Scudo Sports

Bisiklette marka olayının fazla abartılması

Scudo
Kullandıkları ürünler (sadece bisiklet değil hayatında kullandığı her eşya) çabuk bozulan, kırılan, dökülen insanlar biraz enerjilerini düzeltmeliler. Üzerlerinde fazla negatif enerji vardır.
 
@sargonnas Bir emonda sahibi olarak emonda'nın endurans değil direk race kısmında olduğunu hatırlatmak isterim. Yoksa domane gereksiz olurdu.
 
@Muhammet Ağrı Çok yakın bir arkadaşımın Trek Madone SLR 7 si var. Eskişehir'de olunca tüm bakımlarını da ben yapıyorum, bakımlardan sonra da test sürüşlerim oluyor. İlk ön rotarın ayakta dans ettirirken sürtmesiyle başladı. Aklımızda hiç kadronun esnediği ile ilgili bir şey gelmiyor tabi, habire kaliperi ayarlamaya çalışıyoruz. Fakat rotar tek bir tarafa sürtmüyor iki tarafa da sürtüyor. Rotarı bile değiştirdik acaba yamukluk varda göremiyoruz diye. Sonra bisiklet yere 45 derece açı ile dururken maşaya çanak hizasından yük bindirip bisikleti ileri geri yaptığımızda her iki taraftan da rotarın sürttüğünü fark ettik. Yani maşa esneyerek rotarın sürtmesine neden oluyor. Sonrasında internetten aratınca aynı sorundan şikâyetçi olanların oldukça fazla olduğunu da öğrendik.

Arka maşa desen öyle. Bu olaydan sonra arka maşa da dikkatimi çekti. Benim çok fazla çeşit yol bisikleti deneyimim olmadı, gravelimden sonra şu an kullandığım bisiklete geçtim. Şu an kullandığım bisiklette güç aktarımını en iyi sevide tutmak için özellikle çeki borusu kalın tutulmuş ki kadro zaten çok sert ve agresif bir kadro. Madone nin jant takılı değilken arka maşasını içeri doğru esnettiğinde lastik gibi esniyor. Kendiminkiyle kıyasladığımda fark çok büyük diye diğer arkadaşlarınkiyle de kıyasladık. Diğerlerine göre de oldukça esnek. Arka sokma mili yerleştirirken bile esneklik hissediliyor, söyle bi elle esneterek karşılığını denk getirmek gerekiyor.

Sonrasında isospeed mekanizması. Mekanizmada boşluk oluşmuş. Mekanizmanın çalışma prensibi, öne arkaya doğru. Ama vidasında boşluk oluştuğundan sağ sola boşluklu bir salınımı vardı. Vidayı sıktık boşluğu aldık. Kontrol ederken sele boruna uygulanan gücün isospeed e kadar yanal esneme oluşturduğunu da fark ettik.

Gelelim benim sürüş deneyimime. Kendi bisikletimde DT Swiss PRC 48 jant seti Trek'de Bontrager Aeolus xxx4 jant seti var. İkisi de DT Swiss 240 hub kullanıyor. Bir birine yakın jant setleri. Madone'un ivmelenmesinde, ataklığında bariz bir durum var, gücü bariz bir şekilde emdiğini hissettiriyor. Tırmanırken de bu fark ediliyor ki zaten Madone için iyi tırmanmıyor deniyor. Ama hızlanınca, hızını alınca akıyor. Ona bir şey diyemem. Benim gibi fiyatla performansı ilişkilendiren birisi için hayal kırıcı. Artısı yok bu var tabi gerçekten konforlu bir bisiklet. Sadece isospeed değil maşada iyi sönümleme yapıyor. Trek, bakıldığında büyük rakibi Specialized'a göre daha çok hobi kullanıcılarını hedef alan, reklam harcamalarını magazin dergilerine sosyal medya sponsorluklarına daha çok yapan bir firma. Konforu ön planda tutması da bu yönde normaldir. Ama onca para verip de alü kadro gibi esnemesi hiç hoş değil.

160 mm rotorlar genelde sürtmeye çok meyilli. Genelde çözümü 140 mm rotorlar ile değiştirerek buluyorlar.
 
  • Beğen
Tepkiler: a.valverde
@a.valverde Yerli mi?
Güldürmeyin beni avrupa fiyatlarıyla yarışıyoruz :D

Mesela avrupa'da burada 30 binlere alamadığımız bisikletler 2.000, 2500'e satılıyor.
6 ayda avrupa şirketleri kendi milletine 1500'zam yapıp aynı bisiklet için fiyatı 3000, 3500'e çekiyor mu?

Demekki herşeyde dışa bağımlıyız.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Hami Bulut
@sargonnas Bir emonda sahibi olarak emonda'nın endurans değil direk race kısmında olduğunu hatırlatmak isterim. Yoksa domane gereksiz olurdu.
Evet aslında daha çok tırmanış ve uzun sürüşler için tasarlandığından dolayı öyle dedim. Damone, emonda ve madone arası olduğu için daha bi aero, ne bileyim long race ve climb birleşince endurance hizmeti daha fazladır emonda nın diye düşündüm. Yanılmış olabilirim. 👍🏻
 
@burcinhan benim 140 ları takıp denedik benimkine de 160 sonuç aynı, daha düşük oranda sürtüyor ama sürtüyor, bende ise 160 ile de sürtme yok.
 
  • Beğen
Tepkiler: Muhammet Ağrı
Scott ve Focus kullanıyorum , ikisi de trek e göre daha uygun markalar 2 bisiklet de karbon ve 160 rotor esnemeye bağlı bi sürtme yaşamadım , çok kötü eğer bu kronik bi dertse trek gibi bi marka için
 
Marka olayı fazla abartılıyor bence . Açıkçası aklımdaki bisikletleri kullandım bir çoğunu. Corelli GOAT 1 vardı sattım onu. İlk başta sevmemiştim . Şimdi Corelli Goat 2 alacağım. Durumları düzeltince.Yani çok çok iyi bir gravel alacak kadar param olsada GOAT 2 alırım. Bu bisikleti nerede hangi amaçla kullanacağımızlada alakalı . Gitarda çalıyorum. Zamanı vaktinde müzik yaptığımız mekanlarda strat normal strat fender değilse bakmıyorlardı. Markanın prestij sağlaması her durumda ve konuda var .
Bu meseleyi 10 yıl çektim, bu yıl fender aldım şimdide mexico mu amerikanmı muhabbeti var😁
 
  • Beğen
Tepkiler: samet akkaya
@PuncherZ @PianoMan @burcinhan Anladığım kadarıyla kullanıcı kitlesi bu esneme sorununu sıkıntı etmiyor eğer öyle olsaydı satışları düşerdi koskoca Trek de gerekeni yapardı demekki alan menmun satan menmun 👍
Bildiğim bi marka değil ama galiba aynı modellerde farklı karbon kalitelerinde model üretiyordur. Örneğin modone 7 daha esnek ama madone 9 serisi daha iyi bi karbon kalitesi ile geliyor olabilir. Tabi tahmin benim ki bir de tercihen de daha konforlu mu yoksa daha agresif mi diye aynı kadro da seçenek sunması da bi bakıma mantıklı , yani bu ayrımı kaliteLi -kalitesiz diye yapmıyordur. Mesala benzer durum Scott da da var, addict hmf karbon ile gelirken addcit rc hmx karbon ile geliyor. Birini endurance olarak lanse ediyorlar, diğeri yarış
 
rotor sürtmesi kabul edilebilir bir şey değil , bence trek istanbula telefon açıp bu konuyu görüşün. Ürün garantili ise de aldıgınız yere danışın. zamanında kullandıgım prime jantlar için de aynısı söyleniyordu. ya abi o jant esniyor ya! şeklimde sürekli serzenişler duyuyordum. öncelikle jant olsun kadro olsun zaten esnemeli. tabi bu esneme çok fazla olmamalı. jant konusuna geri dönersem eğer ortada bir jant var ve esnetilecekse buradan direkt olarak kendimi baz alabilirim. 1520 watta kadar çıktım o jantta ve bir esneme hissetmedim. sonrasında aynı jantı arkadaşım alıp , jantın esnediğini söyledi. sorunu qr mandalı ile çözdük. bu hafif olan jantların qr mandalları ince ve çok cılız oluyor. mandal boşlugu doldurmadıgı için sağ sola kayma (esneme değil) yapabiliyor. bende olmamıştı ama arkadaşımda oldu.

sonrasında ben chris king hublı bir far sport aldım ve alleze taktım. üzerinde zaten 28mm lastik oldugu için lastik ile kadro arasında neredeyse boşluk yoktu. ilk sürüşte zig-zag yapınca bir sürtme farkettim. jant tanıdıgım bildiğim bir jant oldugu için benden kaynaklı bir sorun vardır diye düşündüm ve zonda qrını arka janta taktım. sorunu bu şekilde çözmüş oldum.

trek in furş ile ilgili problemleri oldugunu duymuştum. onun dışında premium iyi bir marka diyebilirim (hiç sevmem o ayrı)

allez sprint türünün tek örneği bir bisiklet dolayısı ile burada marka öne çıkıyor.

benim yaşam stilim yıllardır spor üzerine kurulu dolayısı ile beni mutlu eden şeyleri yapmayı seviyorum. bir telefon olmuş 10-15k bu bağlamda bisiklet için yaptıgım harcamalar için hiç pişmanlık duymadım.
 
Benim ise bisikletime yaptığım yatırım ile ilgili bir pişmanlığım var. O zaman verdiğim para ile Bitcoin almış olsaydım şimdi Delta Bisiklet'i satın alabilecek durumdaydım. :hımm: Geotech Sadettin modelini çıkarıp üst boruya kedimin resmini bastırabilirdim.
 
Benim ise bisikletime yaptığım yatırım ile ilgili bir pişmanlığım var. O zaman verdiğim para ile Bitcoin almış olsaydım şimdi Delta Bisiklet'i satın alabilecek durumdaydım. :hımm: Geotech Sadettin modelini çıkarıp üst boruya kedimin resmini bastırabilirdim.
2010 da bitcoin i bilip 1 dolardan almayan pişmanlar listesine eklendiniz. Tebrikler. :komik:
 
1dk 25'inci saniye binlerce dolarlık cervelo anında çöp oluyor,milyonlarca dolarlık ar-ge çalışmamız var diyen firmalar varya,hani nerde onlar😃
 
Büyük firmalar defalarca karbon maşaları üretim hatası yüzünden geri çağırdı. Yani bilinir marka alıyorum diye % 100 güvendeyim hissi yanlış.
 
@sahrana Profesyonellerin bisikletleri hem karbon olarak sert olsun (yüksek watt ta esnemesin) hem de hafif olsun diye üretiliyorlar yanal alınan darbede o hale gelmesi çok normal. Sprint için hem alın borusuna hem de aynakol bölümüne daha fazla öncelik veriyorlar diye biliyorum yanlışım varsa işin uzmanları düzeltsin. Parçalanmayacak bisiklet yok. Bisiklete yüksek paraları kazada kırılmasın diye veriyorsanız herkes size karbon değil çelik bir bisiklet önerecektir.
 
Müteveffa bisikletli abimiz kudret "the kudo" kurtcebe bu başlığı görüp yazıyor olsaydı ucuzdur vardır bir illeti pahalıdır vardır bir hikmeti derdi sanırım. Evet fazla uzatmaya gerek yok, esasta sınıfsal birtakım problemlerimizi bu başlık altında kamufle etmenin bir alemi de yok. iyi bisiklet pahalıdır, bazılarımız alamaz ve biz buna marka olayının fazla abartılıyor olması deriz.
 
Son düzenleme:
@PuncherZ @PianoMan @burcinhan Anladığım kadarıyla kullanıcı kitlesi bu esneme sorununu sıkıntı etmiyor eğer öyle olsaydı satışları düşerdi koskoca Trek de gerekeni yapardı demekki alan menmun satan menmun 👍

Aslında durum şöyle üzerinde trek yazıyor olması onun iyi yada kötü olduğu anlamına gelmiyor. Markanın karbon kalitesi farklı bir çok modeli var. Yine aynı durum diğer premium bisiklet markalarında da var. 800 karbon alırsan esnemeyebilir 500 modelini alırsan esneyebilir gibi
 
Geri