Serbay Akar
Forum Demirbaşı
- Kayıt
- 26 Nisan 2010
- Mesaj
- 584
- Tepki
- 209
- Şehir
- Ankara-Çankaya
- Bisiklet
- KTM
Dün izlediğim bir programda rüya araba olan Bugatti Veyron 16.4 hakkında ilgi çekici bilgiler öğrendim. Umuyorum sizler de beğeneceksiniz. Ayrıca ben bu melezin 3 yıldır hayranıyım.
O bir otomobil değil, ee o bir uçak da değil ? Peki ne o ? O bir mühendislik harikası. Otomobilin uçak teknolojisiyle harmanlanmış bir sanat eseri.
http://i1104.hizliresim.com/2011/4/9/7244.jpg
İlk önce Veyron hakkında biraz bilgi verelim. 2001 yılında yapına karar verilen Veyron 2003 yılında tamamlanmıştı. Tamamlanan Veyron ilk test sürüşünde geçirdiği kaza nedeniyle üretimi iptal edilmişti.Veyron daha da geliştirildikten sonra 2005 yılında tekrar üretildi. Fiyatı ise ortalama 1.5 milyon € (3 milyon TL). Gerçekten ucuz değil mi
Neyse şimdi bu makinenin özelliklerinden bahsedelim :
Motor hacmi 8000cc olan motorun gücü 1000 beygir(Bu bizim binek otomobillerin 10 kat fazla). Ve araç 407 km/sa hıza çıkabiliyor. Tabi ki motorumuz bundan fazlasını yapabilecek güçte(450km/sa) ancak 407km'den sonra araçta yol tutuş sorunları başlıyor. Bu makinenin 0-100'ü 2.5 sn
0-200'ü 7.3 sn
0-300'ü ise 16,7
0-400'ü 55,67 sn'dir.
Veyron 250 km/sa hızda sadece 280 beygirini kullanır. Kalan 720 beygir ise dünya hız rekorunu kırmak için kullanır.
Şimdi diyeceksiniz " Bu kadar güç üreten bir motordan kesintiye uğramadan nasıl 407 km hıza çıkılır ? "
Sırrı Buggatti mühendislerinin geliştirmiş olduğu çift şanzımanlı sistemde. Yani 2 farklı şanzımanın birleştirilip, tek vitesleri bir yerde, çift vitesleri bir yerden değiştirilmesini sağlamak. Bunu yapmak için geliştirilmiş bir bilgisayar programı kullanılıyor. Vites değişim süresi ise 150 milisaniyeden azdır (göz kırpmaktan daha kısa). Vites sistemi otomatikleştirilmiş fakat vites tamamen manueldir.
Şaheserimiz hızlandı tamam uçuyooo da Nasıl duracak ?
Merak etmeyin en yüksen hızdan duruşa kadar 10sn sürüyor.Yaklaşık 5 futbol sahası kadar yol tepiyor bu sürede. Bunu devasa frenlerine ve kanat frenine borçlu. Kanat freni 220 küsür hızdan sonra aracın yeri daha iyi tutmasını sağlıyor. Bu hızda kanatçık 15 derece yapıyor, 320 den sonra 2 derece daha yatarak 17 derece oluyor. Güvenli hız için şart olan bir sistem. Duruş anından bu kanatçık çok kısa sürede 45 dereceye gelerek yavaşlamayı sağlıyor. Bu faydayı bizim arabalarımızın yaptığı frenleme gücünün %70 i kadar.
Özel yapım disk frenleri 980 C derecede bile en yüksek frenleme yeteneğine sahip. Disklerin üretiminde seramik-karbon kullanılmış.
İşte 980 C derecedeki diskler.
http://i1104.hizliresim.com/2011/4/9/8217.jpg
Bu da arka kanat.
http://i1104.hizliresim.com/2011/4/9/8225.jpg
Veyron için özel lastikler gerekliydi. Normal lastikler dayanmaz ve motorun üreteceği gücü tam olarak yere aktaramazdı. Normal bir tekerleğin yapımı 10 sn sürerken Veyron'nun tekerleklerinin bir tanesi 10 saatte üretilmekte. Tekerleğin kalınlığı ise 37 cm(belki şuan size küçükmüş gibi geliyor, ben bunu duyduğumda gidip elime bir cetvel kaptım ve gerçekten büyükmüş dedim).Bu lastiklerin kullanım ömrü 10.000 km. 4 lastiğin değişim maliyeti yaklaşık 17 bin $. Neredeyse bir araba fiyatı.
Veyron 3 parça halinde toplanıp birleştiriliyor. Bu 3 parçayı birbirine 14 adet civata tutuyor. Her biri titanyumdan yapılan civataların tanesi ise 100$.
Eklemem gerek aracın frenleme gücü moturun ürettiği gücün 4 katı kadar. Yani 4000 beygirlik bir frenleme gücüne sahip. Bu yüzden frenleme süresi hızlanmasından daha hızlı (100-0'ı 2.2sn).
En çarpıcı rakamlar ise şimdi geliyor. Benzin depoları 98 lt benzin alabiliyor. Veyron 100 km de 78 lt benzin yakıyor.Yani Veyron 12 dk benzinini bitiriyor. Motorun turboşarjı sürücüsünün 4 günlük nefes ihtiyacını 1 dk'da harcıyor(Pek çevreci sayılmaz ).
http://i1104.hizliresim.com/2011/4/9/8527.jpg
Böyle bir arabanız varsa böylede eviniz vardır
http://i1104.hizliresim.com/2011/4/9/8570.jpg
Hayallerimin makinesi.
Ona en yakın olabileceğiniz an için de olduğunuz andır .
Daha fazlası için (link)
Umarım beğenerek okumuşsunuzdur. Sağlıcakla kalın.
O bir otomobil değil, ee o bir uçak da değil ? Peki ne o ? O bir mühendislik harikası. Otomobilin uçak teknolojisiyle harmanlanmış bir sanat eseri.
http://i1104.hizliresim.com/2011/4/9/7244.jpg
İlk önce Veyron hakkında biraz bilgi verelim. 2001 yılında yapına karar verilen Veyron 2003 yılında tamamlanmıştı. Tamamlanan Veyron ilk test sürüşünde geçirdiği kaza nedeniyle üretimi iptal edilmişti.Veyron daha da geliştirildikten sonra 2005 yılında tekrar üretildi. Fiyatı ise ortalama 1.5 milyon € (3 milyon TL). Gerçekten ucuz değil mi
Neyse şimdi bu makinenin özelliklerinden bahsedelim :
Motor hacmi 8000cc olan motorun gücü 1000 beygir(Bu bizim binek otomobillerin 10 kat fazla). Ve araç 407 km/sa hıza çıkabiliyor. Tabi ki motorumuz bundan fazlasını yapabilecek güçte(450km/sa) ancak 407km'den sonra araçta yol tutuş sorunları başlıyor. Bu makinenin 0-100'ü 2.5 sn
0-200'ü 7.3 sn
0-300'ü ise 16,7
0-400'ü 55,67 sn'dir.
Veyron 250 km/sa hızda sadece 280 beygirini kullanır. Kalan 720 beygir ise dünya hız rekorunu kırmak için kullanır.
Şimdi diyeceksiniz " Bu kadar güç üreten bir motordan kesintiye uğramadan nasıl 407 km hıza çıkılır ? "
Sırrı Buggatti mühendislerinin geliştirmiş olduğu çift şanzımanlı sistemde. Yani 2 farklı şanzımanın birleştirilip, tek vitesleri bir yerde, çift vitesleri bir yerden değiştirilmesini sağlamak. Bunu yapmak için geliştirilmiş bir bilgisayar programı kullanılıyor. Vites değişim süresi ise 150 milisaniyeden azdır (göz kırpmaktan daha kısa). Vites sistemi otomatikleştirilmiş fakat vites tamamen manueldir.
Şaheserimiz hızlandı tamam uçuyooo da Nasıl duracak ?
Merak etmeyin en yüksen hızdan duruşa kadar 10sn sürüyor.Yaklaşık 5 futbol sahası kadar yol tepiyor bu sürede. Bunu devasa frenlerine ve kanat frenine borçlu. Kanat freni 220 küsür hızdan sonra aracın yeri daha iyi tutmasını sağlıyor. Bu hızda kanatçık 15 derece yapıyor, 320 den sonra 2 derece daha yatarak 17 derece oluyor. Güvenli hız için şart olan bir sistem. Duruş anından bu kanatçık çok kısa sürede 45 dereceye gelerek yavaşlamayı sağlıyor. Bu faydayı bizim arabalarımızın yaptığı frenleme gücünün %70 i kadar.
Özel yapım disk frenleri 980 C derecede bile en yüksek frenleme yeteneğine sahip. Disklerin üretiminde seramik-karbon kullanılmış.
İşte 980 C derecedeki diskler.
http://i1104.hizliresim.com/2011/4/9/8217.jpg
Bu da arka kanat.
http://i1104.hizliresim.com/2011/4/9/8225.jpg
Veyron için özel lastikler gerekliydi. Normal lastikler dayanmaz ve motorun üreteceği gücü tam olarak yere aktaramazdı. Normal bir tekerleğin yapımı 10 sn sürerken Veyron'nun tekerleklerinin bir tanesi 10 saatte üretilmekte. Tekerleğin kalınlığı ise 37 cm(belki şuan size küçükmüş gibi geliyor, ben bunu duyduğumda gidip elime bir cetvel kaptım ve gerçekten büyükmüş dedim).Bu lastiklerin kullanım ömrü 10.000 km. 4 lastiğin değişim maliyeti yaklaşık 17 bin $. Neredeyse bir araba fiyatı.
Veyron 3 parça halinde toplanıp birleştiriliyor. Bu 3 parçayı birbirine 14 adet civata tutuyor. Her biri titanyumdan yapılan civataların tanesi ise 100$.
Eklemem gerek aracın frenleme gücü moturun ürettiği gücün 4 katı kadar. Yani 4000 beygirlik bir frenleme gücüne sahip. Bu yüzden frenleme süresi hızlanmasından daha hızlı (100-0'ı 2.2sn).
En çarpıcı rakamlar ise şimdi geliyor. Benzin depoları 98 lt benzin alabiliyor. Veyron 100 km de 78 lt benzin yakıyor.Yani Veyron 12 dk benzinini bitiriyor. Motorun turboşarjı sürücüsünün 4 günlük nefes ihtiyacını 1 dk'da harcıyor(Pek çevreci sayılmaz ).
http://i1104.hizliresim.com/2011/4/9/8527.jpg
Böyle bir arabanız varsa böylede eviniz vardır
http://i1104.hizliresim.com/2011/4/9/8570.jpg
Hayallerimin makinesi.
Ona en yakın olabileceğiniz an için de olduğunuz andır .
Daha fazlası için (link)
Umarım beğenerek okumuşsunuzdur. Sağlıcakla kalın.