geceyry
Aktif Üye
- Kayıt
- 14 Mart 2017
- Mesaj
- 119
- Tepki
- 144
- Yaş
- 34
- Şehir
- Hatau
- İsim
- Tahir Karapür
Teşekkür ederim hocamgeçmiş olsun
geçmiş olsun gerçekten . yani bunları gördükçe ben üzülüyorum . firmadan falan bahsetmicem ama ilk günde böyle büyük bi sıkıntı yaşanmışsa servisin daha çok üstüne düşmesini beklerdim . yeniden geçmiş olsun . büyük bi yara vs. yoktur umarım .
Servis elinden geleni yapmış. Uğraşmış hocam. Buna şahit oldum sayılır. Ama müdürler ısrarla kullanıcı hatası olduğunu söylemiş.
Hocam ben de anlam veremiyorum. Neden kullanıcı hatası olsun. Yani bu duruma getirmek için ne yapılır ki. O an olan bir şey ben de çok üzüldüm şahsen bu durumla karşılaşmak çok üzücüGeçmiş olsun. Montaj hatası muhtemelen. Nasıl kullanıcı hatası olabilir ki?
Gecmis olsun.
Corelli'den bagimsiz olarak herhangi bir Turk sirketinin her hangi bir uretim/montaj hatasini kabul ettigini gormedim simdiye kadar. Onlara gore her sey "kullanici hatasi". Emin degilim ama tuketici hakem heyetine basvurabilirsiniz sanirim.
Bu tarz olmasa da kullandığım bir çok marka da farklı sorunlar yaşadım. Fakat hepsi ürünün arkasında durdular. Ne olursa olsun ürünün arkasında duracağına inanıyordum fakat öyle olmadı
Geçmiş olsun neyse ki siz iyisiniz
Bisikletini satın alalı henüz birkaç saat olmuş bir kullanıcı, nasıl olur da arka aktarıcıyı jant tellerinin arasına sokabilir ki? Kulak kırılmamış. Kulaktan kaynaklı olma ihtimali bulunan tek sorun kulak yamulması. Ki bunun da sizinle bir alakası olamaz. Ya fabrikadan yamuk geldi(fabrikasyon hatası), ya kutuda yamuldu (paketleme hatası), ya taşınma sırasında yamuldu (taşıma hatası). Kaldı ki siz bu bisikleti muhtemelen yetkili bir Corelli Servisi'ne kurdurttunuz. (eğer böyle yapmadıysanız derdinizi kimseye anlatamazsınız)
Bisikletin servis kurulumuna kadar olan süreçte bir hatası olmuş olsa bile, bunu kurulumu yapan uzmanın fark etmesi, düzeltmesi, veya parça değiştirmesi gerekirdi. Oysa o size bisikleti böyle teslim etmiş ve bisiklete "OK" vermiş. E madem fabrika da "OK" verdi bunu banttan indirdikten sonra. Siz de teslim aldığınız bu bisikleti daha ilk sürüşte kaza yaptınız tesadüfe bakın!
Kesinlikle bir yerlerde bir hata var, kullanıcı hatası olmadığı kesin!
Başlığa da marka adını ekleyin. Corelli'yi herkes okusun, almayı düşünen forumdaşlar bilsin. Corelli alırlarsa başlarına ne gelebileceğini bilsinler.
Ya size bir şey olsaydı? Ya yol boş olmasaydı Allah korusun? Bu çok ciddi bir kaza, neyse ki ucuz atlatmışsınız. Firmanın veya montaj ustasının veya yetkili servisin hatası yüzünden başınıza neler gelebilirdi bir düşünsenize. Allah korumuş.
Yol bisikletleri kutudan arka teker monteli halde çıkar. Yetkili servis sadece vites ayarı yapar. Ya kutudan çıktıktan sonra ihmal var, ya kutuya girmesinden önce ihmal var. Çok iğrenç bir durum gerçekten ya size bir şey olsaydı! Çok sinirlendim!
Ben gerçekten çok ucuz atlattım. Ürünü yetkili servisten aldım ve kurulumu orada yaptırdım. Benim yaptığım meslekte bir söz vardır. Güven kontrole mani değildir diye. Bisiklet geldikten sonra gidon da bulunan vidaların hepsini tekrardan kontrol ettim fakat aktarıcı da sıkıntı olduğunu düşünmedim hiç. Oralara dokunmadım.
Şimdi böyle bir kaza başıma geldi. İşlek bir yerden inişte başıma gelse olacakları düşünmüyorum. Allah tan insan ve araç sayısının az olduğu bir yerde yaşıyormuşum
Öncelikle geçmiş olsun. Kontrolleri yapıp hemen sürmeye çıktığınızı söylemişsiniz ama kontrolleri yaptıysanız arka aktarıcı nasıl janta girebiliyor onu anlayamadım. Bu aktarıcı ayarının tam olmadığını gösterir.
Eğer aktarıcı ayarı başta düzgünse o zaman işlerin rengi değişir ama diğer türlü bisiklet s works, aktarıcı dura ace bile olsa aynı şey olurdu.
Hocam kontrolü yapmıştık. Yaşadığım yer de hemen tırmanış başlayan bir yer var. Orayı tırmandıktan sonra a inişe geçtiğim anda böyle bir durum söz konusu oldu
Servisim sağolsun çok yardımcı oluyor onunla alakalı sıkıntı yok. Sıkıntı sorunu kabul etmeyen corelli deHocam yapabilirseniz servisten olabildiğince hızlı yazılı bir cevap alıp tüketici hakem heyetine başvurun
Kardeşim çok geçmiş olsun hastaneden rapor alabiliyorsan rapor al, bisikletin resimleri ile tüketici hakem heyetine başvurduktan sonra, mahkemeye verebiliyorsanız şirkete manevi tazminat açki kimsenin yaptığı yanına kalmasın, ne kadar hızlı olsana sıfır bir bisikletin attırıcısı ilk kullanımda bu şekilde jant tellerinin arasına girmemeli, şükür sana bir şey olmamış diyelim.
Çok az hasar ile kazayı atlattık çok şükür. Kask olması hayatımı kurtardı diyebilirim. Adada yaşıyorum. Burada hastane yok. Jandarma aracı ile sağlık ocağına gittik. Rapor felan almadım ama mahkeme yoluna gidersem raporumu isteyebilirim
Tek gördüğüm yerden kalktığım da aktarıcının neredeyse öbür taraftan çıkmak üzere olduğuÇok geçmiş olsun, bisikleti yeni almışken bunu yaşamak çok üzücü olmalı. Yol bisikletinden hiç anlamam, yine de "vites-fren kolu kaynaklı bir problem" olabilir mi diye aklıma soru düştü. Siz vites düşürürken koldan kaynaklı bir sorun fren yapıp jantın kilitlenmesine neden olmuş olabilir. Aktarıcıdaki zarar da sağa doğru düşüp sürüklendiğinizde gerçekleşmiştir belki. Dediğim gibi, anladığımdan değil sadece aklıma geldi.
Bisiklet elime ulaşır ulaşmaz kontrolleri yapıp bindim cümlesinden sanki kurulumu siz yapmışsınız gibi bir ifade algıladım. İlk kurulumu yetkili servise yaptırmadığınız için sıkıntı çıkartacaklar büyük ihtimalle. Geçmiş olsun.
@Mustafa Zeybek Üst ve alt vites kombinasyonlarını denemediyse bu ihtimal söz konusu gibi. Ayrıca yük altında ayarsız bir vites bu gibi sonuçlar doğurur kanaatindeyim.
Kurulumu ben yapmadım hocam. Sadece gidon da ki kontrolleri yaptım. Gidon vidasının gevşek olmasından hep korkarım.
Yola çıkmadan vites kombinasyonlarını hiç denemedim. Sonuçta sıfır bisiklet alıyorum aktarma organlarında sıkıntı yoktur diye düşünmüştüm
Teşekkür ederim gerekli yerlere başvuru yapıyorumGeçmiş olsun. Bisikleti ,dükkandan yada servisten alınmış bile olsa kontrol etmekte fayda var. Arka aktarıcı ayarı ile ilgili bir sorun gibi sanki. Evde kontrol edilince gidonun gevşek olduğu farkedilmiş bisiklet bile var. Aceleyle mali satayim, göndereyim derken sonu kullanıcı için tehlikeli olabiliyor. Tekrar geçmiş olsun. Şikayetinizi yapın.
Vites düşürürken pedalı çeviriyorum diye hatırlıyorum. Yolda çukur vb hiç birşey yok. Kendimde jandarma personeliyim. O yolları her gün yüz defa geçiyoruz. Nerede çukur tümsek var iyi bilirim. Göz mü değdi anlamadımGeçmiş olsun. Vites değiştirme esnasında mutlaka pedalı çeviriyor olmanız gerekir. Hatırlıyor musunuz, vitesi düşürürken çevirmiyor olma ihtimaliniz var mı?
Ayrıca en sert vitesteyken oldu sanıyorum. O esnada yolda herhangi bir çukur, tümsek, sarsıntı yapacak etken var mıydı?
Bu sonuca neden olabilecek kullanıcı kaynaklı etkenler de var bence.
Bir günlük bisiklet bile değil. Yani ilk sürüş diyebilirim. İlk defa koltuğuna oturduğum da bu sorun oluştuGeçmiş olsun, konuyu bence sosyal medya ya da taşıyınız, orada daha fazla ses getirir. Ben 1 günlük bisiklette , böyle bir kullanıcı hatası olacağına inanmıyorum.
İyi Dilekleriniz için teşekkür ederim hocam. Artık kendilerinden asla ama asla bir bisiklet almam. Bu kaza gerçekten ölümle bile sonuçlanabilirdi.Öncelikle çok geçmiş olsun. Bir arkadaşım Corelli Sprint 100 yol bisikleti aldı. İnternetten alınan bu bisikleti kurdurmak için servisi aradık. Meşgul olduklarını ve o gün dükkanı açmayacaklarını söylediler. Biz de bisikleti güvendiğimiz bir bisikletçi arkadaşa götürdük. 45 cm kadro 10 kg. Bisiklet aluminyum kadro düzgün çizgileri var. Ancak bisiklet boyun ve furçta boşluk vardı 3 mm kadar. Bir türlü oturmuyor. Böyle olunca ön maşayı söktük furş bilyalarınının ters yerleştirildiğini gördük. İmalat hatasından olacak ki çektirme yerine oturmamış. Girsin diye Neco marka furç çektirmesinin içinden taşlandığını farkettik. Bilyaları düzeltince çektirme yerine oturdu. Bisikletci arkadaşımız genel bir kontrol yaptı. Bisikletle ilgili genel izlenimimiz kadro aluminyum kaynakların ve işçiliğin iyi olduğu ancak imalat esnasında bazı parçaları ters takacak kadar acemice hatalar yapıldığıydı. Sizin yaşadığınız durum bana arka aktarıcının yerine tam olarak oturtulmadığı veya gerektiği tork ile sıkılmaması sonucu hızlı gidiş esnasında ve yük altında yerinden kurtularak zincirle birlikte arka jant tellerinin arasına girmiş olabileceğini düşündürttü.
Anladığım kadarıyla Corelli servisleri lakayt davranıyor. Bisikleti teslim alıp kurdurduktan sonra tüm bağlantıları ve vidaları kontrol edip düzgün torkla sıkıldıklarını kontrol etmekte fayda var. Yarın bizim de ilk işimiz arka bağlantıları kontrol etmek. Çünkü doğrusunu söylemek gerekirse hiç aklımıza gelmedi. Çok amatör hata. Tekrar geçmiş olsun.
Hayır hocam. Bisikletçimden aldım@geceyry internet üzerinden mi almıştınız?
Son düzenleme:


