Scudo Sports

Bisiklet yönetmeliği

Yol üzeri kanal ızgaralarınıda enine koyma fikrini yerleştirebilsek güzel olacak...
 
Scudo
@Bahadır Gürel Bizim için çok olumlu bir gelişme, teşekkürler haberdar ettiğiniz için...Yavaş da olsa bisiklet adına büyük bir adım...
 
@Anonim

Eski mesajımı okurken şu yazdığım şey dikkatimi çekti:

"Kolombiya'nın başkenti Bogota'da 8 milyon insan yaşıyor. 1997 yılında başkentin belediye başkanlığına seçilen Enrique Penalosa, örnek alınacak uygulamalarıyla adını duyurmuş. 1998 yılında otomobil kullanımını azaltmak için araç yolu ve park alanlarını azaltmaya, kaldırımları genişletmeye ve gidiş-dönüş çift şeritli bisiklet yolları yapmaya öncelik vermiş. Bu sayede 2011 yılı sonunda bisiklet yolu mesafesi 357 km'ye ulaşmış. 1996 yılında Bogota'da bisiklet kullanım oranı %0,58'deyken, bu sayı 2010 yılında %5'e ulaşmış. Bugün Bogota'da günde 300-400 bin arası insan ulaşımını bisikletle sağlıyor. 10 yılda bisiklet için harcanan rakam 178 milyon dolar. Araç yolundan ayrı bir bisiklet yolunun maliyeti kilometre başına 200 bin dolar. Buna karşılık 10 yılda araç kullanımının, trafik sıkışıklığının ve yol yatırım maliyetinin azalması sonucunda tasarruf edilen rakam 492 milyon dolar. Bununla kalınmamış; her Pazar 7-14 arası 110 km'lik yol araç trafiğine kapatılarak bisikletlilere ayrılmış. Buna ek olarak yılda bir gün 6:30-19:30 arası tüm yollar otomobillere yasaklanarak sadece toplu taşıma araçlarıyla bisikletlilerin kullanımına açılmış. Bu uygulama halkın farkı görmesi açısından büyük bir adım. Bogota'da 2015 yılında başlayacak bir uygulamaya göre; haftanın iş günlerinde, sabah ve akşam yoğunluğun en fazla olduğu saatlerde yollar 6 saatliğine otomobillere yasaklanacak (bu kararı da 2000 yılında yapılan oylama ile halk belirlemiş, önce altyapıyı oluştur sonra referandum yaparak çoğunluğun oyunu al)."

Gerçekten de bu uygulamaya alınmış. Penalosa gerçekten devrimci bir lider. Böyle liderlere acilen ihtiyacımız var.

(link)

Geçen yıl paylaştığım link patlamış. Yenisi: (link)
 
Yani zaten ben hep söylüyorum, trafiğimiz ve yollarımızın kapasitesi belli, 10 sene içerisinde kaldırmamaya başlayınca bisiklet ister istemez alternatif ulaşım aracı olarak ön plana çıkacak, kaldı ki yeni gelen nesil sağlık konusunda bizden daha dikkatli bu da büyük bir etken...
 
umarım hayata çabuk geçer bizim bisikletli arkadaşlarımızda bilinçlenir. koskoca bisiklet yolları bir adım kenarında dururken performans yapmak için caddenin ortasından giden veya deli fişek gibi arabaların önüne atlayan yada yola çıktığında tüm yollar benimmiş edasıyla kavşaklara dalan arkadaşlarımızın da çağ atlaması gerekiyor. kırmızıda kaçımız duruyoruz? yaya yollarında karşıya geçmek için bekleyen yayalara kaçımız yol veriyoruz? hollanda gibi bir bisiklet kültürü istiyorum ama çok şey istiyorum galiba. her yönden bakınca zorlu ve sancılı bir süreç olacak gibi.
 
umarım hayata geçer ama benim tahminim en azından 10 yıl sürer ama buyle bir yonetmeliğin çıkması bile bana göre inanılmaz birşey tebrik ediyorumm heyecanla bekliyorum :)
 
@Ahsen Okyay Maalesef yol bisikletçilerinin sorunu daha büyük. Yani halkın yol bisikletçilerini şu aşamada anlamalarını beklemek de hayal. Önce ulaşımda bisikletin çözülmesi gerekiyor.

Performans bisikletçisinin, ulaşım ve gezi bisikletçiliğinden farklı olan temel sorunlarını da yazayım.

- Road bike adı üzerinde yol bisikleti; yolda gitmek için tasarlanıyor, kaldırımda veya bisiklet yolunda değil. Bu nedenle, yapılan bisiklet yolları yol bisikletçisine hizmet etmiyor. Yol bisikletçisinin antrenmanlarını bisiklet yollarında yapmasını beklemek olsa olsa bu işten hiç anlamamak olur ki, bisikletten uzak insanlar için anlayış göstermek lazım.

- Performans sürüşleri yapan bisikletçilerin normal trafik kurallarından muaf olmalarını beklemek hayal olur. Ancak bu, performans antrenmanlarına da uymuyor. Çünkü antrenmanın doğasında var; yüksek tempoda ara vermeden sürmeniz gerekiyor. Zaten spor salonlarına gidip de bir süre çalışan insanlar şunu hemen öğrenir: tam antrenmanın ortasında ara verip başka şeylerle uğraşmak istemezsiniz. Karşınıza çıkan herşey sorun. Işıkların, yayaların olmadığı parkurlar gerçekten de çok az. Mesafeleriniz 50-100 km'lere çıkınca bu hiç mümkün olmuyor. Bazı arkadaşlar kriteryum türü kısa parkurlar belirleyip git-gel yaparak ışıklar ve yayalardan bir nebze uzak durabiliyor. Ancak bu ikilemi gerçekten çözecek adama da ödül veririm, çünkü ortada açmaz var.

- Amsterdam gibi yerlerde gördüğümüz bisikletliler ulaşım veya gezi amaçlı, sadece onlar dikkatimizi çekiyor. Bir yol bisikletçisi olarak ben perdenin arkasına bakıyorum. Onları bisiklet yollarında antrenman yaparken göremiyorsunuz. Hollanda veya diğer ülkelerde de yol bisikletçilerin sorunları ortak. Haziran'da Kolombiya ulusal bisiklet takımından Walter Pedraza Türkiye'ye tatile gelmişti. Tesadüfen bir arkadaşın yönlendirmesiyle bizim gruba katıldı, birkaç kez birlikte antrenman yaptık. Yol bisikletçisi olarak onların yaşadıkları sorunlar bizimle aynı, arada hiçbir fark yok. Çünkü antrenmanın doğası ülkeden ülkeye farketmiyor.
 
Daha önce sözedilen bedeva bisikletlerinde dağıtılmasıyla bisiklet kültürünün filizlenmesine yol açacak bu uygulamanın faydalı olacağını düşünmekle birlikte caddelerde görülmeye başlayacak bisikletlerin kaosa ve kazalara yol açmaması içinde gerekli bilinçlendirmenin yapılması hususlarında gerek devlet erkanının gerekse bisiklet sivil toplum örgütlerinin gerekli çalışmaları yaparak....vs vs ooo saat 3,5 olmuş ya
 
İnşallah uygulanır! Araba kullanmak zorunda kalmayız.
 
Harika bir gelişme. Bazı arkadaşlar karamsar yorumlar yapmış. Tabi ki bir yönetmelik çıktı diye şartlarımız hemen değişecek değil. Ama sonuçta olumlu bir adım, hem de büyük bir adım.
Çok detaylı ve profesyonelce hazırlanmış izlenimi oluştu bende. Bu da konunun üstüne ciddi şekilde düşüldüğünü gösterir. Ben çok ümitliyim bu gelişmeden.

Yol bisikletleri için ise yapacak malesef pek bir şey yok. Mazgalları çapraz koymak dışında tabi. Trafikte, şehir içinde antreman yapmak zor. İmkan varsa şehre daha uzak yerlerde yapılmalı. Metropollerde yaşayan yol bisikletcileri bu yüzden şanssız.
 
@alpyese Su tahliye ve benzeri amaçlı mazgallar ise bisiklet tekerleklerinin boşluk bölümlerine girerek meydana gelecek kazaların önlenebileceği şekilde tasarlanır.
 
yönetmelikler kanunlar güzel şeyler ama bu ülkede kanunsal yönetmeliksel sıkıntı yokki. mevcut olan yasaların yönetmeliklerin uygulanamaması sorunu var. uygulanamadıktan sonra da bu yönetmelikler maalesef gaz almaya yönelik kalıyor sadece. umarım bir faydası dokunur ama araç trafiğiyle ilgli onca yasa yönetmelik var sonuç binlerce insanmızı kazalarda kaybediyoruz neden mevcut yasalar uygulanmıyor diye. karamsar olmak için yazmıyorum yanlışta anlaşılmasın ama gerçekleri de göz ardı etmeden bakamıyorum
 
Bence taşıt yolu ile bisiklet yolu mutlaka fiziki engelle ayrılmalıydı. Bu zorunlu tutulmadığı gibi ayırıcılı yollarda 60 cm. genişliğinde 10 cm. yüksekliğinde refüj şartı getirilmiş. İstediğimiz 5 cm genişliğinde bir ayırıcı. 60 cm. kesinlikle uygulanamaz. Yani açıkça ayırıcı yapmayın denmiş. Bu fiziki ayırıcı sorunu güvenli bisiklet kullanımının önündeki en büyük engel olur.
 
@Bahadır Gürel Maalesef öyle. Bu kurallar yol bisikletçileri için iyi değil aksine kötü haber bence. Artık karşımıza çıkıp 'biz size yol yaptık ne işiniz var burada' demek istiyorlar ve artan ölümlü kazalarda kendi üzerlerinde sorumluluk tutmamayı amaçlıyorlar bence. Sonuç olarak bisiklete yabancı insanların bisikletten anlamasını beklemiyorum. Bu elbette yanlış olur. Benim beklentim bu işten anlamayan adamların gerekli sorumlulukları eski milli sporculara, antrönörlere, gerçek manada ter döküp bu spora emek verip bişeyler başarmış insanlara vermeleri. Bi sürü eski milli sporcu var, kimi şuanda kendi grubunu çalıştırıyor kimisi sadece kendi halinde bisiklet sürüyor kimisi de bisiklet satışı ve tamiri yaptığı mekanları işletiyor.

Bu kararları çıkartıp onaylayacak kişilerin bu spordan anlamasını beklemiyorum, sadece bu spordan anlamadıklarını kabul edip evden çıktıklarında egolarını yanlarına almayıp bu işi bilen insanlara bırakmalarını bekliyorum. Madem bunlar bizim alanımıza müdahele edip bu tarz saçmalıklar yapıyor bizde gidip totomuza göre bikaç kural v e yönetmelik çıkartalım. Mesela onların maaşlarını indirgeyip çalışma saatlerini arttıralım. Yada ulaşımlarında ki arabaları alıp toplu taşıma zorunluluğu verelim. Bakalım tepkileri ne olacak...!
 
  • Beğen
Tepkiler: Bahadır Gürel
@Ahsen Okyay
Peformans sürüşü ayrı, gezi sürüşü ayrı bir olay. Performans sürüşü yapan insanla gezi sürüşü yapan insan nasıl aynı yolda sürebilir? Biraz mantık. Şahsen ben bisiklet yollarıyla pek ilgilenmiyorum yapılsa da girmeyeceğim çünkü acemisi var, çocuğu var, sağdan soldan çıkanı olur daha çok karışır işler ve ben genelde performanslı sürüş yapmaya çalışıyorum. Yol bisikletçileri performanslı sürdüğü takdirde trafikte kullanması son derece normal bir durum. Kimseyi performans yapma, bisiklet yollarına gir diye zorlayamazsınız. :)
 
@m.klcts oraya kadar inemedim ama zorunluluk bize gelmez fikren oturtmadan, zor olanda bu ya oradaki yazılanlar havada mı kalacak gerçek hayata geçecek mi kısmet :)
 
  • Beğen
Tepkiler: m.klcts
Bisiklet yolları boyanmasın yada illa boyanacak dikkat çekilecek ise pürüzlü kumlu boya kullanılsın aksi taktirde ıslanınca buzdan farkı kalmıyor.
 
Gerçekten bu uygulamayı yapacaklar mı? Hadi bakalım Göreceğiz :)
 
Geri