Scudo Sports

Bisiklette marka olayının fazla abartılması

Scudo
Bu düşünceler hep gün geçtikçe daha da fakirleştiğimizden ortaya çıkıyor
:D
Sorma ya insandan ucuz bişey yok ülkede. 1 senede %40 50 fakirleştik. Neyseki bisiklet forumu burası. Araba forumu olsa sıçtık😂😂 sincap kadar b segmenti arabalar 200.000 geçmiş . Artık takip edemiyorum evdir arabadır fiyatlar çok enteresan.
 
@trainspotting35 dediğim gibi f/p araştırılmalı ve buna göre karar verilmeli 2 sene önce cube race c62 bisikletimin kadrosu çatladı yanlış hatırlamıyosam o zamanın parasıyla 10k fiyata almıştım. Türkiye distribütörü yasmin sporun attığı mail pinarellolar bile kırılıyor yapıcak bir şey yok idi konuyu o zaman uzatsam çok farklı yerlere giderdi hiç uğraşmadım ne haliniz varsa görün dedim geçtim hala yazışmalar mail adresimde duruyor.

Adı marka olan birde gerçekten marka olan yerlerin ayrımını iyi yapmak bu noktada çok önemlidir. Marka olabilmek için tüm dünyada aynı hizmeti vermek gerek vs vs bu uzar gider.
 
Selamlar,

Marka, üründe ve satış sonrasında farkını ortaya koyuyor ve bunu da erişilebilir seviyede tutuyorsa marka olmayı ve tercih edilmeyi hak ediyordur. Bu seviyenin altı, olsa olsa yanlış tercih olacaktır.

Daha fazlası, kişi için lüks olacak ve bu böyle gidecektir. Belirli bir noktadan sonra da fayda sabit kalacağı için üstünde, sadece belirli bir kesimin tercih edecegi ultra lüks markalar kalacaktır.

Misal, (Volkswagen-Toyota) (Mercedes-Audi) (Bentley-Rolls Royce) gibi.

Kusura bakmayın bisiklet markalarını sıralayacak bilgim yok henüz:hhhhhh:

Bisiklet fiyatları bu dönemde fazla geldiği için alternatiflere bakıyoruz ama araba için Çinli Geely veya İranli Samand bakmıyoruz. Umarım bakmayız da...
 
1.cisi marka algısı bizde herşeyin lüks olduğunun öğrenilmesinden kaynaklı. Scott yada giant yada vs peleton içindeki birçok markaya ulaşmak çoğu ülkede sorun değil. Adamlar world tour da yarışıyor rüzgar tünelleri onca çalışan mühendis vs bununda bir maliyeti var. Kimse türkiyede kur çok yüksek az fiyat indirelim demeyecek elbette. 1500 dolara yada euro ya bisikletin kralı alınır. Bu rakamı 9 ile çarpıp üstüne gümrük vergisi kdv ve bayi payını ekleyince bisiklet fiyatlar pahalı olur. Kimse kusura bakmasın ama iyiyi almaya çalışmak lüks değil. Bu kafayı değiştirip daha iyisini istemeyi düşünmeliyiz
Hocam 1500'e karbon kadro, 105 set bisiklet anca alınır. Bu da krali değil, giriş seviyesinin biraz üstü oluyor.
 
Hocam 1500'e karbon kadro, 105 set bisiklet anca alınır. Bu da krali değil, giriş seviyesinin biraz üstü oluyor.
Ülke şartlarını düşününce kral. 105 set karbon bisiklet mosso , carraro gibi markaları elersen 17.000 civarı bisikletler
 
  • Beğen
Tepkiler: Kadir İLBAY
Büyük firmaların fiyat farkına bakınca (ben de grafik tasarımcıyım bu arada) reklam giderleri ve yabancı markalar söz konusu olunca da bariz olarak bizlerin yaşadığı en büyük sorun: gümrük vergisi, özel tüketim vergisi ve döviz farkı.

Başka da birşey değil.
Yoksa focus bir bisikleti adam 2500 euroya (birim para) alıyor.
Biz burada aynı bisiklete tüm yukarıda bahsettiklerim (reklam hariç diyelim) neredeyse 30.000 TL (birim para) vermek zorunda bırakılıyoruz.
Suçlu: Gavur parası ve üzerine konan türlü türlü vergiler.
Doğru. Ordaki 200-300 euro fark burada bınlerce liralık fark yaratıyor ve böyle konular acılmasına sebebıyet verıyor. Uçurumlar olmasa kımse 200-300 birim için bu tarz konularda yazmaz
 
Marka Degeri = Ar-ge + kalite + satış sonrası destek + servis ve servis kalitesi + REKLAM!
Bir urunun degerini belirleyen birazda insanların onu elde etmek icin ödeyeceği bedel. Bunun yanısıra o urun hakkındaki bilgi, beceri, beklenti ve amacı.
Paranız bolsa size ''en iyisi bu '' dedikleri urunu alıp devam edersiniz. Ama butce hesaplari, ulasamadiginiz segmentler, ulkemiz kosullarındaki gelir ve tuketilecek malın fahiş ucreti işin içindeyse kafalar karışıyor.
Konu bisiklet ise ve butceniz kısıtlı ise bu bisikleti kullanma amacınız ve parca/tamir/servis bilginiz ile hareket edersiniz. Bencede bazı markalar ve fiyatlari hakkında dusunmek gerek. Gercekten deger mi?
15.000 TL ye alacaginiz bir marka bisiklet ile 7.500 TL olan aynı donanıma sahip baska ama orta denilen marka bisiklet soz konusu ise oturup dusunursunuz. Kadro kalitesinin sizin icin yeterli olacagini dusunuyorsanız, servisi beş para etmez diyorsanız ve bisikletten anlıyorsanız;
uygun fiyatlı olani aliır 1-2 gununuzu bisiklet dagitip tekrar toplayarak gecirir, ust seviye donanım ve akordunuza guvenerek rahatca kullanırsınız.
Boylece 3 aylık asgari ucret cebinizde kalır!
Lastik, zincir, ruble vb. zamanla zaten degismezse olmaz parcalar. Zamanla pedal, krank, aktaricilar, jantlar, akıcı göbekler, frenler vs. degistirebilirsiniz.
Alacaginiz en pahalı bisikletlerde de gun gectikce degisiklikler devam edecektir.
O zaman o kadar parayı bisiklet ve servisine mi veriyoruz? Yoksa kadro ve boya kalitesine mi?
Montajını ben elimden gecireceksem ve her turlu yukseltmeyi yapacaksam, kısıtlı bütcemle uygun fiyata bir bisiklet edinmek daha mantıklı geliyor.

Konuya @Kadir İLBAY'ın hortlatması ile dahil olup yorumları okudum.
2013'te o zaman paramın yettigi Mosso Acera 2670 TB, HD frenli hardtail bisiklet alarak ara verdigim bisiklet hobisine geri dondum. O zaman 900-950 TL gibi bir para vermiştim. Denildigi gibi servis, montaj, rezildi. Eve getirince elden gecirip hale koymak zorunda kaldim ve 7 yıldır beni üzmedi. Solo ve bulundugum yerlerdeki turlarda hic utandırmadi. 10 numara 5 yıldız bisikletlerle kafa kafaya takilmayı basardık kendisi ile. Elbette amac yarış degil tur yapmak veya form tumaktı. 7 yıl icerisinde bisikletten kalan 1810 gramlık triple butted kadrosu, kadro kulagi, gidon boynu ve gidonu, sele borusu, shimano HD frenleri ve acera aktaricilari. Geri kalan hersey ihtiyaç dogdukca degisti.

Su anda ise 2. el 5 yasinda giant hardtail kadro sahibiyim. Boyayıp boyamayacagima karar vermeye calisiyorum ve Mosso bisikletimdeki Hollowtec 2 crank ve acera seti, giantta bulunan altus set ile degistirecegim. Alistigim san marco selemide aktarınca tamamdır. Gunu geldikce kalanıda daha ust seviyeye cikaririm yavas yavas.

Ancak butceniz rahat degilse, profesyonelce kullanmıyorsanız, ekmeginizi bisikletten cikarmıyorsanız, sponsorunuz yoksa, en iyi markanın en ust bisikletine ihtiyaciniz var mi sorgulamak gerekmez mi?

You tube'da buna dair pek cok ''cheap bike vs expensive/superbike'' incelemesi var. Kimisinde olay manuplasyon icersede avantaj/dezavantaj, ihtiyac/zorunluluk, az butceylede gayet iyi bisikletler kullanilabilecegi konusu bence guzel işlenmiş.

Ayrıca basit bir onek ile dunya turundaki gururumuz Gurkan Genc 2012'den beri ultra mega olmayan (ama tur icin özel hazırlandığını sponsoruda itiraf ediyor) bir marka ile seyahat ediyor.
Kısacası marka hersey degildir ve her marka o ultra uçuk fiyatlarını hakediyor diyemeyiz. Ve en iyi markalar bile bazı lokasyonlarda kendisini vezir degil rezil eden servislere yetki verip sonrada yigitliğe b.k surdurmemek gibi salaklıklara imza atmaya devam ediyorlar :)
 
Marka Degeri = Ar-ge + kalite + satış sonrası destek + servis ve servis kalitesi + REKLAM!
Bir urunun degerini belirleyen birazda insanların onu elde etmek icin ödeyeceği bedel. Bunun yanısıra o urun hakkındaki bilgi, beceri, beklenti ve amacı.
Paranız bolsa size ''en iyisi bu '' dedikleri urunu alıp devam edersiniz. Ama butce hesaplari, ulasamadiginiz segmentler, ulkemiz kosullarındaki gelir ve tuketilecek malın fahiş ucreti işin içindeyse kafalar karışıyor.
Konu bisiklet ise ve butceniz kısıtlı ise bu bisikleti kullanma amacınız ve parca/tamir/servis bilginiz ile hareket edersiniz. Bencede bazı markalar ve fiyatlari hakkında dusunmek gerek. Gercekten deger mi?
15.000 TL ye alacaginiz bir marka bisiklet ile 7.500 TL olan aynı donanıma sahip baska ama orta denilen marka bisiklet soz konusu ise oturup dusunursunuz. Kadro kalitesinin sizin icin yeterli olacagini dusunuyorsanız, servisi beş para etmez diyorsanız ve bisikletten anlıyorsanız;
uygun fiyatlı olani aliır 1-2 gununuzu bisiklet dagitip tekrar toplayarak gecirir, ust seviye donanım ve akordunuza guvenerek rahatca kullanırsınız.
Boylece 3 aylık asgari ucret cebinizde kalır!
Lastik, zincir, ruble vb. zamanla zaten degismezse olmaz parcalar. Zamanla pedal, krank, aktaricilar, jantlar, akıcı göbekler, frenler vs. degistirebilirsiniz.
Alacaginiz en pahalı bisikletlerde de gun gectikce degisiklikler devam edecektir.
O zaman o kadar parayı bisiklet ve servisine mi veriyoruz? Yoksa kadro ve boya kalitesine mi?
Montajını ben elimden gecireceksem ve her turlu yukseltmeyi yapacaksam, kısıtlı bütcemle uygun fiyata bir bisiklet edinmek daha mantıklı geliyor.

Konuya @Kadir İLBAY'ın hortlatması ile dahil olup yorumları okudum.
2013'te o zaman paramın yettigi Mosso Acera 2670 TB, HD frenli hardtail bisiklet alarak ara verdigim bisiklet hobisine geri dondum. O zaman 900-950 TL gibi bir para vermiştim. Denildigi gibi servis, montaj, rezildi. Eve getirince elden gecirip hale koymak zorunda kaldim ve 7 yıldır beni üzmedi. Solo ve bulundugum yerlerdeki turlarda hic utandırmadi. 10 numara 5 yıldız bisikletlerle kafa kafaya takilmayı basardık kendisi ile. Elbette amac yarış degil tur yapmak veya form tumaktı. 7 yıl icerisinde bisikletten kalan 1810 gramlık triple butted kadrosu, kadro kulagi, gidon boynu ve gidonu, sele borusu, shimano HD frenleri ve acera aktaricilari. Geri kalan hersey ihtiyaç dogdukca degisti.

Su anda ise 2. el 5 yasinda giant hardtail kadro sahibiyim. Boyayıp boyamayacagima karar vermeye calisiyorum ve Mosso bisikletimdeki Hollowtec 2 crank ve acera seti, giantta bulunan altus set ile degistirecegim. Alistigim san marco selemide aktarınca tamamdır. Gunu geldikce kalanıda daha ust seviyeye cikaririm yavas yavas.

Ancak butceniz rahat degilse, profesyonelce kullanmıyorsanız, ekmeginizi bisikletten cikarmıyorsanız, sponsorunuz yoksa, en iyi markanın en ust bisikletine ihtiyaciniz var mi sorgulamak gerekmez mi?

You tube'da buna dair pek cok ''cheap bike vs expensive/superbike'' incelemesi var. Kimisinde olay manuplasyon icersede avantaj/dezavantaj, ihtiyac/zorunluluk, az butceylede gayet iyi bisikletler kullanilabilecegi konusu bence guzel işlenmiş.

Ayrıca basit bir onek ile dunya turundaki gururumuz Gurkan Genc 2012'den beri ultra mega olmayan (ama tur icin özel hazırlandığını sponsoruda itiraf ediyor) bir marka ile seyahat ediyor.
Kısacası marka hersey degildir ve her marka o ultra uçuk fiyatlarını hakediyor diyemeyiz. Ve en iyi markalar bile bazı lokasyonlarda kendisini vezir degil rezil eden servislere yetki verip sonrada yigitliğe b.k surdurmemek gibi salaklıklara imza atmaya devam ediyorlar :)
Bence artık tartışmaya gerek bırakmadılar . Hepsi pahalı oldu. Markalae bisiklet getirmeyi bıraktı. Bu fiyatalara kimse dayanamaz. Mosso lar bile uçmuş eldekini yağlayıp yola devam
 
Bu millet vergilerden ötürü kimyager olup içkisini kendi yapmış, yeri gelmiş kör olmuş yeri gelmiş uğrunda canını vermiş bir millet. Dış güçlerin oyununu bozup tirrek sipeşılayzt cayınt biançi oreo gibi markaların oyununa gelmez büyük oyunu su borularından bisiklet yaparak bozar ve TDF kazanır hiç kimse üzülmesin. Yaşasın su boruları. :ssrtcbya:
 
Geçen bunun geyiğini yaptık. Araba örneği pek olmamış. Şimdi formula 1 aracı ile ( yada güzel bir spor araba) normal bizim bindiğimiz araçlar arasında performans olarak dağlar kadar fark var. Ancak tdf kazanan bisiklet ile 20 bin TL ye alacağınız bisiklet arasında fark yok( 6.8 kg UCI limiti ).

Bu yüzden Chris Froome sora setli bisikletle de tdf yi kazanır : )
 
Geçen bunun geyiğini yaptık. Araba örneği pek olmamış. Şimdi formula 1 aracı ile ( yada güzel bir spor araba) normal bizim bindiğimiz araçlar arasında performans olarak dağlar kadar fark var. Ancak tdf kazanan bisiklet ile 20 bin TL ye alacağınız bisiklet arasında fark yok( 6.8 kg UCI limiti ).

Bu yüzden Chris Froome sora setli bisikletle de tdf yi kazanır : )

TDF'i kazanan bisiklet bu

(link)

20 bin tl'ye alabileceginiz orta seviye marka bisiklet bu

(link)

Ben baktim biraz ozelliklerine, zerre fark yok arada.
 
TDF'i kazanan bisiklet bu

(link)

20 bin tl'ye alabileceginiz orta seviye marka bisiklet bu

(link)

Ben baktim biraz ozelliklerine, zerre fark yok arada.

Özellik farkı yok demedim ,performans farkı yok dedim.
 
Geri