Dura Ace c50 akıcılığı neden böyle?

Bora Kıraç

Aktif Üye
Kayıt
5 Nisan 2013
Mesaj
195
Tepki
418
Yaş
35
Şehir
İstanbul
İsim
Bora Kıraç
Bisiklet
Scott
Dün aldığım RS81 C35 Jant setinde benzer bir durum var. Arka teker gayet iyi dönüyor fakat ön teker eski Mavic Aksium'dan bile az dönüp duruyor. Muhtemelen Shimano jantların tasarımıyla alakalı bir konu, fazla takılmadım ben de açıkçası. Üstüne binip denediğimde göreceğim farkı :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Selami53
Scudo

Selami53

O PARAYA BİSİKLET ALIRIM !
Kayıt
25 Haziran 2012
Mesaj
1.058
Tepki
963
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Specialized
@emrah9700 @Ozan k. @Volks @S.Çal @ercst0rm @ozgur908 @Bora Kıraç

Arkadaslar soyle de bir durum var diger sette 500 km nin altinda bir mesafede. Belki kullandikca acilma durumu sadece bilya gobege ozgudur onuda bilemiyorum ama 500 km de yuksek suratlere cikan bir jant acilacaksa acilirdi diye dusunuyorum.Ben daha cok @Ozan k. Beyin dedigi 2mm lik alyaa sikilik ayari yapiliyor mu bu jantlara,orasina odaklanacagim sanirim.
Suan icin en faydalisi bu janti kullanan arkadaslarin yorumu olacaktir.23-25 lastik farkindan olacagini hic sanmiyorumfark oyle 1 dakika falan degil cunku.Zaten o kadar fark olsa takilmazdim acikcasi.Ustundeyken nasil gittigu inemli.Ama onu da hissedemedigim icin aradaki ucurum kafama takildi.
 

volkan Öz

Forum Demirbaşı
Kayıt
28 Mayıs 2014
Mesaj
466
Tepki
586
Yaş
48
Şehir
istanbul
Bisiklet
Specialized
@Asusmune

Sizin yarışlarda acaba bu modelin aynısını mı kullandıklarını bilmediğiniz kadar biliyorum bende... Genetiğiyle oynamışlarsa bilemem ama ne kadar oynayabilirler orası meçhul.Ne yapabilirler ki bilyeleri daha ufak yada büyük gres yağını da özel üretim yapacakları yok herhalde.
 

Murat B.

Forum Trolü
Kayıt
23 Eylül 2013
Mesaj
4.097
Tepki
12.203
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Specialized
@Asusmune @volkan Öz
UCI kurallarına göre bisiklet yarışlarında kullanılan tüm ekipmanın ticari olarak satılan ürünler olması gerekiyor. F1'deki gibi sadece yarış için üretilen, prototip sınıfındaki jantın, bisikletin vesairenin kullanımı yasak.

Ancak bildiğim kadarıyla profesyonel takımların hiç birisi antreman dışında c50 jant kullanmıyor. Yarışlarda falan gördükleriniz; T35, T50 gibi model numararalı olan tamamı karbon tubular jantlar.
 

volkan Öz

Forum Demirbaşı
Kayıt
28 Mayıs 2014
Mesaj
466
Tepki
586
Yaş
48
Şehir
istanbul
Bisiklet
Specialized
(link)



http://cdn.mos.bikeradar.imdserve.com/images/news/2015/01/24/1422094746434-125mmil83qkbn-960-540.jpg
Rohan Dennis's BMC - 2015 Tour Down Under winner


(link) as the team leader on his last stage race before retirement, Rohan Dennis’ race lead after winning the third stage of the Tour Down Under came as a surprise to all. Nonetheless, the 24-year-old hometown local proved to have the better legs and convincingly held it together against a charging Richie Porte of Sky to win the race by a mere two seconds.
Dennis got his start on the track as part of the 2010 World Championship winning pursuit team, alongside the likes of (link). An attempt at the hour record is coming up soon, and it seems likely Dennis has the speed to take it.
http://cdn.mos.bikeradar.imdserve.com/images/news/2015/01/25/1422171718752-j8y1fto07k9k-960-540.jpg
ADVERTISEMENT
Rohan Dennis won the third stage and held onto the lead until the end
Like the rest of BMC Racing team, recent recruit Dennis rides a (link) for most of his races, including the Tour Down Under. It's an ideal showcase of ‘team-issue’ spec.
Advertising
BMC pitches the TeamMachine is the ‘perfect combination of weight, stiffness and vertical compliance’ – something (link) has proven pretty close to the truth.
Among the bikes of the peloton, BMCs are easy to spot thanks to their distinctive cross brace between top tube and seat tube. While this concept originally offered some reinforcement and force distribution, it’s now a defining cosmetic feature of the Swiss maker.
It’s common for frames to use the same cable port for gear housing or Di2 wiring, but BMC does things differently. A small port near the rear brake housing provides an entry-point for Di2, creating an extremely clean look with minimal wire poking out vulnerably. In the case of Dennis’ bike, the gear cable port behind the head tube remains unused and cleanly covered.
With the team sponsored by (link) and SRM, it's unsurprising to find a full Dura-Ace Di2 9070 groupset and matched SRM power meter crank. Dennis doesn’t use any additional sprint or climber’s shifters, instead sticking with the single point of shifting from behind the brake lever.
http://cdn.mos.bikeradar.imdserve.com/images/news/2015/01/25/1422163127171-zf2gx5ysh0g7-960-540.jpg
The brakes on Dennis’ bike felt completely dialled, with much credit to the rear brake setup with segmented compression-free housing
Stuck to the Shimano Dura-Ace C50 (link) are Continental Competition ALX LTD 25mm tubulars, something that is commonly seen in the pro-peloton but extremely hard to find otherwise.
Much like Team Sky has done with its PRO components, the 3T parts on BMC are special ‘team-issue’ versions of otherwise standard items – purely done to make the Italian brand’s logos clearer.
Complete bike specifications


    • Frame: BMC TeamMachine SLR01 – size 56cm
    • Fork: BMC TeamMachine SLR01, 1–1/8 to 1–1/2in tapered
    • Headset: Sealed (unbranded)
    • Stem: 3T ARX II Team, 130mm, -6 degree (team issue)
    • Handlebar: 3T ErgoSum Team, 44cm (c-c) (team issue)
    • Tape: 3T Team
    • Front brake: Shimano Dura-Ace BR-9000
    • Rear brake: Shimano Dura-Ace BR-9000
    • Brake levers: Shimano Dura-Ace Di2 STI Dual Control ST-9070
    • Front derailleur: Shimano Dura-Ace Di2 FD-9070
    • Rear derailleur: Shimano Dura-Ace Di2 RD-9070
    • Shift levers: Shimano Dura-Ace Di2 STI Dual Control ST-9070
    • Cassette: Shimano Dura-Ace CS-9000, 11-28T
    • Chain: Shimano Dura-Ace CN-9000
    • Crankset: SRM Shimano 11-speed, 172.5mm, 53/39T
    • Bottom bracket: C-Bear Ceramic
    • Pedals: Shimano 9000 Dura-Ace
    • Wheelset: Shimano Dura-Ace C50 tubular
    • Front tyre: Continental Competition ALX LTD, 25mm
    • Rear tyre: Continental Competition ALX LTD, 25mm
    • Saddle: Fizik Arione Classic
    • Seatpost: BMC TeamMachine carbon, 15mm offset
    • Bottle cages: Elite Custom Race (2)
    • Computer: SRM Power Control 7 (not pictured)

http://cdn.mos.bikeradar.imdserve.com/images/news/2015/02/09/1423465205394-117p9v3sb41ra-700-80.jpg
Pro bike: Geraint Thomas’ Pinarello Dogma F8

Team Sky’s Welsh powerhouse

Elsewhere the bike features a standard team issue specification of a full Shimano Dura-Ace Di2 9070 groupset and matching Dura-Ace C50 tubular (link).




Complete bike specifications
  • Frame: Pinarello Dogma F8, size 55cm
  • Fork: Pinarello Onda Carbon
  • Headset: Pinarello 1 1/8” to 1" 1/2 integral system
  • Stem: PRO team-issue, 121mm x -6 degrees
  • Handlebar: PRO Vibe 7S Anatomic, 40cm (c-c)
  • Tape: PRO Smart-Silicon
  • Front brake: Shimano Dura-Ace 9000
  • Rear brake: Shimano Dura-Ace 9000
  • Brake levers: Shimano Dura-Ace Di2 STI Dual Control ST-9070
  • Front derailleur: Shimano Dura-Ace Di2 FD-9070
  • Rear derailleur: Shimano Dura-Ace Di2 RD-9070
  • Shift levers: Shimano Dura-Ace Di2 STI Dual Control ST-9070
  • Cassette: Shimano Dura-Ace CS-9000, 11-25T
  • Chain: Shimano Dura-Ace CN-9000
  • Crankset: Shimano Dura-Ace 9000, 175mm, 53/39T + Stages Power left arm
  • Bottom bracket: Shimano Dura-Ace BB-9000
  • Pedals: Shimano 9000 Dura-ace
  • Wheelset: Shimano Dura-ace C50 tubular
  • Front tyre: Veloflex Carbon 23mm
  • Rear tyre: Veloflex Carbon 23mm
  • Saddle: Fizik Arione K1 Tri
  • Seatpost: Pinarello carbon
  • Bottle cages: Elite Custom Race (2)
  • Computer: Garmin Edge 510 (not pictured), K-Edge Garmin Aero mount
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat B.

Selami53

O PARAYA BİSİKLET ALIRIM !
Kayıt
25 Haziran 2012
Mesaj
1.058
Tepki
963
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Specialized
@Kuzey Ege
Sorgulanan sey yarislarda kullanilanlar degil,benim jantlarimin o jantlara gore bir anormalligi var mi yok mu bunu sorguluyorum.. Ayrica konu sapmazsa sevinirim. Yarislarda kullanilan set tubular bu clincer ve fren yuzeyleri farkli tek fark bunlar.

@volkan Öz Konuyu saptiran uzun mesajlar yazmazsaniz sevinirim bir sey kanitlamaniza gerek yok herkes biliyor bu jantin nerede kullanildigini.
 
  • Beğen
Tepkiler: kudretozbay

Kerim BEŞER

Forum Demirbaşı
Kayıt
2 Ekim 2011
Mesaj
599
Tepki
414
Şehir
İstanbul
@Selami53
Tur bisikletimde DEORE XT FH-M 756 göbek modelini kullanıyorum göbeklerin içini açıp kapatırım o konuda iyiyimdir. 10.000 KM sonra arka göbeği açıp içine bakmıştım. Yepyenidi hiçbir sorun yoktu ama 2. el ürün aldıysanız açıp bakmakta fayda var.
Shimano göbeklerinin bakımı kolaydır en önemli trik noktası göbeği kapatırken kıvamında kapamaktır. ne boşluk kalıcak ne de göbeği çevirirken bilyelerin ezildiği hissi vermemesi gerekir ve iyi kontra yapılmalıdırki zaman içinde göbekte boşluk oluşmaması için.
Bence ciddi bir sorun yoksa göbekleri açtırtmayın.
 

volkan Öz

Forum Demirbaşı
Kayıt
28 Mayıs 2014
Mesaj
466
Tepki
586
Yaş
48
Şehir
istanbul
Bisiklet
Specialized
Sizin jantınızın fren yüzeyi alüminyum sadece.Tubular olması farketmez.
Ben sadece yarışlarda kullanılmıyor dendiği iiçin yazdm..

Sizin jantınızın akıcılığı normal anormal olmasını önemsediğimden değil..sadece bilgi paylaşımı olsun istediğimden..

Ayrıca kimse kimseyle dalaşmıyor laf yarışınada girmiyor neden stres yaptınız.Konu ile ilgili ne yazacağımıza bırakın da biz karar verelim.

Sakin olalalm bilgi paylaşalım
 

Kuzey Ege

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Temmuz 2015
Mesaj
3.596
Tepki
10.276
Şehir
İstanbul
İsim
Murat Gökhan
Başlangıç
1980—81
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
@Selami53
volkan bey bu konuda oldukça bilgi sahibi ve deneyimli bir arkadaşımız. bir bilgi paylaştı ise bilgi kirliliği yaratmak için değil yardımcı olmak ve fikir vermek için yapmıştır.
Ayrıca bu bilgiler sadece sizin değil, bir çok kullanıcının ihtiyacıdır, Volkan arkadaşımız bu anlamda bir bilgi hazinesidir, rica ederim.
 

Bahadır Gürel

Forum Bağımlısı
Kayıt
7 Haziran 2011
Mesaj
2.067
Tepki
7.943
Yaş
55
Şehir
Maltepe/İstanbul
İsim
Bahadır Gürel
Bisiklet
Geotech
2013'te DT Swiss 1450 aldığımda ben de bu akıcılık olayını merak etmiş, 'ne kadar süre dönüyor' diye bakmıştım; sonradan süre artmaya başlamıştı.

Ancak ben bu dönme olayının psikolojik rahatlıktan başka bir şeye yaradığına inanmıyorum. Tamam karşılaştırmada süre kısa mı uzun mu bilmek faydalı ama getirisi filan yok yani :)

Neden mi? 8-9 Kasım'da ekiple İstanbul-Ankara turu yaptığımızda ilk gün 210 km, ikinci gün 170 km yol almıştım, tempo da gayet iyi sayılırdı. Tur sonrası İstanbul'a dönüp bisikleti Serkan Telyakar'a bakıma bıraktığımda bana 'ön fren teli oksitlendiği için fren pabuçlarının janta sürttüğünü' göstermişti. Bisikleti ters çevirip jantı çevirdiğimde teker 10 kez bilemedin 20 kez dönüp sonra duruyordu. Eğer ben bu sorunu turun başında fark etseydim emin olun tura çıkmak bile bana işkence gelirdi. Ancak dönüp de verilere baktığımda diğer şehirlerarası turlar gibi nabız/hız gayet tutarlı olmuş, en önemlisi bunu yol boyunca hissetmemişim dahi. Yani akıcılıktan bahsetmiyorum frenin janta hafif sürtmesi söz konusu. Bu olaya şahit olanlar da Bostancı'daki Pedal Türk'ten Emrah ve Serkan. Aslında ben de ayrıntılara takılan biriyim ama bisikletlerimizde power metre olmadığı için maalesef bilmediğimiz her konu gereksiz yere gözümüzde büyüyebiliyor.
 

BicycleLover

Forum Demirbaşı
Kayıt
17 Temmuz 2015
Mesaj
429
Tepki
363
Şehir
Bursa
İsim
lazım değil
Bisiklet
Salcano
Bir jant nasıl hiç ellemeden 6-7 dk boyunca dönebilir yav birisi bana açıklayabilir mi ? :D
 

Ertan M.

Forum Bağımlısı
Kayıt
14 Şubat 2015
Mesaj
1.037
Tepki
1.438
Şehir
İstanbul /Göztepe
İsim
Ertan
Bisiklet
Merida
Burada üst seviye 5 tane jantın dönme testi var.
 
  • Beğen
Tepkiler: d.berkay

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
B@Selami53 Rodaj süresi mutlak olmalı ( bu bilgi kullanma klavuzunda olması lazım yada shimano Turkiye ye bir telefon açıp sorun ) en dogru bilgiyi onlar verir.
 

Selami53

O PARAYA BİSİKLET ALIRIM !
Kayıt
25 Haziran 2012
Mesaj
1.058
Tepki
963
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Specialized
Arkadaslar bilgi paylasimina karsi degiliz emegi gecen yorum yapan herkese de sonsuz tesekkur ederim hepiniz iyi ki varsiniz kimseye sinirlendigimiz tartistigimiz yok yanlis anlasilmasin. Volkan bey zaten yorum yaptiginda ben her yoruma cevap vermeye calisan birisi olarak ayni sekilde cevap verdim tartismaya mahal verecek bir durum sozkonusu degil.Bilgi patlasin tassin forumlara sigmasin ama birbirine karismasin yani volkan bey burada ornek bir iki bisiklet atsa amenna ama bisikletin komple parca listesi,hatta bisijletlerin komple parca listesi sayfada gezinirken bile mobilde kargasa yaratiyor bunu yumusak bir uslupla belirterek olmazsa sevinecegimi belirttim.
Neyse konumuza donmek gerekirse ayni fikirdeyiz bir fark yok yarislarda kullanilanla benimkinin ve elestirdigimiz,uzerine kafa yordugumuz konu da acaba bendeki jantlar her dura ace ile ayni mi.Uretimsel olarak benzerligini konusmuyoruz standart disi bir durum var mi bunu merak ettim.
@Asusmune
Rodaj mantikli geliyor ama diger jantta da durum ayni,oda yeniydi.Acaba rodaj suresi mi farkli ki.
Bu arada en basit ama faydali oneriyi siz verdiniz sanirim :) arayacagim :)

@Bahadır Gürel orasi muhakkak hocam katiliyorum anlattiklariniza. Benim dert yandigim dava su,daha iyi degilse bosa mi para verdim davasi.. :)

@Ertan M. 7 dakika donen jantlarimi acik arttirmayla satiyorum acilis 3500 lira var mi artiran :D pahali demeyin zippten cok donuyor :)
 
  • Beğen
Tepkiler: volkan Öz

Bora Kıraç

Aktif Üye
Kayıt
5 Nisan 2013
Mesaj
195
Tepki
418
Yaş
35
Şehir
İstanbul
İsim
Bora Kıraç
Bisiklet
Scott
Aynı çelişkiye ben de düştüğüm için yabancı kaynaklardan araştırdım son 1 saatte. Jantlar yükte değilken (Havadayken) yapılan spin testlerinin hiç bir anlam ifade etmediğini belirtmiş mekanikerler. 10 senelik hurda jantların 3000$'lık full karbon jantlardan daha uzun süre dönebildiğini söylüyorlar :)

Özetle bu spin (dönüş) testleri sadece fantezi.
 
  • Beğen
Tepkiler: MehmetAliB.

Selami53

O PARAYA BİSİKLET ALIRIM !
Kayıt
25 Haziran 2012
Mesaj
1.058
Tepki
963
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Specialized
@Bora Kıraç

iyi oyleyse :harika:
Bende shimani turkiyeyi aradim teknik servis kisminda bir beyefendi cikti gayet guzel dinledi konustuk ama kendisi yol bisikletlerinden anlamadigini ve o isin teknikeri suan egitimde oldugu icin pazartesi ararsam bilgi alabilecegimi soyledi. Siz arastirdiginiz konu basliklarindan bir kacinin linkini paylasirsaniz guzel olur..
 
  • Beğen
Tepkiler: cagdas81

İbrahim A.

Forum Bağımlısı
Kayıt
12 Haziran 2014
Mesaj
796
Tepki
1.011
Şehir
İSTANBUL
Bisiklet
Specialized
Bu konudan jantları deneme sürüşü yapmadan birbirleriyle karşılaştırmanın yolu olmadığı sonucu çıkıyor mu?