Bisiklette doğru fren kullanımı? (Normal kullanım, Ani kullanım)

Kayıt
9 Mayıs 2013
Konular
2
Mesajlar
47
Beğeniler
19
Şehir
Ankara
Bu konu hakkında internette yazılmış çizilmiş bir kaç yazı var? Ancak her birinde farklı teknikler konuşulmuş. Özellikle de ani fren kullanımında? Yani motosikletteki gibi kesin bir teknik yok gibi yada ben bulamadım.

1. Arka fren tam kuvvetle basılır ön fren bas çek yapılır?
2. Ön fren tam kuvvetle basılır arka fren bas çek yapılır?

Şimdi bunlardan gerçekten doğru olan hangisidir. Forumumuz da bulunan bisikleti profesyonel olarak kullanan kişilerden profesyonel yorumlar alırsak sanırım benim gibi kendini böyle bir duruma hazırlıklı hale getirmek isteyenlere de yardımcı olmuş oluruz.

Yani aslında genel olarak sizler normal kullanımda nasıl bir kombinasyon ani fren durumlarında nasıl bir kombinasyon izliyorsunuz?

Saygılarımla.
 

BF Okuru

Üye
Kayıt
2 Şubat 2005
Konular
0
Mesajlar
0
Beğeniler
14
1ci seçenek dogrudur arkayada acill durumlarda tam basılması gerekir genede bisiklete kızaklama yaptırmamamk için ve daha güvenli durmak için dogru orantıda arkaya arka bastıgınızın yarısı kadar ön firen yaparsanız bisiklet güvenli bi şekilde durur digelim
arkaya tam bastınız ön frenide yarın şekilde çekin
gelelim 2ci seçenege eger ön frene sonuna kadar basıp arkayı bas çek yapmaya fırsatınız kalmaz direk düşersiniz eger çok kuvetli firenleriniz ve yumuşak hamurlu lastikleriniz varsa sizi üstünden direk atma şansı bile var ön fren daha dikkatlı ve bilinçli kullanılmalı en kırıtık fren ön frendir zaten umarım bilgilendirebilmişimdir iyi forumlar
 
Başlık sahibi
Başlık sahibi
G
Kayıt
9 Mayıs 2013
Konular
2
Mesajlar
47
Beğeniler
19
Şehir
Ankara
1ci seçenek dogrudur arkayada acill durumlarda tam basılması gerekir genede bisiklete kızaklama yaptırmamamk için ve daha güvenli durmak için dogru orantıda arkaya arka bastıgınızın yarısı kadar ön firen yaparsanız bisiklet güvenli bi şekilde durur digelim
arkaya tam bastınız ön frenide yarın şekilde çekin
gelelim 2ci seçenege eger ön frene sonuna kadar basıp arkayı bas çek yapmaya fırsatınız kalmaz direk düşersiniz eger çok kuvetli firenleriniz ve yumuşak hamurlu lastikleriniz varsa sizi üstünden direk atma şansı bile var ön fren daha dikkatlı ve bilinçli kullanılmalı en kırıtık fren ön frendir zaten umarım bilgilendirebilmişimdir iyi forumlar
Cevabınız için çok teşekkürler.

Ben tam sizin yorumladığınız şekilde kullanıyorum zaten ve bu güne kadar hiç sıkıntı yaşamadım. Üstelik eğer çok yavaşsam ve ani durma gereği duymuyorsam sadece arka frene asılırım. Ancak aşağıdaki konuyu görüp incelediğimde 2. seçenekten bahsediyor bana hiç mantıklı gelmedi bu seçenek ama bu şekilde kullanılması gerektiği söyleniyor o yüzden genel kullanım şekli nedir diye bir konu açıp sonuca varayım/varalım istedim.

Konu linki: https://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=86353
 

Edip Dinçer

HTFU!
Kayıt
12 Haziran 2011
Konular
129
Mesajlar
3.831
Beğeniler
5.601
Şehir
Sarıyer, İstanbul
Bisiklet
Cannondale
Bence tam tersi..

Ön fren kilitlenme noktasına kadar sıkılır, arka fren mütemadiyen sıkılıp bırakılır.
Ön frenin durdurma gücü daha yüksektir. Arka freni tam sıkarsanız, arka tekerlek kilitlenecek ve kayacaktır. Bu da kontrolü kaybetmeye neden olur..

En azından ben bu şekilde yapıyorum. Bu güne kadar hep istediğim mesafede durabildim..
 

Tahir Keskin

Forum Bağımlısı
Kayıt
22 Mayıs 2013
Konular
17
Mesajlar
3.365
Beğeniler
4.210
Yaş
33
Şehir
Kocaeli, Gölcük
Adı
Tahir Keskin
Bisiklet
Kron
Belki de bu durum kişiye ve bisiklete göre değişiklik gösteriyordur.
Ben arka fren kullanmaya alışkınım, genelde arka frenle yavaşlarım. Lakin acil durumda tam sıkınca arka kilitleniyor, önle de desteklemek gerekiyor(muş) demek ki :)
Cumartesi günü bisikletin üstündeyken teker kaymadan nasıl durulu diye düşünüyordum, bu konu iyi oldu Gökhan Çiçek.
 

BF Okuru

Üye
Kayıt
2 Şubat 2005
Konular
0
Mesajlar
0
Beğeniler
14
Bir kere bas çekten ne anlıyoruz? Bas çek evet bastım takla attım bastım hala bisiklet gidiyor? :) Bas çek bence biraz yanlış olmuş çünkü uyguladığınız kuvvetle alakadar bir durum. Tamamen değişkendir (boy, kilo, bisikletin kadrosu, o an ki merkez kaç kuvvet, tekerlek çapı, frenlerin kalitesi, yol durumu, lastik kalınlığı, lastik durumu gibi). Ben çok ani duruşlarda iki frenide aynı anda kilitlemeye kadar sıkarak kullanıyorum. Genelde ani duruş sergilemeyeceksem de aynı anda iki freni kullanıyorum. Dönüşlerde ön fren biliyorsunuz kullanılmaz. Aslında ne kadar güzel konu evet kesin bir yapılışı vardır ama dediğim gibi değişkenlere göre herkesin durma şeklide değişir kanımca...
 
Başlık sahibi
Başlık sahibi
G
Kayıt
9 Mayıs 2013
Konular
2
Mesajlar
47
Beğeniler
19
Şehir
Ankara
@Edip Dinçer

Yok arkayı hiçbir zaman kilitleme noktasına kadar sıkmam. Ben önce arkayı, ardından önü sıkıyorum. İkisinide kilitleme noktasına kadar asla sıkmam. Ayrıca siz yavaş giderken sadece ön freni mi sıkıyorsunuz, yoksa yine önce ön sonra arka şeklinden kombinasyonlu mu sıkıyorsunuz.

@mtkeskin

Rica ederim ne demek. Dediğim gibi ben çocukluğumdan beri hep bu şekilde kullandım, çok yavaşsam sadece arka eğer hızlıysamda arka sonra da ön ani durmak istiyorsamda bir nevi aynı anda arka ön fakat önü bas çek yapıyorum. Nedense önce ön frene asılma düşüncesi takla atacağım hissiyatını oluşturuyor bende ondan dolayı böyle yapıyorum. Ayrıca ani frende kendini arkaya atma meselesini küçükkende yapardım niye yapardım kim öğretti bilmiyorum ama yapardım doğruymuş :D

@Deniz ÇINAR

Bas çekten kastım şu yani bir nevi abs sistemi gibi tamamen bırakma değil ve çok hızlı şekilde kilitleme sınırında çok ince şekilde çekip bırakma olayı. Evet kesin bir tekniği vardır bunun, şu ana kadar benim gibi herkes kendine uygun olanı yapıyor sanırım, umarım bu konuda benim gibi bilmeyenler doğrusunu öğreniriz. :)
 

Edip Dinçer

HTFU!
Kayıt
12 Haziran 2011
Konular
129
Mesajlar
3.831
Beğeniler
5.601
Şehir
Sarıyer, İstanbul
Bisiklet
Cannondale
Frenleme işlemini hep dediğim şekilde yapıyorum. Yavaş da gitsem hızlı da gitsem, ön ve arkayı aynı anda sıkarım, ön freni kilitlenme noktasına kadar sıkıp bir daha bırakmam, arka freni sık-bırak yaparım..
 
Başlık sahibi
Başlık sahibi
G
Kayıt
9 Mayıs 2013
Konular
2
Mesajlar
47
Beğeniler
19
Şehir
Ankara
Frenleme işlemini hep dediğim şekilde yapıyorum. Yavaş da gitsem hızlı da gitsem, ön ve arkayı aynı anda sıkarım, ön freni kilitlenme noktasına kadar sıkıp bir daha bırakmam, arka freni sık-bırak yaparım..
Bilgilendirme için çok teşekkürler. Peki sebebi doğru tekniği bu olduğundan mı yoksa en uygun bu olduğunu düşündüğünüzden mi bu şekilde kullanıyorsunuz.
 
Başlık sahibi
Başlık sahibi
G
Kayıt
9 Mayıs 2013
Konular
2
Mesajlar
47
Beğeniler
19
Şehir
Ankara
Bu arada ön freni sıkarken ağırlığı arkaya vermeyi unutmamak gerekiyor tabii..

Şurada okumuştum ilk olarak ve işe yarayınca bu işlemi refleks haline getirdim;
https://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=86353
Evet benim bahsettiğim ile aynı konu. Ancak başka bir forumda da tam tersi bir uygulama gerektiğini okudum eğer sorun olmayacaksa link de vereyim. Aslında tam tersi sayılmaz arka freni kilitleme noktasına kadar sıkılıp ön freni de daha az sertlikte sıkılması gerektiği söyleniyor. O yüzden kafam karıştı ve doğrusunu öğrenmek istedim.
 

Edip Dinçer

HTFU!
Kayıt
12 Haziran 2011
Konular
129
Mesajlar
3.831
Beğeniler
5.601
Şehir
Sarıyer, İstanbul
Bisiklet
Cannondale
Kuru zeminde bisikletin durmasını ön fren sağlar. Bu yüzden durma işlemini ön frene yüklemek doğru olur.

Arka fren şu durumlarda kullanılabilir;

- Zemin ıslak veya kaygan olduğunda: Eğer böyle bir zeminde ön fren ile durmaya çalışırsanız kayıp düşmeniz çok olasıdır. Bu tip zeminlerde arka fren kullanılması daha uygundur.
- Engebeli zeminde: Bu tip zeminde ön tekerlek havalandığında durmak için ön freni sıkarsanız tekerlek yer durmuş olarak inecektir. Bu da sıkıntı yaratır.
 
Başlık sahibi
Başlık sahibi
G
Kayıt
9 Mayıs 2013
Konular
2
Mesajlar
47
Beğeniler
19
Şehir
Ankara
Mantıklı. Sanırım her zaman ikisini de kullanmalı ancak hiçbir zaman ikisini de kilitlemeden kullanmalı.
 

Deniz Caz

Daimi Üye
Kayıt
29 Eylül 2012
Konular
21
Mesajlar
397
Beğeniler
65
Yaş
20
Şehir
Malatya
Bisiklet
Salcano
Bence tam tersi..

Ön fren kilitlenme noktasına kadar sıkılır, arka fren mütemadiyen sıkılıp bırakılır.
Ön frenin durdurma gücü daha yüksektir. Arka freni tam sıkarsanız, arka tekerlek kilitlenecek ve kayacaktır. Bu da kontrolü kaybetmeye neden olur..

En azından ben bu şekilde yapıyorum. Bu güne kadar hep istediğim mesafede durabildim..
Edip beye katılıyorum benim frenlerim hep ön frendir tabi bu zemine göre değişir ön fren frenlemenin %70 arka fren %30 unu karşılar yani ön frenle çok kısa süreden durabilirsiniz arka frene panik halinde veya bir kaza halin çoğu kişi arka frene sonuna kadar asılır ve kayarak kontrolü kaybeder
 
Başlık sahibi
Başlık sahibi
G
Kayıt
9 Mayıs 2013
Konular
2
Mesajlar
47
Beğeniler
19
Şehir
Ankara
Edip beye katılıyorum benim frenlerim hep ön frendir tabi bu zemine göre değişir ön fren frenlemenin %70 arka fren %30 unu karşılar yani ön frenle çok kısa süreden durabilirsiniz arka frene panik halinde veya bir kaza halin çoğu kişi arka frene sonuna kadar asılır ve kayarak kontrolü kaybeder
Yani genelde tek başına ön fren kullanıyorsunuz. Peki iniş esnasında?
 

ProfessionaL

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Haziran 2011
Konular
52
Mesajlar
2.107
Beğeniler
611
Yaş
27
Şehir
İstanbul
Adı
Hasan Kılınç
Bisiklet
Ghost
Frenleme işlemini hep dediğim şekilde yapıyorum. Yavaş da gitsem hızlı da gitsem, ön ve arkayı aynı anda sıkarım, ön freni kilitlenme noktasına kadar sıkıp bir daha bırakmam, arka freni sık-bırak yaparım..
Aynı şekilde frenleme yapıyorum. Bence olması gerekende böyle :)
 

umut a

Üye
Kayıt
14 Mayıs 2013
Konular
2
Mesajlar
43
Beğeniler
9
Şehir
istanbul
Bisiklet
Focus
Panik fren adı üstünde dümdüz bir rotada yapabileceğiniz en hızlı yavaşlama/durma frenidir. şahsen, bunu sağlamak için de iki freni de eş zamanlı olarak orta şiddette sıkarım. Daha sonra ise durma mesafesinin kısalığına bağlı olarak da ince ayar yaparım. Yani demek istediğim, bu tip ani frenleme yapmak zorunda kaldığınız durumlarda edindiğiniz tecrübe çok önemli. Bisikletinizi ve sınırlarınızı çok iyi bilmeniz gerekli. Ancak, bir başlangıç ve doğru yönlendirme için, Edip Bey'in söylediği üzere, ön freni takla atmayacağınız kadar sıkmak ve arka freni de hem bisikleti dengelemek hem de durma mesafesini en kısa miktara çekmek için kullanmak en iyisidir. Arka fren kullanımında da dikkat etmek gereken nokta, çok kolay kilitlenip kontrolün elinizden gitmesine yol açmasıdır.
 

umut a

Üye
Kayıt
14 Mayıs 2013
Konular
2
Mesajlar
43
Beğeniler
9
Şehir
istanbul
Bisiklet
Focus
Yani genelde tek başına ön fren kullanıyorsunuz. Peki iniş esnasında?
İnişte de bence aynı prensip geçerli fakat burada dikkat edilmesi gereken husus, ön frene takla atmayacak kadar dozaj uygulamak ve frenlemeden hemen önce mümkün mertebe ağırlığı arka tekere vermek. Ben bunu, kendimi selenin mümkün olan en arkasına kayarak ve kollarımı gidona en uzak ve gergin duracak şekilde yapıyorum. Yalnız kolları bu şekle getirmek de manevra kabiliyetini sınırlandırır. Buna da dikkat etmek gerekir.
 
Tepkiler: Murat Cömez
Başlık sahibi
Başlık sahibi
G
Kayıt
9 Mayıs 2013
Konular
2
Mesajlar
47
Beğeniler
19
Şehir
Ankara
O zaman sanırım en doğrusu sizin görüşleriniz rehberliğinde çıkmış olan kullanım.

İkisi aynı anda sıkılacak ancak, hiçbir zaman ikiside kilitleme noktasına kadar sıkılmayacak.

Bir de merak ettiğim çok yavaş gidince yine aynı şekilde mi kullanıyorsunuz. Yoksa sadece ön fren mi. Mesela ben sadece arkayı sıkarım böyle durumlarda alışkanlık.
 
Kayıt
16 Mayıs 2012
Konular
2
Mesajlar
58
Beğeniler
29
Şehir
Ankara
Bence tam tersi..

Ön fren kilitlenme noktasına kadar sıkılır, arka fren mütemadiyen sıkılıp bırakılır.
Ön frenin durdurma gücü daha yüksektir. Arka freni tam sıkarsanız, arka tekerlek kilitlenecek ve kayacaktır. Bu da kontrolü kaybetmeye neden olur..

En azından ben bu şekilde yapıyorum. Bu güne kadar hep istediğim mesafede durabildim..
Aslında otomobil freni de hemen hemen bu mantıkta çalışır...
 
Yukarı Alt