Scudo Sports

Elektrikli bisiklet devri

Her urunun yeri ayri, kullanıcının tercihi ayrı bunu kabul etmek gerek.

Ben MTB hardtail kullanıyorum cunku 1 tane bisiklet alacak durumum var. Vaktim olursa patikalara arazi surusune kacmayı seviyorum.
Yukum cok olmayacaksa işe, bakkala, fırına onunla gidiyorum.
Genel ulaşımımı bisiklet ile yapiyorum.
Gunluk hayatıma sporu entegre etmiş, kalori harcamami arttırmış, cevreci ve ekonomik, park sorunu olmayan, trafik yogunlugunda sıkışma yaşamadan hızlı ulaşım sağlamış oluyorum.

Yazın ortalama 3 ay boyunca 2-3 tişort taşımak zorunda kalıyorum çantamda. Laptopum, evraklarim, tişörtlerim ile 40 derece sicakta inişli çıkışlı yollarda bisikletle ulaşmak insanı kan ter içinde bırakiyor. İşyerine gidiyorsanız nispeten sorun degil ama bir gorusmeye bu şekilde gitmek hiç hoş olmuyor.
İşte o zaman E-BIKE mukemmel bir araç olarak hayallerinizi susluyor :)

YOL'cu, MTB'ci, E-BIKE'ci kavgasi hep yersiz geliyor. Her aracin kullanıcı kitlesi icerisinde her turden insan vardir. Önemli olan ayrık otlarini ayıklayıp onlara toplum içerisinde ve ulaşımda herkesin yeri ve sorumluluklari oldugunu benimsetebilmekte.

@caglara. paylasiminda ve oradaki videoda belirtildigi gibi ''etiketlemek'', ''önyargı beslemek'', ''kasıtlı olarak taciz etmek ve zarar vermek'' yakışık almayan şeyler.
Bisiklet yolu diye çırpınıyor pek çok bisikletçi. Ama bunu isterken kavranamayan bir durum var çogunluk için. Bisiklet yolu bir ulaşım kolaylığı bisikletliler açısından. Çocuklar daha az risk ile okula gitsin, insanlar daha az riskle ulaşımını sağlasın diye. Ama pek çoğunun beklentisi önüne bir şey çıkmadan, ortalama hızını bozmadan özel otoban hayali şeklinde.
Arabalar nasıl yollarda yarış yapmamalı, makas atmamalı, trafik ışıklarina uymalı diyorsak, şehirde ulaşım için kullanacağiniz bisiklet cinsine bakmaksizin buna uygun kullanılıyor olmalı.
Keza elektrikli scooter (martı/atlagit vb), kurye motorlarida aynı şekilde.
Yayalar dahi ''yayayım ben. yaya yaya giderim öncelik benim. sana ne!'' havasindan cıkmalı.

Toplu yaşam bu arkadaşım! Herkesin ulaşım ve dolaşım hakkı için bilinç, saygı, özen!

Fırsat bulursam pedal hareketi ile boost veren bir E-BIKE edinmek için hic tereddut etmem. Elbette spor yapmak istedigim anlar için normal bisikletten vazgecmem.
 
Son düzenleme:
Scudo
X bisiklet türüne binerken Y bisiklet türüne bineni geçsem ne olacak? Y bisiklet türüne binen beni geçse ne olacak? Ergenlik çağını geçeli çok oldu.
 
X bisiklet türüne binerken Y bisiklet türüne bineni geçsem ne olacak? Y bisiklet türüne binen beni geçse ne olacak? Ergenlik çağını geçeli çok oldu.
Benim başıma çok geliyor. E-bike'ler tam teşekküllü yol bisikletli görünce neden gaza gelip beni hızla geçiyorlar anlamıyorum. Bir çeşit ego tatmini olsa gerek. Bir de ben sakin sakin giderken var gücü ile pedala yüklenmiş, nabzı tavan yapmış, yanımdan geçerken tatlı tatlı tebessüm edem mtb'ciler var. Az ilerde kırmızı ışıkta durunca yine aynı hizaya geliyoruz :)

En anlam veremediğim de E-bike kullanıcıları. Yahu bu meret şarjlı bir şey sonuçta. Düm düz yolda beni geçeceksin diye muhtemelen maksimum hızla sürüyor. Biraz ekonomik kullanmayı, ya da elektrik desteğini zorlanınca devreye almayı hiç mi düşünmüyorlar? Adam hiç pedal çevirmeden tahmini 50 km hızla gidiyor muhtemelen. Belki de pedal çevirmeyi bilmiyor. Bilemiyorum.
 
1.75 miyop gözlüğümü ver hele diye alıp, sıfır numara gözlerine takan, sonra yüzünü buruşturarak bana geri veren adam, bununla nasıl görüyorsun diyor. Alıyor beni bir şaşkınlık. Burada dönen muhabbet buna benzer.
 
Pedal çevirdikçe pil doluyor mu elektrikli bisikletlerde?
 
  • Beğen
Tepkiler: hasanben
Pedal çevirdikçe pil doluyor mu elektrikli bisikletlerde?
Bu soru bana da çevremde sıkça sorulduğu için, ben de bisikletimi aldığım üreticiye sordum.
Elektrik üreten motorlar çok pahalı olduğu için hayır.
Yani pedal çevirdikçe ve fren yapınca elektrik üretecek motor var. Ama maliyet nedeniyle kullanılmıyor.:)

Bu da sitenin sıkça sorulan kısmından:
 

Dosyalar

  • 71373073-8ED8-48C4-8022-E82E8394AACF.png
    71373073-8ED8-48C4-8022-E82E8394AACF.png
    153,8 KB · Okunma: 17
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: hasanben
Dedim ya,yol bisikleti ile asfaltta arabaların arasında dans etmek bana göre değil diye.

Bu dans arabalarla ve kelle koltukta yapılans bir dans.
Yol bisikleti kullananlara mutlu danslar.

Yol bisikleti kullananlara cevap yazmayacağım:
Herkesin tercihi farklı. Bu böyle biline.

Yol bisikleti mevzuunu kapatalım lütfen.
Muhtemelen yol bisikleti başlığı vardır forumda. Ordan devam edin.

Malum Konu Başlığımız:

Elektrikli Bisiklet Devri. :)

Ayrıca forumda engellenenler listeme eklendin.:cool:
Amman isabet olmuş beni engelliler listene eklediğin. Bu arada anlamadığım mantık. Asfalt üzerinde bisiklet sürülmeyecekse nerede sürülecek, kaldırımda mı? Kaldırımda bisiklet sürmek için elektrikli bisiklete ihtiyaç neden? Bisiklet yerine elektrikli scooter tarzı götürgeçler var. Onlardan kullanılabilir. Sanırsam bisikleti kaldırımda sürmek ve Aydın bisiklet turlarına katılmak için aldınız. Neyse para sizin, keyif sizin.
 
Gecenlerde ise giderken kapistik birisiyle, hiz limiti 25 oldugundan tokatladim arkadasi, ben istemedim yaris, o istedi :)
 
Şu e bike ile yapılan şeye spor demeyin de, e bike ile 60-70 km menzil gidip spor yaptım demeyin de ne derseniz deyin. 😎
bu aslinda tamamen kullanicinin tercihine kalmis, secebileceginiz 3 mod var, eco modda surdugunuz takdirde analog bisikletlerden daha fazla kalori yakabilirsiniz. veya trail modda kullandiginizda da analog bisikletlerle benzer surelerde kullanirsaniz iki uc kat yol mesafe kat edip, yakin kaloriler harcayarak yine spor yapmis olabilirsiniz. Not: dag bayir icin konusuyorum, yol tecrubem yoktur
 
bu aslinda tamamen kullanicinin tercihine kalmis, secebileceginiz 3 mod var, eco modda surdugunuz takdirde analog bisikletlerden daha fazla kalori yakabilirsiniz. veya trail modda kullandiginizda da analog bisikletlerle benzer surelerde kullanirsaniz iki uc kat yol mesafe kat edip, yakin kaloriler harcayarak yine spor yapmis olabilirsiniz. Not: dag bayir icin konusuyorum, yol tecrubem yoktur
Normal bisiklet ile 25 km dağ yolu yerine dediğiniz gibi 60km yol yapılarak benzer efor yapılabilir evet. Benim kaygım şu oluyor aslında, e bike ile hiç bir rampada tükenme hissi gelmez gibi geliyor. Hep hafif de olsa destek var diye sanırım.
 
Bence step, pedal destekli elektrikli bisikletler haricine ehliyet ruhsat, sigorta, muayene, motorlu taşıt vergisi getirilmeli. Hatta bisiklet olarak lanse edilmesi yasaklanmalı. :koptum:
 
Normal bisiklet ile 25 km dağ yolu yerine dediğiniz gibi 60km yol yapılarak benzer efor yapılabilir evet. Benim kaygım şu oluyor aslında, e bike ile hiç bir rampada tükenme hissi gelmez gibi geliyor. Hep hafif de olsa destek var diye sanırım.

Yok hep hafif destek doğru bilgi değil.
E-Bike hibrit araba gibi çalışıyor.
Mesela benim bisiklette 5 destek kademesi var. 1. Kademe Eko mod ve bisiklet 15 km/h ya çıkana kadar ekranda 100 W, 50 W, 20 W 0 W vb 15 km/h ya çıkana kadar azalarak destek veriyor.
15 km/h ve üzeri 0 W yazıyor ve destek tamamen kapatıyor.

Yani ben ilk kalkışta normal bisiklet gibi seri pedal çevirip 15 km/h üzerine çıkarsam batarya şarjı daha uzun dayanıyor.

Yani Eko modda kullanıp seri pedal çevirirsem diğer bisikletim normal şehir bisikleti kadar efor harcıyorum.
Ama ortalama hızım e-bike da daha yüksek oluyor. Çünkü beni sürekli 15 km/h üzerine çıkmaya zorluyor.:)

Yani e-bike bize gayet iyi spor yaptırıyor.
sadece aynı sürede daha yüksek hız ve daha uzun mesafeye gidiyoruz.

e-bike ile spor yapmıyorum demek kesinlikle yanlış bilgi.

İstisna: E-bike da el gazı desteği varsa, o zaman örneğin yorulduğumuzda kullanabiliriz. O zaman pedal çevirmesek de gidiyor. Yani spor yapmıyoruz.
 
Pedal çevirdikçe pil doluyor mu elektrikli bisikletlerde?

Bazı modellerde rejeneratif şarj özelliği diye bir şey var. Fren yapıldığında aküyü şarj ediyor ancak verimli bir sistem değil. Çok uzun (km lerce) bir yokuştan aşağıya inerken fayda sağlar. Öyle sanıyorum ki bu verimsizlik yüzünden çoğu marka bu sistemi ebike lara eklemiyor.
 
Yok hep hafif destek doğru bilgi değil.
E-Bike hibrit araba gibi çalışıyor.
Mesela benim bisiklette 5 destek kademesi var. 1. Kademe Eko mod ve bisiklet 15 km/h ya çıkana kadar ekranda 100 W, 50 W, 20 W 0 W vb 15 km/h ya çıkana kadar azalarak destek veriyor.
15 km/h ve üzeri 0 W yazıyor ve destek tamamen kapatıyor.

Yani ben ilk kalkışta normal bisiklet gibi seri pedal çevirip 15 km/h üzerine çıkarsam batarya şarjı daha uzun dayanıyor.

Yani Eko modda kullanıp seri pedal çevirirsem diğer bisikletim normal şehir bisikleti kadar efor harcıyorum.
Ama ortalama hızım e-bike da daha yüksek oluyor. Çünkü beni sürekli 15 km/h üzerine çıkmaya zorluyor.:)

Yani e-bike bize gayet iyi spor yaptırıyor.
sadece aynı sürede daha yüksek hız ve daha uzun mesafeye gidiyoruz.

e-bike ile spor yapmıyorum demek kesinlikle yanlış bilgi.

İstisna: E-bike da el gazı desteği varsa, o zaman örneğin yorulduğumuzda kullanabiliriz. O zaman pedal çevirmesek de gidiyor. Yani spor yapmıyoruz.
En düşük kademede 15km/h e kadar kademeli destek yapıyor dediniz ya işte tam da bunu demek istedim. Yokuşlarda 15km/h ortalamayı bir kenara koyalım o hızı bile tıtturmanın imkansız olacağı bir rampada 15km/h a çıkmak için reaksiyon gösterecek diye anlıyorum. Mtb şerde orman ve dağ koşullarında rampa çıkışları ortalama 6km/h civarında oluyor. Bu bahsettiğiniz örnek benim savımı güçlendiriyor.

Derseniz ki düz yolda ya da çok hafif rampa içeren bir parkurda yol bisikleti ile giderken, ki zaten ortalama 28 civarı bir tempoda o bahsedilen en düşük kademe destek hatırı sayılır oranda devre dışı kalır.

Ben ağırlıklı olarak, daha doğrusu özellikle mtb lerde e bike olayının spordan uzaklaştırdığı kanısındayım.
 
  • Beğen
Tepkiler: uuryvs
Benim yaşadığım yerde (İstanbul, Hadımköy), işe giderken bazı sabahlar denk geldiğim bir elektrik kitine sahip bir bisikletli arkadaş var. Yanımdan geçerken haber verir, bir de günaydın der, selamlaşırız. Bu forumdaysa, kendisini buradan tekrar selamlıyorum. Umarım iyidir çünkü epeydir denk gelmedim. Kendisinin yanımdan uzayıp gitmesi beni pek etkilemez. Gülümseyerek bakarım. Çünkü benim keyfim, kendi gücümle sürüşümün değişimini hissetmek.
Bu arada ben bir yol bisikletine sahibim. Benim gözümde elektrikli bisiklet, gerekli olduğu düşünülen insanlar için elektrik yardımı ile sürmesi kolaylaştırılmış bir bisiklet türü. Sadece bu. Ben ayrım yapmam, kıskanmam, aşağı görmem, yukarı görmem. Gerekli olduğunu düşünen kişiler, kendileri için alır kullanır. Hepsi bu kadar. İşe giderken ben bile bazen, şu yokuşu az bir destekle çıksam ne güzel olurdu diyorum. Ama tabi ki, yol bisikletinin hafifliğinden ve salt kendi gücümle hızlanmasından da ödün vermek istemiyorum. İleride hem hafif, hem yol bisikleti kıvamında, hem de hafif pedal desteği veren bisikletler ucuzladığında kesin alırım. Tabi o zamana kadar... :)
 
Geri