Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Bisikletin akmaması

Arkadaslar benim bu yazidigim sadece benim düsüncemdi...
>>>Akiciklik sadece göbekle ilgili degildir, lastiklerle de ilgisi vardir. Kilonuza gelince agir kilo olmasi daha iyi hiz kazandirir.
Bunu bir arabayla kiyaslaya bilirsiniz.
Yüklü bir arabayi bayir asagiya birakin birde yüklü olmayan arabayi bayir asagiya birakin ve hangisi daha cok hiz kazaniyor görürsünüz. Yüklü araba daha cok hiz kazanir.<<<
ve bunu bir öneri olarak yazmistim ama buralara kadar gelecegini hic düsünmemistim. Yazdigim icin özür dilerim, lutfen konuyu kapatalim da arkadasa yardimci olmaya calisalim. (Isin dogrusu yazdigim simdi dogrumu degilmi, ben de merak ettim):)
 
Scudo
@Yusuf Ziya Özen

Yani diyorsunuz ki biz bisikletçiler bu hesapları yapamadığımız için yokuş aşağı inerken kilosu çok olanların az olanlardan daha hızlı indiğini görsek de buna inanmayalım çünkü belirttiğiniz formülere yerleştirecek veriler yok elimizde...
 
katkıda bulunayım ben de :)

(link)

7. sınıf fen ve teknoloji konularından: potansiyel ve kinetik enerji..
 
  • Beğen
Tepkiler: ismail eren
@Serkan Mıstınoğlu
teşekkürler Serkan Bey;
verdiğiniz linktedeki birinci sayfada anlatılanlar "bu işin kütleyle ilgisi var mı yok mu?" sorularına çok iyi bir cevap olmuş.
tekrar teşekkürler
 
"sürtünmesiz-dirençsiz ortamda ağır olan cisim çabuk düşer
h=1/2 g.t² (buradaki "g" ağırlığı temsil ediyor ve bu artıkça formüle göre belli zamanda alınan yol artıyor)

Sürtünme olan olağan günlük hayatta ise ağırlığı farklı eş şekilli bisiklet ve sürücüsü yokuş aşağı inerken ağırlığın hızlanmaya olan izafi pozitif etkisi tabiki azalır.
Ama Limit ancak ağırlığı fazla olanın az olanla aynı zamanda Aşağı inmesidir. derler.
 
Ya bence mesele yokuştan hızlı "inmek" değil "hızlı çıkmaktır" ... ;)
 
@caner ünsal
Caner bey `g` ağırlığı değil yerçekimi ivmesini temsil ediyor.bu formül serbest düşme ile ilgili ve cisimlerin sürtünmesiz ortamda yere düşme süreleri kütlelerinden bağımsızdır ve eşittir.

@ismail eren
Bu iş dediğiniz tartışma konusu olan süre ise evet kütlenin bu işle ilgisi yok ama kütlesi büyük olanın zemine ulaştığında enerjisi daha büyük olacaktır.
 
Sevgili arkadaşlar, hepinizin meseleye bir çözüm getirmeye çalışmanızı takdir ediyorum. Lakin konu özünden epey uzaklaşmış durumda.

RİCA EDIYORUM ARTIK ŞU AĞIRLIK-KÜTLE BAHSİNİ KAPATALIM DA ARKADASİMIZIN DERDINE DERMAN BULALIM.
 
  • Beğen
Tepkiler: Demir Atlı Adam
Fizikten az çok anlarım ama teknik konuşmadan şunlarıı söylemek istiyorum, arkadaşlar akışta etmen birden çoktur Bisiklete bağlı, Sürücüye bağle, Yola bağlı etmenler ve de Rüzgara yani hava şartlarına bağlı etmenler diyebiliriz. Bunlardan başka etmen var mıdır sizce yada bunlar akıcılığın % 99 dur demek doğru değil midir ?
İkinci olarak zayıf bisikletçiler daha kolay çıkıyor fakat kaslı bisikletçilerin bacakları güçlü değil mi ? Tabi ki güçlü ama zayıf kişilerin yukarıya taşıdığı ağırlık 65 civarı iken 80-85 kiloluk bisikletçilerde var bunlarda haliyle yokuşta geri de kalıyorlar.
1-Bisiklete bağlı olanlar: Bisiklet ağırlığı, göbekler, lastikler vs. diye gidiyor.
2-Sürücüye bağlı etmenler: Sürüş pozisyonu, kilo, omuz genişliği (Örnek olarak Cancellara dev gibi bir sürücü olduğu halde, öyle bir aerodinamik pozisyon alıyorki takım arkadaşları arkasında olduğu zaman bile rüzgarı direk yediklerini söylüyorlar...)
3-Asfalt kalitesi ince yada kalın olması parke taşı yada asfalt olması da akıcılığı etkiler bence..
4. Son olarak da tabi ki rüzgar bisikletçinin bazen düşmanı bazen dostu, en önemli etken bisiklet sporunda ki...
Ben bunların etmen olduğunu düşünüyorum eğer başka etmenler varsa da bunlar kadar etkili midir değil midir ?
 
Keşke bu soru dersane yıllarıma denk gelseydi bee.. çok artist bir fizik hocası vardı bizim kesin açıklık getirirdi bu konuya. Eheee. Ya neyse şaka bir tarafa da arkadaşımızın bisikletinde nasıl bir sorun olabilir. Ben bu konuda bilgili değilim ancak evet göbekler mesele olabilir kardeşim bir kontrol et. Ne bileyim en basit hali ile pabuçlar janta değer. Akord bozulur lastik kadroya sürter. Çok kalın lastik kullanırsın. Bunları bir gözden geçir. Eğer fizikten uzaklaşıp bisikletin akmama sebeplerine yönelirsek sorun bunlar olabilir benim aklıma gelen. Konu fiziğe taşınmasaydı kesinlikle daha bilgili arkadaşlar var akmama sebebine eğilebilecek
 
Merhaba. Bende carraro 227, arkadaşımda 225 var. Benim lastikler rubena zırhlı, brooks sele, hafif bir bagaj var. Arkadaşın bisikleti stok, çok güzel süzülüyor benim bisiklet onunki gibi gitmiyor. Sebebi bendeki fazla ağırlıklar mıdır?
 
  • Beğen
Tepkiler: Gökay Akçay
@Heisenberq
O iki bisiklet arasınada ağırlık “akıcılığı” çok fazla etkilemez kanımca sizin kullandığınız rubena lastiklerin yuvarlanma direnci çok yüksek muhtemelen sebep budur
 
@Heisenberq
Bisikletin akışını etkileyen birçok sebep var. Ağırlığın bunlardan biri olmadığını farklı kanıtlarla önceki mesajlarda anlatmışlar. En önemli bir kaç etmen göbeklerin sürtünmesi ( yağ vs durumu), rüzgar direnci, bisikletin stabilitesi(amortisör durumu) ve yuvarlanma direnci. Rüzgar direncini aero pozisyon alarak, stabiliteyi maşanızı kilitleyerek, Yuvarlanma direncini de en basit yolla azami şişirerek azaltabilirsiniz. Bagaj size yaklaşık 25 km/s hızdan sonra rüzgar direncinizi artırdığı için dezavantaj sağlar.
 
@Gökay Akçay
Buruuks selelerde akiciligi engeller zira o kadar genişler ki ruzgari yarmaya imkan vermiyorlar.
 
Yeni aldığım bisiklette bu sorunu yaşadım. Aldığım yeri aradığımda bisikletin henüz yeni olması sebebiyle biraz km yaptıkça göbeklerin açılacağı söylendi. Bu konuda siz arkadaşların görüşleri nedir?
 
@Türko
Kaç km yaptınız ki toplam
 
@Türko
Bence gobekleri açıp yaglamanizda fayda var zira 100 km az bir mesafe değil bir de merakımı mazur görün yokuş aşağı kaç km hız yapıyorsunuz
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@ByRe4L
biraz daha yol yapıp düzelme olmazsa dediğinizi uygulayacağım veyahut üst seviye bir göbeğe geçiş...
bu bahsetttiğim cross bisikletimle 40 gördüm ama bu hızı üst sınırları zorlayarak yapmadım.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Geri