Scudo Sports

Dağ bisikleti tavsiyeleri

Şu anda elimde carraro big 2712 sx eagle (48cm) ve scott aspect 920 (M) var. İkisini de aynı anda kullanabiliyorum.
Yorumlarım
1- Big2712 nin frenler bir tık daha güzel ve hisli. Ama scott ın frenlerde kötü değil. görevlerini yerine getiriyor. Dediğiniz gibi belki 1-2 yıl sonra değişiklik yapılabilir. Ancak çok çok kötü değiler.
2- Sram vites geçişleri çok çok güzel geliyor bana nedense. Aspect te deore xt var. Evet sram sx e göre biraz daha üst level. Ancak sram sx teki akıcılığı xt de bulamadım. XT biraz daha çat çat net vites geçişlerine sahip. Sağlamlık hissi uyandırıyor bende.
3- Kadro geometrisi scott ın daha rahat. Daha az yorucu. Big2712 daha sportif. Big için sizin boyunuza göre 44cm lik kadrosu olabilir. Bindiğinizde "yaw bu bisiklet biraz küçük mü?" diyebilirsiniz. Gidon boğazı açı olarak (-) olarak geliyor. Aspect te 0 derece.
4- Her ikisinin maşası da kötü de değil çok çok iyi de değil. Görevlerini yapacak kadarlar. Gidondan kilitlenme ikisinde de var.
5- Scott ta önde 180 rotor var. Bunun avantajı olacaktır illa ki.
6- Big in jantlarını nedense daha bir sevdim. Teknik tarafını bilemiyorum
7- Aspect te 2x11 vites çok kullanışlı. Hem düz yolda hem de tırmanışlarda mutlu ediyor. Aynakolda 26-36 dişli oranları hem yolda hem dağda ihtiyaca cevap veriyor. Big daha bir dağ tepe viteslerine sahip. Arkada en büyük dişli 50 lik. 1X12 de kafanız rahat. İhtiyaç oldukça arttır/azalt durumu.
8- Zevkler ve renkler tartışılmaz ancak big in renkleri daha bir albenili. Jantlardaki yazılar ile çok şık duruyor. Aspect 920 de 2021 modeller metalik yeşil ve siyah. Kötü değil ancak big kadar güzel de değil.
9- Scott sürüşlerde kesinlikle kaliteli ve rahat hissettiriyor. Bunda 29 inç lastiklerinde mutlaka etkisi vardır. Dediğim gibi big daha sportif. Atlamaya zıplamaya daha bir teşvik edici.

Sonuç; Big in kadrosunu büyük aldığım için satmak zorundayım. Sele gidon mesafesi beni çok yoruyor. Zaten big i satmaya karar verdiğim için aspect 920 aldım. Eğer big in 44 kadrosunu bulsaydım 920 almazdım. Ancak şu da bir gerçek ki; scott aldığım için kesinlikle keşke demiyorum. Benim yapmak istediğim bisiklet hobim için şu anda evladiyelik bisiklet gözü ile bakıyorum. Zamanı gelince bir iki ufak dokunuş gerekecek farkındayım. Ancak o dokunuş ihtiyaçları olmasa bisikletten sıkılma riski de var :)
Teşekkür ederim.
Scott’ta vites geçiş sesleri çok mu sesli yoksa ortalama mı?
Bide sram setin parçalarını bulmak sorun olur mu sizce?
1-2 seneye shimano xt yada slx fren sistemine geçtiğim zaman aradaki fark aşırı hissedilir mi yoksa sadece tutuştamı fark edilir?
Bisan 7800 kağıt üstünde gayet iyi bisiklet. SLX 1X12 grup seti var. Frenleri bile SLX ki çoğu üretici frenden kısıyor. Race Face jant çemberi, boost göbekleri var. Al beni vur dağlara diyor.

Scott'un donanımı daha düşük. Arka aktarıcıya XT koymuşlar ancak bu göz boyamaktan başka bir şey değil. Kollar Deore olduktan sonra arka aktarıcı ha Deore olmuş ha XT, pek fark etmez. İşin en önemli kısmını vites kolu yapıyor. Ha derseniz ki Scott kaliteli marka, tipi de çok hoş, ona lafım yok. Güzel bisiklet.

Ben de onda kararsız kaldım vites kolu ve vites farklı olduğu için. İnternetten baktım ama o modelin vites kolunu bulamadım.
Evet rengi çok hoşuma gitti scott’ın ama bisanda pek öyle değil bide kadrusunun şekli dışarıdan iyi gibi ama biraz da güvenemiyorum kadrosuna. Kaynak izlerini silmek için macun kullanmışlar galiba ama ben bunu kullanırken sıcaktan vs acaba oralarda soyulma vs olma ihtimali var mıdır?
Arka vites kolunu xt takmaya çalışsam ne kadar bir ücret öderim acaba?
 
Scudo
Teşekkür ederim.
Scott’ta vites geçiş sesleri çok mu sesli yoksa ortalama mı?
Bide sram setin parçalarını bulmak sorun olur mu sizce?
1-2 seneye shimano xt yada slx fren sistemine geçtiğim zaman aradaki fark aşırı hissedilir mi yoksa sadece tutuştamı fark edilir?
Sesli demeyelim. Ben Big e (sram sx e) altus vitesten geçmiştim. Orada fark inanılmazdı.

Ancak şu anda Xt ve SX arasında fark nedir niye soracak olursanız; araç vites sistemlerinden örnek verecek olursam XT tork konvertörlü vites araçlar gibi vites sistemi kararlı ve keskin. Sesli vs şeklinde düşünülmesin, SX ise DSG vs çift kavrama vitesler gibi daha az prüzlü ve daha az hissedilir geçişlere sahip.
SRAM için yedek parça konusunda maliyetli olduğunu bende duydum. Ancak bu konuda tecrübem olmadığı için yorum yapmam yanlış olur.
Frenler konusunda; tabi ki bir kalite farkı var. Scott a fren sistemini değiştirdiğinizde de hissedeceksinizdir. Ancak mt200 frenler için de "bu frenler kötü işe yaramıyor" demek haksızlık olur. Ben ikisini kullandığımda Big deki frenleri daha çok beğenmiştim. Ama scott ta şu anda bir güvensizlik olmadan kullanıyorum. Ki kullanmaya devam edeceğim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Akhosef
Sesli demeyelim. Ben Big e (sram sx e) altus vitesten geçmiştim. Orada fark inanılmazdı.

Ancak şu anda Xt ve SX arasında fark nedir niye soracak olursanız; araç vites sistemlerinden örnek verecek olursam XT tork konvertörlü vites araçlar gibi vites sistemi kararlı ve keskin. Sesli vs şeklinde düşünülmesin, SX ise DSG vs çift kavrama vitesler gibi daha az prüzlü ve daha az hissedilir geçişlere sahip.
SRAM için yedek parça konusunda maliyetli olduğunu bende duydum. Ancak bu konuda tecrübem olmadığı için yorum yapmam yanlış olur.
Frenler konusunda; tabi ki bir kalite farkı var. Scott a fren sistemini değiştirdiğinizde de hissedeceksinizdir. Ancak mt200 frenler için de "bu frenler kötü işe yaramıyor" demek haksızlık olur. Ben ikisini kullandığımda Big deki frenleri daha çok beğenmiştim. Ama scott ta şu anda bir güvensizlik olmadan kullanıyorum. Ki kullanmaya devam edeceğim.
Anladım vites kolunun deore olması yüzünden olabilir belkide onu direkt değiştirsem çok iyi olabilir.
Soğolun bilgileriniz için hangisinde karar verirsem yazıcam bakalım ama daha zamanım var 1 hafta kadar.
Ama yine başka bi önerisi olan olursa yazsın belki fikrim değişir.
 
Son düzenleme:
Merhaba arkadaşlar kafamda bir dağ bisikleti planı var , özellik olarak hiç hakim olmadığım bir konu iki tane aynı model bisikletin 2019 versiyonu ile 2021 versiyonu arasında kaldım. 2019 versiyonundaki parçalar sanki daha üst seviye

2019
KADRO ALÜMİNYUM 1.1/8” – 1/5″YARI-ENTEGRE HYDROFORMED ,
MAŞA SUNTOUR XCM32 RL 100mm GİDONDAN KİLİTLİ ,
VİTES SHIMANO DEORE M6000 SHADOW KRANK TAKIMI ARKA DİŞLİ SHIMANO CSHG500 11-42T KASET VİTES KOLU SHIMANO DEORE M6000 1X10 FREN SHIMANO M315 HİDROLİK DİSK LASTİK SCHWALBE RAPID ROB 27.5X2.25 JANT RYDE RIVAL 19 ÇİFT KAT ALÜMİNYUM DİSK SELE VELO

2021

Özellikler
KADRO
ALÜMİNYUM 1.1/8" 1/5" YARI ENTEGRE HYDROFORMED 12mmX142mm THRU AXLE
MAŞA
SUNTOUR XCR RL HAVALI 100mm GİDONDAN KİLİTLİ 15mmX100mm THRU AXLE
ARKA VİTES
SHIMANO DEORE M5100 SHADOW
ARKA DİŞLİ
SHIMANO DEORE M5100 11-51T KASET
VİTES KOLU
SHIMANO DEORE M5100 1X11
FREN
SHIMANO DEORE M4100 HİDROLİK DİSK
Disk
SHIMANO RT30 180mm
ÖN GÖBEK
SHIMANO MT400 32D
ARKA GÖBEK
SHIMANO MT400 32D
LASTİK
SCHWALBE 29X2.25 SMART SAM
JANT
RODI TRYP 25 ÇİFT KATLI ALÜMİNYUM TUBELESS READY
SELE
SELLE ROYAL ESSENZA
EK ÖZELLİKLER
UNO 35mm GİDON VE GİDON BOĞAZI, XLC SELE BORUSU

İkiside 0 a yakın ikinci el , 2021 renk daha güzel sadece , 2019 daha ucuz, doğru mu düşünüyorum 2019 daha iyi özellikleri yok mu
 
@BirLebowski Deore M6000 bir önceki nesil. Güncel Deore üçe ayrıldı; 12 Vitesli M6100, 11 Vitesli M5100 ve 10 vitesli M4100. Eski Deore M6000 10'lu sistem olduğuna göre 2021 model bisiklette daha üstün bir sistem var demektir. Ayrıca maşa bakımından da 2021 model net şekilde daha iyi. Hem havalı hem de sokma milli.
 
@BirLebowski Deore M6000 bir önceki nesil. Güncel Deore üçe ayrıldı; 12 Vitesli M6100, 11 Vitesli M5100 ve 10 vitesli M4100. Eski Deore M6000 10'lu sistem olduğuna göre 2021 model bisiklette daha üstün bir sistem var demektir. Ayrıca maşa bakımından da 2021 model net şekilde daha iyi. Hem havalı hem de sokma milli.
Katılıyorum. Sırf maşa için bile 2021 tercih edilebilir.
 
@Wing @CengoCenk çok teşekkürler peki sizce 4 bin TL farka değer mi
 
@Wing @CengoCenk çok teşekkürler peki sizce 4 bin TL farka değer mi
Bu tamamen iki bisikletin kondüsyonu, yapılmış olan km si, kullanıldığı yerler (dağ tepe düz yol vs), kullanıcısının o sürede bisiklete nasıl baktığı ve en önemlisi sizin duygu$al durumunuza göre değişiklik gösterir.
Sadece maşa sıfır da yaklaşık 500 tl fark ettiriyor. Diğer komponent lerin sıfır ve ikinci el fiyatlarını karşılaştırarak sizin değerlendirmeniz en doğrusu olacaktır.
 
  • Beğen
Tepkiler: BirLebowski
3000-3500 bandında dağ bisikleti tavsiyesi alabilirmiyim beni 4 5 yıl idare etsin yeter
 
Teşekkürler hocam , bisiklet monster truck gibi geliyor yol bisikleti antrenmanından sonra :) . Ciddi dev gibi kalın tekerler , daha kaslı kadro yapısı öyle hissettiriyor. Sarı-siyah kombinasyonu da güzel olmuş .

Bir soru sormak istiyorum ; dağ bisikleti uzun tur yaparken pedli tayt giren var mı ? Ya da tam forma tarzı ?
Uzun turda formasız zor oluyor. Yada yedek tişört ihtiyacı oluyor. Tayt işini bilmiyorum. Fakat pedli şort kullanımı daha yaygın. Dağ bisikleti ile uzun turdan kastım 50 km ve üzeri. :harika:
 
  • Beğen
Tepkiler: TatanQa_tr
Iyi aksamlar.
Yasadigim yerde toprak ve patikalarda bisiklet sürmek istiyorum. Fakat dik oturmak da istiyorum, öne egilmek istemiyorum. Su anda eski bir Dechatlon Riverside 200 sehir bisikleti kullaniyorum. bu benim icin yeterli bir dik oturus. Hangi bisikleti tavsiye edersiniz? Benim aklimda Carraro Force 970 var. Istanbul avrupa yakasinda bisikleti deneyebilecegim hic bir magaza bulamadim.
Tavsiyenize ihtiyacim var. Simdiden tesekkürler.
 
Iyi aksamlar.
Yasadigim yerde toprak ve patikalarda bisiklet sürmek istiyorum. Fakat dik oturmak da istiyorum, öne egilmek istemiyorum. Su anda eski bir Dechatlon Riverside 200 sehir bisikleti kullaniyorum. bu benim icin yeterli bir dik oturus. Hangi bisikleti tavsiye edersiniz? Benim aklimda Carraro Force 970 var. Istanbul avrupa yakasinda bisikleti deneyebilecegim hic bir magaza bulamadim.
Tavsiyenize ihtiyacim var. Simdiden tesekkürler.
Force 970 benim daha yeni edindiğim bir bisiklet 48 kadro. Dik oturuş noktasında kesinlikle iyi , mevcut stok ddk jelli selesi de yeterli rahatlıkta.

Tanııtımını kanalımda yeni yaptım bir inceleyin isterseniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Sinan özçelik
Force 970 benim daha yeni edindiğim bir bisiklet 48 kadro. Dik oturuş noktasında kesinlikle iyi , mevcut stok ddk jelli selesi de yeterli rahatlıkta.

Tanııtımını kanalımda yeni yaptım bir inceleyin isterseniz.
Tesekkur ederim cevap icin. Boyum 1.75 ama bacak boyum hakkinda bir fikrim yok. Oyle orantisiz uzun ya da kisa degil, normal görünüyor vücuduma göre. Sanirim benim de 48 kadro almam lazim.
 
Tesekkur ederim cevap icin. Boyum 1.75 ama bacak boyum hakkinda bir fikrim yok. Oyle orantisiz uzun ya da kisa degil, normal görünüyor vücuduma göre. Sanirim benim de 48 kadro almam lazim.
Kadroların ölçüsü marka modele göre farklılık gösterecektir. Benim boy 1.77. Big 2712 satın aldım 48 kadro. Ancak bir yerden sonra boyun ağrıları başladı. Sonrasında scott aspect 920 satın aldım. M boy. Rahata erdim. Kadro boyunda sadece pedala erişim, ayaktayken bacak arası/orta demir mesafesine vs bakmayın. Aynı zamanda gidon-sele mesafesi de uzuyor kadro boyu arttıkça. Bu da sizin eğilmeniz anlamına gelir. Mecburen gidon yükseltme aparatı vs takmanız gerekebilir. Keza dağ bisikletlerinde eğer sportif sürüş yapılacak ise kadro boyunu küçükten yana tercih edin denir.
Ben şu anda 2712 nin gidon boğazını negatiften pozitif e çevirdim. Ayrıca seleyi de olabildiğince ileri aldım. Bu şekilde kullanabiliyorum. Sorun nispeten azaldı. Çok dik yerlerde ön tekerin kalkmaması için dikkat ediyorum sadece gidon boğazının pozitifte olması sebebiyle.
Kişisel görüşüm size 44 kadro (Varsa) veya M boy daha uygun olacaktır.
Ancak bu kadro boyu karmaşası markaya, hatta modellerine göre değişiklik gösterdiği için de ne desem boş. En güzeli denemeniz. Veya ilgilendiğiniz modellerin detay ölçülerine geometrik tablosundan ulaşıp karşılaştırma yapmanız.
 
  • Beğen
Tepkiler: Sinan özçelik
Kadroların ölçüsü marka modele göre farklılık gösterecektir. Benim boy 1.77. Big 2712 satın aldım 48 kadro. Ancak bir yerden sonra boyun ağrıları başladı. Sonrasında scott aspect 920 satın aldım. M boy. Rahata erdim. Kadro boyunda sadece pedala erişim, ayaktayken bacak arası/orta demir mesafesine vs bakmayın. Aynı zamanda gidon-sele mesafesi de uzuyor kadro boyu arttıkça. Bu da sizin eğilmeniz anlamına gelir. Mecburen gidon yükseltme aparatı vs takmanız gerekebilir. Keza dağ bisikletlerinde eğer sportif sürüş yapılacak ise kadro boyunu küçükten yana tercih edin denir.
Ben şu anda 2712 nin gidon boğazını negatiften pozitif e çevirdim. Ayrıca seleyi de olabildiğince ileri aldım. Bu şekilde kullanabiliyorum. Sorun nispeten azaldı. Çok dik yerlerde ön tekerin kalkmaması için dikkat ediyorum sadece gidon boğazının pozitifte olması sebebiyle.
Kişisel görüşüm size 44 kadro (Varsa) veya M boy daha uygun olacaktır.
Ancak bu kadro boyu karmaşası markaya, hatta modellerine göre değişiklik gösterdiği için de ne desem boş. En güzeli denemeniz. Veya ilgilendiğiniz modellerin detay ölçülerine geometrik tablosundan ulaşıp karşılaştırma yapmanız.
Tesekkur ederim cevap icin. Carraro sportive 225 alsam, daha dik bir oturus saglar mi ?
 
Tesekkur ederim cevap icin. Carraro sportive 225 alsam, daha dik bir oturus saglar mi ?
Kullanmadım ama bildiğim kadarıyla daha rahat surus icin tasarlanan bir bisiklet sportive ler. Kullanan kişilerin yorumları sizi daha dogru yönlendirecektir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Sinan özçelik
Yani biraz sacma olacak, lakin online alirsan 4500 tl ye kadar cikacagim. Ama sanirim bu bisiklette en az 46 kadro almam lazim. Bu lar dag bisikleti gibi degil sanirim.
 
Tesekkur ederim cevap icin. Carraro sportive 225 alsam, daha dik bir oturus saglar mi ?

Anladığım kadarıyla ilk amacınız "dik oturmak" .. Bence dağ bisikleti yerine dediğiniz gibi Sportive gibi hibrit modele yönelmeniz iyi olur. Tabii boyunuza göre kadro seçimi elzem. Sonrasında gidon uzatıcı aparat alarak gidonu yükseltir epey dik bir oturuş pozisyonu yakalarsınız.

Örneğin: (link)
 
  • Beğen
Tepkiler: Sinan özçelik
Merhabalar. Bir buçuk sene kadar sportive 225 kullandım. Dik oturuş pozisyonu konusunda sorun yaşamazsınız. Bu bisiklette ayarlı gidon boğazı mevcut. Bende boyun fıtığı başlangıcı olduğundan bu bisikleti tercih etmiştim. Genel olarak memnun kaldığım bir model.

Tesekkur ederim cevap icin. Carraro sportive 225 alsam, daha dik bir oturus saglar mi ?
 
  • Beğen
Tepkiler: Sinan özçelik
Geri