ahmetcaliskan
Aktif Üye
- Kayıt
- 29 Eylül 2021
- Mesaj
- 122
- Tepki
- 792
- Yaş
- 38
- Şehir
- Bursa
- İsim
- Ahmet Çalışkan
- Başlangıç
- 2020—21
- Bisiklet
- Scott
- Bisiklet türü
- Dağ bisikleti
@Cemal Ç. Geçmiş olsun. Ufak tefek şeylerle atlatmışsınız en azından.
Geçmiş olsun.
Bence şoför anlayışlı bir bisikletçiye denk gelmiş. Sola sinyal verip sonra aniden karar değiştirip sağa sinyal verip direksiyonu kırarak sağa dönmek sinyal verdim görseydinle aynı şey değil.
Yalan yok kinayeyi bende anlamamıştım. Burada Türkiye'nin aksine insan hayatına genelde önem veriliyor.Aynası kırılan birçok sürücü hatayı yine bisikletliye bulacağı için öyle bir yorum yazmıştım. Çünkü birçok sürücü alttan almayı bilmiyor. Karşıda ki ne bir şey oldu mu düşünen yok. Varsa yoksa malına bir zarar geldi mi ona bakıyor. Cemal bey zaten anlayışlı ona bir itirazım yok.
Benimki de bir an yükselecek oldu. Bana "sinyal verdim" falan diyince ben doğrudan gördüklerimi anlatmaya başlayınca "tamam, iyi misiniz, siz de bir şey var mı" muhabbetine döndü olay.Bu tür durumlarda araç şoförleri bi yükseliyor bana. Ben daha çok yükselince kusura bakma görmedim falan diyorlar. O zaman Ya körsün ya da bakmıyorsun diyorum. Ya tamam uzatma diyorlar![]()
Ben normalde alkol kullanan biri değilim. Zaten 2018'de rakı hariç tövbe ettim.alkollü bisiklet kullanmayın
geçmiş olsun.Geçmişolsun dileklerine teşekkürederim.🖐🏻
Haklısınız. Bana bir şey olmuyor zaten. Bisiklette görüntüde ki gibi ufak bir zedelenme bulunuyor. Gifon sargısını değiştirmeyi düşünürken böyle bir durum oldu, artık düşünme diyor bana.😅
Aslında karar değiştirmemiş. Park edeceği yer dar olduğundan geniş almaya çalışmış. Öyle dedi sürücü.😅
Geçmiş olsun.Bugün bende çifte kaza yaptımilki benim malligim ancak diğeri hatalı sollamaya çıkan Fiorino sürücüsünden kaynaklı.( Bu arada ilk kaza ile ikincisi ile 15 dk yok) Şimdi ilkini anlatayım:
1- Kocatepenin biraz daha aşağısından inerken viraja olması gerekenden hızlı girdim sonra viraj içinde fren yapınca bisiklet dikleşti sonra bakış kaçtı derken kendimi yolun kenarındaki taşlık yerlerde buldum. Aynı Zafer Akçay hocanın dediği gibi oldu
2- Bu ise az önceki olaydan daha ciddi. Kocatepeye yakın yerden inmeye devam ettik. Artık yavaştan inişin sonuna gelmiştik. Bu sefer ise önüme birden Fiat Fiorino sollama yapmak için şeridine girdi. Yaptığı resmen cana kast etmek yani. Yaklaşık bağıl hızımız (benimki 45-50 falan araba da 80 olsa) 130 falandı. Düşünsenize 130la giderken bir anda düz duvara çarpıyorsunuz. En iyisinden 3-4 yerinizi kırarsınız. Neyse olayı anlatmaya devam edeyim. Araba daracık şeritte beni gördüğü halde (en azından öyle düşünüyorum) sollamaya çıkınca baktım frenlemek ise yaramayacak çok ani bir kararla yolun en sağına kaydım. Vallahi o daracık yere nasıl sığdık bilmiyorum. Sonrasında ise ben dengemi kaybettim yolun sağ tarafındaki sulama kanalı denebilecek çukura düştüm. Sonra ilk başta olayın şokuyla hiç bir şey anlamadım. Önde inen arkadaş kaptırmış gitmiş. Bu sefer de Allah korudu kafamı sert bir yere çarpmadım yada bisiklete birşey olmadı (kask vardı kafamda) şuan bende hiç bir şey yok çok şükür. Ama arabaya çarpsaydım büyük ihtimal haberimi okurdunuz Afyon'da H.B.K isimli şahıs kaza yaptı vs diye.
Şimdi ise aklımda iki soru kaldı. Bisiklet iki kazada da sağ tarafına doğru düştü. Ve ikisinde de maşasına sert sayılabilecek darbe aldı. Bu kazaların bisikletin jantına, arka aktarıcısına ya da maşasına bir zararı olmuş mudur? Özellikle maşa beni korkutuyor karbon olunca ne olacağı belli olmaz.
Şimdi ise kazalardan aldığımız derslere gelelim
1- Yanımda kimlik bilgilerini içeren bir belge taşıyacağım (federasyon lisansı en iyisi gibi)
2- Açısını kestiremediğim virajlara hızlı girmeyeceğim. Hızlı girdikten sonra ise gerçekten yapılabilecek çok da bir şey yok. Belki bakışınızı ayarlayıp kurtulabilirsiniz.
3- Bir miktar kendimi şehir içinden çok uzaklara atmayacağım. Özellikle tırmanma işine biraz ara vereceğim.
4- Sti kollardaki fren kolu uzaklık ayarını biraz daha yaklaştıracak bir ayara alacağım. Belki ileride hd yola geçmek nasip olur.
5- Cst Czarlar vasat ötesi ya lastiğime göre süreceğim ya da lastiğime değiştireceğim.
Not: Eger Strava kaydına bakmak isterseniz: (link)
Geçmiş olsun hocam ben de ekleme yapmak istiyorum:Bugün ben de çifte kaza yaptımilki benim malligim ancak diğeri hatalı sollamaya çıkan Fiorino sürücüsünden kaynaklı.( Bu arada ilk kaza ile ikincisi ile 15 dk yok) Şimdi ilkini anlatayım:
1- Kocatepenin biraz daha aşağısından inerken viraja olması gerekenden hızlı girdim sonra viraj içinde fren yapınca bisiklet dikleşti sonra bakış kaçtı derken kendimi yolun kenarındaki taşlık yerlerde buldum. Aynı Zafer Akçay hocanın dediği gibi oldu
2- Bu ise az önceki olaydan daha ciddi. Kocatepeye yakın yerden inmeye devam ettik. Artık yavaştan inişin sonuna gelmiştik. Bu sefer ise önüme birden Fiat Fiorino sollama yapmak için şeridine girdi. Yaptığı resmen cana kast etmek yani. Yaklaşık bağıl hızımız (benimki 45-50 falan araba da 80 olsa) 130 falandı. Düşünsenize 130la giderken bir anda düz duvara çarpıyorsunuz. En iyisinden 3-4 yerinizi kırarsınız. Neyse olayı anlatmaya devam edeyim. Araba daracık şeritte beni gördüğü halde (en azından öyle düşünüyorum) sollamaya çıkınca baktım frenlemek ise yaramayacak çok ani bir kararla yolun en sağına kaydım. Vallahi o daracık yere nasıl sığdık bilmiyorum. Sonrasında ise ben dengemi kaybettim yolun sağ tarafındaki sulama kanalı denebilecek çukura düştüm. Sonra ilk başta olayın şokuyla hiç bir şey anlamadım. Önde inen arkadaş kaptırmış gitmiş. Bu sefer de Allah korudu kafamı sert bir yere çarpmadım yada bisiklete birşey olmadı (kask vardı kafamda) şuan bende hiç bir şey yok çok şükür. Ama arabaya çarpsaydım büyük ihtimal haberimi okurdunuz Afyon'da H.B.K isimli şahıs kaza yaptı vs diye.
Şimdi ise aklımda iki soru kaldı. Bisiklet iki kazada da sağ tarafına doğru düştü. Ve ikisinde de maşasına sert sayılabilecek darbe aldı. Bu kazaların bisikletin jantına, arka aktarıcısına ya da maşasına bir zararı olmuş mudur? Özellikle maşa beni korkutuyor karbon olunca ne olacağı belli olmaz.
Şimdi ise kazalardan aldığımız derslere gelelim
1- Yanımda kimlik bilgilerini içeren bir belge taşıyacağım (federasyon lisansı en iyisi gibi)
2- Açısını kestiremediğim virajlara hızlı girmeyeceğim. Hızlı girdikten sonra ise gerçekten yapılabilecek çok da bir şey yok. Belki bakışınızı ayarlayıp kurtulabilirsiniz.
3- Bir miktar kendimi şehir içinden çok uzaklara atmayacağım. Özellikle tırmanma işine biraz ara vereceğim.
4- Sti kollardaki fren kolu uzaklık ayarını biraz daha yaklaştıracak bir ayara alacağım. Belki ileride hd yola geçmek nasip olur.
5- Cst Czarlar vasat ötesi ya lastiğime göre süreceğim ya da lastiğime değiştireceğim.
Not: Eger Strava kaydına bakmak isterseniz: (link)

