Scudo Sports

Corelli firmasının kullanıcı hatası demesi

böyle bir şeyde suçu kullanıcıya attılar diye böyle bir karalama yapmaya gerek yok. ''Korel Elektronik'' elini taşın altına koyup hammaddeden aluminyum boru imal eden ve kendi kadrolarını kendi yapan tek yerli firma. milliyetçilik en sevmediğim şeydir, ama insanın kendi ülkesinin dışarıya minimum para kazandırarak ürün çıkartan firmaları varken buna köstek değil destek olunması gerekir. Corelli böyle de diğer yerli markalar kullanıcı hakları konusunda çok mu farklı sanki ?


Güzel söylediniz ama sanki bu durum suistimal ediliyor, parçanın maddi değeri ufak olsada sebebiyet verdiği olay çok tehlikeli. Lastik kitleyip düşüyor Allah korumuş kafasına vs darbe almamış...
 
  • Beğen
Tepkiler: HakanAydn
Scudo
@can_celik önemli olan yerli milli olmak mı insan hayatımı, önce buna karar vermeli..bir kereden birşey olmaz da dememeliyiz sene 2020 olmuş. yermeliyiz mal almamalıyızki firma dersini alsın...düzeltince de hakkını vermek omuzlarda taşımak boynumuzun borcu olsun...A ya da B firması değil tümü için geçerli bu durum..Sessiz kalmak firmayı ödüllendirmek , hatan yok demekle eşdeğer..Sakın yanlış anlamayın , fikriniz doğrudur, türk firmasıdır sahip çıkılmalıdır tamam, ama işte bu yüzden eleştirmeli hakkımızı aramalıyız..
 
böyle bir şeyde suçu kullanıcıya attılar diye böyle bir karalama yapmaya gerek yok. ''Korel Elektronik'' elini taşın altına koyup hammaddeden aluminyum boru imal eden ve kendi kadrolarını kendi yapan tek yerli firma. milliyetçilik en sevmediğim şeydir, ama insanın kendi ülkesinin dışarıya minimum para kazandırarak ürün çıkartan firmaları varken buna köstek değil destek olunması gerekir.

Niyetimiz Corelli'ye (Korel'e) destek olmak zaten. Yanlışlarını gösterip yanlıştan dönmeleri için çağrı yapıyoruz; bu konuda kamuoyu baskısı oluşturuyoruz. Şirkette aklı başında yöneticiler varsa eğer, yapılan bu uyarıları dikkate alır, oluşan mağduriyetleri giderir ve ileride aynı şekilde mağduriyetler oluşmaması için de gereken tedbirleri alır. "Yerli ve milli" firma diyerek "Hep destek, tam destek" anlayışıyla hareket edersek, hepimiz yerimizde sayar bir adım ileriye gidemeyiz.

"Elini taşın altına koyma" tabirine ise katılmıyorum. Bu firmalar kar elde etme amacıyla kurulmuş işletmeler; motivasyon tamamen para kazanmak üzerine kurulu. İnanın söz konusu para, kar-zarar hesabı olduğunda hiçbir şirket milli duygularla, ulvi amaçlarla hareket etmiyor. Yaşanan en ufak bir krizde ilk önce işçilerin/emekçilerin kapının önüne konulması bunun en iyi göstergesi. Hiçbir şirket sahibi, ortağı "Manhattan'daki 10 milyon dolarlık dairemi satayım da işçilerime 1 yıl daha maaş ödeyeyim" diye düşünmüyor ne yazık ki.

Defalarca yazdım, söyledim. Bu ülkede alışveriş yaparken önceliğiniz "Yerli ve milli" kriteri olacaksa, eninde sonunda varacağınız nokta kalitesiz ürün-hizmeti fahiş fiyata satın almak oluyor. Zaten çok zor şartlarda çalışarak kazandığımız üç kuruş birikimimizin bu şekilde heba edilmesine itiraz ediyorum.

Corelli böyle de diğer yerli markalar kullanıcı hakları konusunda çok mu farklı sanki ?

"Su-i misal, emsal olmaz" derler. Yani bir başkasının işlediği kabahat, senin işlediğin kabahati mazur göstermez. Piyasadaki diğer markaların sunduğundan daha iyi hizmet alamayacaksam, neden Corelli'yi tercih edeyim ki?
 
@Mehmet Altuğ elini taşın altına koymaktan kastım, kadroları maşaları Çin'deki bir imalatçıdan ucuza almak yerine; aluminyum eritme, ekstrüzyon ile boru çıkartma ve kaynak tesisine büyük paralar harcamaktır. bir ülke dışarıdan ürün almayı kesip o ürünleri kendi yaptıkça gelişir, ekonomisi sağlamlaşır. Korel'in yaptığı da bu doğrultuda bir hareket. keşke diğer yerli firmalar da (sadece bisiklet sektörü değil), ''tamamen yerli üretim'' modeline geçmek için bu kadar özverili olsalar.
 
Öncelikle geçmiş olsun hemen hastahaneye gidip rapor almaslısın düştüğüne dair daha sonra tüketici mahkemesine başvur Allah yardımcın olsun
 
  • Beğen
Tepkiler: Mösyö Salyangoz
@Veto8 O vidalara uygulanan güç anahtarları olur yani TORK ANAHTARI ama kim kullanır ,nerde ,nasıl,ne zaman bizdeki esnafa newton desen o kim ola acaba der:acpsnr: ışınla bizi scoty modunda MAKİNA SOĞUK diyeceği için ölme ihtimalimiz çok yüksek yani.
 
bir ülke dışarıdan ürün almayı kesip o ürünleri kendi yaptıkça gelişir, ekonomisi sağlamlaşır.

Konunun amacından sapmaması için yazmak istemedim aslında ama buraya da bir şerh koymak lazım. Bazı ürünleri üretmemek, üretmekten daha karlı ve akıllıcadır. Eğer üreteceğiniz ürünü rekabetçi bir fiyattan satmanıza imkan yoksa, o ürünü üretebilmek için yapacağınız yatırım boşa gider; bu da ülkeye faydadan çok zarar getirir. Zira bu şekilde hareket ederek, daha verimli alanlarda kullanılacak kıt kaynakları çarçur etmiş olursunuz.
 
hocam bir corelli kullanan birisi olarak yaşadığınız bu duruma çok üzüldüm. Çok geçmiş olsun. Yaşadığınız bu durum hafife alınmayacak kadar ciddi Gerekli mercilere durumu iletin bence. Corelli markasını insanlar diğer markalara oranla f/p ürünü olmasından ve yerli üretim olmasından dolayı tercih ediyor. İnşallah corelli bu yazılanları dikkate alır ve daha dikkatli üretim yapar.
 
Bu işler aman yazık, firma zarar görmesinle olmaz. Herşeyin bir bedeli olmalı. Kendi fabrikasında çalışan bir işçi kullandığı -mesela- prese elini kaptırsa ve bunun presteki bir sensorle alakalı olduğu anlaşılsa, tazminatı kendi ödeyip ses etmeden başka işçiyi mi koyar makinenin başına yoksa üreten firmayı dava mı eder?
 
Yokuş aşağı hızlı bir biçimde inerken bir tümsek/çukur üzerinden sektiğinizde arka aktarıcı zincir gerginliğini korumak için zincirle birlikte zıplar. İşte o zıplama esnasında bir şekilde jant tellerine çok yakın ise jant tellerine takılır ve sizin başınıza gelen kaza gerçekleşir. O bakımdan yokuş aşağı inerken arka aktarıcıyı janttan mümkün olduğunca uzaktaki bir dişliye alırsınız. Bununla birlikte, arka aktarıcı eğer ufak bir dişlideyken bu kaza oldu ise bir montaj hatasından söz edilebilir.

Türkiye'deki bisiklet firmaları genellikle komponentleri garanti kapsamında değerlendirmezler. Sadece kadroyu garanti kapsamında değerlendirirler. O da bazen çok yokuşa sürerek. Kadroya bişey olmadığı sürece hata sürücüdedir diye bir anlayış yerleşmiştir.
 
Yerli firmalardan bisiklet alırken servis olayını hiç yokmuş gibi düşünerek satın alacaksınız arkadaşlar. Çünkü hakkaten servis mervis yok. Garanti belgesi de kâğıt israfı. Ben o güzel bakıyorum. İki kere yerli firmalardan makine aldım. İkisinin de garanti kağıdını kendi ellerimle yaktım. Kurulum için dahi bayi kapısından içeri girmedi benim makineler.

Bizim ülkede esnaflık kültürü yerin dibine geçmiş durumda. Salcano, Corelli, Kron, Bisan bayileri mahalle bisikletçileri seviyesinde esnaflar tarafından yapılıyor. Aralarında işini hakkıyla yapan çok az.
Salcano'dan bisiklet alırken garanti yok, servis yok, satış sonrası hiçbir destek yok kafasıyla bisiklet alıyorum.

İki defa sıfır Salcano makine aldım. Sıfır bisiklete jant ayarı yaptığım oldu. Küfür gibi... Layn bir bisiklet jant ayarı yapılmadan üretim bandından nasıl iniyor? Anlayan beri gelsin. Ama bak hakkını vereyim. Türkiye yollarına göre bisiklet üretiyor Salcano. Tank gibi makinelerdi. Xrs 030 tiagra ile kaç kere soğuk asfaltta 200+ tur yaptım. Kol ağrısı bile çekmedim. Şimdi ise Cappadocia Alloy fixiesini kullanıyorum Salcano'nun. Onun da lockring vidasını sıkmadan yollamışlar mesela. Fixieden anlamayan biri öylece alıp biniverse yarım saatte komalık olur.

Corelli'den fit bike 1.0 alacağım yaza doğru. Kardeşime hediye edeceğim. Alacağım bayii ve servis belli. 100 lira daha aşağı satan başka bir bayii daha var. Ama 100 lira fazla verip güvendiğim bayiden alacağım. Zaten bayii aynı zamanda servis de yapıyor. Bisiklet, bisikletçiden alınır. Netten alınmaz. Bisiklete binmeyen adamın sattığı bisikletten hayır gelmez.

Daha önce alışveriş yapmadığım, yaşamsal pratik içinde adamlık ve esnaflık kalitesini sınamadığım hiçbir bayiden bisiklet satın almam, hiçbir ustaya güvenip de makine teslim etmem. Kendim yaparım tüm bakımlarını, ayarlarını daha iyi. Başıma bir şey gelecekse de kendi hatam yüzünden gelsin.

Üniversitedeyken bindiğim Doğan slx makineye daha uzun süre drift yapmak için turbo taktırmıştım, iki gün sonra turbo patladı, montaj hatası yüzünden. O gün bu gündür ustalara güvenmem. Ya kendim yaparım ya da yapacak kadar öğrenir, ustanın başında durup bizzat yaptırırım. Canınızı teslim edeceğiniz makineyi başkasına emanet etmeyin derim.

Arkadaşımıza geçmiş olsun. Ucuz atlatmış. Allah beterinden saklasın. 😢
 
Corelli'yi bilemem ama ben Bisan'ın satış sonrası desteğinden memnunum. İki kere garantiden yararlandım. İlkinde kadroyu değiştirdiler. İkincisinde bisikleti fabrikaya götürüp, tamir ettiler ve geri adresime gönderdiler. Telefon numarası bile verdiler, eğer ileride bir sorun yaşarsam direkt ulaşayım diye. Ama servis konusunda sizlere katılıyorum. Çünkü ikinci defada servis "bunda bir şey yok" demişti. Ben Bisan'a mail atıp durumu anlattım, birkaç gün sonra iletişime geçtiler.
 
Omuzum üzerine düşüp yerlerde sürünmeyi bir ben bilirim bir de Allah. İyi ki diyorum arkadan bir araç çıkmadı yoksa durum çok vahim olurdu. Kendim de jandarma personeliyim bisiklet sürmek için çok bir zamanım olmuyor. Sürekli iş iş iş iş. Boş zamanım ise çok az. Bisiklet aşkımız için milli markamıza desteğimiz olsun dedik. Oda ilk sürüşte hava çıktı. Marmaranın bir adasında görev yapiyorum. Burada ne servis var ne bisiklet tamircisi. Şimdi ben bisiklete bakıyorum o bana bakıyor. İznim de olmadığı için bisikleti merkeze ne zaman götürüp tamir ettiririm hiç belli değil. İçim çok buruk bu konuda. Benim için 3ün 5in lafı yok. Garanti karşılamış karşılaşmamış umrumda değil. Fakat ortada herşey den önce ben zarar gördüm.

Bisikletle aramız da farklı bir durum var. Ben yalnız yaşayan bir insanım. Eve geldiğim de bisiklet gördüğüm de mutlu oluyorum. Gurbette tek sırdaş, tek dayanağım. Fakat sağlığım zarar gördü. İki gündür omuzum da ağrı bacaklarım da yara var.
Kazayı yaşadığım ilk dakika servisi arayip durumu anlattığım da ben corelliye güveniyorum dedim. Çünkü milli markamız. Biz destek veriyoruz kendilerinden de aynı karşılığı alırız diye düşündük.
Pahalı olduğunu düşünmediğim bu parçanın değişimini yaparlar diye düşündüm. Müşteri odaklı bir firma gibi düşünmüştüm oysaki, ama öyle değilmiş. Ama Servisim sağolsun bütün hasarı karşılarım dedi. Fakat kabul etmedim onu.

Ben daha önceden Mosso, Carraro ve giant kullandım. Onlarda da bazı durumlar meydana gelmişti. Hiç ikilettiklerini düşünmüyorum. Duyduğum bisan bisikletlerin gerçekten arkasında durduğu. Umarım corelli de bu yolda ilerler.
Örnek olması açısından:

(link)

Perakende satış fiyatı 160 TL. Parçanın toptan fiyatı 100 TL'yi geçmez. Firma müşterisinin 100 TL'lik zararını karşılamamak için kötü reklam olmayı göze almışsa, belli ki "reklamın iyisi kötüsü olmaz" diye düşünüyor olmalı :)
Sanırım öyle hocam. Mail attım cevabı bekliyorum. Hangi duruma göre ben hatalıyım merak etmekteyim.
Ben de KR300 ü aldıktan birkaç gün sonra giderken aniden gidon öne doğru eğiliverdi hem de yokuş aşağı gidiyordum ve hızlıydım.Allah'tan panikleyim aptalca bişey yapmadım kontrollü bi şekilde durmayı başardım.Meğerse servis elemanı montajda gidon bağlantılarını iyice sıkmamış kendim alyanla sonuna kadar sıktım ... :mad:
Hocam sizin de çok kötü olmuş gerçekten Allah korumuş. Bu tür durumlar çok kötü kazalara sebebiyet verebilir.
Bi konudan ötürü bende corelliyle ters düşmüştüm. Bulundukları tavır çok yersiz, 100 liralık parçayı değiştirmeyerek markalarına verdiği değeride göstermiş oldular.. tabiri caizse "tüyü diktiler"..
Sen zaten olayı biliyorsun. Bir şey dememe gerek yok
Çok geçmiş olsun , bundan sonra da bu ve benzeri markalardan bisiklet alırken 2 değil 22 defa düşünmeliyiz. Kendini iyi baltaladı benim gözümde bu marka.

3-5 daha fazla verip garantisinin arkasında duran markadan almak en güzeli. Sonuçta sadece koruma olarak kask ile gezi-spor yapıyor , zaman zaman da ciddi hızlara ulaşabiliyoruz bir bisiklet için. Sağlıktan daha önemli değil hiçbirşey.

Tekrar geçmiş olsun .
İyi dilekleriniz için teşekkür ederim hocam. Artık zaten dersimi aldım. Bir daha bisiklet aldığım da. Toplama aşamasında kendim bizzat yerinde olup. Tüm vidaları kontrol edeceğim
 
@geceyry hocam servisten ziyade fotoğraflar ile mail atın. Bana hemen geri dönüş yaptılar. Hatta instagram üzerinden yazmıştım, numaramı istediler onlar beni aradı. Sizde durum biraz farklı. sizde yüksek ihtimal servisi suçlayacaklar. Çünkü vites ayarının tam olmaması veya vida gevşemesi kaynaklı kaza gibi duruyor. Omuz ağrısını bende çok iyi bilirim. Bana da arkadan otobüs çarpmıştı ve kendimi bisikletten atmak zorunda kalmıştım. Sağ omzum üstüne düşmüştüm. 1 ay kadar ince ince ağrıdı. Çoğu gece uyutmadı. İnşallah sizde olmaz, tekrardan çok geçmiş olsun.
Düzeltme: mail sonucunda servisi suçlamayabilirler. Çünkü kendi servisleri. İnkâr etme dahi olabilir. Bu bakımdan siz yine şikayetçi olun herkes işini yaparken dikkat etmek zorunda kalır.
 
Cok gecmis olsun. Birincisi huyunu suyunu bilmediginiz bir bisikletle hiz yapmaniz , özellikle rampa aşağı salmaniz yanlis bir hareket. Ikincisi paketinden cikarilmis ve binilmis bir bisiklette kullanici hatasi olmasi icin Cengiz Kurtoğlu'nun Death metal album yayınlamasi gerekir.
Firmanın yaptigi dupe duz terbiyesizliktir. Sizin malinizla biri ölümden dönüyor, ama siz piskince , utanmadan kullanici hatasi diyorsunuz. O yaniti yazan herifin çocuğu, hanimi, kardesi ayni olaya maruz kalsa ( Turk mantigi ) acaba kullanici hatasi diyebilecek miydi ?
 
bence konu bu forum içinde sınırlı kalmamalı
özellikle twitterda bisiklet profillerine yazılıp haber edilmeli
 
@Veto8 Karbon değil sorun değil o zaman İnşallah sıkıntı çıkarmaz teşekkürler ... :harika:
 
Geri