Scudo Sports

BİSİKLETLİ ÖLÜMLERİ DURSUN! - 18 Ağustos Pazar - 16:00 - Caddebostan Beltur

@CEVDETBİLGE

Yukarıda yer alan uyarılara ek olarak toplu sürüş ile ilgili temel bir iki kuralı da hatırlatmakta fayda var:

- Öndeki sürücü ile mesafe sürekli olarak korunmalı/kontrol edilmeli
- Yol durumu sürekli olarak izlenmeli, öndeki sürücüden gelecek ya da farkedilecek riskler arkaya bildirilmeli
- Yandaki ve arkadaki sürücüyü tehlikeye düşürecek ani hareketlerden ve frenlerden kaçınılmalı
- Genel sürüş hızı ve düzeni korunmalı

Çok basit gibi görünse de bu kurallara uyulmaması çok anlamlı bir misyonu ve mesajı olan sürüşü kaosa dönüştürebilir, kazalara yol açabilir.

Güvenli sürüşler.
 
Scudo
İşte esas noktayı bulmuşsunuz.:Ben asla usul usul bisiklet sürmem ve bisiklet kullanmam çünkü herkesin bisiklet dediği şey benim için bisiklet değildir ve herkesin sürüyorum dediği şey de benim için sürmek değildir. Ve trafikte sizlerin olmadığı(ve olamayacağı) kadar agresif sürerim.Şimdiye kadar birçok kaza yaptım fakat asla yolumu vermem.Zaten artık beni asfalt ilgilendirmiyor,gideceğim yere asfalt,kaldırım,merdiven,arazi,üst geçit,alt geçit,ters yön....ulaşırım.Yol isteyenlerin esas sorunu nedir biliyor musunuz?Nerede-ne zaman-nasıl ve hangi bisikleti süreceklerini bilmemeleri yani kısaca:Hep acemilik....Never Stop The Livin.Sıkı pedallar.Bu arada;gerçekleri görmek ve onlara göre davranmak çok daha zararsız ve zevk vericidir.Yine iyi şanslar.
 
@ali tekintüre

Bravo!..

Yazdıklarında ne kadar ciddisin anlayamadım ama yarı provokatif olduğunu, bu türden sorumsuz sürücülere dikkat çekmeye çalıştığını varsayıyorum. Yine de (ciddi olman ihtimaline karşı) cevaplamadan edemeyeceğim...

Tek başına sürüyorken istediğini yapabilirsin, hatta binalardan aşağı bile atlayabilirsin. Senin hayatın, senin tercihin. Sadece bir tek şeye dikkat etmen gerekir; başkalarının üstüne düşme, zararın sadece kendine olsun...

Ben mesajımda yüzlerce bisikletlinin trafikte birlikte yol alırken dikkat etmeleri gerekenleri ifade ettim, senin tek başına dağ başında (ya da şehirde dağ başıymış gibi) nasıl sürmen gerektiğini değil. Etrafında bizler varken de bu şekilde sürersen gerekli uyarıları alacağından emin olabilirsin. Hareketli tek taşıtın sen olmadığın ortamlarda bu şekilde sürüyorsan portesto ettiğimiz sorumsuz trafik kullanıcılarından ne farkın kalıyor?..

Güvenli sürüşler dilerim.
 
UP UP UP. inşallah pazar günü orada olucam... Sıradaki kim diye düşünmek istemiyoruz artık! en azından kamu spotu adı altında bisikletlileri de dikkate alarak reklam yapmak çok mu zor!
 
bu pazar caddebostanda oldukça kalabalık sayıda bir kitle olursa ve caddebostandan direk dragosa kadar pedal sürülecek ise ve caddeden gidilecek ise ,
önlemler ne olabilir .....
grubu kim kontrol edecek arkayı kim kontrol edecek görevli rozetleri olması bana göre uygun ,görevli rozeti olanlar
ikili sırada gidilmesi için uyarı bence yapmalı yola taşmalar olursa başka kazalar olur ,ya da olabilir daha disiplinli bir çizgide protestomuzu yapar isek bence mantıklı olur ,
evet araçlar yalnış yerde park etmiş ise resimleri çekeceğiz ve polise cepten ulaşacağız polis gelmesede resimleri çekilerek printlenerek emniyete verilmesi bence mantıklı ..
evet kısa mesafe sürülecek,kask takmayanlar olabilir ,bu anma ve protesto bisiklet sürüşünde önemli olan kalabalık grubun emniyetini sağlamaktır.
ikili çizgi korunursa mükemmel olur o vakit bisiklet yolundanda gidilmez düdük çalarak gidileceği için bütün trafikteki araçların dikkati zati çekilecek ,araçlar ile kavgaya girişmeye gerek yok zati biz ikili sırayı korur isek daha mükemmel bir anma turu olacaktır, trafik kurallarına uyarak magandalar gibi olmadığımızı kanıtlarız, bizler bisikletin trafikteki kurallarının farkındayız biz maganda değiliz trafik magandası olamayız ,,,
evet grubun dikkat edeceği noktalar vardır caddebostandan sonra bostancıda dikkat edeceğiz ışıklarada ...
en önemli yer ise ideal tepe kavşağıdır orada bir görevli durur ve sağa dönecek araçları durdurur bura önemlidir ,gerekirse arka arkaya araç çok birikir ise görevli araçları geçirtir , bisiklet konvoyunu durdurur ve bir diğer görevli ise giden öteki grubu durdurur ,ora önemlidir hem sağa giriş vardır hemde sağdan çıkan araçlar vardır orada görevlilere iş düşüyor ondan sonra kavşak yoktur..

grubun emniyetinin alınması için düşüncelerim bunlardır..
 
engin dostum ,o.k facedeki mesajı algıladım şimdi arka tarafı tutacağım ama yayılma olursa kapışma olursa olayı yatıştırma görevi arkadan bende olur daha önce oldu ve insanları barıştırdım evet ideal tepeye varınca ,önce sen varacaksın engin dostum,
o kavşağı tutar isen sevinirim arkadan grubun kontrolünü yaparım ayrıca telsiz olursa şık olur ,,
 
Kudret Bey, hiç merak etmeyin, hiç bir kapışma ve sorun olmayacaktır.

Kalabalık olacağımız için mecburen caddeye yayılmak zorundayız ancak hiç bir noktada yolu tamamen kapatmayacağız. Her zaman en sol şeridi araç trafiğine açık bırakacağız ki yanımızdan geçen araçlar neyin ne olduğunu görsün. Bunun tecrübesini 29 Ekim turlarımızda ve 3 hafta önce gerçekleşen Meril Anısına Bisikletliye Saygı turunda yaşadık. Hiç bir problem yok.

Dediğiniz gibi İdealtepe Kavşağı önemli, burada da pek çok görevli arkadaşımız kavşağı tutacak, bunlardan birisi de bizzat ben olacağım (bahaneyle tüm grubu da videoya çekeceğim).
 
Organizasyona katılma şansım yok ama katılımcı arkadaşlara şimdiden teşekkür ediyor ve kolaylıklar diliyorum.Şunu belirtmeden geçemiycem;bu tür faaliyetleri eylemsel olmasada davranış ve söylemlerimizle yakın çevremizden başlıyarak insanların zihinlerine işlememiz lazım.Bisikletin bir yaşam biçimi olduğunu ve giderekte yaygınlaştığını ve bunun desteklenmesi gereken bir faaliyet olduğunu insanlara dilimizin döndüğünce anlatmamız gerekir düşüncesindeyim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Engin Ertekin
Hafta içi olmasına rağmen bu akşam caddebostan beltur civarı neredeyse ful doluydu.

Pazar günü çok daha fazla bisiklet sever'i hep beraber bekliyor olacağız. :)
 
@ufhouck

elinize sağlık güzel olmuş..
 
okadar çok gelmek isterim ki. Saat 22:00 e kadar çalışıyorum pazar günü..
 
bu yazıyı çok tuttum..

Son günlerde bisiklet kazalarını daha sık duyar olduk.
Pek çok insan artık bisikleti ile işine hatta tatiline gidiyor artık. Ama o gidişlerin geri dönüşleri olmuyor. Hep aynı hikaye, arkadan vuran araç kaçarak uzaklaşıyor. Çağatay gibi, Meril gibi pek çok insanı kaybettik. En son hafta sonu İzmit’ten bisikletle tatilden dönen 5 kişilik bir gruba araba çarparak kaçtı. Aralarında 1 kişi öldü; Tolga Beyenir, 350 Ankara’nın eylemlerine de destek veren, direniş heyecanını yaşayan aktivist ruhlu bir dostumuzdu.
Bütün bu olayların çok azında çarparak vuran araç yakalandı. Yakalananların bir kısmının aklandığını da gördük. Ama, bisiklet süreni asıl kim öldürdü, hepimiz biliyoruz.
Peki bisikleti süreni kim öldürdü?
Türkiye’nin bütün ulaşım politikalarını otomobil merkezli hale kimler getirdiyse, onlar öldürdü.
Dünyanın en pahalı benzini üstünden toplanan ekonomiyi kimler kurduysa, onlar öldürdü.
Kent içi ulaşımı toplu taşımadan kimler mahrum bıraktıysa onlar öldürdü.
Kentler arası ulaşımı otomobil merkezli hale kimler getirdiyse, onlar öldürdü.
Metro gibi, otobüs gibi ulaşımdan bizleri mahrum bırakarak yaratılan trafikten kimler kar bekliyorsa, onlar öldürdü.
Kent içinde 4′er şeritlik yollar yaparak anlık hızı bazen 80 km’ye ulaşmasını sağlayan kimler ise, onlar öldürdü.
Asıl önemlisi, karayolları kanununda ” bisiklet… motorsuz taşıtlardır” denilmesine rağmen bisikleti uygulamalarda yok sayan kimler ise, onlar öldürdü.
Aslında o kişileri hepimiz tanıyoruz. Politikacılar denen, ama nedense adelet yerine ayrım dağıtan, nedense hepimizden toplanan vergileri hepimize değil, sadece ve sadece otomobil sektörü gibi bir azınlığa dağıtan insanlar.
En temel hakkını kullanırken bir arabanın çarpması neticesinde ölen dostlarımızın sayısını ne yazık ki, o sürücülerin yargılanmasıyla değil, politikaları belirleyenlerin kanunlar ve kamunun vicdanında yargılanması azaltacak, yasalar karşısında eşit olduğumuzu kabul eden ve uygulayan politikalar ve politikacılar azaltacak.
Bisiklet yolu çözer mi?
Bunun yolu bisiklet yolu değil.. Bisiklet yolunun aslında sadece teknik bir kandırmaca olduğunu Bağdat Caddesinindeki uygulamadan, İstanbul Büyükşehir Belediyesinin daha 1 km bisiklet yolu yapmadan 250 km bisiklet yolu projesini önce 600 km’ye sonra da 1000 km’ye çıkarmasından gördük. Çünkü bisiklet yolu poitikacılar için bir demogojidir.
Bisiklet yolunun bir demogoji olduğunu Türkiye’nin İklim Değişikliği Eylem Planı’ndan yola çıkarak Bakanlığın kredi verme haberinin 103 belediye başvurusuna rağmen sadece 2 belediyeye verilmesinde gördük.
Bisiklet yolunun zaten şehir içinde 80-90 km gibi hızlara ulaştığı yerde işe yaramayacağını çok iyi biliyoruz.
Peki çözüm ne?
Çözüm çok basit;
- Yasalarda tanınan bisikletli ulaşım ile ilgili bütün gerekliliklerin yerine getirilmesi, yani yasal eşitlik.
- Ekonomide toplanan vergilerden oluşan fosil yakıt ekonomisi yerine, iklim dostu çözümlere ayrılması, yani ekonomik eşitlik.
- Ülkenin 1990 yılına göre %124 fosil yakıt kaynaklı seragazı salım artışı yaptığı politikalar yerine iklim dostu hedefler alması, yani küresel sorumluluk.
- Ulaşımın bu 3 noktadan yola çıkarak, erişilebilir, cüzdan dostu, insan dostu ve iklim dostu sayısal hedefleri olan işlerin ülke çapında ve kent çapında yapılması… Yani politik adım!
Bugün hepimiz en temel ulaşım haklarını kullanan dostlarımızın başına gelenleri biliyoruz. Onları öldürenlerin hangi politikalar ve hangi politikacılar olduğunu da biliyoruz. Yapılması gerekenler onları geri getirmeyecek, ama daha fazla kaybımızın olmasını engelleyecek, daha fazla insanın güvenle bisiklet kullanmasını sağlayacak.
Bugün UKAME’de, Ulaştırma planlarında sadece ve sadece otomobil endüstrisi için, fosil yakıt lobileri için kararlar alınıyor. Bu kararlar, daha fazla duble yol, daha fazla hızlandırılmış ama sıkışık trafik, daha fazla doğa tahribatı demek. Bizim istediğimiz ise basit, ürettiğimiz değerlerin bütün insanlar ve doğa ile paylaşılması. Yani küçük bir azınlığın büyük bir çoğunluğa tahakküm kurmaması.
Bisiklet süreni kim öldürdü, biz gördük. Peki ya siz?
Önder Algedik, 350 Ankara aktivisti
(link)

Tolga, 11.11.12′de Seçimin
İklimse Seçimim Sensin pankartını taşırken.





 
program güncelleme..

Bu arada Taksim'e uzak olanlar için alternatif buluşma noktası Sirkeci Garı olacak. Dolayısıyla iki farklı yerde toplanma imkanı mevcut. Tekrar detayları vermek gerekirse :

Taksim Grubu için program:
13:50 : Taksim Meydanında buluşma (Metro çıkışının hemen arkasındaki boş alan (The Marmara Otelin karşısı))
14:00 : Kabataş İskelesine doğru hareket (Gümüşsuyu üzerinden)
14:30 : Kabataş'tan Kadıköy vapuruna biniş

Sirkeci-Eminönü Grubu için program:
13:30'dan itibaren Sirkeci Garı önünde buluşma
14:00 : Eminönü'nden Kadıköy vapuruna biniş
14:20 : Eminönü'nden Kadıköy vapuruna biniş
(Çok kalabalık olma ve vapura sığmama ihtimaline karşılık iki ayrı seferle karşıya geçilecek)

Avrupa yakasından gelen her iki grup da Kadıköy'deki Atatürk heykelinin bulunduğu meydanda toplanacak ve 15:00 itibariyle toplu şekilde Caddebostan Beltur'a doğru hareket edilecek.

Esas turun bitiminde, yani Dragos'tan dönüşte de tüm Bağdat Caddesi boyunca Kadıköy'deki iskeleye kadar sürülecek.

NOT: Vapurlarda bisiklet için ücret alınmamaktadır.
 
Kadıköy iskeleden Caddebostan Beltur'a nasıl gidildiğini tarif edebilir misiniz? Tamamen sahili takip ederek gidilebiliyor mu?
 
Arada dere ve yat limanı var çok dolaştırır. Bence en temiz şu yolla gidersin. Önemli olan Behice Yazgan Parkına gelmen, sonrası çok önemli değil, sürekli sağ ve düz yaparak sahil yoluna çıkarsın. O yol da seni oraya götürür. Sıkıntılı yerler altıyol, Kuşdili. Benzinciden sonrası rahat.
(link)
 
@KaanG
Kadıköy İskele'den grup halinde Beltur'a hareket edilecek diye biliyorum ben. Bu grubun önderliğini de zaten yolu bilenler üstlenecektir, o yüzden ulaşım konusunda bir sıkıntınız olmasın.

Grup halinde değilde bireysel olarak gelmek istiyorsanız, şu bağlantıdaki harita işinizi görecektir (ama bireysel hareket etmenizi pek tavsiye etmem açıkçası).
(link)

Kalabalık bir etki yaratmak adına Küçükyalı'dan Kadıköy'e geçip oradaki grup ile Caddebostan'a geri dönme gibi bir planımız var arkadaşımla (hatta şartlar imkan tanırsa Taksim'e kadar giderek, oradaki grupla beraber geri dönmeyi planlıyoruz).
 
Ben en iyisi Kadıköy'de gurubu bekleyeyim(Anadolu yakasında hiç işim olmadığı için yol iz bilmiyorum :) ). Kalabalık olursa vapura binişte sorun çıkartabilirler diye 1-2 vapur önden gitmeyi düşünmüştüm, o sebeple sordum.
 
Geri