Scudo Sports

Bugün kaza yaptım

Scudo
Geçmiş olsun.

Bence şoför anlayışlı bir bisikletçiye denk gelmiş. Sola sinyal verip sonra aniden karar değiştirip sağa sinyal verip direksiyonu kırarak sağa dönmek sinyal verdim görseydinle aynı şey değil.

Aynası kırılan birçok sürücü hatayı yine bisikletliye bulacağı için öyle bir yorum yazmıştım. Çünkü birçok sürücü alttan almayı bilmiyor. Karşıda ki ne bir şey oldu mu düşünen yok. Varsa yoksa malına bir zarar geldi mi ona bakıyor. Cemal bey zaten anlayışlı ona bir itirazım yok.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemal Ç.
Aynası kırılan birçok sürücü hatayı yine bisikletliye bulacağı için öyle bir yorum yazmıştım. Çünkü birçok sürücü alttan almayı bilmiyor. Karşıda ki ne bir şey oldu mu düşünen yok. Varsa yoksa malına bir zarar geldi mi ona bakıyor. Cemal bey zaten anlayışlı ona bir itirazım yok.
Yalan yok kinayeyi bende anlamamıştım. Burada Türkiye'nin aksine insan hayatına genelde önem veriliyor.
Vatanımı kötüler gibi hissediyorum kendimi ve bundan utanıyorum ama burada kanun kişiden, sempatizanlıktan daha üstün durumda. Olması gereken gibi yani.
 
Bu tür durumlarda araç şoförleri bi yükseliyor bana. Ben daha çok yükselince kusura bakma görmedim falan diyorlar. O zaman Ya körsün ya da bakmıyorsun diyorum. Ya tamam uzatma diyorlar :D
 
@Cemal Ç. geçmiş olsun gardaşım. Çok şükür hafif atlatmışsın.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemal Ç.
Bu tür durumlarda araç şoförleri bi yükseliyor bana. Ben daha çok yükselince kusura bakma görmedim falan diyorlar. O zaman Ya körsün ya da bakmıyorsun diyorum. Ya tamam uzatma diyorlar :D
Benimki de bir an yükselecek oldu. Bana "sinyal verdim" falan diyince ben doğrudan gördüklerimi anlatmaya başlayınca "tamam, iyi misiniz, siz de bir şey var mı" muhabbetine döndü olay.
Pısırık dursam cezayı bana kesecek.😅 Belki de yapmazdı öyle bir şey ama ilk çıkışı bana öyle geldi.😁
 
Geçmiş olsun çok.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemal Ç.
Geçmiş olsun.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemal Ç.
Ben de size başımdan geçen bir kaza olayını anlatayım.
Bisiklete başlamamla beraber arkadaşım da heves etti, beraber turlarız iyi olur diyip uzun araştırmalardan sonra kendine elektrikli katlanır bisiklet aldı. Cumartesi buluştuk, parkta yeni bisikleti iyice denedik, öğrendik, yazın tur planları vs vs tam dağılacakken haydi 2 bira içip bunu ıslatalım diyip girdik yol üstündeki meyhaneye. Tabi 2 bira oldu 6-7, vakit te gündüzden geceye. E hadi diyip kalktık ama bizimki alkole dayanıksız, yan yan yürüyor ki bisiklete binmek ne mümkün. Nasılsa evi yakın ya, olum dedim elimizde götürelim bisikletleri, yavaş yavaş devrilmeden gideriz.Dedim demesine ama bizimki tutturdu ben bunu sürerim nolcak beaa. Lan olum yapma etme laf dinlemiyor bi türlü. Resmen yeni doğmuş dana gibi yalpalaya yalpalaya gidiyor, ben de bir elde bisiklet yol kenarına parketmiş arabalarla arasına girerek araçlara zarar vermesini önlemeye çalışıyorum. Birkaç varta atlsttıktan sonra tam eve yaklaştık ki sen gaz koluna bi asıl, bi ters manevra, bisiklet bi devrildi küüüt diye bi ses. Bisikleti elimden fırlatıp koştum yanına, ufuk ufuk diyorum bizimki baygın. Baktım kafada kan yok ama koca bir ödem var. Arkadaşlar o andaki hislerimi ve yaşadığım paniği anlatamam. Başına dikildim tokatlıyorum, hıı hıı diye inliyor ama kendine gelemiypr, ambulansı arayayım diyorum 112 numarası aklıma gelmiyor, sarhoşluktan mı yoksa darbeden mi ayılamadı diye kafamda kuruyorum vs vs berbat bir durum. Neyse ayıldı,toparladı, ama bu sefer bisikleti tutayım derken gaz koluna bi asıldı yanlışlıkla, bisiklet bildiğin şaha kalktı, iki kişi nolduğunu anlamadan bisikleti zaptetmeye çalışıyoruz. Gene nolur nolmaz diye acile götürdüm de tomografi filan temiz çıktı Allahtan
Çok uzattım. Sözün özü, alkollü bisiklet kullanmayın. Kullansanız bile KASK takmayı sakın ihmal etmeyin :))
 
  • Hahaha
Tepkiler: Cemal Ç.
alkollü bisiklet kullanmayın
Ben normalde alkol kullanan biri değilim. Zaten 2018'de rakı hariç tövbe ettim.
Birinde evde kafam attı, bindim bisiklete yakında ki bir dönerciye gittim. İki normal, bir sek üç kadeh diktim çıktım. Bir baktım bisikleti daha düz sürüyorum...
Heralde, galüba, sanursam...🤣
 
@Cemal Ç. Geçmiş olsun ,stravada gördüğümde resmi bir yere sürttü gidonu dedim kendimce.Ben burada karşıdan gelen araçlar dahil,sinyalini verdiğinde dönüşe geçmeden kendi hareketimi gerçekleştirmiyorum.(Türkiye'den kalan alışkanlık)Tekrardan geçmiş olsun kardeşim.
 
Geçmişolsun dileklerine teşekkürederim.🖐🏻


Haklısınız. Bana bir şey olmuyor zaten. Bisiklette görüntüde ki gibi ufak bir zedelenme bulunuyor. Gifon sargısını değiştirmeyi düşünürken böyle bir durum oldu, artık düşünme diyor bana.😅

Aslında karar değiştirmemiş. Park edeceği yer dar olduğundan geniş almaya çalışmış. Öyle dedi sürücü.😅
geçmiş olsun.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemal Ç.
Bugün ben de çifte kaza yaptım :D ilki benim malligim ancak diğeri hatalı sollamaya çıkan Fiorino sürücüsünden kaynaklı.( Bu arada ilk kaza ile ikincisi ile 15 dk yok) Şimdi ilkini anlatayım:
1- Kocatepenin biraz daha aşağısından inerken viraja olması gerekenden hızlı girdim sonra viraj içinde fren yapınca bisiklet dikleşti sonra bakış kaçtı derken kendimi yolun kenarındaki taşlık yerlerde buldum. Aynı Zafer Akçay hocanın dediği gibi oldu :D
2- Bu ise az önceki olaydan daha ciddi. Kocatepeye yakın yerden inmeye devam ettik. Artık yavaştan inişin sonuna gelmiştik. Bu sefer ise önüme birden Fiat Fiorino sollama yapmak için şeridine girdi. Yaptığı resmen cana kast etmek yani. Yaklaşık bağıl hızımız (benimki 45-50 falan araba da 80 olsa) 130 falandı. Düşünsenize 130la giderken bir anda düz duvara çarpıyorsunuz. En iyisinden 3-4 yerinizi kırarsınız. Neyse olayı anlatmaya devam edeyim. Araba daracık şeritte beni gördüğü halde (en azından öyle düşünüyorum) sollamaya çıkınca baktım frenlemek ise yaramayacak çok ani bir kararla yolun en sağına kaydım. Vallahi o daracık yere nasıl sığdık bilmiyorum. Sonrasında ise ben dengemi kaybettim yolun sağ tarafındaki sulama kanalı denebilecek çukura düştüm. Sonra ilk başta olayın şokuyla hiç bir şey anlamadım. Önde inen arkadaş kaptırmış gitmiş. Bu sefer de Allah korudu kafamı sert bir yere çarpmadım yada bisiklete birşey olmadı (kask vardı kafamda) şuan bende hiç bir şey yok çok şükür. Ama arabaya çarpsaydım büyük ihtimal haberimi okurdunuz Afyon'da H.B.K isimli şahıs kaza yaptı vs diye.
Şimdi ise aklımda iki soru kaldı. Bisiklet iki kazada da sağ tarafına doğru düştü. Ve ikisinde de maşasına sert sayılabilecek darbe aldı. Bu kazaların bisikletin jantına, arka aktarıcısına ya da maşasına bir zararı olmuş mudur? Özellikle maşa beni korkutuyor karbon olunca ne olacağı belli olmaz.
Şimdi ise kazalardan aldığımız derslere gelelim :)
1- Yanımda kimlik bilgilerini içeren bir belge taşıyacağım (federasyon lisansı en iyisi gibi)
2- Açısını kestiremediğim virajlara hızlı girmeyeceğim. Hızlı girdikten sonra ise gerçekten yapılabilecek çok da bir şey yok. Belki bakışınızı ayarlayıp kurtulabilirsiniz.
3- Bir miktar kendimi şehir içinden çok uzaklara atmayacağım. Özellikle tırmanma işine biraz ara vereceğim.
4- Sti kollardaki fren kolu uzaklık ayarını biraz daha yaklaştıracak bir ayara alacağım. Belki ileride hd yola geçmek nasip olur.
5- Cst Czarlar vasat ötesi ya lastiğime göre süreceğim ya da lastiğime değiştireceğim.
Not: Eger Strava kaydına bakmak isterseniz: (link)
 
Bugün bende çifte kaza yaptım :D ilki benim malligim ancak diğeri hatalı sollamaya çıkan Fiorino sürücüsünden kaynaklı.( Bu arada ilk kaza ile ikincisi ile 15 dk yok) Şimdi ilkini anlatayım:
1- Kocatepenin biraz daha aşağısından inerken viraja olması gerekenden hızlı girdim sonra viraj içinde fren yapınca bisiklet dikleşti sonra bakış kaçtı derken kendimi yolun kenarındaki taşlık yerlerde buldum. Aynı Zafer Akçay hocanın dediği gibi oldu :D
2- Bu ise az önceki olaydan daha ciddi. Kocatepeye yakın yerden inmeye devam ettik. Artık yavaştan inişin sonuna gelmiştik. Bu sefer ise önüme birden Fiat Fiorino sollama yapmak için şeridine girdi. Yaptığı resmen cana kast etmek yani. Yaklaşık bağıl hızımız (benimki 45-50 falan araba da 80 olsa) 130 falandı. Düşünsenize 130la giderken bir anda düz duvara çarpıyorsunuz. En iyisinden 3-4 yerinizi kırarsınız. Neyse olayı anlatmaya devam edeyim. Araba daracık şeritte beni gördüğü halde (en azından öyle düşünüyorum) sollamaya çıkınca baktım frenlemek ise yaramayacak çok ani bir kararla yolun en sağına kaydım. Vallahi o daracık yere nasıl sığdık bilmiyorum. Sonrasında ise ben dengemi kaybettim yolun sağ tarafındaki sulama kanalı denebilecek çukura düştüm. Sonra ilk başta olayın şokuyla hiç bir şey anlamadım. Önde inen arkadaş kaptırmış gitmiş. Bu sefer de Allah korudu kafamı sert bir yere çarpmadım yada bisiklete birşey olmadı (kask vardı kafamda) şuan bende hiç bir şey yok çok şükür. Ama arabaya çarpsaydım büyük ihtimal haberimi okurdunuz Afyon'da H.B.K isimli şahıs kaza yaptı vs diye.
Şimdi ise aklımda iki soru kaldı. Bisiklet iki kazada da sağ tarafına doğru düştü. Ve ikisinde de maşasına sert sayılabilecek darbe aldı. Bu kazaların bisikletin jantına, arka aktarıcısına ya da maşasına bir zararı olmuş mudur? Özellikle maşa beni korkutuyor karbon olunca ne olacağı belli olmaz.
Şimdi ise kazalardan aldığımız derslere gelelim :)
1- Yanımda kimlik bilgilerini içeren bir belge taşıyacağım (federasyon lisansı en iyisi gibi)
2- Açısını kestiremediğim virajlara hızlı girmeyeceğim. Hızlı girdikten sonra ise gerçekten yapılabilecek çok da bir şey yok. Belki bakışınızı ayarlayıp kurtulabilirsiniz.
3- Bir miktar kendimi şehir içinden çok uzaklara atmayacağım. Özellikle tırmanma işine biraz ara vereceğim.
4- Sti kollardaki fren kolu uzaklık ayarını biraz daha yaklaştıracak bir ayara alacağım. Belki ileride hd yola geçmek nasip olur.
5- Cst Czarlar vasat ötesi ya lastiğime göre süreceğim ya da lastiğime değiştireceğim.
Not: Eger Strava kaydına bakmak isterseniz: (link)
Geçmiş olsun.
 
Bugün ben de çifte kaza yaptım :D ilki benim malligim ancak diğeri hatalı sollamaya çıkan Fiorino sürücüsünden kaynaklı.( Bu arada ilk kaza ile ikincisi ile 15 dk yok) Şimdi ilkini anlatayım:
1- Kocatepenin biraz daha aşağısından inerken viraja olması gerekenden hızlı girdim sonra viraj içinde fren yapınca bisiklet dikleşti sonra bakış kaçtı derken kendimi yolun kenarındaki taşlık yerlerde buldum. Aynı Zafer Akçay hocanın dediği gibi oldu :D
2- Bu ise az önceki olaydan daha ciddi. Kocatepeye yakın yerden inmeye devam ettik. Artık yavaştan inişin sonuna gelmiştik. Bu sefer ise önüme birden Fiat Fiorino sollama yapmak için şeridine girdi. Yaptığı resmen cana kast etmek yani. Yaklaşık bağıl hızımız (benimki 45-50 falan araba da 80 olsa) 130 falandı. Düşünsenize 130la giderken bir anda düz duvara çarpıyorsunuz. En iyisinden 3-4 yerinizi kırarsınız. Neyse olayı anlatmaya devam edeyim. Araba daracık şeritte beni gördüğü halde (en azından öyle düşünüyorum) sollamaya çıkınca baktım frenlemek ise yaramayacak çok ani bir kararla yolun en sağına kaydım. Vallahi o daracık yere nasıl sığdık bilmiyorum. Sonrasında ise ben dengemi kaybettim yolun sağ tarafındaki sulama kanalı denebilecek çukura düştüm. Sonra ilk başta olayın şokuyla hiç bir şey anlamadım. Önde inen arkadaş kaptırmış gitmiş. Bu sefer de Allah korudu kafamı sert bir yere çarpmadım yada bisiklete birşey olmadı (kask vardı kafamda) şuan bende hiç bir şey yok çok şükür. Ama arabaya çarpsaydım büyük ihtimal haberimi okurdunuz Afyon'da H.B.K isimli şahıs kaza yaptı vs diye.
Şimdi ise aklımda iki soru kaldı. Bisiklet iki kazada da sağ tarafına doğru düştü. Ve ikisinde de maşasına sert sayılabilecek darbe aldı. Bu kazaların bisikletin jantına, arka aktarıcısına ya da maşasına bir zararı olmuş mudur? Özellikle maşa beni korkutuyor karbon olunca ne olacağı belli olmaz.
Şimdi ise kazalardan aldığımız derslere gelelim :)
1- Yanımda kimlik bilgilerini içeren bir belge taşıyacağım (federasyon lisansı en iyisi gibi)
2- Açısını kestiremediğim virajlara hızlı girmeyeceğim. Hızlı girdikten sonra ise gerçekten yapılabilecek çok da bir şey yok. Belki bakışınızı ayarlayıp kurtulabilirsiniz.
3- Bir miktar kendimi şehir içinden çok uzaklara atmayacağım. Özellikle tırmanma işine biraz ara vereceğim.
4- Sti kollardaki fren kolu uzaklık ayarını biraz daha yaklaştıracak bir ayara alacağım. Belki ileride hd yola geçmek nasip olur.
5- Cst Czarlar vasat ötesi ya lastiğime göre süreceğim ya da lastiğime değiştireceğim.
Not: Eger Strava kaydına bakmak isterseniz: (link)
Geçmiş olsun hocam ben de ekleme yapmak istiyorum:
  • Eğer dişsiz lastik alacaksanız çok dikkat edin 25lik işinizi görür
  • Açı kestiremiyorsanız olabildiğince ortalamaya çalışın ama yolu okuma, öngörü ile sürüş özellikle çok önemli.
  • Kontrollü sürüşlerde, takip mesafesi kadar arada sağa sola, boşluk bulduğunuz yerlerde kalın.
  • Lastiğin basıncı ne sert ne az olsun (max 130 limitiyse 125 basarım ama bunun bana dönüşlerde sıkıntı yaratacağını biliyorum).
  • Eğer kaza riski yaşayacak kadar sürüyorsanız fren ayarınız sert olsun.
 
Geri