Scudo Sports

Elektrikli bisiklet devri

Gençler... Kullandığınız iki teker size zorluk çıkarıyor ya da hakkını veremiyorsanız, günlük akışta sorunlar yaşıyorsanız alternatif çözümler düşününüz...
Güvensizlik, zaman sorunu, cukka, hımbıllık ya da sırf özenme bile olsa kas gücünüzün size sağlık, mutluluk ve huzur verdiğini göz ardı etmeyiniz..
Kullanım amacınız ve hedefleriniz ne ise ona göre bir model seçiniz.
Teknoloji hayatı kolaylaştırıyorsa işlevseldir..Dağ bisikleti alıp dağa çıkmayan, yol bisikleti olup yola çıkmaya çekinen üyeler tanıyoruz..
Önce kas vardı, nefes vardı..
Yetemiyorsa/tat vermiyorsa seçenekleri masaya yatırmalı...
Ama o masadan forum özelinde bir "pedalşör" olarak kalkmalı değil mi?
Yoksa burada ne arıyoruz ki?
E bike tercihini "hakkını verememek" ya da "yetmemek" gibi önermeler üzerinden eleştirmek hem anlamsız hem de biraz yavan geliyor bana.

Forumda genel olarak yol bisikletinden başka bir şey kullanılmalı, en iyisi yol bisikleti gibi bir kanı var. Nedense farklı amaçlarla birden fazla bisiklet kullanımı mümkün değil ya da günahmış gibi.

Belki 10 kere yazıldı şu başlık altında ama e-bike in asıl amacı konfor ve menzil arttırmak, spor amaçlı sürüşler yapmak esas hedef değil.

Bu önermelerin çoğu da malesef tecrübe olmadan varsayımlar uzerine yapiliyor. Benzer bir durum bike fit meselesinde de vardi.

+ bike fit gereksiz
- abi tecrube ettin mi bike fiti?
+ hayir ama gerekesiz.

Bu yaklaşıma çok benzer durum.

- yetersizseniz e bike kullanin
+ abi yagmurda çamurda her gün işe git gel 30 km mesafeyi yol bisikleti yerine e bike ile gitmeyi denedin mi?
- hakkini veremiyorsan e bike kullan.

Bana göre benzer işler.

Pandemi öncesi her sene yol bisikleti ile 10k+ şehir bisikleti ile 3-4k arası yapıyordum. Bana göre bisikletçi dediğin mekanikten başka seyin yuzune bakmamaliydi. Çalıştığım şirket e-bike için destek paketi açıklayınca gittim test bisikleti istedim markalardan 1-2 hafta dendim anladım ki boşa geçmiş bunca zaman. Ebike varken boşu boşuna amelelik yapmışız yillarca.
 
Son düzenleme:
Scudo
E bike tercihini "hakkını verememek" ya da "yetmemek" gibi önermeler üzerinden eleştirmek hem anlamsız hem de biraz yavan geliyor bana.

Forumda genel olarak yol bisikletinden başka bir şey kullanılmalı, en iyisi yol bisikleti gibi bir kanı var. Nedense farklı amaçlarla birden fazla bisiklet kullanımı mümkün değil ya da günahmış gibi.

Belki 10 kere yazıldı şu başlık altında ama e-bike in asıl amacı konfor ve menzil arttırmak, spor amaçlı sürüşler yapmak esas hedef değil.

Bu önermelerin çoğu da malesef tecrübe olmadan varsayımlar uzerine yapiliyor. Benzer bir durum bike fit meselesinde de vardi.

+ bike fir gereksiz
- abi tecrube ettin mi bike fiti?
+ hayir ama gerekesiz.

Bu yaklaşıma çok benzer durum.

- yetersizseniz e bike kullanin
+ abi yagmurda çamurda her gün işe git gel 30 km mesafeyi yol bisikleti yerine e bike ile gitmeyi denedin mi?
- hakkini veremiyorsan e bike kullan.

Bana göre benzer işler.

Pandemi öncesi her sene yol bisikleti ile 10k+ şehir bisikleti ile 3-4k arası yapıyordum. Bana göre bisikletçi dediğin mekanikten başka seyin yuzun E bakmamaliydi. Çalıştığım şirket e-bike için destek paketi açıklayınca gittim test bisikleti istedim markalardan 1-2 hafta dendim anladım ki boşa geçmiş bunca zaman. Ebike varken boşu boşuna amelelik yapmışız yillarca.

Bana göre en iyisi mtb dir. Hem şehirde hem ormanda kısacası her yerde binebilirim. Lastik kollama dedim yok. Kaldırıma geldim çıkmayalım eline alayım derdim yok. Yol bisikleti için önce yol olması lazım. Düzgün yolu olmayan bir ülkede yol bisikletine binmek, tali yolda Ferrari kullanmaya çalışmaya benzer ki bu da bence eziyet.

Dedikleriniz mantıklı. İşe git gel için e bike harika. İşe git gel için e bike a gerek yok diyen yoktur herhalde.

Edit : e bike ın da hakkını vermek gerekir 🙂🤙
 
Randımanlı olsa bile ucuz olmayacağı kesin. Ki bence mantıksız. Düşünsenize inişte ya da frenejda rejenaratif sistem şarza geçecek, çoğu zaten ısıya, sürtünmeye ona buna harcanacak. Kuş kadar enerji depolayacak. Bisikleti ekstra ağırlaştırıp fiyatını artıracağına rejenaratif sistem olmasa daha iyi olur. Hakı bokunu ödemez durumu
Bir de sürüşü de bozar.

Rejeneratif frenleme ayni makineyi kullaniyor, makine hem motor hem generator olarak calisiyor, elektronik surucu sisteminin yapisi bir nebze farkli oluyor. Bir generatorun ucuna elektriksel yuk baglamazsaniz akim akmayacagi icin frenleyici moment olusmaz. Generator bataryayi sarj ederken frenleme gucu olusur.
 
Bana göre en iyisi mtb dir. Hem şehirde hem ormanda kısacası her yerde binebilirim. Lastik kollama dedim yok. Kaldırıma geldim çıkmayalım eline alayım derdim yok. Yol bisikleti için önce yol olması lazım. Düzgün yolu olmayan bir ülkede yol bisikletine binmek, tali yolda Ferrari kullanmaya çalışmaya benzer ki bu da bence eziyet.

Dedikleriniz mantıklı. İşe git gel için e bike harika. İşe git gel için e bike a gerek yok diyen yoktur herhalde.

Edit : e bike ın da hakkını vermek gerekir 🙂🤙

Farkli amac, altyapi sartlari icin farkli bisiklet kullanmak en akillaca is ( maddi imkanlar da devreye giriyor tabi ki ) . Mesela benim kosullarimda da sehir icinde mtb kullanmak cok anlamsiz.
Diger yandan yol bisikleti - yol konusunda farkli dusunuyorum. Hollanda gibi sehirlerarasi bisiklet yoluna sahip yerleri haric tutuyorum, bisiklet yolunda yeterince bisiklet kullanmis herkes anlar ki yol bisikleti bisiklet yolunda kullanilmamalidir. Yol bisikleti kullanabilmenin bence ilk sarti, bisikletlilerin hakkinda saygi duyan arac suruculeridir. Dogru duzgun bisiklet yolu olmayan ulkelerde araclar ile ayni yerde yol bisiklet kullandim, arac suruculeri makul oldugu surece gayet guzel, keyifli ve guvenliydi.

Nacizane gorusum farkli amaclar icin farkli bisikletler vardir, ebike da spor amaci disindaki kullanimlar icin daha uygundur.
 
Pedal destekli e-bike ile spor yapılır, niye yapılmasın.
Şimdi olsaydı bir tane e-roadbike ne güzel olurdu.
Kendimden örnek veriyorum
Bizim burada sahile gidip iyot kokusu ala ala bisiklete binebilmem için yokuş çıkmam gerekiyor. Yokuş da bir gözümde büyüyor bir büyüyor anlatamam. Sanki Monte Zoncolan, Mont Ventoux.
Sırf bu yokuş yüzünden yol bisikleti de ben de yatıştayız.
Şimdi olaydı e-roadbike. Çıkardım yokuşu rahatça sonra da yapardım sporumu. Belki sizinki gibi spor olmazdı ama en azından şu andaki gibi de yattığım yerden mesaj atıp göbeğimi kaşımazdım.Bir, sıfırdan büyük mü değil mi arkadaş.
 
Pedal destekli e-bike ile spor yapılır, niye yapılmasın.
Şimdi olsaydı bir tane e-roadbike ne güzel olurdu.
Kendimden örnek veriyorum
Bizim burada sahile gidip iyot kokusu ala ala bisiklete binebilmem için yokuş çıkmam gerekiyor. Yokuş da bir gözümde büyüyor bir büyüyor anlatamam. Sanki Monte Zoncolan, Mont Ventoux.
Sırf bu yokuş yüzünden yol bisikleti de ben de yatıştayız.
Şimdi olaydı e-roadbike. Çıkardım yokuşu rahatça sonra da yapardım sporumu. Bir sıfırdan büyük mü değil mi arkadaş. Belki sizinki gibi spor olmazdı ama en azından şu andaki gibi de yattığım yerden mesaj atıp göbeğimi kaşımazdım.

Hakkini veremiyorsan yol bisikletinin, yetersizsen evde kasiyacaksin boyle gobegini. Yok oyle yokusu bana motor cikartsin, inerken efil efil ruzgar vursun yuzume. Federasyon, emniyet, kara ambar kamyoncular dernegi bir olup yasaklamali bu tarz girisimleri.
 
Herkes kendi seçimlerinin en iyisi olduğunu savunur. Bunu göz ardı etmeyelim.

E-bike eleştirilerinin çok daha kötüsünü fixie başlıklarında, hayatında hiç fixie denememiş kişiler tarafından yapıldığını gören biri olarak diyebilirim ki e-bikeın geleceğini biz bisikletlilerin yaptığı tartışmalar değil toplumun kalan kısmının onu ne kadar kabulleneceği belirleyecek. Maliyeti düşene kadar bu ihtimali zayıf görüyorum ama yeterince yayılırsa şimdiki elektrikli scooterlar gibi ulaşılabilir hale gelecektir.

Geçen yıl komşumun e-bikeını ödünç alıp denemiştim. Gerçekten kolaylık sağlıyor. Daha medeni bir trafik düzeni olan bir yerde yaşasaydım belki alıp işe gidiş gelişte kullanabilirdim. Ama mevcut durumda menzile göre bir bisiklet veya normal bir scooter bana daha güvenli geliyor. Ayrıca e-bikeın yayılması durumunda çevreye etkileri bir bisiklet ile kıyaslanamaz bence. O yüzden gönlümde bisikletin yeri ayrı.

Bir de şu olay var:

Fixie bisikletler, öncesinde de kontrapedal şehir bisikletleri silindi gitti. Aslında belli profiller için pratik ulaşım araçlarıydı. Şimdi benzer bir şey v-frenli ve çelik yol bisikletlerinde yaşanıyor. Endüstri para kazanamayacağını düşündüğü ürünleri yavaş yavaş sistem dışına atıyor, yerine biraz pazarlama biraz ihtiyaç analizi ile para kazanabileceği yenilerini koyuyor. Dolayısıyla yaşanan değişimlerin bazıları doğal, bazıları da yapay. Buradaki gibi eleştirel bakışlar biraz da bu korkuyla oluşuyor.
Yani artık firmalar yeni sezonda 10bin euroluk karbon yol bisikleti yerine 10bin euroluk e-yol bisikletleri çıkarmaya başlayınca anlayacağız ki ebike kahraman bakkalı, pardon yol bisikletini yenmiş.
 
Herkes kendi seçimlerinin en iyisi olduğunu savunur. Bunu göz ardı etmeyelim.

E-bike eleştirilerinin çok daha kötüsünü fixie başlıklarında, hayatında hiç fixie denememiş kişiler tarafından yapıldığını gören biri olarak diyebilirim ki e-bikeın geleceğini biz bisikletlilerin yaptığı tartışmalar değil toplumun kalan kısmının onu ne kadar kabulleneceği belirleyecek. Maliyeti düşene kadar bu ihtimali zayıf görüyorum ama yeterince yayılırsa şimdiki elektrikli scooterlar gibi ulaşılabilir hale gelecektir.

Geçen yıl komşumun e-bikeını ödünç alıp denemiştim. Gerçekten kolaylık sağlıyor. Daha medeni bir trafik düzeni olan bir yerde yaşasaydım belki alıp işe gidiş gelişte kullanabilirdim. Ama mevcut durumda menzile göre bir bisiklet veya normal bir scooter bana daha güvenli geliyor. Ayrıca e-bikeın yayılması durumunda çevreye etkileri bir bisiklet ile kıyaslanamaz bence. O yüzden gönlümde bisikletin yeri ayrı.

Bir de şu olay var:

Fixie bisikletler, öncesinde de kontrapedal şehir bisikletleri silindi gitti. Aslında belli profiller için pratik ulaşım araçlarıydı. Şimdi benzer bir şey v-frenli ve çelik yol bisikletlerinde yaşanıyor. Endüstri para kazanamayacağını düşündüğü ürünleri yavaş yavaş sistem dışına atıyor, yerine biraz pazarlama biraz ihtiyaç analizi ile para kazanabileceği yenilerini koyuyor. Dolayısıyla yaşanan değişimlerin bazıları doğal, bazıları da yapay. Buradaki gibi eleştirel bakışlar biraz da bu korkuyla oluşuyor.
Yani artık firmalar yeni sezonda 10bin euroluk karbon yol bisikleti yerine 10bin euroluk e-yol bisikletleri çıkarmaya başlayınca anlayacağız ki ebike kahraman bakkalı, pardon yol bisikletini yenmiş.

Ben hala kontrapedal sehir bisikleti kullaniyorum. Yagmurlu havalarda frenleme performansi V frene gore cok daha iyi, disk frene gore da cok daha ucuz.

20210528_202343.jpeg

E bike icin ise en yuksek satisa sahip kategoru su linkteki gibi olanlar. Cok guzel bisiklet ama cok da pahali malesef.

 
Hakkini veremiyorsan yol bisikletinin, yetersizsen evde kasiyacaksin boyle gobegini.
Ben, bir metanın hakkını verememek olayını hiç anlayamadım.
Biraz önce meşrubatımı bardağa doldurdum. Ama içemiyorum. Meşrubat bardağı, Paşabahçe. Bu bir bardağa milyoncuya gitsem 12 parça meşrubat bardağı takımı alırım. Üstüne de kola parası kalır. Şimdi ben bu paşabahçenin hakkını nasıl vereceğim diye düşünmekten meşrubatı içemiyorum. Bakıyorum bardağa kaliteli durduğu belli, kalınca bir camı var,kolay yıkanıyor, leke de bırakmıyor. Bir de kendime bakıyorum gariban bir kediyim. Bardağa deyecek güzellikte ne yumuş yumuş ellerim ne de seksi dudaklarım var.
Velhasıl kelam ben kolayı içemedim.

İnsanlar sınırlı kaynaklarıyla istek, ihtiyaç ve beklentilerini karşılamak amacıyla mal alırlar. Burada dikkat edin malın istek, ihtiyaç ve beklentilerini karşılamak için değil. Ben a noktasından B noktasına keyif alarak gitmek için yol bisikleti aldım. İleride bir Ridley ya da Cervelo almayı düşünüyorum. Cervelonun üst düzey komponenti var diye ben ortalamamı 35 km/sa e çıkarmak zorunda değilim. Benim kendimi bir mala bir Cervelo ya ispatlama yükümlülüğüm yok. Ama bisikletin akıl mantık çerçevesinde kullanımda güvenirlik, iç dış uyumu gibi kaliteyi tarif eder konularda beni ikna etmesi önemli.
Yok efendim duraace senin gibi hobi kullanıcıları için felan değil demeyin. Belki ben bisiklete hiç binmeyip duvara asacağım. Belki de benim bisikletten beklentim sadece budur.
Herkesin yol bisikletinden mtbden, e-bike dan beklentileri farklı olabilir.

@umutcelik Değerli forumdaşım sözlerim size değil zaten biliyorsunuz.
 
Ben, bir metanın hakkını verememek olayını hiç anlayamadım.
Biraz önce meşrubatımı bardağa doldurdum. Ama içemiyorum. Meşrubat bardağı, Paşabahçe. Bu bir bardağa milyoncuya gitsem 12 parça meşrubat bardağı takımı alırım. Üstüne de kola parası kalır. Şimdi ben bu paşabahçenin hakkını nasıl vereceğim diye düşünmekten meşrubatı içemiyorum. Bakıyorum bardağa kaliteli durduğu belli, kalınca bir camı var,kolay yıkanıyor, leke de bırakmıyor. Bir de kendime bakıyorum gariban bir kediyim. Bardağa deyecek güzellikte ne yumuş yumuş ellerim ne de seksi dudaklarım var.
Velhasıl kelam ben kolayı içemedim.

İnsanlar sınırlı kaynaklarıyla istek, ihtiyaç ve beklentilerini karşılamak amacıyla mal alırlar. Burada dikkat edin malın istek, ihtiyaç ve beklentilerini karşılamak için değil. Ben a noktasından B noktasına keyif alarak gitmek için yol bisikleti aldım. İleride bir Ridley ya da Cervelo almayı düşünüyorum. Cervelonun üst düzey komponenti var diye ben ortalamamı 35 km/sa e çıkarmak zorunda değilim. Benim kendimi bir mala bir Cervelo ya ispatlama yükümlülüğüm yok. Ama bisikletin akıl mantık çerçevesinde kullanımda güvenirlik, iç dış uyumu gibi kaliteyi tarif eder konularda beni ikna etmesi önemli.
Yok efendim duraace senin gibi hobi kullanıcıları için felan değil demeyin. Belki ben bisiklete hiç binmeyip duvara asacağım. Belki de benim bisikletten beklentim sadece budur.
Herkesin yol bisikletinden mtbden, e-bike dan beklentileri farklı olabilir.

@umutcelik Değerli forumdaşım sözlerim size değil zaten biliyorsunuz.
Tam olarak katılmasam da yazdıklarınız çok ama çok mantıklı 🙂

Benim de şöyle bir düşüncem var. Mesela bir araba aldım diyelim, aman kirlenmesin, aman km yapmasın, aman bir yere değerim yok taş seker vs demeyi pek sevmem. Ama eskiden deli zamanlarda yakınlarım aman dikkatli ol dediklerinde, merak etmeyin bu arabaya zarar gelecek bir şey yapmam diye cevap verdiğimde garip garip bakarlardı bana 😜 halbuki orada demek istediğim, malıma da gözüm gibi bakarım ama bunu yaaorken içinde ben olduğum için otomatik olarak kendimi de korumuş olurum demiş olurdum. Yani lafın özü ayakkabı alınca hani derler ya ayağında parçalansın. Benim gözümde bu tür eşyalar alındığı zaman ay çizildi, aman lekelendiye bakmam gereği neyse onu yapmaya gayret ederim. Ama herkes böyle yapmalı da demem. Ayrıca böyle düşünmem yalnızca yaptığım şey neyse onu yaparken daha iyi odaklanmamı sağlıyor. Yoksa araba ya da bisikletlerini sağa sola çarpıp ezik göçük içinde kullanıyorum sanılmasın. İkisi çok farklı şeyler.

Tekrar ediyorum sizin de yazdığınız son derece mantıklı geldi 🤙
 
Merhaba
aklımda 2. El bir e mtb almak var, f.p olarak tespitim carraro kufika. Bir kaç ilan buldum 2020 modeli var motor shimano 8000, 2021 modelinde motor 7000 versiyonu . ( piller ve gösterge ikisinde de 8000) Aslında 2020 modelde daha yeni bir sistem kullanılması garip geldi. Bunlar dışında sadece görsel farklar var. Kullanan var mı 2 motor arasında fark var mıdır ?
 
Fotoğraftaki 11-46 ruble bisiklete takılınca elektrikli bisiklete gerek kalmaz bu rubleyi yorulmadan herkes çevirebilir 1. viteste yokuşlarda derim.
 

Dosyalar

  • FW2144_x1024.jpg
    FW2144_x1024.jpg
    92,7 KB · Okunma: 18
  • Beğen
Tepkiler: hasanben ve Gkgoko
Merhaba
aklımda 2. El bir e mtb almak var, f.p olarak tespitim carraro kufika. Bir kaç ilan buldum 2020 modeli var motor shimano 8000, 2021 modelinde motor 7000 versiyonu . ( piller ve gösterge ikisinde de 8000) Aslında 2020 modelde daha yeni bir sistem kullanılması garip geldi. Bunlar dışında sadece görsel farklar var. Kullanan var mı 2 motor arasında fark var mıdır ?
Üretim problemleri nedeniyle ne motor bulsalar takmışlardır belki.
 
  • Beğen
Tepkiler: BirLebowski
Merhaba
aklımda 2. El bir e mtb almak var, f.p olarak tespitim carraro kufika. Bir kaç ilan buldum 2020 modeli var motor shimano 8000, 2021 modelinde motor 7000 versiyonu . ( piller ve gösterge ikisinde de 8000) Aslında 2020 modelde daha yeni bir sistem kullanılması garip geldi. Bunlar dışında sadece görsel farklar var. Kullanan var mı 2 motor arasında fark var mıdır ?

Fiyatı aşağıda tutabilmek için yapmış olabilirler. Muhtemelen E8000 'nin biraz kırpılmış versiyonudur.

İngilizcen varsa şu makaleyi okuyabilirsin :
(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: BirLebowski
Merhaba benim 5 5.5k gibi bir bütçem var ve elektrikli bisiklet kiti almak istiyorum. İnternette bunu buldum. Bu kitler hakkında gram bilgim yok piyasasını da bilmiyorum. İstanbul'da kullanacağım. Yaşım 15 Ekimde 16 olacağım boyum da 173 falan. Sizce alınır mı bu kit? Forumda yeniyim o yüzden yanlış yere yazdıysam özür dilerim.

edit:link paylaşamıyormuşum düşündüğüm kit elektriklimotor .com .tr adlı sitedeki
48V 1000W ELEKTRİKLİ BİSİKLET DÖNÜŞÜM KİTİ
1628526706465.png
 
Merhaba
aklımda 2. El bir e mtb almak var, f.p olarak tespitim carraro kufika. Bir kaç ilan buldum 2020 modeli var motor shimano 8000, 2021 modelinde motor 7000 versiyonu . ( piller ve gösterge ikisinde de 8000) Aslında 2020 modelde daha yeni bir sistem kullanılması garip geldi. Bunlar dışında sadece görsel farklar var. Kullanan var mı 2 motor arasında fark var mıdır ?
E8000 70nm tork ve %300 destek verebiliyor, E7000 60nm tork ve %250 destek verebiliyor.
2021 modellerde daha ucuz parçalar kullanıyor çoğu firma. eski modeller daha güzel.
 
E7000 ile E8000 arasinda cok fark var, hem urettikleri guc farkli, hemde hissiyati farkli, E8000 daha naturel ve ayni zamanda daha dayanikli. kesinlikle E8000'i oneririm, yakin gecmise kadar dev bisiklet markalari dahi E8000'i kullanmaya devam ediyordu (en son modeli olan EP8 cikmis olmasina ragmen) 2021 yilinda ve hatta onumuzdeki 2022 yilinda komponent problemi yasamaya devam edecegiz, eger temiz bir ikinci el bulduysaniz hemen alin ama E7000'e bakmayin hic
 
  • Beğen
Tepkiler: BirLebowski
Bugun tesadufen european cyclist federation'un su sayfasina denk geldim.

(link)

Bisiklet paylasimi ve e-bike kullanimin artmasi ile bisiklet yollarinda duzenleme/ekleme yapilmasi gerektigini dusunerek hizli bisiklet yollarina gecis yapilmasi icin calismalara baslamislar.

Bununla ilgili zaten Hollanda'nin guneyinde uzun suredir calismalar yapiliyordu.

(link)

(link)

(link)

(link)

Bugun biraz vaktim var, bos bos gezinirken bu konu hakkinda internette bir yuksek lisans tezine denk geldim. E-bike ile beraber gelen hiz ve menzil artisina gore altyapiyi nasil duzenleriz ve otomobil kullanimini dusururuz uzerine calisilmis. Meraklisi icin onun da linikini birakayim (link)
 
Geri