Sevgili Dostlar hepinizi ayrı ayrı tebrik ederim.
Aralık ayındaki geziye katılacak arkadaşlar için önemli noktaları üzerine bas basa tekrar yazmanızı ve belirtmenizi rica edeceğim.
Gezinizin bir bölümünü misafirlerimi gezdirirken bende yaşadığım ( arabayla tabi

) ve geçen yıl şubat ayında aynı yolu çıktığım için bazı noktalara değinmek istiyorum. Ben en iyisi maddeleyerek yazmaya çalışayım.
1- Uludağ rakım farkından dolayı Bursa ile bariz farklar gösterir.
2- Uludağ batı anadoludaki en yüksek nokta olduğu için , iklimi çok değişkendir.
3- Bu çıkışın tamamı rampadır. Yol neredeyse hiçbir yerde aşağıya doğru eğim göstermez.
4- Dostların tırmanışı esnasında hava bol güneşliydi. direkt bakamayacağınız kadar parlak ve açık bir hava vardı.
5- En son kar yağalı bir süre geçmiş ve sadece yolun kuzey den güney doğuya doğru bakan ve ağaçlar tarafından gölge de bırakılan bölgelerinde kar ve buz vardı. bunun dışında kalan bölümler tamamen kuruydu.
6- Çıkış esnasında güneş görmeyen alanlarda bile buzun erimeye başladığı ve cam buz tabir ettiğimiz biçimde olmadığı görülüyordu.
7- 39 km lik yolun en fazla 6 da 1 inde kar-buz vardı.
8- Çıkan arkadşların üzerlerinde polarlar bulunmaktaydı. İlk bakışta bile , spd lerin üzerine çorap giydikleri kışlık kıyafet taşıdıkları görülüyordu.
9- Güneş batmadan inmeye başlamışlardı.
10- Birbirini tanıyan, kapasitelerini bilen, ekip kopsa bile hiç kimseyi en azından yukarıya doğru çıkarken yalnız bırakmayan bir ekipti.
11- ekip üyeleri ayrı kaldıklarında ve indiklerinde birbirlerini arayarak iyi olduklarını teyit ettiler.
12- araçlar için durum çok kötü görünmemesine rağmen 3 tane araç tamamen yoldan çıkmış ve şarampole kaymıştı. Patinaj yapan zincir ile boğuşan pek çok araçta görülüyordu.
Arkadaşlar yukarıdaki şartlarda geziyi aksilik yaşamadan tamamladılar.
22 aralık günü muhtemelen hem daha kalabalık olduğu için, hem kayak sezonu başlamış olacağından , hem bayram tatili olduğundan , hemde hava daha da soğuyacağı, buzlu alanlar artacağı , belkide yolun tamamı kar altında olacağı için şartlar daha zor olabilir.Yukarıda belirttiklerim doğrultusunda 22 aralık turu için acizene önerilerim sunlardır.
1- ekip kesinlikle koordinasyon içinde olmalı
2- Kopmalar olacağı kesin olduğu için en azından badi ( ikili sistem , askere gidenelr bilir

) sistemi uygulanmalı ve kimse tek başına bırakılmamalıdır.
3- cep telefonları her yerde çekmemektedir. Bu dikkate alınmalı.
4- En öndeki ve en arkadaki ( gönüllü birisi olmalı ve bilerek geriden gelmeli ) arkadşlarda telsiz bulundurulmalı.
5- Bursa merkezde hava ( - ) derecede ise ve kar yağışı devam ediyorsa çıkış için en yukarıyı zorlamamalı.
6- Bir önceki gün ayaz olmuşsa ( açık hava ) cam buz oluşacağı dikkate alınmalı. Özellikle inişte. Kaza yapan araçların ve geçen sefer düşen benim

çıkışta değil inişte kaydığı unutulmamalı. 7- araçla çıkanların bile ilk söyledği şey olan " iniş daha uzun sürüyor" sözü unutulmamalı. İnerken yaklaşık araçlar ile aynı hıza yakın inileceği ve ekibin iniş saati arabalarında dönüş saati olacağı için çok dikkatli olunmalı. İnerken daha fazla mola verilmeli , eller ısıtılmalı. Konsantrasyonun azalacağı dikkate alınmalı.
8- yolun giderken daha düzgün, inerken ( sağ tarafın ) daha bozuk olduğu dikkate alınmalı
9- Şu an akan çeşmeler o zaman akmıyor olabilir.
10 - şu anda yolda pek görünmeyen köpekler kışın yol yakınlarına daha çok geliyorlar.
11- Ekibin bir lsitesi yapılmalı ve herkesin cep telefonu ve bir yakınının ismi bu listede belirtilmeli.
12- liste yukarıda ve aşağıda kontrol edilmeli
13- İnerken ayakları ve elleri çok çok çok iyi korumalı. Hatta yüzü koruyacak bi polar maske edinilmeli. Yün eldivenler kesinlikle işe yaramayacaktır. -18 - 22 derecede 4 güne varan sürelerde kamp yapmış ve soğuk havaya alışkın olduğu söylenebilecek bir arkadaşınız olarak , geçen sefer ( 6 şubat ) yün eldiven üzerine , hafif kışlık eldivenimi giymeme rağmen ellerimi hissizleşmeye başlayacak ve ertesi gün de ağrıyacak kadar üşüttüğümü söylememi lütfen dikkate alınız.
14- çıkarken oluşacak terlemeyi kapalı bir ortamda ısınarak vücuttan atmalı, en iyisi iç giysiyi yukarıda değiştirmelisiniz. Sevgili Fatih in hastalanmasının sebebi muhtemelen bu olabilir. Geçmiş olsun kardeşim.
15- cep telefonları vücudunuza yakın yerde tutulmalı. Şarjları soğukta kısa sürede bitebilir.
16- Hava çok ciddi soğursa fotoğraf makinaları ( dijital ) çalışmayabilir.
17- yol kenarlarında müşteri çekmek için kurulan mangallarda elleri yakından ısıtmaya çalışmamalı.
18- üst üste kaymaya başlar ve lastiklerinizin uygun olmadığını anlarsanız çıkış veya iniş için ısrar etmemeli , araçlardan yardım almalısınız.
19-Hava durumunu bir kaç kaynaktan karşılaştırarak karar vermelisiniz.
20- Karamelli çikolatalar donacağı için yemeniz çok zorlaşır, gofret tarzı şeyler almalısınız.
21- Suluktaki su donabileceği yada içemeyeceğiniz kadar soğuyacağı hiç yoksa boğazınızı tahriş edeceği için termos tarzı bir su kaynağı kullanmalısınız.
İlk aklıma gelenler bunlar.
Kimsenin caymasını ve korkmasını asla istemem. Belkide hava çok iyi olur ve bunların hiçbirine gerek kalmaz.
Araçla - teleferikle çıkınca bile çok güzel görünen uludağa kendi gücünüz ile çıkmanın büyük bir mutluluk ve özgüven getireceğini belirtmeliyim.
Uzun yıllar anlatacağınız bir gezi olması ve hiçbir aksilik çıkmaması dileğimle.
Soner Sarıhan