Scudo Sports

Bisiklet SEÇMEK ZOR İş

unsinkable

Üye
Kayıt
26 Nisan 2010
Mesaj
4
Tepki
15
Şehir
Giresun
Değerli arkadaşlar bisiklet konusunda uzman arkadaşlar sağolsun bu bölümde ellerinden geldiğince benim gibi dağ bisikleti, şehir ve yarış bisikleti konusunda hiç bir deneyimi olmayan acemi arkadaşları aydınlatıyorlar. Onların tavsiyeleri şüphesiz dikkate aldım tavsiye edilen genel kriterler
  1. Bisiklet amaca göre alınır
  2. Bisiklet hafif olmalıdır
  3. Uzun ömürlü kadro ve parçalaran oluşmalıdır (KALİTELİ olmalı)

    Amacımı belirledim:
    Yorulmadan 10-15 km mesafedeki iş yerime gidip-gelmek ve sporu hayatıma dahil etmek

    Mademki şehir içinde kullanacağım (patika yollara çıkmaya şu an imkanım yok)
    O zaman şehir bisikleti olmalıydı. Forumda önerilen marka ve modeller Scott Sub serisi ve Trek FX 7.3'tü. Hafifler (11.5 kg civarındalar ve fiyatlar kısa süreli kullanım için el yakıyor yaklaşık 1250 TL civarı) Sözü geçen bisikletler zaten kaliteli olduğu için 3. madde otomatikman gerçekleşmiş oluyor.

    Tecrübelerim:

    Bisiklete geçen yaz oğlumun tatile gidişi ile bana kalan 24 inçlik çift amortisörlü bisikleti ile başladım. Yıllar ötesinde kalan küllenmiş bir duygu yeniden alevlendi bisklete binmek harika bir şeydi ve ben bunu unutmuşum. Bu güzel rüya 2 hafta sürdü ve biskletin pedalları eğildi ve orta göbekten garip sesler gelmeye başladı anladımki oğlumla aram bozulacak.
    Tabi hemen 26 inç 2. el beldeyama çelik kadro ve amörtisörsüz bisiklet aldım sağolsun bisikletci 60 TL'ye bağışladı bana.
    İkinci günü gidip amortisör taktırdım çift amortisörlü bisikletten sonra parke taşlı kaldırımlar sarsıyordu. Değişilik işe yaradı omuz ve bileklerim bu değişiklikten sonra rahatladı. Bu bisiklet ağırdı ve iş yerime vardığımda normal bir şekilde nefes almam ve terlememin geçmesi 30 dk alıyordu. Gelecek sene mutlaka yeni ve iyi bir bisiklet almalıydım.

    Havalar ısındı büyük problem başladı hangi bisikleti almalıydım ?
    Önceleri dağ bisikleti haricinde bir bisiklet türü olduğunu bilmiyordum, yarış bisikletleri zaten yarışcılar içindi. Tek bildiğim bana 2. el bisikleti veren arkadaşın söylediği Kron XC 500 almam gerektiği idi.

    Forumda gerçekten büyük bir dayanışma var, tecrübeli arkadaşların forumda yazdıklarını okuyarak bir şeyler öğrendim ancak hala karanlıkta kalan konular var ve zaman zaman çelişkili fikirleri okudukça neye karar versem bir başka tecrübeli arkadaş verdiğim kararın aksini iddia ediyordu.

    Kimi arkadaşlar şehirde ön amortisörün fazladan taşınan bir ağılık olduğunu söylüyordu. Bazı arkadaşlar biskletteki 1 kg lık ağırlığı yokuş yukarı çıkarken tam kalbimde hissedeceğimi söylüyordu. Kimi de ben şu kadar yıllık tur bisikletçisiyim şunu anladımki hafiflikten vazgeçmeli söylediğiniz bütün bisikletleri sürdüm kol ve bilek ağrılarından kurtulmak için ön amortisörlü bir hibrit alın diyordu. (hepsine saygı duyuyorum)

    Bianchi Shape'i kullanma imkanım oldu. Üstelik 2 yıl kullanılmış shape'ti.
    Forum genelinde Bianchi markası fazlasıyla yerden yere vuruluyor. Bu arkadaşlarımın görüşü saygı duyarım ancak gözlemlediğim başkaydı.

    Shape çok sağlam bir kadroya sahip ve üzerindeki ekipmanlar saat gibi çalışıyor. Ön çatalı çelik olduğu için bisikletin ön tarafı biraz daha ağır. Ancak çok güzel gidiyor, göbekler Shimano RM 30 ve 40 (bana göre gayet akıcı).

    Çok uzun süre MTB mi alayım yoksa city (hibrit bisiklet) mi diye çok kafa patlattım doğrusu. Bianchi Neroyu hiç test etme imkanım olmadı ama alan arkadaşın çok memnun kalacağı inancındayım. Zaten ortamala bir MTB ağırlığında.

    İkinci el almış olduğum shape'i geri verdim yerine Sedona 321 aldım aynı sınıfta bir bisiklet ama ön çatal alüminyum alaşım. Kilo olarak 11,7 kg daha hafif ne fark vardı derseniz. Daha hızlı gidiyor sanki, Sadona daha hafif daha çabuk hızlanıyor ama daha çabuk yavaşlıyor sanki (göbeklerde ve frende sürtme yoktu).

    Bir amatör olarak sanılanın aksine hafif bir MTB daha fazla yormuyor (Carraro 473 H rice 12,2 kg). Düz yolda da söylenenin aksine rahat bir şekilde yol alıyor. Bu söylemim yol biskleti gibi hızlı gittiği anlamına gelmez ama Sedona 321 ve shape'den çok zor ilerleyen bir tarafı da yok. Sürat yaşam tarzınız değilse alınabilir ve çok rahat bir şekilde kullanılabilir. Zaten bazı arkadaşlar hibrit bisiklet yerine dağ bisikleti tercih ediyorlar.

    Bir de Scott P5 deneme fırsatım oldu boya ve görünüm açısından oldukça kaliteli ve albenisi yüksekti. Ancak ön amörtisör çok da fazla keyif katmamış ayrıca 13,5 kg civarıydı. Beğenmedim daha doğrusu amacıma uygun değildi şehir içinde işe gidip gelmek ve yorulmak istemiyordum, hızlı ve hafif bir bisikletim olmalıydı. Bayi de Sedona 321'i görünce hemen asılı olduğu yerden indirttim ve tek elimle ağırlık kontolü yaptım, testi geçiverdi hissedilir derecede hafifti. Deneme sürüşü yaptım Bianchi shape ve Scott p5'ten daha çabuk hızlanıyordu kendimi daha rahat hissettim. Hiç tereddüt etmeden 750 TL'ye satın aldım.

    Açık yüreklilikle söyleyeyim Bianchi shape'den daha az keyif aldığımı söyleyemeyeceğim. Sedonanın tek artısı yokuş yukarı çıkarken shape'i elime alıp taşımamdı. Sedonada ise bisikletten inmeme gerek kalmıyor. Yorulmadım mı tabiki yine nefes nefese kaldım. Ancak anladım ki insan bisiklete bindikçe zamanla çıkamayacağı yokuş kalmıyor.

    Hangi bisiklet hoşunuza gidiyorsa onu alın bir an önce bu çok can sıkıcı onu mu alsam bunumu alsam eğer bunu alırsam pişman olurmuyum endişe ve sıkıntılarından kurtulun ve pedallamanın doğanın tadını çıkarın inanın. 1 kg ağırlık hiç bir şey kazandırıp kaybettirmiyor.

    Herkese sevgi ve saygılar..



 
Scudo
@unsinkable
yorumunu gerçekten zevkle okudum. ve dediğin gibi bianchiye karşı gelinen antipatiyi anlamış değilim.bianchi shape ve sedona 321 kullanıcısı olarak hangisini tavsiye edersiniz* neden? teşekkürler...
 
yazı çok güzel klavyenize sağlık :)

bende 2-3 haftadır bisiklet arıyorum kendime. dediğiniz gibi %80 - %90 oranla şehirde asfalt yolda kullanılacak bir bisiklet seçiminde şehir bisikleti almak gerekli. yoksa arazi aracı alıp şehirde gezmekten farkı kalmıyor. bende bu yüzden sedona 321 ve sportster p5 üzerinde duruyorum. en azından arada girilecek toprak yollara daha uygundur diye p5 düşünüyordum fakat yazınızı okuduktan sonra kafam 321'e gitti.

genel olarak sormam gerekirse, şehirde kullanılacak bir hybrid bisiklet için ön amortisörün ne gibi avantaj ve dezavantajları vardır. şüphesiz ağırlık bir dezavantaj. buna karşı parke yolda vs. giderken sarsıntıyı emmesi açısında amortisör avantaj. fakat yokuş aşağı frenlemede, virajda falan avantajı varmıdır sizce? kısacası hybrid alınacaksa ön amortisörlü bir model tercih etmek fazladan taşıyacağımız 1-1,5kg'a değer mi?
 
Değerli arkadaşlar;

Shape mi Sedona 321 mi gibi bir sorunun yanıtını hafifliğinden dolayı ben zaten verdim. Ancak bütün bu yazı ile anlatmak istediğim kendinize boş yere işkence etmeyin alacağınız kalitesi belirli bir seviyede olan bisiklet (ağırlığıda ortalamanın üzerinde olmamak kaydıyla) sizi fazlasıyla memnun edecektir bundan emin olabilirsiniz.

Sedona safkan asfalt bisikletidir, patika yola gidecek bir bisiklet değil kadro ağırlığı 1350 gr olan bir bisiklet.

Shape ise kadrosu alt taraflarından kalınlaştırılarak sağlamlaştırılmış ön çatalı da çelik olduğu için gerçekten güven veriyor. Patika ve bozuk zemin yüzdesi arttıkça Scott P5 (13,6 kg) ve Bianchi Nero (14,2 kg) daha uygun olur.

ön amortisör konusunda benden tavsiye isteyen Ali Tekin arkadaşım bazıları hassas insanlardır biraz bisiklete binince özellikle de yeni başladıklarında omuz ve bileklerim ağrıdı derler, bazıları saatlece biner ve böyle bişeyden şikayet etmezler. En doğru karar bir bisikletciye gidip bir MTB, bir hibrit ve bir şehir bisikletini az da olsa test etmektir. İnsan test ettikçe daha iyi anlıyor aradaki farkı inanın 16,5 kg'lık Bianchi Miles'i test ettiğimde hayretler içinde kaldım. Bu kadar ağır bir bisiklet selesinin, elçiklerinin ve gidondaki tutuş rahatlığı olağan üstü güzeldi. Neden almadın diye sorarsan asla bu kadar ağır bir bisiklet için yola çıkmamıştım. Ben o nedenle hafif olan ama elçikleri ve gidon tutuşu daha kötü olan Sedona 321'i tercih ettim.

Son kararınızı arkadaşlarınızda veya bisikletçide bulunan bisikletleri denedikten sonra karar vermenizde fayda var. Böylece sadece başkalarının yönlendirmesi ile karar vermiş olmuyorsunuz. Bütün bu yorumlara deneyerek edindiğiniz hissiyatınızıda katın öyle karar verin.
 
teşekkürler
bende sedona 321 i beğenmekle beraber kararsızdım baya faydalı oldu yazılanlar
 
Geri