umutcelik
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 30 Haziran 2016
- Mesaj
- 1.525
- Tepki
- 7.846
- Şehir
- Amsterdam
- Bisiklet
- Trek
-Bisiklet yolunun kenarına, hani kaldırımlara park etmeyi önleyen engellerden koysalar araçların girmesi önlenir.
209369 dosyayı görüntüle
-Park yapan motorlarada istinasız ceza kesilde onlarda park etmezler. Şehir merkezlerinde bol bol otopark yapılsa, en azından park sorunu ve trafik sorunu biraz daha azalır.(5dklık iş için parka girmem diyen adam, yürüyerek işini halletmenin peşine düşecek.)
-Yayalar için pek bir çözüm yok gibi,hani çit teli çeksen bile zamanla bir yerlerini keseri, kendilerine yol açarlar.
Çözümler belli ama bisiklete verilen değer, ekipmanlara kesilen vergiden öne geçmediği sürece "GÖRMEDİM, DUYMADIM, KONUŞMADIM" dan öteye geçmez...
Arac girmesi onlenir fakat bisiklet yolunca yapilan en ufak kazada dusen surucu ciddi sekilde yaralanabilir.
Bisiklet yoluna girmesini engelleyecek en onemli cozum araclara ceza yazilmasi ( ceza yazacak polisler de girecek, onlara kim ceza yazacak o baska mesele )
Diger secenekler ise bisiklet yolunun araclarin park ettigi serit ile kaldirim arasina yapilmasi ki burada yine yolcular kapilarini bisiklet yolunda birisi var mi diye bakmadan acacaklari icin risk teskil ediyor. Ayrica bu secenekte zaten dar olan kaldirimlarin bolunmesi pek gercekci degil. Esnaf mal koyar, yayalar yola girer.
Sehir merkezine daha cok park yapmak da cozum degil. Bu trafik sorununu cozmek icin daha fazla yol yapmaya benziyor ( o da obez adamin rejim yapmasi yerine kemerinden bir delik daha genisletilmesine benzetiliyor ). Amsterdam'da sehir merkezindeki 10 binden fazla arac parki iptal edildi
Amsterdam belediyesinin şehir merkezindeki araç parkı sayısını azaltması
Makul cozum sehir merkezine araba ile girilmesini engellemek, bunun icin de bisiklet yollarinin toplu tasima ile entegrasyonu gerekiyor. Metro, tren, tramvay ve ana otobus duraklarindan cevreye dagilan bisiklet yollari ve bu duraklara bisiklet icin guvenli park yerleri yapilmali.
Bisiklet kullanimi artmadigi surece de yayaya cozum yok. Bisiklete binmeyen insan bisikletlinin halinden anlamaz.
Cozum belli degil aslinda, her sehrin ve her kulturun farkli cozumlere ihtiyaci var. Bisiklet kullaniminin yuksek oldugu Copenhagen, Amsterdam, Strasbourg gibi sehirlerin hepsinde farkli farkli cozumler var. Fakat hepsinin ortak noktasi bisikletlilerin haklarinin polis tarafindan korunmasi




