Scudo Sports

Bisiklet yolu artık zorunlu hale geliyor. (anketli)

Sizce bu kanun etkili olur mu?

  • Evet

  • Hayır


Sonuçlar oy kullandıktan sonra görülebilir.
-Bisiklet yolunun kenarına, hani kaldırımlara park etmeyi önleyen engellerden koysalar araçların girmesi önlenir.
209369 dosyayı görüntüle
-Park yapan motorlarada istinasız ceza kesilde onlarda park etmezler. Şehir merkezlerinde bol bol otopark yapılsa, en azından park sorunu ve trafik sorunu biraz daha azalır.(5dklık iş için parka girmem diyen adam, yürüyerek işini halletmenin peşine düşecek.)
-Yayalar için pek bir çözüm yok gibi,hani çit teli çeksen bile zamanla bir yerlerini keseri, kendilerine yol açarlar. :)
Çözümler belli ama bisiklete verilen değer, ekipmanlara kesilen vergiden öne geçmediği sürece "GÖRMEDİM, DUYMADIM, KONUŞMADIM" dan öteye geçmez...

Arac girmesi onlenir fakat bisiklet yolunca yapilan en ufak kazada dusen surucu ciddi sekilde yaralanabilir.
Bisiklet yoluna girmesini engelleyecek en onemli cozum araclara ceza yazilmasi ( ceza yazacak polisler de girecek, onlara kim ceza yazacak o baska mesele )
Diger secenekler ise bisiklet yolunun araclarin park ettigi serit ile kaldirim arasina yapilmasi ki burada yine yolcular kapilarini bisiklet yolunda birisi var mi diye bakmadan acacaklari icin risk teskil ediyor. Ayrica bu secenekte zaten dar olan kaldirimlarin bolunmesi pek gercekci degil. Esnaf mal koyar, yayalar yola girer.

Sehir merkezine daha cok park yapmak da cozum degil. Bu trafik sorununu cozmek icin daha fazla yol yapmaya benziyor ( o da obez adamin rejim yapmasi yerine kemerinden bir delik daha genisletilmesine benzetiliyor ). Amsterdam'da sehir merkezindeki 10 binden fazla arac parki iptal edildi

Amsterdam belediyesinin şehir merkezindeki araç parkı sayısını azaltması

Makul cozum sehir merkezine araba ile girilmesini engellemek, bunun icin de bisiklet yollarinin toplu tasima ile entegrasyonu gerekiyor. Metro, tren, tramvay ve ana otobus duraklarindan cevreye dagilan bisiklet yollari ve bu duraklara bisiklet icin guvenli park yerleri yapilmali.

Bisiklet kullanimi artmadigi surece de yayaya cozum yok. Bisiklete binmeyen insan bisikletlinin halinden anlamaz.

Cozum belli degil aslinda, her sehrin ve her kulturun farkli cozumlere ihtiyaci var. Bisiklet kullaniminin yuksek oldugu Copenhagen, Amsterdam, Strasbourg gibi sehirlerin hepsinde farkli farkli cozumler var. Fakat hepsinin ortak noktasi bisikletlilerin haklarinin polis tarafindan korunmasi
 
Scudo
Isparta'daki bisiklet yollarını belediye kaldırdı. Mavi boyalı alan eski bisiklet yolundan kalma. Bu alana arabaların park etmesi serbest. Birkaç gün önce de belediyenin bu alanları ücretli park alanı yapacağını duydum ama ne kadar doğrudur bilmiyorum.

Şehir merkezlerinde bol bol otopark yapılsa, en azından park sorunu ve trafik sorunu biraz daha azalır

Bu bölgeye yakın kapalı otopark var da vatandaş para vermeyi pek sevmiyor.?
 
Arac girmesi onlenir fakat bisiklet yolunca yapilan en ufak kazada dusen surucu ciddi sekilde yaralanabilir.
Bisiklet yoluna girmesini engelleyecek en onemli cozum araclara ceza yazilmasi ( ceza yazacak polisler de girecek, onlara kim ceza yazacak o baska mesele )
Diger secenekler ise bisiklet yolunun araclarin park ettigi serit ile kaldirim arasina yapilmasi ki burada yine yolcular kapilarini bisiklet yolunda birisi var mi diye bakmadan acacaklari icin risk teskil ediyor. Ayrica bu secenekte zaten dar olan kaldirimlarin bolunmesi pek gercekci degil. Esnaf mal koyar, yayalar yola girer.

Sehir merkezine daha cok park yapmak da cozum degil. Bu trafik sorununu cozmek icin daha fazla yol yapmaya benziyor ( o da obez adamin rejim yapmasi yerine kemerinden bir delik daha genisletilmesine benzetiliyor ). Amsterdam'da sehir merkezindeki 10 binden fazla arac parki iptal edildi

Amsterdam belediyesinin şehir merkezindeki araç parkı sayısını azaltması

Makul cozum sehir merkezine araba ile girilmesini engellemek, bunun icin de bisiklet yollarinin toplu tasima ile entegrasyonu gerekiyor. Metro, tren, tramvay ve ana otobus duraklarindan cevreye dagilan bisiklet yollari ve bu duraklara bisiklet icin guvenli park yerleri yapilmali.

Bisiklet kullanimi artmadigi surece de yayaya cozum yok. Bisiklete binmeyen insan bisikletlinin halinden anlamaz.

Cozum belli degil aslinda, her sehrin ve her kulturun farkli cozumlere ihtiyaci var. Bisiklet kullaniminin yuksek oldugu Copenhagen, Amsterdam, Strasbourg gibi sehirlerin hepsinde farkli farkli cozumler var. Fakat hepsinin ortak noktasi bisikletlilerin haklarinin polis tarafindan korunmasi
Park engellerini misal olarak söyledim, sen engel koymadığın zaman oraya kesinlikle park yapan çıkacaktır. Daha dolmuş duraklarına park yapan sivillerin önüne geçilemedi, kaldı ki böyle bir yeri engelsiz sadece polise yüklersen verim alman zor. Hangi birine, ne kadar sürede polisler yetişecek ki? Ama katı, istikrarlı ve düzenli kontrol yapılırsa trafik polisleri ile de bu sorun çözülebilir. Engelde ki amaç "Abi 2dk çekeceğim, marketten,eczaneden vs 1 parça bir şey alıp geleceğimin... önüne geçebilmek. Bu adamda kendince haklı, yeri geldiğinde, araçla seyir ederken hemen yanımızdaki eczaneden ilaç almak varken, gidip 300-500-1000 m ötede park yeri aramak, arabayı orada bırakıp tekrar eczane gelmek, sonra tekrar arabayı almaya gitmek kimse istemez,kuralı çiğnemek daha çekici gelir. Ama buna gerek fiziki engel, gerekse cezai yönden etkin bir yaptırımla karşılık verilirse ister istemez yapmak zorunda kalınır.

Bisiklet yolları dediğin gibi biraz çıkmaz bir iş, sürüş yaptığımız yer, emniyet şeriti veya araçların sağa çektikleri yer. Sen 3 şeritli bir yolda en sağdan giderken bile sürekli bu sebeplerden orta şerite dalman gerekiyor. Hani öyle basitte değil, sağa park etmiş birisi sen geçerken kapıyı açtığında, seni direk orta şeritteki hızlı araçların önüne atma riski çok yüksek.Buda senin çok feci bir şekilde yaralanmana/ ölmene davetiyedir. Bir nevi karambole seyir ediyoruz...En soldan yol verseler, bu durumda da araç sollayan çok hızlı araçlarla yanyana kalıyoruz ve her defasında sağda ki 2 şeriti geçmek için riske girmemiz gerekir ki bu hiç olmaz. Kaldırımı genişletip oradan engellerle yol verilebilse, hem park edecek araçlara mani olunur hemde daha güvenli olabilir. Ama oda yine yer ve mekan imkanları ile sınırlı kalacaktır ve bütçeyide baya arttıracaktır.

Hocam şehir merkezine kamu araçları haricinde araçla girmeyi yasaklamak çok zor, hele Türkiye'de daha zordur. :) Yani hayal gibi bir şey ama yapılırsa ne trafik derdi ne yol kalesi kalır ama dediğim gibi çok zor. Bu Hukuktaki ideal hukuk kavramına benzer,bilinir, onaylanır ama ulaşması çok zordur. O yüzden merkezde bol bol otopark olursa,diğer yaptırımları ve kuralları daha kolay uygulamaya alınabilir.

Isparta'daki bisiklet yollarını belediye kaldırdı. Mavi boyalı alan eski bisiklet yolundan kalma. Bu alana arabaların park etmesi serbest. Birkaç gün önce de belediyenin bu alanları ücretli park alanı yapacağını duydum ama ne kadar doğrudur bilmiyorum.



Bu bölgeye yakın kapalı otopark var da vatandaş para vermeyi pek sevmiyor.?
Olabilir hocam, bende bir videoda rastgeldim ama bu genel gerçeği çözmüyor. Malesef bir çok şehirlerimizde bu durum böyle işliyor...

Dediğim gibi engel, cezai işlem olmadığı sürece bende gidip para vermek istemem doğrusu. :)Bu insanlığın karakterinde var olan bir şey. :) Kaç kişi sahilde çekirdek yiyip dolaşırken, kabuklarını yere atmayıp cebinde biriktirip çöpe atma sağduyusunu taşıyor? :)
 
Park engellerini misal olarak söyledim, sen engel koymadığın zaman oraya kesinlikle park yapan çıkacaktır. Daha dolmuş duraklarına park yapan sivillerin önüne geçilemedi, kaldı ki böyle bir yeri engelsiz sadece polise yüklersen verim alman zor. Hangi birine, ne kadar sürede polisler yetişecek ki? Ama katı, istikrarlı ve düzenli kontrol yapılırsa trafik polisleri ile de bu sorun çözülebilir. Engelde ki amaç "Abi 2dk çekeceğim, marketten,eczaneden vs 1 parça bir şey alıp geleceğimin... önüne geçebilmek. Bu adamda kendince haklı, yeri geldiğinde, araçla seyir ederken hemen yanımızdaki eczaneden ilaç almak varken, gidip 300-500-1000 m ötede park yeri aramak, arabayı orada bırakıp tekrar eczane gelmek, sonra tekrar arabayı almaya gitmek kimse istemez,kuralı çiğnemek daha çekici gelir. Ama buna gerek fiziki engel, gerekse cezai yönden etkin bir yaptırımla karşılık verilirse ister istemez yapmak zorunda kalınır.

Bisiklet yolları dediğin gibi biraz çıkmaz bir iş, sürüş yaptığımız yer, emniyet şeriti veya araçların sağa çektikleri yer. Sen 3 şeritli bir yolda en sağdan giderken bile sürekli bu sebeplerden orta şerite dalman gerekiyor. Hani öyle basitte değil, sağa park etmiş birisi sen geçerken kapıyı açtığında, seni direk orta şeritteki hızlı araçların önüne atma riski çok yüksek.Buda senin çok feci bir şekilde yaralanmana/ ölmene davetiyedir. Bir nevi karambole seyir ediyoruz...En soldan yol verseler, bu durumda da araç sollayan çok hızlı araçlarla yanyana kalıyoruz ve her defasında sağda ki 2 şeriti geçmek için riske girmemiz gerekir ki bu hiç olmaz. Kaldırımı genişletip oradan engellerle yol verilebilse, hem park edecek araçlara mani olunur hemde daha güvenli olabilir. Ama oda yine yer ve mekan imkanları ile sınırlı kalacaktır ve bütçeyide baya arttıracaktır.

Hocam şehir merkezine kamu araçları haricinde araçla girmeyi yasaklamak çok zor, hele Türkiye'de daha zordur. :) Yani hayal gibi bir şey ama yapılırsa ne trafik derdi ne yol kalesi kalır ama dediğim gibi çok zor. Bu Hukuktaki ideal hukuk kavramına benzer,bilinir, onaylanır ama ulaşması çok zordur. O yüzden merkezde bol bol otopark olursa,diğer yaptırımları ve kuralları daha kolay uygulamaya alınabilir.


Olabilir hocam, bende bir videoda rastgeldim ama bu genel gerçeği çözmüyor. Malesef bir çok şehirlerimizde bu durum böyle işliyor...

Dediğim gibi engel, cezai işlem olmadığı sürece bende gidip para vermek istemem doğrusu. :)Bu insanlığın karakterinde var olan bir şey. :) Kaç kişi sahilde çekirdek yiyip dolaşırken, kabuklarını yere atmayıp cebinde biriktirip çöpe atma sağduyusunu taşıyor? :)

Bisiklet yolu bisikletli icin guvenli olmayacaksa yapilmasinin hic bir anlami yok. Bu tarz demir dubalar bisikletli icin cok tehlikeli hatta olumcul dahi olabilir. Dunyanin hic bir yerinde ben buna benzer bir uygulama da gormedim bu gune kadar. Hem tehlikeli hem de bisiklet yolunun maliyetini cok yukselten bir uygulama.

Kolluk kuvvetleri bunu %100 engelleyemez, zaten Turkiye gibi totaliter rejimlerde polisin gorevi halki degil iktidari korumaktir. Gercekleri goz onune alip hayal kurmak da gereksiz.

Bahsettiginiz kapi sorunu icinde cozum aslinda cok basit ve yillardir uygulaniyor zaten


Sehir merkezine ozel otomobillerin girmesi engellenmeli derken yasaklanmali olarak kastetmedim ben, yanlis bir ifade olmus. Sehir merkezine ozel aracsiz gidilmesi tesvik edilmeli hatta zorlanmali demek daha dogru olur. Bu nasil olur derseniz once duzgun toplu tasima ondan sonra da yuksek otopark ucretleri. Londra merkeze park yapilmasa dahi giris ucreti odeniyor, bu da Istanbul'un bazi bolgelerine uygulanabilir belki.

Olay yine toplumda bitiyor, Turkler olarak istiyoruz ki bir seyler degissin ama biz degismeyelim boyle de mumkun degil malesef. Halk olarak hic bir hak icin mucadele etmemisiz simdiye kadar, sagolsun ileri goruslu bir adam memleketi kurarken butun temel haklari getirmis o yuzden kiymeti bilinmiyor.

Forumda daha once bir kac kez daha koydum bu videoyu, tekrar koyacagim. Bunlarin daha da fazlasini yapmadan bisiklet yollari icin hak elde etmek bana gore mumkun degil. Mevcut iktidar varken de hak aramak mumkun degil.


 
Iki gün önce gordugum durumu paylaşacaktım, vazgeçmiştim. Sanırım absurdluklerde üstümüze yok. Fotoları çeksem sizler de hak verirsiniz.
Anadolu Caddesi üzerindeki 60.yıl Anadolu Lisesinin 50 metre ilerisinde 2 araçlı trafik ekibi harıl harıl çalışıyor. 20 30 metre ötede yol üzerinde tekli çiftli park eden araçlara yada yolun üzerindeki lastik vb esnafa ait malzemeleri görmezden geliyor.
Bugün de Karşıyaka iskelesinden kıyı boyunca gitmeye kalkın iskele önünde yere ceviz sermişinden fotocu, balona tüfekle atış yaptıran , çiğdem , çay satanı 1 metrelik geçecek yer bırakıyor.
Var bir umursamazlık ama bakalım nereye kadar.
 
@umutcelik Mevcut bisiklet yollarını, altını doldurup 30 cm yükseltseltip hizmete sunma olasılığı, senin bu son videodaki gerçekleştirme olasılığından daha yüksektir. :) Videoda da belirttiği gibi bütün bunlar kolay ve hızlı gelişen bir olguya sahip değildir. Ciddi bir trafik bunalımı, enerji krizi ve malesef çok sayıda kazalar olmadığı sürece bunların yapılması çok zor...En basitinden mevcut yolların genişletilmesi gerekir, onun içinde yeniden bir kentleşmeye gidilmesi gerekir ki oda işin en zor kısmı. O yüzden elimizdekilerle ne yapabiliriz, nasıl daha kullanışlı hale getirebiliriz ona bakmalıyız. Akaryakıttan ciddi vergi alan bir ülke, kendi tekerine çomak sokmasını bekleyemeyiz. :)
Küçük bir şehirde yaşıyorum ve çevre yollunda bisiklet sürüyorum.Burada bile şehir içine girince sıkıntılar insanı çok bunaltırken, büyük şehiri düşünemiyorum bile.:krktm:
Tek şeritli şehir içi yolda ortalama 30un altına düşünce ortalık korna vuryasına dönüyor, sağdan gitdesen park eden araçlardan yer yok.Trafik ile park eden araçlar arasında 1mden az mesafe varken sağdanda gidilmiyor. Sürekli 30 civarı ve üstüde sürmek adamı öldürüyor, kaldıki burası şehir içi yola atlayan, zıplayan çok, bu meret araç gibi 4 noktadan da frenleyemiyor. Sanırım büyük şehirde yaşamaya başlasam, istemesemde bu sporu bırakırım ... Bisiklet sürmek demek, özgürlüktür,rahatlamadır. Bunları bana veremeyen bir ortada sürmenin bir anlamı kalmıyor malesef. Tek yapılabilecek mantıklı çözüm:TÜm bisiklet grupları tek bir merkezde birleşip organize olmasıdır, toplu hareket edip ardındaki kitleyi iyi yönetip iyi sunmasından başka çare yok.
 
Hocam bahsettiğiniz kazalar, enerji ve ekonomik krizler Turkiye'de var hem de fazlasıyla. Bir bayramda olduğu kadar yoğun ( nüfusa oranla aynı ) kaza olsa kısa süre içinde, Hollanda'da yer yerinden oynar. Akaryakıt fiyatı alim gücüne göre Turkiye'deki kadar yüksek olsa kimse araba kullanmaz.
Bu şartlar altında neden Turkiye'de sağlıklı bisiklet altyapısı olmaz bu çok kapsamlı mesele. Benim her iki ülkeyi de tecrübe edebildiğim kadarıyla neden olmayacağını da anlatmaya çalışıyorum.

Videoda yollar ya yapıldı ve insanlar geldi/bisiklet kullanmaya başladı" diye bir laf geçiyor. Ben şuna eminim Hollanda'da en çok bisiklet kullanılan şehirler olan utrecht ve Amsterdam'dan dutchlari alın, yerine aynı sayıda istanbul, ankara, izmir gibi büyük şehirlerden insanları yerleştirin belki bisiklet kullanım oranı dutchlarin %30'u kadar olur o da belki. Kültür ve sosyal hayat çok çok farklı.
 
Yaşadığım istanbul şehri için konuşuyorum, bisiklet yolları yapılırsa bu yolları bisikletçilerden çok pizzacı, dürümcü, bilmemneci motorları kullanır. Biz de kanser olmaya devam ederiz.
Ben o söz konusu motorcuların, patronlarının ve verdiği siparişi 30 dakikada kapısında görmek isteyen tüketicinin asla eğitilmeyecek tipler olduğunu düşünüyorum.
 
Yaşadığım istanbul şehri için konuşuyorum, bisiklet yolları yapılırsa bu yolları bisikletçilerden çok pizzacı, dürümcü, bilmemneci motorları kullanır. Biz de kanser olmaya devam ederiz.
Ben o söz konusu motorcuların, patronlarının ve verdiği siparişi 30 dakikada kapısında görmek isteyen tüketicinin asla eğitilmeyecek tipler olduğunu düşünüyorum.
Onlar da elektrikli bisikletle teslimat yapar. Hatta burada bu çok yaygın bir ek iş. Yemeksepeti gibi şirketler var, kuryelerine elektrikli bisiklet veriyor. Çıkarsınlar kanun, iş amacıyla kullanılacak elektrikli bisikletlere sıfır vergi diye tercih edilir bence. Hem satın alma ve işletme maliyeti düşük, hem de ehliyete gerek yok. Yerli bisiklet sektörü de alır motoru ve pili çelik gövde üretir satar.
thuisbezorgdbike.jpg
 
IMG_20190918_192828.jpgF Muğla fethiye belediyesi de var olanı kaldiriyor. Anlamadığım şu hiç bir sıkıntısi yok. yolun kenarında. Zihniyet meselesi... Ağa abilerimiz daha iyi bilir
 
Soyle bir haber var, yeni gordum

(link)

Ozetlersek, AB bisiklet yollari yapimi icin 25 milyon euro hibe verecekmis. 6 belediye basvurmus.
 
Soyle bir haber var, yeni gordum

(link)

Ozetlersek, AB bisiklet yollari yapimi icin 25 milyon euro hibe verecekmis. 6 belediye basvurmus.
Adı çevre için kullanılacak olan poşet paraları,kanun çıktığından beri toplanıyor. Peki o zamandan beri neler yapıldı,nerede ne sevyeye göre kullanıldı buradan soruyorum? Zamanında bisiklet yılları için hibe alan belediyeler neler yaptı,bunlar neden bilinemiyor?:)
 
  • Beğen
Tepkiler: Hami Bulut
Adı çevre için kullanılacak olan poşet paraları,kanun çıktığından beri toplanıyor. Peki o zamandan beri neler yapıldı,nerede ne sevyeye göre kullanıldı buradan soruyorum? Zamanında bisiklet yılları için hibe alan belediyeler neler yaptı,bunlar neden bilinemiyor?:)

Sagdan soldan bu tarz hibe paralarinin aslinda Suriyelileri Turkiye'de tutmasi icin AB tarafindan yollandigini, Turkiye'nin ise bu fonlari baska yerlerde kullandigina dair yazilar okuyorum ama aslini bilemiyorum elbette.

Teorik olarak, secmen siz oldugunuz icin yerel yonetimlerden sizin hesap sormaniz gerekiyor ama Turkiyede hesap verebilirlik ve seffaflik konulari cok sikintili. Imamoglu ve Yavas ihaleleri, oturumlari seffaf olarak yayinlamaya basladi. Belki ileride bu fonlarin harcamalarini da yayinlarlar, kim bilir :)
 
Son düzenleme:
Gördüğünüz araçların cep ile fotoğrafını çekin.

Hepsi bu. Ertesi gün teşekkür mesajı gelecek.
Aman dikkat park eden şahıs fotoğraf çektiğinizi görmesin.:)

aşağıdaki linke bilgileri girip emniyete gönderin:)


(link)
 
Kamu Denetçiliği Kurumu, Türkiye'deki tüm belediyelere bisiklet yolu yapması konusunda emsal teşkil edebilecek önemli bir karara imza attı.

Yapılan bir başvuru üzerine Ankara Büyükşehir Belediyesi ve Sincan Belediyesine tavsiye kararı verildi.

Umarım bu karar emsal teşkil eder ve tüm kentlerde bisiklet yolu yapılmasının önünü açar.
 
Geri