Scudo Sports

Bugatti Veyron

Zevklere karışmak gibi olmasın ben almayım.Bana hitap etmiyor.1930'ların büyük motor hız mantığıyla üretilmiş bir araç.Uçak filan da değil fazla abartıyorlar.Gerçek uçak 1980'lerin 1500cc turbo motorlu Bmw F1 1400 LE'si "1400BG".Veyronun motorunun belki 8'de 1'i kadardır.Suzuki Escudo ve Toyota Tacoma Pikes Peak Peak bunlar uçaktır gerçekten.

O aerodinamiyle zaten 407'de bile durması da zorlama olmuş biraz.3 milyondan bahsediyoruz o fiyata çok pahalı.

Ama Türkiye'de büyük motorlu,kurşun külçesi gibi otomobillerin viraj ustası zannedenlerle dolu.Türkiye'de satar.Bmw X5 takla hiç açar mı kardeş diyebilecek tarzda bir kişiye group B ve hillclimb'i nasıl anlatacaksınız?

(link)

(link)

Böyle bir canavara böyle sürücü lazım "Senna".
(link)

Biri 4silindir 2,0 lt mi dedi?
(link)

600 HP mi?O motordan hadi canım.Bisiklete takılacak kadar ufak yav...
(link)

Böyle reklam kokan müze tarzı otomobiller yerine Turbo F1 Era,Ultralight,Group B ve Hillclimb unlimited tarzı gerçek makinalar ilgimi çekiyor.
 
Scudo
@d.berkay



Bu olay öndeki araca fazla yaklaşmaktan oluyor.Öndeki aracın hava boşluğuna girdiğinizde baya bir enerji tasarufu sağlıyorsunuz ama hava boşlğundan çıkarken dikkat etmek gerekiyor.O kadar hızlı hava, birden etki edince havada yüzmeye başlıyor aracımız.Aynı suyun yüzeyinde sektirdiğimiz taş gibi.Videoda eğim aşağı inerken çıkıyor hava boşluğundan pilotaj hatası.
 
Ben bir araba hastasıyımdır forumda klasik araba koleksiyonumun resimleri de mevcut :) ama ne bileyim görüntü falan süper de beni çok sarmıyor böyle pahalı araçlar.
Buna o kadar parayı verene kadar bundan daha az yakan :) hayalimdeki gerçek klasiklerin koleksiyonlarını toplarım bakınca içim erimiyor dersem yalan söylemiş olurum ama benim içinde bir mustang olamıyor bu arabalar bir türlü :)
 
@Sertaç EKİCİ

Aslında burda dediğin gibi öndeki aracın ve yol şartlarının etkisi(hafif çıkış ve ardından iniş olması) çok daha büyük. Teoride downforce her zaman daha fazla oluyor bu araçlarda ancak böyle aksi durumlarda da uçan çok araç var :)

Ancak örnek vermek için koydum videoyu. Aracın altına giren havanın neler yapabileceğini göstermek için.. 400+ km hızda da aracın altına giren hava aracın yerden belirli bir oranda yükselmesine sebep olabiliyor. Tabi aynı şekilde lastiklere çarpan havanında etkisi var. Aerodinamik mühendisleri bu dezavantajları bertaraf etmek için çabalıyorlar.. Hatta teoride bir F1 aracı 300km/h hızın üzerindeyken yol ters olsa dahi baş aşağı gidebilecek downforce'u üretebiliyormuş. Bilmiyorum kanıtlandı mı? Bilgin var mı?
 
  • Beğen
Tepkiler: Raven_35
giga zengin adamlar için bi kürdan kadar değeri yoktur ama benim için bi fabrika fiyatında..:D
 
bu tür hızlı araçların arka kısımları altında resimdeki araçta olduğu gibi iki tane küçük kanat (difüzör) olmasıda aracın hızla giderken havaya savrulmasını büyük ölçüde engelliyor.

http://i53.tinypic.com/257fxy1.jpg
 
@Sertaç EKİCİ

Bu yazdığınız araçlar pist için değil mi ?

Benim de zaten o arabayı alacak gücüm yok zaten. Sevdiğim ve ilgi duyduğum için paylaştım.

Teşekkürler.
 
  • Beğen
Tepkiler: M.Burak KARADAĞ
Arkadaşlar bana 1100 m mesafede (Her saniye 110 metre gidiyor ve 10 saniyede duruyor.) durması çok fazla gibi geldi siz ne dersiniz?
 
@Serbay Akar

407/3.6 :)
 
yavaşlayan hareket diye bir şey var biliyorsun değil mi ?
 
  • Beğen
Tepkiler: Harun.
@Serbay Akar

Onu hesap etmemişim.
 
Geri