Scudo Sports

Corelli firmasının kullanıcı hatası demesi

Öncelikle çok geçmiş olsun. Bir bisiklet kullanıcısının bu tarz bir mağduriyet yaşaması çok üzücü. Lakin corelli gibi bir firmadan bisiklet alıyorsak kalite de satış sonrası hizmet de beklemek absürdluk olur. (Burda suçlu tabiki firma) bisiklet alacağımız zaman önce bisikletcimizi daha sonra da markayı iyi secmemiz lazim. Yerli firmaların servisleri genelde mahalle bisikletçisi dediğimiz, kendileri hayatları boyunca bisiklete binmemiş insanlar. Yerli ve milli olsun diye düşünmeyin bence ithal ürünler daha sağlam çıkıyor.
 
Son düzenleme:
Scudo
Corelli dediğiniz marka, Eskişehir'de beyaz eşya sektörüne yan sanayi üretimi yapan Korel'e ait. Buzdolabı, çamaşır makinesi parçası üreten firmadan bisiklet alırsanız böyle şeyler yaşamanız doğal.

Tek işi bisiklet üretmek olan, ürettiği/sattığı malın arkasında duran markaları tercih edin. "Yerli üreticiyi destekleyeyim" düşüncesinin varacağı nokta ülkemizde ne yazık ki kalitesiz ürün-hizmet ve mağduriyet oluyor. Allahtan size bir şey olmamış ve ucuz atlatmışsınız kazayı. Büyük geçmiş olsun.

Kesinlikle katılıyorum. Bu şekilde çalışan firmaların bu forumda subliminal mesajlarla reklam yapmasına da ayrıca ifrit oluyorum. Yerli yabancı fark etmez. Mühim olan kaliteli doğru düzgün iş yapmaktır.
 
  • Beğen
Tepkiler: ZirZop
Sadece bisikletten bahsetmiyorum; Dünya çapında markalar bile ülkemizdeki servislerinde dünyadaki standartlarına uymuyorlar.Sebebini de bizim hukuk ve adalet sistemimizin işleyişine bağlıyorum.Yani mahkemeye başvursanız bile haksız çıkıyorsunuz.
 
Bugün 15 gün kadar önce internetten satın aldığımız Corelli Sprint 100 bisikleti bir türlü vites ayarı tutmaması üzerine dikkatli olarak inceledik. Kadroda arka aktarıcıyı taşıyan aluminyum kadro kolunda eğrilik olduğunu farkettik. Değişim veya gereken işlem ne ise yapılması için fabrikaya gönderiyoruz. sikayetvar.com sitesinde de corelli yazınca kendiliğinden arka tekerleği çıkan corelli bisiklet ile ilgili bölümü okumanızı tavsiye ederim. Corelli nasıl mal yapıyor. Kalite kontrol vs hak getire...
 
Son düzenleme:
Bir firma o kadar yatırım vs rağmen iş bilmez bir iki yöneticisi yüzünden kendisini nasıl bitirir, çok ilginç. Şu tür bir olay kullanıcı hatası bile olsa firma parçayı müşteri memnuniyeti olarak değiştirmesi gerekli ki güven kazansın.
 
Son düzenleme:
Bence corelli rakiplerine bakıp biz ucuz satıyoruz diyerek gizliden üzülüyor ve satış sonrasını umursamıyor gibi görünüyor. Umarım bu tutumdan hızlıca vazgeçerler ve geleceğe yatırım yapmaya başlarlar.
 
Benimde başıma aynı şekilde aktarıcının jant teline takılması sonucu yamulma olayım oldu. Sebebi ise low yani düşük ayar vidasının yerinde olmadığını bilmeme rağmen kullanmam sonucu 1.vitese düşürürken low vidası eksiliğinden kaynaklı zincirin ruble ile jant arasına girip arka aktarıcıyı janta doğru çekip aktarıcının alt bacağının janta dolanmasıdır.
Ben düşme yaşamadım , yavaştım.

Sizin olayınızda böyle bir durum varsa bu ince ayrıntıya dikkat etmeyen ya servis suçludur ya da kusurlu mal takan corelli.

Corelliye yüklenmeliyiz bence .
Hocam çok ama çok haklısınız. Maalesef ki corelli Kullanıcı Hatası demeye aynen devam ediyor
Son durum arkadaşlar bisikleti zor da olsa topladık.

Aktarıcı değişti
Zincir değişti. Kullanılmaz hale gelmişti.
Kadro kulağı değişti kullanılmaz hale geldi
Sürüklenmeye bağlı olarak koltuk zarar gördü. Aynısından tekrar taktık
Kazamda ruble yamulmuş. Şimdilik değişim yapmadık
Kadro da yamulma olmuş. Onu da düzelttik.
Full bakım yapıp. Tekrar sürüşe hazır hale geldi bisiklet.
 
Hocam çok ama çok haklısınız. Maalesef ki corelli Kullanıcı Hatası demeye aynen devam ediyor
Son durum arkadaşlar bisikleti zor da olsa topladık.

Aktarıcı değişti
Zincir değişti. Kullanılmaz hale gelmişti.
Kadro kulağı değişti kullanılmaz hale geldi
Sürüklenmeye bağlı olarak koltuk zarar gördü. Aynısından tekrar taktık
Kazamda ruble yamulmuş. Şimdilik değişim yapmadık
Kadro da yamulma olmuş. Onu da düzelttik.
Full bakım yapıp. Tekrar sürüşe hazır hale geldi bisiklet.


Nerde yaptırdın kim karşıladı servisi?
 
@geceyry hocam ben çok anlamam ama aluminyum malzeme ne kadar yamulmuştu, ne kadar düzeltildi, düz olduğuna nasıl karar verildi. siz belki o kadroyla 70-80 hızla iniş yapacaksınız çizgisinde 1mm bile sapma varsa o hızlarda kötü sonuç doğurabilir..ruble kulak neysede kadro bisikletin aslı.
 
Çok geçmiş olsun.
Herhangi bir problemde hatanın, hemen üreticiden kaynaklandığını iddia ediyoruz. Bu da yanlış diye düşünüyorum. Şimdi gördüm başlığı ve şayet siz eğmedi, bükmedi (ki olmayacağı belli kimsenin kendine kastı olamaz), düşürmediyseniz bisikletinizi, ilk kurulumu yapan sorumlu. Yani fabrika hatası değil. Fabrikaya yazılması bile hata bana göre. Eğik bile gelse kutusunda yetkili mağaza kontrolden geçirecek. Kurulum fişini almayı gayet iyi biliyorlar...
 
Son dönemde forumda Corelli isimli firmaya baya bi savaş açılmış gibi gözüküyor. Bu savaşın başlangıcı da eski bir firmanın yeni modelleri ile tekrar piyasaya girmesi ile oldu sanki. Burnuma kötü kokular gelmiyor değil.

Yukarıdaki mesajlardan birisinde "beyaz eşya parçası üreten firmadan bisiklet alırsanız böyle olur" tarzı bir yorum var. Benim buna naçizane bir itirazım olacak. Bisiklet üretmek, roket mühendisliği bilmeyi gerektiren bir konu değildir. Bisiklet ilk üretilmeye başlandığı tarihten bu yana çok az değişikliğe uğramış, son derece basit mekanik bir araçtır. O meşur Avrupalı üreticiler de bisikletlerinin kadro geometrilerini, uzak doğudaki denenmiş ve genel geçer kabul görmüş büyük kadro üreticilerinin şablonlarına bakarak seçiyorlar. Eğer "custom made" bir bisikletten bahsediyorsanız ayrı konu, ama bu bisikletler zaten son derece nadir şahıs bazlı tek kişilik firmaların elinden çıkıyor. Bir örneği de forumda var hatta, ismini hatırlayamadım şimdi arkadaşın, kusura bakmasın.

Aynı şekilde, Türkiye'de bisiklet üreten tüm firmalar, bisikletlerinin geometrilerine kadar uzak doğudaki kadro üreticilerine bırakıyor işleri. Tek işleri montaj yapmak. Hatta artık bisikletler koliler ile yarı montajlanmış halde geliyor. Bizim firmalar ne tasarım, ne dizayn hiç bir şeyle uğraşmıyorlar. Genellikle bisiklet ve yedek parça tedariki, hatta aksesuar satışları, işlerinin temelini oluşturuyor. Hatırlarsanız geçenlerde bir markanın çok pahalı bir modelinin de aslında bir uzak doğu tasarımı olduğu ortaya çıkmıştı (marka söylemiyorum). O yüzden kusura bakmayın ama, hani tencerenin dibi karaysa, hepsi kara. Sadece bir tanesi değil. Burada Corelli'yi diğer firmalardan "pozitif" olarak ayıran bir özellik varken (kadro ve ek aksesuar üretimini kendisinin yapması) neden sanki onlardan daha kötüymüş algısı yaratılmaya çalışılıyor anlamıyorum. Hangi yerli firma kırılan bir arka aktarıcıyı garanti kapsamında değiştirmiş? Örneği var mı bunun? Varsa Corelli'yi eleştirelim.
 
@Ahmet Kanter Bırakın yerliyi, yabancı firmada değiştirmez ama bu pazarda tutunmak için böyle ufak nüanslarla müşterinin gözüne girersin. Bizde takım nasıl tutuluyorsa markada öyle tutulur. Çoğu yurtdışı firma Salcano ile aynı yerden kadro alıyor belki ama katalog çekimlerinde ki selenin duruşu, kolların montajlanma şekli diğer bir markada listede başka şeyler yazıp görselde başka şeylerin olması hep bunlar ince detayları oluşturuyor.
 
@Ahmet Kanter hocam yanlış anlamayın ama insanlar bir olay üzerinden fikirlerini paylaşıyorlar, neden işi gücü bırakıp corelliye kafayı takalım ki...carraronun mossonun adamı mı bunlar, kaza yapan arkadaş dublör mü? peki ya size biri "siz nerden üzerinize aldınız bu savunmayı daha 1 aylık üye olmadan" dese bu size hoş gelir mi? benim eşimde bir araba var japon, 15 yaşında. adam en küçük bir fab. hatasını görse komple geri çağırıyor..bayinin hatasıbile olsa " bize ne kardeşim bayiyle hallet" demiyor..afedersiniz oyarlar o bayiyi..marka olmak böyle birşeydir..malınıza da sizin seçtiğiniz bayiye de sahip çıkacaksınız...ben ahmete güvenmiyorsam niye bayilik verdim, verdiysem ahmetten bende sorumluyum..
 
@Ahmet Kanter hocam yanlış anlamayın ama insanlar bir olay üzerinden fikirlerini paylaşıyorlar, neden işi gücü bırakıp corelliye kafayı takalım ki...carraronun mossonun adamı mı bunlar, kaza yapan arkadaş dublör mü? peki ya size biri "siz nerden üzerinize aldınız bu savunmayı daha 1 aylık üye olmadan" dese bu size hoş gelir mi? benim eşimde bir araba var japon, 15 yaşında. adam en küçük bir fab. hatasını görse komple geri çağırıyor..bayinin hatasıbile olsa " bize ne kardeşim bayiyle hallet" demiyor..afedersiniz oyarlar o bayiyi..marka olmak böyle birşeydir..malınıza da sizin seçtiğiniz bayiye de sahip çıkacaksınız...ben ahmete güvenmiyorsam niye bayilik verdim, verdiysem ahmetten bende sorumluyum..
Hakan abi hep mason locasının oyunları bunlar. Corelliyi bitirmek istiyorlar.
 
Son dönemde forumda Corelli isimli firmaya baya bi savaş açılmış gibi gözüküyor. Bu savaşın başlangıcı da eski bir firmanın yeni modelleri ile tekrar piyasaya girmesi ile oldu sanki. Burnuma kötü kokular gelmiyor değil.

Yukarıdaki mesajlardan birisinde "beyaz eşya parçası üreten firmadan bisiklet alırsanız böyle olur" tarzı bir yorum var.

Eğer biraz daha dikkatli bir okuma yapsaydınız:

  • O yorumu yazan kişinin ben olduğunu,
  • "Corelli'ye karşı savaş açan firmanın adamları" olmakla itham ettiğiniz, içinde benim de olduğum kişilerin, savaşı başlatan firmanın "yerli ve milli" diye yutturmaya çalıştığı Praetor kadro konusunda firmaya en sert eleştirileri yöneltenler olduğunu,
  • Ve yaptığınız çıkarımın ne kadar berbat ve tutarsız olduğunu farkederdiniz.
Dedikodu yapmak, elde somut delil olmadıkça insanları türlü şeylerle itham etmek son derece yakışıksız bir davranıştır. Burada başta ben olmak üzere birçok kişiden özür dilemeniz gerektiğini düşünüyorum. Yoksa olay farklı bir boyuta geçecek.
 
  • Beğen
Tepkiler: HakanAydn
Lüzumsuz alınganlık yapmışsınız. Ben hiç kimsenin şahsına yazmadım. Dedikoducu yaftasını yapıştırmakta hiç bi sakınca da görmemişsiniz. Neyse yazdıklarımı silmeye çalışacağım. Bu da forumdaki son mesajım. Forum yönetiminden sonra forum sakinlerinin de fazlası ile alıngan olması can sıkıcı. Yabancı forumlarda takılan arkadaşlar varsa orada görüşürüz. Kalın sağlıcakla.

Not: Eski mesajı düzenleyemedim. Kusura bakılmasın.
 
Corelli dediğiniz marka, Eskişehir'de beyaz eşya sektörüne yan sanayi üretimi yapan Korel'e ait. Buzdolabı, çamaşır makinesi parçası üreten firmadan bisiklet alırsanız böyle şeyler yaşamanız doğal.

Tek işi bisiklet üretmek olan, ürettiği/sattığı malın arkasında duran markaları tercih edin. "Yerli üreticiyi destekleyeyim" düşüncesinin varacağı nokta ülkemizde ne yazık ki kalitesiz ürün-hizmet ve mağduriyet oluyor. Allahtan size bir şey olmamış ve ucuz atlatmışsınız kazayı. Büyük geçmiş olsun.

Eğer bu çok doğru bir önerme olsaydı ana ve ilk işi çaput ,iplik,kumaş üretmek olan Suzuki ,Toyota gibi tekstil firmaları da , global ölçekte otomobil ve motor üreticisi olamazdı.
Suzuki ve Toyata dediğimiz firmalar da Japonya'da yerel bir tekstil firması olarak dünyaya geldi ama şimdi nerelerdeler herkes biliyor.

Ürettikleri malın arkasında durmamaları ise açıklanamaz.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: MakRo
Kalmayı deneseniz, sizden kimsenin alındığını zannetmiyorum, henüz yeni sayilirsiniz forumda , hem insanların sizi daha iyi tanımasına fırsat verirsiniz.
@Ahmet Kanter
 
  • Beğen
Tepkiler: HakanAydn
Corelli firması ile kısa bir diyalog geçti aramızda fabrikayı aradım Gravel bisiklet için beyefendi bekleyin sizi ilgili birime aktarıyorum dediler arka fonda müzik çaldı uzun süre sonra telefon suratıma kapandı. Dedim santral hatasıdır tekrar aradım bu sefer uzun uzun çaldı tekrar santral düştü beyefendi size ulaşabileceğimiz bir numara alalım ilgili birim toplantıda dediler pazartesi gününden beri ne arayan var ne soran Amatör firma
 
Geri