Scudo Sports

Bisiklet yolu vs. yollarda güvenli bisiklet

Hangisini tercih ederdiniz?

  • Bisiklet yolu

    Katılım: 21 29,6%
  • Yollarda Güvenli Bisiklet

    Katılım: 50 70,4%

  • Toplam katılım
    71

Fatih ÇT

Forum Demirbaşı
Kayıt
8 Nisan 2014
Mesaj
581
Tepki
488
Şehir
İstanbul - Ataşehir
Bisiklet
Scott
Tartışalım istiyorum. Şehir merkezlerinde, yani nüfus yoğunluğu yüksek olan yerlerde; Her cadde sokak kenarına 1,5-2 metre genişliğinde bisiklet yolu mu? Yoksa bisikletin yol ve caddelerde, araçlar ile aynı yolu, bir araç gibi güvenli bir şekilde kullanabilmesi mi? Hangisini tercih ederdiniz? Kişisel fikrim ilk başlarda neden bizde bisiklet yolları bu kadar az diye ben de üzülüyordum, keşke daha fazla olsaydı. Ama sonraları trafikte bir araç gibi bisiklet sürmeye alışınca, bisiklet yollarının mükemmel olmadığı takdirde gereksiz olduğu fikrine kapılmaya başladım. hala da aynı şekilde düşünüyorum.


Yukarıdaki, bayan bisikletçinin, bisiklet yollarının motorlu araç yollarından daha riskli oldugu iddaası ile çektiği video klibi de izleyince iyice emin oldum. Medeniyet seviyesi bizle kıyaslanmayacak kadar ileride olan, bisiklet kültürünün hayatın her noktasına nüfuz ettiği bu ülkelerdeki bisiklet yollarının durumu bile böyle ise, ben bisiklet yolu istemiyorum. Hele bir de 10 km/sa ile tın tın giderek, kulağında müzik ile bisiklet yollarını işgal niteliğinde kullanacakları hayal edince, bırakın o bisiklet yolları sizin, tüm caddeler bizim olsun diyorum...

Not-1: kusursuz bisiklet yollarının tanımı: Motorlu taşıt yollarının ve yaya yollarının nadiren kestiği, yeterince geniş (3xbisiklet), tamamen bölünmüş, alt ve üst geçitler ve kusursuz dizayn edilmiş kavşaklar ile desteklenmiş. Bu kusursuzluğu yakalamanın çok zor olduğunu düşündüğüm için bisiklet yollarını desteklemiyorum.

Not-2: Bisiklet kültürünün gelişmesi ile bisikletlerin trafikte bir araç olarak kabul edildiğini ve bisikletlilerin de tüm trafik kurallarına uyduğunu varsayıyorum.

Not-3: Şehirler arası yollar kapsam dışındadır. Motorlu taşıtların yüksek sürat ile gittiği bu yollarda, kesinlikle iyi ya da kötü bisiklet yolları olmalıdır. Keşke İzmitten çıkınca girdiğim, aralarda çıktıgım, ama sonra yine girdiğim bisiklet yolu ile, ankaraya,boluya gidebilsek.

Kalın sağlıcakla...
 
Scudo
İstanbul'da bisiklet yolu olmadığı için (sahili saymıyorum bile) zaten nispeten en iyisi yine normal yollar. O yollarda da zaten araba içinde bile yeteri kadar güvensizken bisikletle de Allah kerim şeklinde sürüyoruz. Bisiklet yolu yerine tüm yollarda geniş emniyet şeridi olacak ve bura işgal altında olmayacak. EDS ile yetkisiz emniyet şerit işgaline anında ceza yapıştırılacak. Bizim açımızdan kısa/orta vadedeki en iyi çözüm bu.
 
bisiklet yolu tabii ki daha güvenli.
ama ben nedense yolda, caddede kendimi daha güvende olmasa da daha rahat hissediyorum. sürücülerle sürekli diyalog, işaret diliyle anlaşma, duyuların hepsi açık. aslında benim için bir sıkıntı yok.
ama bu durum orta ve alt seviye kullanıcılar ve bayan kullanıcılar için geçerli olmayabilir.
bisiklet yolu ihtiyaçtır.
 
Oldukça güzel bir video. Anketin cevaplarından her ikini de seçmek bana göre en mantıklısı :) Her şeyden önce güvenli bir bisiklet yolu elbette olmalı ama bu tek çözüm değil. Videoda da hızlı gidenler bisiklet yolunu tercih etmek istemiyor ki gayet de haklılar. Ama herkes hızlı gitmek zorunda da değil :) Sonuçta bence işin dönüp dolaşacağı yer, toplumun bisiklet kültürüne dayanıyor. Sadece araç sürücüleri ya da yayalar değil, bisiklet kullananların da bilinçlenmesi gerekiyor. İster ayrılmış yolda, ister trafiğin içinde sürün, hem kendiniz hem de etrafınızda yaşayanlar bilinçli olmayınca, olmuyor bazı şeyler :) Güzel konu bu arada, teşekkürler...
 
@Fatih Ç.T. katılıyorum sana. Bence de yolu paylaşmak daha iyi. Bisiklet yolları düzgün olmadıkça hiç bir işe yaramıyor. Şu anda var da ne oluyor sanki yine yoldan gidiyoruz zaten.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ertan M.
@ertanmrtz Fenerbahçe taraflarında bisiklet yoluna park etmiş araçlar vardı bir sürü, her zamanki gibi. Daha önce fotoğraf çekip emniyete göndermiştim ama olumsuz cevap vermişleri (Bu tarz durumlarda ancak polis memurunun olay yerinde olması durumunda cezai işlem yapılır) gibi resmi bir cevap gelmişti. Neyse bir keresinde bisiklet yoluna park eden araçların yanında polis vardı, yapıştım hemen. Dedim böyle böyle. Bakın araba park etmiş, ne yapabilirsiniz? Hahhahahaha
Polis, "Abi şimdi hangi birine ceza keseceğiz. Baksana bir sürü araba var, boşver sen yoldan sür" demişti :) Ne diyim...
 
@eren cerciz bu pazar fenerbahçe tarafında giderken adamın biri arabayı bisiklet yoluna tam dönemeç yerine bırakmış(adamdaki kafayı merak ediyorum) otobüs geçemedi oradan adamlar indiler otobüsten sonra ne oldu bilmiyorum zaten bisiklet yollarının kalitesi de çok kötü o tarafta biz en iyisi yolların sağ şeridinden gidelim.
 
aynen @ertanmrtz hayır kafa neyin kafası gerçekten ilginç. Sadece bisiklet yolu da değil. Engelliler için zaten şehircilik anlamında neredeyse hiçbir şey yok, sadece kaldırımlarda iniş çıkış rampaları var. İnsanlar gidiyor onun bile önüne park ediyor. Sen şimdi gel de o insana laf anlat.....
 
Bisiklet yoluna araba park etmek, bakmadan araba kapılarını açmak, bisikleti görmemek bunlar her ülkede oluyor. Belkide ölümcül bisiklet kazaları çok ileri dediğimiz ülkelerde bizden daha fazladır. Bizde istatistik yok herhalde bu konuda. Tabii oralarda biskletli sayısı fazla olunca kazaya karışma oranıda artıyordur. Bence İstanbul sanki bisiklet kullanmada Londra ve New york dan daha güvenli. Londra'da 2013 de 14 bisikletli ölmüş. İstanbul'da kaç kişi öldü acaba?


Bisiklet yolları oldukca arabalar park edecek, kapılarını açacak, trafikde de sizi sıkıştıracak. Bunlar hiçbir zaman düzelmeyecek. Bisikletlinin yapacağı kendi önlemini almak, kendini şartlara uydurmak. Hayatda kalmak için her zaman en kötü şartı düşünerek ona göre önlemini almak zorundasın. Bazen İstanbul'da yaşamak bu gelişmiş dediğimiz ülkelerde yaşamakdan daha kolay olabiliyor. Çünkü bizim ülkemizde kanun yok, seni umursayan yok ne yaparsan yap. Al bisikleti çık kaldırımdan git. Londra'da çık kaldırıma hemen yersin cezayı. Bir kornaya dıt de 50 pound yiyorsun.
işte o ülkelerde olumlu bir bu var kanun ve ceza çalışıyor. Başına bir iş gelirse ve haklıysan hakkını arayabiliyor ve alıyorsun. Ama genede bisikletlilerin durumu bizdekiler gibi o kadar ceza ve kanuna rağmen gene bu istenmeyen şeyler oralarda da oluyor.

Newyork'da 1996 – 2005 yılları arasında 225 bisikletli kazada ölmüş. Ortalama yılda 23 bisikletli ölüyormuş. Bisikletlilerin diğer ölümler arasında oranı yüzde 6 imiş. Motosikletlilerin yüzde 5, yayalar yüzde 49, araçlarda ise oran yüzde 38. İstanbulda durum nedir bulamadım.
 
Düşünceleriniz için teşekkür ederim.
Bisiklet yolundaki bilinçsiz insanların yaptıklarını anlat anlat bitmez. O yüzden bu insanlar ile konuyu dağıtmasak mı? :)

@eren cerciz , bisiklet yolunda herkes hızlı gitmek zorunda değil. Haklısın. İşte o yüzden 3 şefit diyorum. Hızlı gidenlerin rahatlıkla kaçabileceği mesafe olsun.
 
  • Beğen
Tepkiler: emrecikinci
Benim düşüncem bisiklet süren varlığında bir insan olduğunun motorlu araç sürülerine öğretilmesidir. Yani adamlar kraldan çok kralcı. O yüzden bisiklet yolu yapsanız ne olur bu ülkede ? O bisiklet yolunu da işgal edeceklerdir. Ya zihniyeti değişecek bu insanların yada sürekli stres halinde bisiklet sürüp kavga edeceğiz.

Bu ülkede park sorunu var. Siz bisiklet yolu yapın oraları hemen park alanına çevirsinler. Nitekim bu platforma böyle haberleri çok gördük.
 
Türkiye yollarında nasıl güvenli bisiklet sürücez ? Güvenli bisiklet yolları en iyi çözüm.. Yola bisiklet simgesi koysunlar ki bisikletin de yollarda bir ulaşım aracı olarak görülmesi sağlansın. Bu biraz da arz-talep dengesiyle olacak birşey, bisiklet sürülmeyen yerde bisiklet yolu yapmak elbet saçma olacaktır, lakin güvenli bisiklet yolu yok diye bisiklet süremeyenler de bir hayli fazla...
 
Önce mantığın düzeltilmesi lazım... Derler ya eğitim şart.
İşe önce kolluk kuvvetlerinden başlayacaksın. ( Polis, Jandarma, zabıta ) Çekeceksin altlarından arabayı vereceksin altlarına bisikleti ( tabii hepsinden değil ) özellikle trafikcilere vereceksin ki olayın farkına varsınlar da farkındalık yaratsınlar... Bence bisikletle dolaşan bir trafik polisi kendisi bisiklete karşı iyi niyetli olur ; onu gören diğer araç sürücüleride bisikleti taşıt olarak algılamaya başlarlar.
 
Bence bisiklet yollarının gerekli olduğu yalnızca iki durum var: motorlu araçların çok yüksek hızlarda gittikleri yollar (örneğin şehirler arası yollar) ve trafiğin çok yoğun olduğu yollar. İkincisi kitlenmiş trafikte bisikletlerin duran otomobiller arasında gitmeleri tehlikeli olduğu için gerekiyor, ayrıca otomobiller dururken yanlarından bisikletlerin vızır vızır geçmesi bisiklet kullanımını da teşvik eder.
 
  • Beğen
Tepkiler: Berke ve Fatih ÇT
Altında 2000 Tl lik arabası ile 8000 Euro luk bisiklete ağzında sigarası sarı salyalı dişleri ile bakan yurdum insanı ve bisiklet yolunun ne olduğunu anlamasını isteyen bizim gibilerin yaşadığı ülkeye Türkiye denir.
 
  • Beğen
Tepkiler: emrecikinci
önceden yazdım gene yazıyorum. güvenli bisiklet sürmek için sırt çantanda bezbol sopası görünümü verecek bi oyuncak..
 
Bu konu medeniyetin olduğu yerlerde tartışılmalı.Türkiyede bisiklet yoluda normal yolda birbirinden tehlikeli birinde yeri yürüyen çoçuk çıkıyo karşınıza diğerinde arabayı yeni yeni süren 12 yaşında çocuklar .

@chnkrmz Son 1 haftadır dersimi aldım sirkeciye gidip alıcam bi biber gazı.Adam üstüne yürürken sıkıcan öle dövücen.
 
@mehmet ulaş ozaman bitanede yaylı job al. ufak el hareketiyle uzayanından. biber gazından sonra onunla döv :D
 
@chnkrmz vay güzel aklıma soktun abi :D aslında fener şeklinde şok aletleri var oda olabilir biber gazını sıkıcan sonra şokla acı çektiricen en son jonla girişicen :D ve bunun videosunu çekicen :D
 
Geri