Bisiklet yolu vs. yollarda güvenli bisiklet

Hangisini tercih ederdiniz?

  • Bisiklet yolu

    Katılım: 21 29,6%
  • Yollarda Güvenli Bisiklet

    Katılım: 50 70,4%

  • Toplam katılım
    71

Berkay*

Daimi Üye
Kayıt
10 Temmuz 2014
Mesaj
280
Tepki
90
Şehir
İstanbul / Beylikdüzü
Bisiklet
Salcano
Ya aramızdan başbakan çıkaralım ya da trafikten 3+ tekerlek kullanımını yasaklayalım. Bence bunlar bile insanlarda bisiklet bilinci oluşmasından daha kolay. :hhhhhh:
 
Scudo
B

BF Okuru

Misafir
Benim gözlemlediğim şöyle bir şey var. Bazı araç sürücüleri, bisiklet kullananların çok yakınından geçerek, onlara çarpıp çarpmayacağını (bir nevi direksiyon testi gibi saçma bir şeyi) deniyor.

Sıkça başıma gelen bu hareket yüzünden araç yollarını güvenli bulduğum halde, korku ve endişeyi üzerimden atamıyorum!
 

serkan akta

Aktif Üye
Kayıt
24 Nisan 2014
Mesaj
152
Tepki
134
Şehir
izmir
Bisiklet
Salcano
@Erdal YILMAZ
hocameline sivri bir çivi alıp güvenlik sınırını aşanı boydan çizeceksin sonra hiç muhattab olmamak için geri dönüceksin
 

Fatih ÇT

Forum Demirbaşı
Kayıt
8 Nisan 2014
Mesaj
581
Tepki
510
Şehir
İstanbul - Ataşehir
Bisiklet
Scott
@HTArıkan
@Antecurs

%100 haklısınız, trafikte sinyal vermeden, karanlıkta ışıksız, hiç bir levha ve ışığa uymadan bisiklet kullananlar olunca, insan şöförlere kızamıyor.

@eren cerciz

gerçekten ya, istanbulda biz motorlu araç şöförlerinden şikayetçiyiz, ama Ankara'yı sadece gören bilir. Trafikte terörün son noktasıi, adeta teksas :)
 

Ahmet.S

Aktif Üye
Kayıt
1 Şubat 2015
Mesaj
114
Tepki
51
Şehir
Amasya
İsim
Ahmet
Bisiklet
Bianchi
Ben amasyada yasiyorum. burda irmak kenarinda bisiklet yolu var. Ama ben hic bos gormedim hep araba var istisnasiz
 

Antecurs

Forum Demirbaşı
Kayıt
6 Nisan 2015
Mesaj
473
Tepki
480
Şehir
İstanbul
İsim
H.
Başlangıç
1970—71
Bisiklet
Salcano
Birisi bu formu izliyor galiba:)

Martılarımız hayırlı olsun.
(link)
 

Cem Ç

Forum Bağımlısı
Kayıt
1 Kasım 2013
Mesaj
1.926
Tepki
980
Şehir
istanbul
Bisiklet
Merida
Emniyet Genel Müdürlüğü, İstanbul Emniyet Müdürlüğü’ne 25 bisiklet gönderdi. Gönderilen bisikletler ile görev yapacak bisiklet kullanmayı bilen ve gönüllü olan 30 personel tespit edildi. Yapılan inceleme çalışmalar sonucunda bisikletli polislerin Kartal, Maltepe, Kadıköy, Sarıyer, Beşiktaş, Fatih, Bakırköy ve Büyükçekmece sahillerinde görev yapması planlandı. Eyüp’te bulunan Önleyici Hizmetler Şube Müdürlüğü ekipleri tarafından gönüllü polislere, bisiklet kullanma becerilerine göre 3 ile 7 gün arasında Bisikletli Polis Timleri Temel Eğitim Kursu verildi.

SUÇU AZALTMAK VE HIZLI MÜDAHALE İÇİN GÖREV YAPACAK
‘Martılar’, görev yapacakları yerde suçun konusuna göre bu suçun soruşturmasını yürütecek birimlere derhal bilgi vermek, görevli personel gelinceye kadar olay yerinde iz, eser, emare ve delillerini muhafazası ve şüphelilerin veya sanıkların korunması için gerekli her türlü tedbiri almak, bu süreçte kaçmakta olan sanıkları yakalamak ve gözaltına almak ve suç soruşturmasını yürütecek birimlere teslim etmek amacıyla hizmet verecek.
SAHİLLER ‘MARTI’LARA EMANET
Martı polisleriyle ilgili olarak bilgi veren Önleyici Hizmetler Şube Müdürü Bülent Ay, polis timinin kışın çalışmayacağını ve sadece gündüzleri çalışacağını belirterek, “Özellikle sahil güzergahları, sayfiye yerleri dediğimiz özellikle araçlarımızın, motorlu araçlarımızın ve diğer araçlarımızın giremediği yerlere halkın can ve mal güvenliğini temin etme açısından arkadaşları görevlendireceğiz. Bunu İstanbul’da 8 tane ilçemizde planladık. Bu planlamayı yaparken özellikle sahil güzergâhlarını düşündük. İnsanların havaların güzelleşmesiyle beraber deniz, sahil kıyısında olan denize yakın yerlerde halkımızın özellikle gezi, yürüyüş, buna benzer sportif faaliyetlerin olduğu yerde daha rahat huzurlu bir ortamda emniyetlerini sağlamaları açısından faaliyet gösterecekler” dedi.
BASIN MENSUPLARINA TANITIM İÇİN ŞOV YAPTILAR
‘Martılar’ bisikletlerine binerek, topluca hareket ettiler. Eyüp sahilde basın mensupları için bir polis tarafından şüpheliye nasıl müdahale edileceği yönünde canlandırma yapıldı. Bir başka polis ise bisikletle çeşitli akrobasi hareketleri sergileyerek şov yaptı. (DHA)







@Antecurs cnn haberde verdi biraz önce bende izledim :D yalnız pek göreceğimizi sanmam hafta içi tek tük olur hafta sonu normal polis bile olmuyor yine bisiklet yolu full işgal altında olur ( mangalcılar bisiklet yolunun kırmızı halı sanıp üzerinde duran yuruyenler kamyonet araba vs ile bisiklet yoluna park edenler kaldırıma çıkanlar)her haftasonu bütün yaz :acpsnr:

şaka gibi tüm istanbul için 25 mılyon nufus 5 mılyon motorlu taşıt ve sadece 25 bisiklet...
 

Latif Ç.

Aktif Üye
Kayıt
28 Haziran 2013
Mesaj
123
Tepki
121
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Specialized
Göstermelik yapılan bisiklet yolları çok daha tehlikeli. Bisiklet yolları ulaşım amaçlı, mevcut yollara ek ve trafikten korunacak halde olmadıkça (kaldırıma koydukları değil de metrobüs yolu gibi yapsalar) 40 yılda bir gezinti-eğlence amaçlı çıkanlar dışında kimseye hitap etmiyor.

Şu anda mevcut ulaşım yollarını kullanmak bana daha az stresli geliyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Fatih ÇT

abdulkadir

Üye
Kayıt
21 Nisan 2007
Mesaj
5
Tepki
6
Şehir
İSTANBUL
İsim
Abdulkadir D.
Merhaba,

İstanbul - Balat sahil yoluna konulan trafik uyarı levhaları sevindirici ve umut verici...

Bisiklet farkındalığının arttırılması için atılmış güzel bir adım. Devamını diliyoruz.

Levhalardan birinde: "Bisiklet Güzergahı - ŞERİDİ PAYLAŞ"
Diğerinde: Araç ve bisiklet mesafesinin 1m olması gerektiğini belirten fotograf


2.jpg 1.jpg
 
Kayıt
11 Ağustos 2015
Mesaj
51
Tepki
20
Şehir
istanbul
İsim
ayhan
@ahmetcan05
@ahmetcan05

yukarıda bahsetdiğin olay için ya kaymakamlığı yada gerekli mercilere devamlşı web üzerinden şikayet edecen. artık bezdirene kadar amasyada ismin çıkar ama önemli olan vatandaşlık görevini yapmak.
 

mehmetsunu

Kaldato ile sohbeti kestim.
Kayıt
28 Eylül 2011
Mesaj
5.664
Tepki
13.468
Şehir
kayseri
Başlangıç
2010—11
Bisiklet
Cube
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Belki bazılarımızın kafasında olan ama dillendirilmeyen bir soru. Bisiklet yolları için en azından ciddi bir mevzuat çalışması var. Yerel yönetimler para bulursa, bu kez fiiliyata geçecek gibi görünüyor. İşin bir boyutu bu. Diğer tarafta ise biz kullanıcılar var. Şahsen bisiklet yolu olan mahallerde ( oldukça sınırlı) kanun gereği bisiklet yolunu kullanıyorum. Yok bisiklet yolu yerine yoldan gidecek olursam da başıma olası gelebilecekler için hak iddia etmemin zor olacağını biliyorum. Peki bisiklet yolu kullanmaktan hoşnut muyum. Pek de değil. Çünkü zaten mahdut olan bisiklet yolları yeterli standartları karşılamıyor: Yer yer çukurlar oluşmuş, delik deşik zemini tesviye edilmemiş. Sürüş zevkini yok ediyor. Ayrıca kalabalık yerlerde bisiklet yolları eminimki de facto yayalar ile paylaşılacak. Bu nedenle bisiklet yolunda bisiklet kullanmak benim işime gelmiyor. Ama bakın altını çizerek söylemek istiyorum ki kamu yararı gereği yani bisikletin yaygınlaşması, kadın ve çocukların bisiklete bisiklete binebilmesi, işe gidenlerin bisiklet kullanabilmesi bakımından bisiklet yollarını elbette istiyorum. Yoksa bir bisikletli olmam tartışılır hale gelecektir. Bencillik yapamam. Ama bu haliyle bisiklet yolları benim seri kullanımım için uygun değil. Yol bisikleti ile anadolu sahilden 40 ortalama ile giden performans tutkunlarına da uygun olmayacağını düşünüyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato