Goflet
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 19 Eylül 2009
- Mesaj
- 2.037
- Tepki
- 1.579
- Şehir
- Bahçeşehir
- Başlangıç
- 2009—10
- Bisiklet
- Diğer
- Bisiklet türü
- Yol bisikleti
Merhaba,
Performans farki olmadigini nasil olctunuz?
Ampermetre ile.
Merhaba,
Performans farki olmadigini nasil olctunuz?
Ampermetre ile.
Helal olsun hocam, olaya farkli bir acidan bakarak yeni bir sayfa acmissiniz. Artik bisiklet ile ilgili hic birsey eskisi gibi olmayacak.
%100 katılıyorum. Bunların hepsi de maddiyatla alakalı. Döviz kuru düşük olsa bile bu hep böyleydi bundan sonra da böyle devam eder. Yabancılar 20'li yaşlarının başında sevgilisiyle yurt dışına gezmeye giderken biz akşam eve otobüse binmesem yürüsem 3 lira karda olurum diye hesap yapıyoruz maalesef...40 yaşımda ilk kez bir hobime masraf yapabiliyorum. Onu da orta altı bir bisiklete yapabiliyorum. Sonra ülke de sporcu yetişmiyor. Ülkenin çoğunluğu ancak 35ten sonra hayatında ne yapması gerektiğine karar verebiliyorlar. Elalemin çocukları ise 21 yaşında TDF kazanıyor. Sonra Almanya bizi kıskanıyor.
Bisikletler arasında fazla fark olmadığını düşünenler, geçen sene TdF'i kazanan ile ikinci arasında ne kadar fark olduğuna da baksın bir zahmet.TDF'i kazanan bisiklet bu
(link)
20 bin tl'ye alabileceginiz orta seviye marka bisiklet bu
(link)
Ben baktim biraz ozelliklerine, zerre fark yok arada.
Kadir kardeşimin yaşadığı can sıkıcı bir durum. herkesin her marka ile başına gelebilir ama şunu söylemek isterim 2 buçuk yıldır Mosso kullanıyorum ve en alt seviye bisikletine biniyorum. toz toprak asfalt kum her yere girip çıktım hızla merdivenlerden bile indiğim oldu bir kaç kere üstelik düz maşa olmasına rağmen. şimdiye kadar 1 kere bile bisikletçiye tamir için gitmedim. 2 kere bakım için gittim. ben Mosso'dan çok memnunum. Param olduğunda yine Mosso alır mıyım ? ilk bakacağım marka Mosso olur. İstediğim tür bir bisiklet bulamazsam başka markalara yönelirim
Süre farkının bisikletlerle alakası nedir? Pogacar rüzgarlı etapta altında Colnago olduğu için mi zaman kaybetti? Bu mantıkla Bianchi Colnago'dan müthiş üstün. Yarış durumuyla alakalı sonucu karşılaştırmak anlamsız, altında başka bisiklet olsaydı o süreden kaybedecekti anlamına gelmiyor. Ki World Tour takımları tabii ki en üst seviye ekipman kullanacak, bunun test edilme imkanı yok. Ancak geçmiş yıllardaki süreler karşılaştırılabilir.Bisikletler arasında fazla fark olmadığını düşünenler, geçen sene TdF'i kazanan ile ikinci arasında ne kadar fark olduğuna da baksın bir zahmet.
87 saatlik yarışta 1. ile 2. arasındaki fark 59 saniye. %0,02'den daha az yani. Bu kadar küçük farklar ile kazanılıp kaybedilen bir sporda ekipmanın fark yaratmayacağını, büyük firmaların araştırma geliştirme için boşuna para harcadıklarını falan iddia etmek abes oluyor biraz.Süre farkının bisikletlerle alakası nedir? Pogacar rüzgarlı etapta altında Colnago olduğu için mi zaman kaybetti? Bu mantıkla Bianchi Colnago'dan müthiş üstün. Yarış durumuyla alakalı sonucu karşılaştırmak anlamsız, altında başka bisiklet olsaydı o süreden kaybedecekti anlamına gelmiyor. Ki World Tour takımları tabii ki en üst seviye ekipman kullanacak, bunun test edilme imkanı yok. Ancak geçmiş yıllardaki süreler karşılaştırılabilir.
İyi de tüm yarış bireysel TT değil ki aradaki süre farkları tamamen performansa bağlı olsun? Son TT'deki süre farkı da 2 dakika neredeyse. Firmaların araştırma geliştirmeye para harcaması bundan bağımsız bir şey.87 saatlik yarışta 1. ile 2. arasındaki fark 59 saniye. %0,02'den daha az yani. Bu kadar küçük farklar ile kazanılıp kaybedilen bir sporda ekipmanın fark yaratmayacağını, büyük firmaların araştırma geliştirme için boşuna para harcadıklarını falan iddia etmek abes oluyor biraz.
1989 TdF saç stili nedeniyle kazanılmadı mı?Roglic ve Pogacar'ın bisikletleri arasında 1 dakika fark yaratacak fark olmasa da sponsorları "bizim ürünler yeterince iyi, bundan sonra R&D için para harcamaya gerek yok" derlerse 3-5 sene içinde yarışın sonucunu etkileyecek kadar fark oluşur. En azından 1989 TdF'ının ekipman tercihi sayesinde kazanıldığı unutulmamalı...
👍Malesef her hobide olduğu gibi beyaz yakalılar hava atmak için bu sektöre girdiler ve şimdi de bir aristokrasi oluşturuyorlar. Salcano, carraro gibi yerli markaları (ama haklı ama haksız) aşağılamak prim yapıyor sanılıyor.
Bu farkı yaratacak o kadar çok faktör var ki uzun yarışlarda. "Ama onların ekipmanı daha iyi" demek hiç bir sportif direktörün aklına dahi gelmez. Derse de tefe koyarlar adamı. Pogacar'ın son TT etabında Roglic'i ezmesini hadi ekipman farkı ile açıklayın.87 saatlik yarışta 1. ile 2. arasındaki fark 59 saniye. %0,02'den daha az yani.
Ben dahil çoğu kullanıcı somut örnekler görmek, öğrenmek istiyor. Şu ana kadar hep ucuz, giriş seviyesi bisikletler kullandım, kullanıyorum. Mesela şu an kullandığım yol bisikletinin esnediğini hissedemiyorum. Karbon yol bisikleti kullanan biri çok fazla esnediğini hissedebilir veya söyleyebilir. Bu kriterler nasıl belirleniyor? Bence sizin gibi giriş, orta, üst sınıf bisikletleri kullanmış, test etmiş kişilerin tecrübelerini aktaracağı ayrı bir başlık olması, bir bilgi bankası yaratılması lazım. Buradaki bilgilere istinaden ortak bir dil oluşturulabilir diye düşünüyorum. Yoksa üst seviyeye kullananlar üst seviye kullan(a)mayacaklara durumu izah edemeyecek, alt seviye kullananlar da üst seviyenin ne farklılıkları olduğunu bilemeyecek.Şahsen salcano mosso ve hala bianchi nin alt seviye dağ bisikletini kullanan biri olarak; üst seviye bisikletlere binmemiş deneyimlememiş farkı görmemiş ama beyaz yaka işe dahil oldu diye laf çarparak ortaya laf atanları anlamıyorum. Yahu arkadaş tamam o zaman almayın kullanmayın. Ben hepsine bindim bisan dahil. Bizim buranın malı batus a da bindim. En son trek aldım. Bu aletlerin farkları bizim gibi amatör sporculara fazla bence. Pro sporcular zaten bu farkları çok çok anlamayacaklardır.
Amatör olarak ilgilendiğimiz bu sporun ekipmanları pahalı herkes erişemiyor (bakmayın 8 sene sonra eriştim bende). O yüzden kötülemek kolay olabiliyor. Ben size şunu diyim altımda eriyen mosso mu (735TCA) batus mu (reparto corse) yoksa trek (emonda sl) mi diye sorarsanın e tabi trek ohara şeklinde ne oluyo olm gidiyo bu dedirtti bana şahsen. Yokuştaki sertliği benim gibi ağır (90kg) bir adama fark yarattı.
Neden bu kadar tartışılır anlamam. Amacına göre alacaksın bineceksin ister 100 binlik alacaksın ister 1000 TL lik bu senin bileceğin iş. Fazla abartılmıyor yani onu diyim...
İlk çümlenizde kendiniz de söylemişsiniz, 3 haftalık yarışta 1 dakika fark yaratacak çok fazla faktör var; doğru ekipman kullanımı da bunlardan birisi. Firmalar, sponsor oldukları sporcular ekipman yüzünden yarış kaybetmesin diye her sene milyonlar harcıyorlar. Ufak gibi gözüken birkaç farazi fark sonucu ne kadar etkileyebilir bakalım:Bu farkı yaratacak o kadar çok faktör var ki uzun yarışlarda. "Ama onların ekipmanı daha iyi" demek hiç bir sportif direktörün aklına dahi gelmez. Derse de tefe koyarlar adamı. Pogacar'ın son TT etabında Roglic'i ezmesini hadi ekipman farkı ile açıklayın.
O dediğiniz daha çok motor sporlarında oluyor.

