız, 25 çok az, fazlası gereksiz ve tehlikeli. Tabi insanoğlu doyumsuz, motor desteksiz 15-20 ile sürdüğünüz yolda bir anda 30’la sürmeye başlayınca keşke 40 olsaydı diyorsunuz :) Ki yazılım 42’yi de sağlıyor göstergede yanlış değerleri görmeyi dert etmezseniz. Yine yol bilgisayarınız 8000 modeliyse 60’a kadar hız artırılabiliyor(Bendeki 7000). Ama bana göre dünyanın en iyi bisikleti de olsa güvenlik açısından 32 km çok ideal bir sürat, belki fantezi olsun diye 1 kereliğine limiti artırır denerim sonra.

Son sayfalarda konuya dönmemiz de güzel oldu. Ben hiç hesapta yokken bir anda elektrikli bisiklete yöneldim ve adamların çıkardığı işe hayran kaldım. Dengeyi harika tutturmuşlar, sürüş keyfi katlanırken dibine kadar antrenman yapmak da sizin elinizde. Şöyle örnek vereyim; dünkü sürüşte yine motoru açmadan başladım, bir süre sonra bataryayı uzun süredir şarj etmediğimi ve bunun pil ömrüne negatif etkisi olacağını düşündüm ve devreye soktum biraz kullanılsın diye. Yani öcü değil, motoru açmazsan biraz ağır ve 11 vitesli bir bisiklet sürmüş oluyorsun ;)

Sayfalardır cahilce yapılan eleştiri var bilgiden çok. Sanırım konu başlığının açılış şekli de kışkırtıyor forumdaşları. Polemik yaratmamak adına “Elektrikli bisiklet Meraklıları”, “Elektrikli bisiklet kullanıcıları” ya da sadece “Elektrikli bisiklet” bile olsa daha iyi olurmuş sanki.
 
Bafang hiç deneme imkanım olmadı. Bilgim yok. Ama fırsat olsa bi denemek isterdim. Ben de merak ediyorum bafanglar gerçek yol koşullarında kaç km götürüyorlar.
Paraya kıyıp alacağım galiba diğer türlü kadro entegre olanlardan almak istedim kron marka da var ama ciddi pahalı. Bu şekil de kit almak daha ekonomik geliyor.
 
Paraya kıyıp alacağım galiba diğer türlü kadro entegre olanlardan almak istedim kron marka da var ama ciddi pahalı. Bu şekil de kit almak daha ekonomik geliyor.
En son fiyatlara bakıyorum da bir shimano pil yerine iki tane bafang uyumlu pillerden alınabiliyor. Shimano daha verimli olsa bile iki kat verimli olabileceğini sanmam. Aynı fiyata bafang ile daha uzun yol gitmek mümkün olabilir.
Bafang kullanan arkadaşlar ne kadar yol aldıklarını yazsa güzel olur.

Shimano resmi olarak 150km/75km(E6100 motor, 418W pil) iddia ediyor ama yol düz olacak, rüzgar olmayacak vs. gerçek yol koşullarında shimanonun iddiası mümkün değil. Kendim shimano ile ekonomik modda 120km, tam güçte 70km gidebildim. Yalnız hava şartları ve yokuşlar pil tüketimini çok etkiliyor. Karşıdan esen rüzgarlı bir günde aynı yolda mesafe 70km'den 45-50km'ye düşebiliyor. 1kmlik çok eğimli bir yokuş, 10km düzden daha fazla pil tüketebiliyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: suyunsesi
418 watt bir murekkep sisesi kadar benzinde var ;)
pil teknolojisinin daha alacak cokk yolu var maalesef.1lt benzinin enerjisini verebilen lipo pil 240kg cekiyor.
ne zaman ki 3kg pilde 400w degil 10kw konusmaya baslariz o zaman bisikletler,arabalar,ucaklar,askeri robotlar bambaska olacak..m
1 lt benzinin enerjisini vercek lipo pilin ağırlığını hesaplarken kullandığınız kriterler yada argümanlar nelerdir?
 
En son fiyatlara bakıyorum da bir shimano pil yerine iki tane bafang uyumlu pillerden alınabiliyor. Shimano daha verimli olsa bile iki kat verimli olabileceğini sanmam. Aynı fiyata bafang ile daha uzun yol gitmek mümkün olabilir.
Bafang kullanan arkadaşlar ne kadar yol aldıklarını yazsa güzel olur.

Shimano resmi olarak 150km/75km(E6100 motor, 418W pil) iddia ediyor ama yol düz olacak, rüzgar olmayacak vs. gerçek yol koşullarında shimanonun iddiası mümkün değil. Kendim shimano ile ekonomik modda 120km, tam güçte 70km gidebildim. Yalnız hava şartları ve yokuşlar pil tüketimini çok etkiliyor. Karşıdan esen rüzgarlı bir günde aynı yolda mesafe 70km'den 45-50km'ye düşebiliyor. 1kmlik çok eğimli bir yokuş, 10km düzden daha fazla pil tüketebiliyor.
KEsinlikle katiliyorum, ureticilerin verdigi degerler cok utopik ve gundelik hayatta bu degerlere yaklasmak pek uygun degil. Iki farkli motoruda kullaniyorum ve ikisinide deneyimleme firsatim oldu.

Hem Shimano E7000 (60 Nm tork) ve 504 watt'lik pilli olanda hemde Bosch Gen4 (85 Nm Tork) ve 625 watt'lik pilli olanda benzer degerleri aliyorum. Karma kullanimda ortalama 70-80 km arasinda yol alabiliyorum. Fakat enduro/cross parkurlarinda kullandigimda cok dik yokuslar olabiliyor ve oyle oldugu zaman 40 km'lere kadar dusebiliyor menzil.
 
  • Beğen
Tepkiler: gezgin gezer
1 lt benzinin enerjisini vercek lipo pilin ağırlığını hesaplarken kullandığınız kriterler yada argümanlar nelerdir?
240 kg argumanim bir kac yil once antalyali 3 muhendisin linea cevriminde kullandiklari 20kwh lipo pilin 480 kg gelmesi idi.
fakat simdi baktim lipo piller kg da 250w verir hale gelmisler.yani 10kw icin 40kg olarak guncelleyebiliriz.

(link)
 
Son düzenleme:
Geri