Scudo Sports

Bisiklet tavsiyeleri

@emsuda1453 ve @Estarabim şehir içinde kullanacaksanız,şehir/tur bisikletlerine bakmanız lazım..Trekking deniyor bu tarz bisikletlere..Ağırlık önemliyse amortisörsüz bisikletlere bakın..Ayrıca disk fren de ağır olur..
Karbon maşa ve V fren bisikletlere bakabilirsiniz..
@Burakdlvv Bianchi işini görür bence..
@inkotanye tur yapabilirsin ama daha hafif bir bisiklete de bakabilirsin..Bende de 224 vardı..Ağır bir bisiklet olduğunu zamanla anladım..14 kg sanırım..
Tura çıkacaksan,karbon maşalı,10 kg olan triban 520 gibi modellere bakabilirsin..
Ankara'daymışsın..İkinci el bisikletlere bakabilirsin..Ankara'da iyi modeller satışa sunuluyor..

@Jexxkkaa 2 sene kullandığım Carraro 224'ü ve benzer modelleri tavsiye ederim..Sağlam bisiklet..Şehirde her türlü işini görürsün..
@burakbsoglu cyclcross bisikletlere de bakabilirsin ama biraz pahalılar..
@polat461 niye yetersiz kaldığını belirtirsen daha iyi olur..
 
Scudo
Arkadaşlar merhaba,

Yol bisikletine geçmeye karar verip bisikletimi sattım.Önceki bisikletimde düz maşalı hidrolik frenli hybrid bisiklet idi.Düz maşalı tercihim o zaman yol bisikletine geçiş için biraz alışma süreci bir kondisyon kaygılarımdan ötürüydü.
Şimdi önümde karar aşamasında 2 bisiklet var.

1.seçeneğim sıfır Scott Speedster 20 Disc alüminyum kadro,karbon maşalı 105 setli,disc frenli.2 yıl garantili.Yaklaşık peşin fiyatı 4600TL.
Scott 2016 Speedster 20 Disc Bisiklet
(link)

2.seçeneğim 2.el KTM Revelator 3500 full karbon gövde-maşa,105 setli, V frenli.Kozmetik olarak epey temiz ancak jantlardan biri fulscrum diğeri rs500.Bir de gidon boğazı orjinal değil. Yaklaşık peşin fiyatı 4600TL.
KTM REVELATÖR 3500 28 JANT YOL/YARIŞ BİSİKLETİ 2016
(link)

Sonuç itibariyle 2.seçenek her nedense daha tercih edilebilir görünüyor.Ancak değişen parçaları kafamı karıştırıyor.Hatalı bir seçim yapmamak adına sizin fikirlerinizi almak isterim.Yol Bisikletini deneyimlemiş arkadaşların düşünce ve önerileri için şimdiden teşekkür ederim.
 
Rockrider 540 firen ve vitesleri nasil

Rockrider 540 nasıl
 
LİNK: (link) Baya güzel bir şekli varmış, ilk defa gördüm bu markayı... Aeora bisiklet düşünen varsa hoşuna gider belki...
fettttt.jpg
 
Herkese merhaba,
İsmim Levent, 34 yaşımdayım, İstanbul'da yaşıyorum.

Kısaca kendimden söz edip konuya girmek istiyorum, aşağı yukarı 22-23 senedir motosiklet kullanıcısıyım ve hali hazirda halen Kawasaki Z1000SX motosikletim mevcut, Türkiye'nin en büyük motosiklet forumunda uzun yıllardır aktif bir kullanıcı, aynı zamanda Moderatörüm.

ByVDkG.png


Motosiklete dair yılların vermiş olduğu çok ciddi bir bilgi ve birikimim söz konusu, pek çok model motosikletim oldu, her çeşit motosiklet kullandım, Türkiye'nin bir çok şehirine gittim, Avrupa'nın nerede ise, bütün ülkelerinde sürdüm, buna Alp geçitlerinden, Transfagaraşan, Transalpina , rotaları dahil. Bunları yazmamdaki sebep; Yıllardır forum kültüründe yaşadığımdan mütevellit, konudan hiç habersiz tabiri caiz ise damdan düşerek foruma konu açıp ve kaçan tiplerden birisi olmayacağımı izah etme dürtüsü diye düşünüyorum.

Motosiklet üzerinde yaptığım 100 binlerce km'den sonra, yaş 35 yolun yarısı artık pedal da çevirme kararı aldım ve hayırlısı ile hayata geçireceğim. (Koşu antrenmanlarıma ve fiziksel dayanıklılığımı artırmaya yönelik çalışmalarıma başladım)


Nereden başlamalı ?

Bisiklet konusunda hiç bir tecrübe ve donanıma sahip değilim. Bu güne kadar 2-3 adet bisikletim oldu (Cocukluk yıllarımda 2-3 sene kadar kullanmışımdır.)

1- Bmx
2- Pinokyo
3- Bianchi MTB 18 Vites Kız bisikleti idi. (Yaşıtlarım Bmx kullanırken anca kiz bisikleti sürebiliyordum :)


İlerlemek istediğim kulvar ise, yol / yarış bisikleti. Arkadaş gruplarım ile yurt dışı seyahatlar veya uzun rotalar, zaman içerisinde tabiki, gerekli kondisyona ulaştığımda.

Forumda bir çok bilgi mevcut, fakat bir çok konu da güncelliğini yitirmiş durumda, o yüzden fresh bir konu açmak istedim, ve paylaşmayı seven, konu hakkında tecrübeli insanların aktardıkları en güncel bilgileri doğru işleyip ilerleyeyim.Bu methodu her zaman doğru bulmuşumdur.

1.80 boy - 65-70 Kg aralarında gezen bir fiziğe sahibim.

Bir bisiklet alacağım, fakat okuduklarımdan ve gördüklerimden anladığım doğru olanın bir bisiklet satın almak değil, parçaları sektör tarafından kabul görmüş olan iyi bir bisiklete sahip olmak olduğu yönünde oldu.

Tercihen Scott veya Focus marka bir bisiklet almak istiyorum, fakat sadece iyi bisiklet markalarıdır duyumundan öte değil bilgim.

Konu hakkında tecrübeli siz değerli üstadlara sorarım;

Ben nasıl bir bisiklet ile başlamalıyım ? İleriye yönelik bir bisiklet alıp, upgrade edilebilir bir tercih mi yapmalıyım ? Yoksa ortalama bir bisiklet mi almalıyım ?

Bisiklet için ayıracağım bütçe çok ucuk rakamlar olmayacak, en azından ilk başlangıçta. Ama sanıyorum ki, 3-4-5.000 TL ile 7-8000 TL arasında bir bisiklet tercih edebilirim. Aşağı yukarı bir kaç model baktım bu fiyatlara alınabiliyor. Ama benim gözümde hepsi aynı, detaylardaki farkları bana engin tecrübeleriniz ile aktarmanızı rica ediyorum.

Kötü bir tecrübe yaşayıp, başlamadan soğuyacağım bir bisiklet edinmek istemiyorum, o yüzden biraz detaylı bir yazı oldu, umarım sabır gösterip buralara kadar okuyan olur.

Şimdiden çok çok teşekkürler,
Sevgi ile kalın.

Levent.
 
@Levent Gocmen Merhaba foruma hoşgeldiniz öncelikle bence orta seviye çokda pahalı olmayan, yani hepimizin dediği gibi başlangıç seviyesi bir marka ve modelle başlayıp daha sonra eğer gerçekden yolu severseniz dediğiniz markalar üstünde yoğunlaşırsınız.
 
Aynı aşamadayız senin ile, bende senin gibi o tarz bisikletleri kullandım ve uzun süredir , küçüklüğümden beri hayal ettiğim Yol bisikleti almaya yöneldim... İlk başlarda Scott un 5-7 milyar arasındaki bisikletlerine yöneldim.. Araştırdıkça, bisikletleri, ekipmanlarını azda olsa öğrenmeye başlayınca , istediğim modeller ve parasıda arttı. Şu an max 10 000 tl ye kadar tabi o kadar para vereceksem donanımı kadrosu iyi olmalı, bisiklet modellerine bakıyorum...
İlk başta , amacımzı seçmek lazım.. Ben profosyenel yarışlara katılmayacağımdan dolayı, Endurance modellere yöneldim.. Tercih ettiğim ve takip ettiğim modeller sırasıyla....
1- Canyon Endurance CF 7.0 ( Alman markası,sadece fabrika satışı var, herhangi bir bayisi yok, bu yüzden Fiyat performans açısından çok iyi)
2- Lapierre Sensium 600 (2017 Model) ve Sensium 600 FDJ Tabi bu bisikletleri istediğim miktarda bir indirim yaparlarsa alıcam, önceliğim Canyon...
 
@Forever_bike Hoşbulduk, cevabınız için teşekkür ederim.
Öncelik ile yolu sevmemek gibi bir durumum yok, yolda olmaya aşık birisi olarak 300.000 bin km'den fazla motosiklet ile yollarda oldum. Burada tek problem, bisiklet; motosiklet gibi benzin ile gitmiyor, onun motoru sizsiniz. Bende kendimi o seviyeye getirmek için, diyeti ile sporuna, elimden gelen özveri ile çaba sarf edeceğim.
 
Hoşgeldiniz :tskler: bütçeniz gayet iyi ama başlangıç için alüminyum kadrolu, karbon maşalı bir model bakabilirsiniz. Acemiliği atınca tamamen karbon bir modele geçersiniz. Marka model önermek isterdim ancak yol bisikletinden ziyade dağ bisikletiyle ilgilendiğim için çok bilgim yok. Bu arada bütçe 5000 üstündeyse yurtdışından almak çok daha avantajlı olabiliyor.
 
@Levent Gocmen Burada yol derken bisikletten bahsediyorum:) yol bisikleti başka bir şey çünkü muazzam paralar verip belli süre sonra bırakan arkadaşlarım oldu.
 
Aslında işinizi görecek başlangıç ve orta seviye ayarında diyeceğimiz bisikletlere bakmanızı söyleyebilirim ilk başta gidip full karbon 105 veya Ultegra setli bisiklet almamanız iyi olur nedeni ise bisiklet sürmeyeli baya zaman olmuş en son çocukluk yıllarınızda kullanmışsınız marka takıntısı yapmayınız fiyat performans ürünlerine bakmalısınız rn önemlisi ide boyunuza uygun bir bisiklet seçmeniz.Tavsiye olarakta carraro 042-052 btwin triban 520-540 lara bakabilirsiniz.
 
@Adrenalin26


Teşekkür ederim detaylı cevabınız için.

Yarış bisikletleri kendi içierisinde ayrılıyor mu? Endurance görüntü olarak yarış bisikletine benziyor fakat arada sanıyorum bazı teknik ve fiziksel detaylar mevcut. İkisi arasındaki fark nedir? 35 yaşımdan sonra yaraşıcak bir babayiğit değilim, o yüzden bu noktada daha doğru bir tercih yapmak fayda sağlayabilir.

@Mustafa Zeybek

Cevap için teşekkürler
Biraz kafamda oturtmaya başladıkça daha doğru tercihlerin ortaya çıkacağı cok net. Temin konusunda herhangi bir problem yaşamam, cok fazla seyahet ediyorum. Önemli olan ne alacağız:)

@Forever_bike

Hahaha :)
Acemilik böyle bir şey, ne tabir biliyorum ,ne ifade.. Teşekkürler.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafa Zeybek
Levent bey hoş geldiniz.Önemli olan azimli ve istekli olmak.Gerekenler sizde var zaten.Bir bisiklet alıp yollara çıkın derim ben.Marka fanatikliğim yok o yüzden şu marka alın diyemiyorum.:) Başlangıç seviyesi ile başlayıp yükselmek mantıklı olabilir.Bol pedallı günler
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@Levent Gocmen Estağfurullah hepimiz bir yerden başladık hayırlısı olsun bende berbat yazı yazarım mesela noktalama felan öyle dümdüz yazıyorum.:D ama alırsanız disk frenli bir model alın ne kadar iyi fren ayakları ve papuçlarıda kullansam bu meret yollar durmuyor.
 
@Levent Gocmen
Görüntü olarak aynı, sadece birazdaha dik duruşa imkan sağladığı için uzun turlarlda daha konforlu.. Tam yarış bisikletleri daha agrasif sürüş tarzı olduğu için uzun mesafe sürüşlerde rahatszılık verebilir.. Yarış amacınız yoksa sanırım size uyacak tarz Endurance dir..
Tabi dağ, bayır daha fazla sürcem diyorsanız, o zamnda değişir bu...
 
@azmicndk

Hoşbulduk, teşekkür ederim.

Tabiki önemli olan azim ve istek,ama ben biraz insanların tecrübelerinin de faydalı olacağını düşündüğüm için, iki gün sonra keşke onu almasaydın da şunu alsaydın cümlelerinden duymak istemiyorum sanırım :)

@Forever_bike

:) Bilmezmiyim.. Motosikleti durduracağız diye ne zorluklar yaşıyoruz bu kireç taşı asfaltımızda..
Çok teşekkürler.

@Adrenalin26

Evet, bu gün bunu öğrendiğim iyi oldu.
Ortalama olarak birbiri ile aynı özelliklerde iki bisiklet, fakat birisi daha konforlu?..

Teşekkürler.
 
Yol bisikletleri de kendi arasında kadro geometrileri bakımından birkaç gruba ayrılıyor.
1)Endurance kadrolu yol bisikletleri:Kadro geometrisi olarak daha konforlu,oturuş pozisyonu biraz daha dik,günlük kullanıma biraz daha uygun bisikletler.Sizin Kawasaki Z1000sx gibi.
2)Tırmanış kadrolu yol bisikletleri daha agresif kadrolu,daha yarış karakterli tırmanış için hafif bisikletler
3)Aero kadrolu yol bisikletleri:Yine agresif karekterli ,aerodinamik öncelikli birazcık daha ağır bisikletler
2 ve 3 deki bisikletler de süpersport motosikletler gibi düşünülebilir.
Sizin kondisyonunuz kullandığınız motosikletten dolayı sandığınızdan daha iyidir diye düşünüyorum.Bu üç tip yol bisikleti ile de başlayabilirsiniz.Uzun yol yapacağınızı da düşünerek;Benim tavsiyem endurance tipi yol bisikleti olacaktır
Ortalama tiagra ya da 105 donanımlı bilindik firmalardan Scott,Giant,Merida,Focus gibi ortalama fiyatlı bisikletle başlayın.Sonra hoşunuza giderse daha üst donanımlı bir bisiklete geçersiniz.Böylece sıkılmamış olursunuz.
 
Geri