Scudo Sports

Dağ bisikleti tavsiyeleri

@TatanQa_tr hayırlı uğurlu olsun. Pejodan vazgeçtin sanırım. Bu da yakışıklıymış maşallah. İyi günlerde kullanasın.🧿🧿🧿
 
  • Beğen
Tepkiler: TatanQa_tr
Scudo
Yukarda yazıyor ama ben tekrar yazayım kimse dönmüyor acil arkadaşlar lütfen yardımcı olun yoksa öleceğim
Merhabalar kendi içimde bir mtb isteği oluştu elimdeki standart bisikleti 7 senedir kullaniyorum on arka tourney revoshift çelik kadro sıradan bir bisiklet ama bu işte artık kendimi yavaş yavaş gerektiğini anladım çünkü 3×7 tourney kesinlikle zorlamaydı bu iş için ve yabancı kanallar tourney ile kesinlikle dağlık araziye çıkılmaz diyordu bende yeni bir bisiklet almayı kafaya koydum başta kendim toplamak istedim bisikleti ancak kadro bulmak zor bir iş bence markaların kendi kardolarini temin edebiliyor muyuz bilmiyorum ama türkiye de iyi kadro satan bir yer bulamadim markalarla iletişime geçip bilgi almak istedim ama daha aramadım hiç bir markayı sonra bu işin zor bir iş olduğunu anlayıp hazır marka bisikletlere yöneleyim dedim siz e soruyorum sizce kendim mi toplayayım kendi toplayacağım set aynakol deore m6000 22 30 40 on aktarıcı m6000 arka aktarıcı m6000 sgs ruble deore hg5010 11 36 frenler de deore m6000 hidrolik ve disk olarakta rt64 180 mm disk kullanmak istiyordum fakat uygun kadro bulamadim markalar aktarma ve fren sistemini çıkartıp kadro masa sele sele borusu jantlar gibi akşamları veriyor mu bilmiyorum şuan da kafama yatan kron un xc1000 deki 6010 alüminyum bi kadro ikinci seçenek ise carraro da big 2912 de deore ve sram sx arasında kaldim siz hangisini yapmamı tavsiye ederseniz topla derseniz yardımcı olabilecek beni bilgilendirebilecek kimse var mi teşekkürler şimdiden
 
2 bisiklet arasında kaldım Kron Vortex 5.0 ve Salcano ng 750 hangisini seçmeliyim yardımcı olursanız sevinirim. Teşekkürler.
 
2 bisiklet arasında kaldım Kron Vortex 5.0 ve Salcano ng 750 hangisini seçmeliyim yardımcı olursanız sevinirim. Teşekkürler.

Kron çelik kadro yanlış okumadıysam , direkt elenir. ((link))

NG 750 alınır
 
Yukarda yazıyor ama ben tekrar yazayım kimse dönmüyor acil arkadaşlar lütfen yardımcı olun yoksa öleceğim
Merhabalar kendi içimde bir mtb isteği oluştu elimdeki standart bisikleti 7 senedir kullaniyorum on arka tourney revoshift çelik kadro sıradan bir bisiklet ama bu işte artık kendimi yavaş yavaş gerektiğini anladım çünkü 3×7 tourney kesinlikle zorlamaydı bu iş için ve yabancı kanallar tourney ile kesinlikle dağlık araziye çıkılmaz diyordu bende yeni bir bisiklet almayı kafaya koydum başta kendim toplamak istedim bisikleti ancak kadro bulmak zor bir iş bence markaların kendi kardolarini temin edebiliyor muyuz bilmiyorum ama türkiye de iyi kadro satan bir yer bulamadim markalarla iletişime geçip bilgi almak istedim ama daha aramadım hiç bir markayı sonra bu işin zor bir iş olduğunu anlayıp hazır marka bisikletlere yöneleyim dedim siz e soruyorum sizce kendim mi toplayayım kendi toplayacağım set aynakol deore m6000 22 30 40 on aktarıcı m6000 arka aktarıcı m6000 sgs ruble deore hg5010 11 36 frenler de deore m6000 hidrolik ve disk olarakta rt64 180 mm disk kullanmak istiyordum fakat uygun kadro bulamadim markalar aktarma ve fren sistemini çıkartıp kadro masa sele sele borusu jantlar gibi akşamları veriyor mu bilmiyorum şuan da kafama yatan kron un xc1000 deki 6010 alüminyum bi kadro ikinci seçenek ise carraro da big 2912 de deore ve sram sx arasında kaldim siz hangisini yapmamı tavsiye ederseniz topla derseniz yardımcı olabilecek beni bilgilendirebilecek kimse var mi teşekkürler şimdiden
Durun bir an önce tavsiye vereyim de ölmeyin :eek:
Toplama işi zahmetlidir. Emek, zaman ve para ister. O yüzden bence girişilmemesi gerek bir durum. Hele ki şu şartlarda piyasada grupset yokken hiç bulaşmayın. Carraro Big 2912 Sx Eagle modelini tavsiye ederim çünkü jant seti daha iyi. Aradaki 1000 tllik farka değer mi, değer. Sonradan Mavic jant setini takmaya çalışırsanız aradaki fiyat farkından daha fazla maliyet çıkacaktır.
 
Evet dostlar selamlar... Bir süredir MTB arayışımda 2.el birkaç bisiklet bakmıştım ve 2 tanesini bizzat görüp denemiştim. En son Peugeot M15 HD 27.5" ikinci el bir bisikleti alma noktasında kararı vermişken özel mesajdan @Peregrine nickli arkadaş bir kaç bisiklet marka/modelinden ve nedenlerinden uzunca bahsetmişti.
Tek tek okuyunca , MTB konusunda zaten zayıf olan bilgi darağacım bir anda yeşermeye başladı :)
Özellikle 29" olmasının avantajlarından ve Carraro Datyona / Force serierinden bazı modeller önermişti , ön/arka dişli sayıları , bir kaç matematiksel işlem ve ortaya çıkan oranları da izah etmişti.. Mesaj detaylı ama ben kabataslak durumu yazayım sadece.

Ben de Antalya Carraro bayiilerinde o modelleri ararken 2. aradığım bayii 'de daha 1 aylık Force 970 modeli olduğu bilgisini aldım , hatta bisikletin 1 aylık enteresan bir hikayesinden de telefonda bahsettiler. Burası Başkaol Bisiklet cafe'ydi. (hatta kanalımda ziyaretim de var ki şu an dükkanı daha da büyütmüşler )

Bu bisiklet ilk sahibi tarafından alındıktan sonra maşada sorun çıkmış , sürüş esnasında sağ tarafa doğru düşmüş . Sağ elcik tarafı zarar görmüş ancak başka yerinde bir sorun yok , maşa zaten kullanılmaz hale gelmiş ve bu fabrikasyon hatası olduğu belli. Neyse , aldığı yer olan Başkaol cafeye getirmiş ve direkt Carraro Fabrikasına gönderilmiş.
Normalde maşadan kilitli bir model olması gerekirken , gidondan kilitli Suntour XCM maşa takılarak gönderilmiş ancak kullanıcı reddetmiş ve para iadesinde ısrarcı olmuş.

Kısaca hikayesi bu , gittiğimde satan kişi Carraro fabrika ile whatsapp görüşmelerini ve fotolarını da gösterdi..
Ben gidip bisikleti ilk gün görmeye gittim , sarı siyah ama az biraz tozlu (fabrikaya git-gel) haldeydi. Fiyat kısmı da cezbediciydi. Liste fiyatından %15 indirimli. Alet zaten ben alırsam aldığım tarihten yeniden fatura ile garanti başlayacaktı.. Çok düşünmedim... Ertesi gün aldım..

Resimleri paylaşıyorum sizinle de .. Bugün elimdeki ürünlerde epey değişiklik yaptım tabii ki .. Bu bisikleti de tanıtırım zira doğru düzgün tanıtım bulamamıştım.. Force 950 tanıtımlarına bakıp fikir edinebilmiştim . @Peregrine sağolsun çok yardımcı oldu. Diğer yardımcı olan arkadaşlara da teşekkür ediyorum..

48 kadro ve 29" epey heybetli ve ağırca (yol bisikletine alıştığımdan :) ) ... Ancak deneme için yolun dışındaki arazilere girip çıkma keyfi çok iyiydi.. Yol yoksa , buluruz abi tadında :) .. (bu arada 2 iç lastik ve avuç destekli sarı-siyah elcik sipariş ettim)

Bir MaşAllah alırım ... önce şu boncuğu koyalım.. :koptum:

270646 dosyayı görüntüle

270637 dosyayı görüntüle270638 dosyayı görüntüle270639 dosyayı görüntüle270640 dosyayı görüntüle270641 dosyayı görüntüle270642 dosyayı görüntüle270643 dosyayı görüntüle270644 dosyayı görüntüle270645 dosyayı görüntüle
Abi fren kollarını bisiklet üzerindeyken parmakların düz olacak şekilde ayarla. Sen uzun sürüşler yapıyorsun aman bileklerin o pozisyonda zarar görür. Youtube da vites kolu ayarı yazarsan bulabilirsin tam tanımını hayırlı olsun.
 
  • Beğen
Tepkiler: TatanQa_tr
Abi fren kollarını bisiklet üzerindeyken parmakların düz olacak şekilde ayarla. Sen uzun sürüşler yapıyorsun aman bileklerin o pozisyonda zarar görür. Youtube da vites kolu ayarı yazarsan bulabilirsin tam tanımını hayırlı olsun.
Teşekkürler İsa , dün gelen elciklerimi taktıktan sonra yapmıştım ayarını onları bekliyordum . Yaptığım ayarla yola çıktım , sonra yolda bir-iki tık daha ayar yaptım şimdi tam oldu. Dediğin kesinlikle doğru ; kolları duruş pozisyonumuza göre ellerin ve bileğin dik açıda geldiği noktaya göre ayarlamak gerekli. Yoksa eziyet olur .

Dün 20km deneme sürüşü yaptım , enteresan ki ; böyle ağır bir makine ile çok zorlanmadım beklediğimden çok çok daha rahattı sürmesi , yokuş çıkması . Özellikle yokuşlarda elbette yol bisikleti kadar hız değil ama , vites çeşitliliği ve daha küçük oranlara sahip olmanın avantajıyla hiç zorlanmadım. MTB işini sevdim , asıl olan güzel dağ yolları , asfaltsız rotaları keşfetmek.

bir edit lazım editi: yol bisikletinin yeri de tadı da başka tabii :kahve:
 
Teşekkürler İsa , dün gelen elciklerimi taktıktan sonra yapmıştım ayarını onları bekliyordum . Yaptığım ayarla yola çıktım , sonra yolda bir-iki tık daha ayar yaptım şimdi tam oldu. Dediğin kesinlikle doğru ; kolları duruş pozisyonumuza göre ellerin ve bileğin dik açıda geldiği noktaya göre ayarlamak gerekli. Yoksa eziyet olur .

Dün 20km deneme sürüşü yaptım , enteresan ki ; böyle ağır bir makine ile çok zorlanmadım beklediğimden çok çok daha rahattı sürmesi , yokuş çıkması . Özellikle yokuşlarda elbette yol bisikleti kadar hız değil ama , vites çeşitliliği ve daha küçük oranlara sahip olmanın avantajıyla hiç zorlanmadım. MTB işini sevdim , asıl olan güzel dağ yolları , asfaltsız rotaları keşfetmek.

bir edit lazım editi: yol bisikletinin yeri de tadı da başka tabii :kahve:
abi senin sonun gravel gibi gözüküyor. Birkaç ay sonra gravel konu baslıgında bisiklet sorgularsan hiç şaşırmayacağım :)
hayırlı olsun yeni bisiklet.
 
Teşekkürler İsa , dün gelen elciklerimi taktıktan sonra yapmıştım ayarını onları bekliyordum . Yaptığım ayarla yola çıktım , sonra yolda bir-iki tık daha ayar yaptım şimdi tam oldu. Dediğin kesinlikle doğru ; kolları duruş pozisyonumuza göre ellerin ve bileğin dik açıda geldiği noktaya göre ayarlamak gerekli. Yoksa eziyet olur .

Dün 20km deneme sürüşü yaptım , enteresan ki ; böyle ağır bir makine ile çok zorlanmadım beklediğimden çok çok daha rahattı sürmesi , yokuş çıkması . Özellikle yokuşlarda elbette yol bisikleti kadar hız değil ama , vites çeşitliliği ve daha küçük oranlara sahip olmanın avantajıyla hiç zorlanmadım. MTB işini sevdim , asıl olan güzel dağ yolları , asfaltsız rotaları keşfetmek.

bir edit lazım editi: yol bisikletinin yeri de tadı da başka tabii :kahve:

Bisiklet ağırlığı konusunda faydalı olacağını düşündüğüm şöyle bir video var:
 
Bisiklet ağırlığı konusunda faydalı olacağını düşündüğüm şöyle bir video var:

Arkadaş çok harika bir çalışma yapmış teşekkürler ... Özetle :

Ağırlığın toplam 100km gibi bir mesafede ve yokuşlu rotada 3-5dk fark ettirdiğini , düz yolda ise 30-40sn olduğunu söylüyor. Yani bisikletim ağır ya da üzerinde yük taşırsam yavaşlarmıyım sorularını dize getirmiş :)

Önemli olan misal ; bikepacking yaparkenki incelikler olmalı ve hava akımını çok kesmemeli ... Kadro ortasına çanta , sele altı çanta ; ön ve arka çatala koyulan çantadan daha az karşı rüzgarın etkisine maruz kalır gibi..
 
Evet dostlar selamlar... Bir süredir MTB arayışımda 2.el birkaç bisiklet bakmıştım ve 2 tanesini bizzat görüp denemiştim. En son Peugeot M15 HD 27.5" ikinci el bir bisikleti alma noktasında kararı vermişken özel mesajdan @Peregrine nickli arkadaş bir kaç bisiklet marka/modelinden ve nedenlerinden uzunca bahsetmişti.
Tek tek okuyunca , MTB konusunda zaten zayıf olan bilgi darağacım bir anda yeşermeye başladı :)
Özellikle 29" olmasının avantajlarından ve Carraro Datyona / Force serierinden bazı modeller önermişti , ön/arka dişli sayıları , bir kaç matematiksel işlem ve ortaya çıkan oranları da izah etmişti.. Mesaj detaylı ama ben kabataslak durumu yazayım sadece.

Ben de Antalya Carraro bayiilerinde o modelleri ararken 2. aradığım bayii 'de daha 1 aylık Force 970 modeli olduğu bilgisini aldım , hatta bisikletin 1 aylık enteresan bir hikayesinden de telefonda bahsettiler. Burası Başkaol Bisiklet cafe'ydi. (hatta kanalımda ziyaretim de var ki şu an dükkanı daha da büyütmüşler )

Bu bisiklet ilk sahibi tarafından alındıktan sonra maşada sorun çıkmış , sürüş esnasında sağ tarafa doğru düşmüş . Sağ elcik tarafı zarar görmüş ancak başka yerinde bir sorun yok , maşa zaten kullanılmaz hale gelmiş ve bu fabrikasyon hatası olduğu belli. Neyse , aldığı yer olan Başkaol cafeye getirmiş ve direkt Carraro Fabrikasına gönderilmiş.
Normalde maşadan kilitli bir model olması gerekirken , gidondan kilitli Suntour XCM maşa takılarak gönderilmiş ancak kullanıcı reddetmiş ve para iadesinde ısrarcı olmuş.

Kısaca hikayesi bu , gittiğimde satan kişi Carraro fabrika ile whatsapp görüşmelerini ve fotolarını da gösterdi..
Ben gidip bisikleti ilk gün görmeye gittim , sarı siyah ama az biraz tozlu (fabrikaya git-gel) haldeydi. Fiyat kısmı da cezbediciydi. Liste fiyatından %15 indirimli. Alet zaten ben alırsam aldığım tarihten yeniden fatura ile garanti başlayacaktı.. Çok düşünmedim... Ertesi gün aldım..

Resimleri paylaşıyorum sizinle de .. Bugün elimdeki ürünlerde epey değişiklik yaptım tabii ki .. Bu bisikleti de tanıtırım zira doğru düzgün tanıtım bulamamıştım.. Force 950 tanıtımlarına bakıp fikir edinebilmiştim . @Peregrine sağolsun çok yardımcı oldu. Diğer yardımcı olan arkadaşlara da teşekkür ediyorum..

48 kadro ve 29" epey heybetli ve ağırca (yol bisikletine alıştığımdan :) ) ... Ancak deneme için yolun dışındaki arazilere girip çıkma keyfi çok iyiydi.. Yol yoksa , buluruz abi tadında :) .. (bu arada 2 iç lastik ve avuç destekli sarı-siyah elcik sipariş ettim)

Bir MaşAllah alırım ... önce şu boncuğu koyalım.. :koptum:

270646 dosyayı görüntüle

270637 dosyayı görüntüle270638 dosyayı görüntüle270639 dosyayı görüntüle270640 dosyayı görüntüle270641 dosyayı görüntüle270642 dosyayı görüntüle270643 dosyayı görüntüle270644 dosyayı görüntüle270645 dosyayı görüntüle

Hayırlı olsun hocam, gayet yeni gibi bir bisiklet. Ben de RR almasaydım Carraro Force ya da Mosso MTB serilerinden birini alacaktım. Tasarımı çok şık, iyi günlerde kullanın...
 
Hayırlı olsun hocam, gayet yeni gibi bir bisiklet. Ben de RR almasaydım Carraro Force ya da Mosso MTB serilerinden birini alacaktım. Tasarımı çok şık, iyi günlerde kullanın...
Teşekkürler hocam , bisiklet monster truck gibi geliyor yol bisikleti antrenmanından sonra :) . Ciddi dev gibi kalın tekerler , daha kaslı kadro yapısı öyle hissettiriyor. Sarı-siyah kombinasyonu da güzel olmuş .

Bir soru sormak istiyorum ; dağ bisikleti uzun tur yaparken pedli tayt giren var mı ? Ya da tam forma tarzı ?
 
Teşekkürler hocam , bisiklet monster truck gibi geliyor yol bisikleti antrenmanından sonra :) . Ciddi dev gibi kalın tekerler , daha kaslı kadro yapısı öyle hissettiriyor. Sarı-siyah kombinasyonu da güzel olmuş .

Bir soru sormak istiyorum ; dağ bisikleti uzun tur yaparken pedli tayt giren var mı ? Ya da tam forma tarzı ?

Evet dağ bisikleti ağırdır. Kilo falan vermek isteyenler için çok iyi. Bir de her yere girersiniz problemsiz. Jant eğilir mi, bükülür mü derdi yok. Fatbike'cılar kadar olmasa da kalın lastik candır performans bisikletçisi değilseniz :) Dağ bisikleti ile hiç tura çıkmadım, yorum yapamayacağım :)
 
Merhabalar kron xc 100 v fren bisikletim artık bana yetmediği için değiştirme kararı aldım. Bir kere alayım hem sağlam hem güzel olsun istediğim için fiyatı biraz üstte tuttum. Şu an seçenek olarak Bisan MTX 7800 SLX 27,5” 19”Kadro, Scott Aspect 920 29” 44 Kadro ve Carraro Big 2912 Sx EAGLE 29" (daha stokta bulamadığım için kadro bilgim yok).
Bisan MTX 7800 full shimano slx 1x12 set, Sr Suntour havalı maşa . Rengi pek hoşuma gitmediği için başka modellere baktım ama bu fiyatta bu sistemleri kullanan bi model bulamadım. Scott Aspect 920 Arka aktarıcı XT, ön aktarıcı deore, vites kolları deore, SR Suntour havalı maşa, göbekler formula(orta göbek bilgisini internet üzerinden bulamadım), frenler mt200, syncros yan ekipmanlar. Rengi çok hoşuma gitti sadece frenleri bu fiyat için biraz düşük gibi geldi bana. Bide bir kaç yerde gördüm göbekten mi yoksa sokma milinden mi emin değilim frenlerde sürtme olabiliyormuş. Carraro Sx eagle aralarında en ucuzu sram sx eagle arka vites seti, shiman m4100 frenler, FSA yan ekipmanlar. Bisiklet güzel gözüküyor ama kadro geometrisinde üst borusu biraz fazla uzun boyun ağrısı yapabiliyormuş ve sram set olduğu için her hangi bir problemde parça sorunu çekebilirim gibime geliyor. Shimano bana daha kullanılabilir gibi geliyor.

Sizce hangi bisikleti almalıyım. Scott aralarında en beğendiğim sadece fren sistemi biraz benim kafamı karıştırdı. Bisan’ın kadrosundan emin olamadım bide bu kadar para basmışken rengide istediğim olsun bi zahmet bence. Carraro güzel gözüküyor ama sram olması benim başıma ileride biraz dert açabilir gibi.
Ben aslında ilk başta Carraro 2920 alıcaktım gittiğim yerde yoktu bana bisan mtx 7800 ü önerdiler güzel bi bisiklet gibi ama kadrosundan emin değilim bide 10000₺ bi bisiklete verirken renginede bakmak lazım. Scot’ı daha yakından görmedim inşallah tatil bitiminde görmeye gidicem.
Aslında scott alıp 1-2 sene sonra frenleri full değişede bilirim. Yada carraro 2920 alıp maşayı değiştirebilirim ama fren değiştirmek maşadan daha kolay.
Boy 174, Kilo 53, Yaş 16
Yardımcı olursanız çok memnun olurum.
 
carraro daytona 927 modelini kullanıyoruz, gayet güzel ve kullanışlı bir bisiklet.
 
Biraz daha üst seviye bişey istiyorum ilk başta 50-60 km sonralarda daha da uzun turlar yapmak istiyorum. Arazide daha zorlu yerlere girmek için düşünüyorum.
 
Biraz daha üst seviye bişey istiyorum ilk başta 50-60 km sonralarda daha da uzun turlar yapmak istiyorum. Arazide daha zorlu yerlere girmek için düşünüyorum.
Haklısınız o zaman değişik bir model bakmanız gerekecek
 
  • Beğen
Tepkiler: Akhosef
Merhabalar kron xc 100 v fren bisikletim artık bana yetmediği için değiştirme kararı aldım. Bir kere alayım hem sağlam hem güzel olsun istediğim için fiyatı biraz üstte tuttum. Şu an seçenek olarak Bisan MTX 7800 SLX 27,5” 19”Kadro, Scott Aspect 920 29” 44 Kadro ve Carraro Big 2912 Sx EAGLE 29" (daha stokta bulamadığım için kadro bilgim yok).
Bisan MTX 7800 full shimano slx 1x12 set, Sr Suntour havalı maşa . Rengi pek hoşuma gitmediği için başka modellere baktım ama bu fiyatta bu sistemleri kullanan bi model bulamadım. Scott Aspect 920 Arka aktarıcı XT, ön aktarıcı deore, vites kolları deore, SR Suntour havalı maşa, göbekler formula(orta göbek bilgisini internet üzerinden bulamadım), frenler mt200, syncros yan ekipmanlar. Rengi çok hoşuma gitti sadece frenleri bu fiyat için biraz düşük gibi geldi bana. Bide bir kaç yerde gördüm göbekten mi yoksa sokma milinden mi emin değilim frenlerde sürtme olabiliyormuş. Carraro Sx eagle aralarında en ucuzu sram sx eagle arka vites seti, shiman m4100 frenler, FSA yan ekipmanlar. Bisiklet güzel gözüküyor ama kadro geometrisinde üst borusu biraz fazla uzun boyun ağrısı yapabiliyormuş ve sram set olduğu için her hangi bir problemde parça sorunu çekebilirim gibime geliyor. Shimano bana daha kullanılabilir gibi geliyor.

Sizce hangi bisikleti almalıyım. Scott aralarında en beğendiğim sadece fren sistemi biraz benim kafamı karıştırdı. Bisan’ın kadrosundan emin olamadım bide bu kadar para basmışken rengide istediğim olsun bi zahmet bence. Carraro güzel gözüküyor ama sram olması benim başıma ileride biraz dert açabilir gibi.
Ben aslında ilk başta Carraro 2920 alıcaktım gittiğim yerde yoktu bana bisan mtx 7800 ü önerdiler güzel bi bisiklet gibi ama kadrosundan emin değilim bide 10000₺ bi bisiklete verirken renginede bakmak lazım. Scot’ı daha yakından görmedim inşallah tatil bitiminde görmeye gidicem.
Aslında scott alıp 1-2 sene sonra frenleri full değişede bilirim. Yada carraro 2920 alıp maşayı değiştirebilirim ama fren değiştirmek maşadan daha kolay.
Boy 174, Kilo 53, Yaş 16
Yardımcı olursanız çok memnun olurum.
Şu anda elimde carraro big 2712 sx eagle (48cm) ve scott aspect 920 (M) var. İkisini de aynı anda kullanabiliyorum.
Yorumlarım
1- Big2712 nin frenler bir tık daha güzel ve hisli. Ama scott ın frenlerde kötü değil. görevlerini yerine getiriyor. Dediğiniz gibi belki 1-2 yıl sonra değişiklik yapılabilir. Ancak çok çok kötü değiler.
2- Sram vites geçişleri çok çok güzel geliyor bana nedense. Aspect te deore xt var. Evet sram sx e göre biraz daha üst level. Ancak sram sx teki akıcılığı xt de bulamadım. XT biraz daha çat çat net vites geçişlerine sahip. Sağlamlık hissi uyandırıyor bende.
3- Kadro geometrisi scott ın daha rahat. Daha az yorucu. Big2712 daha sportif. Big için sizin boyunuza göre 44cm lik kadrosu olabilir. Bindiğinizde "yaw bu bisiklet biraz küçük mü?" diyebilirsiniz. Gidon boğazı açı olarak (-) olarak geliyor. Aspect te 0 derece.
4- Her ikisinin maşası da kötü de değil çok çok iyi de değil. Görevlerini yapacak kadarlar. Gidondan kilitlenme ikisinde de var.
5- Scott ta önde 180 rotor var. Bunun avantajı olacaktır illa ki.
6- Big in jantlarını nedense daha bir sevdim. Teknik tarafını bilemiyorum
7- Aspect te 2x11 vites çok kullanışlı. Hem düz yolda hem de tırmanışlarda mutlu ediyor. Aynakolda 26-36 dişli oranları hem yolda hem dağda ihtiyaca cevap veriyor. Big daha bir dağ tepe viteslerine sahip. Arkada en büyük dişli 50 lik. 1X12 de kafanız rahat. İhtiyaç oldukça arttır/azalt durumu.
8- Zevkler ve renkler tartışılmaz ancak big in renkleri daha bir albenili. Jantlardaki yazılar ile çok şık duruyor. Aspect 920 de 2021 modeller metalik yeşil ve siyah. Kötü değil ancak big kadar güzel de değil.
9- Scott sürüşlerde kesinlikle kaliteli ve rahat hissettiriyor. Bunda 29 inç lastiklerinde mutlaka etkisi vardır. Dediğim gibi big daha sportif. Atlamaya zıplamaya daha bir teşvik edici.

Sonuç; Big in kadrosunu büyük aldığım için satmak zorundayım. Sele gidon mesafesi beni çok yoruyor. Zaten big i satmaya karar verdiğim için aspect 920 aldım. Eğer big in 44 kadrosunu bulsaydım 920 almazdım. Ancak şu da bir gerçek ki; scott aldığım için kesinlikle keşke demiyorum. Benim yapmak istediğim bisiklet hobim için şu anda evladiyelik bisiklet gözü ile bakıyorum. Zamanı gelince bir iki ufak dokunuş gerekecek farkındayım. Ancak o dokunuş ihtiyaçları olmasa bisikletten sıkılma riski de var :)
 
Bisan 7800 kağıt üstünde gayet iyi bisiklet. SLX 1X12 grup seti var. Frenleri bile SLX ki çoğu üretici frenden kısıyor. Race Face jant çemberi, boost göbekleri var. Alüminyum kadrolu bir dağ bisikleti için hem de hafif. Al beni vur dağlara diyor.

Scott'un donanımı daha düşük. Arka aktarıcıya XT koymuşlar ancak bu göz boyamaktan başka bir şey değil. Kollar Deore olduktan sonra arka aktarıcı ha Deore olmuş ha XT, pek fark etmez. İşin en önemli kısmını vites kolu yapıyor. Ha derseniz ki Scott kaliteli marka, tipi de çok hoş, ona lafım yok. Güzel bisiklet.
 
Geri