Scudo Sports

Bisiklet önerileri

Süspansiyon istiyor musunuz ilk önce buna karar vermeniz gerekiyor bence ?

Anladığım kadarıyla süspansiyon yokuşta zorlaştırıyormuş. Benim önceliğim tırmanabilmesi olduğu için ya kilitlenebilir ya da süspansiyonsuz olur büyük ihtimalle.
 
Scudo
Anladığım kadarıyla süspansiyon yokuşta zorlaştırıyormuş. Benim önceliğim tırmanabilmesi olduğu için ya kilitlenebilir ya da süspansiyonsuz olur büyük ihtimalle.
Süspansiyon çok kaliteli değilse normal yolda lastik daha önemli. Kaldırımdan sert iniş yapıp büyük cukurlardan takır tükür gecılmıyosa gerek yok
 
@Spartiat Evet o üç modeli kastetmiştim. Karışıklık dediğim sizin açıklamalarınızdan dolayı değil, çok seçenek ve bileşen var demek istedim. Ama yavaş yavaş konuya hakim oldukça ne almam gerektiğini daha iyi anlıyorum. Şu an için dediğiniz gibi Sportive 327 en iyi seçenek görünüyor. hepsiburadada 10.800 TL ye vardı fakat kadrosu 51 miş o yüzden vazgeçtim. Boyum 1.83 olduğuna göre kadro ölçüm 53 cm oluyor. 52 kadro olur mu bana? Uygun kadrolu bulabilirsem alacağım. Ayrıca dediğiniz gibi uygun fiyat HD frenli olursa onu da değerlendireceğim.. Anladığım kadarıyla Altus aktarıcılı da almam gerekiyor. Sarı sitede hiç kullanılmamış bisikletler var. Uygun kadro ve bileşenli bulabilirsem onlara da bakıyorum. Teşekkürler.
 
@Spartiat Evet o üç modeli kastetmiştim. Karışıklık dediğim sizin açıklamalarınızdan dolayı değil, çok seçenek ve bileşen var demek istedim. Ama yavaş yavaş konuya hakim oldukça ne almam gerektiğini daha iyi anlıyorum. Şu an için dediğiniz gibi Sportive 327 en iyi seçenek görünüyor. hepsiburadada 10.800 TL ye vardı fakat kadrosu 51 miş o yüzden vazgeçtim. Boyum 1.83 olduğuna göre kadro ölçüm 53 cm oluyor. 52 kadro olur mu bana? Uygun kadrolu bulabilirsem alacağım. Ayrıca dediğiniz gibi uygun fiyat HD frenli olursa onu da değerlendireceğim.. Anladığım kadarıyla Altus aktarıcılı da almam gerekiyor. Sarı sitede hiç kullanılmamış bisikletler var. Uygun kadro ve bileşenli bulabilirsem onlara da bakıyorum. Teşekkürler.

327'nin 56, 52, 48, 44, 40 kadroları var. 10800'e satanın 51 dediği 52 ise bence olur, 56 büyük gelir çünkü.
1697617485210.png

Edit: Ürün (link) ise özelliklerde 51 cm yazmasına rağmen başlıkta 52H yazmışlar, 52 kadro bu.
 
@Spartiat Evet haklısınız galiba açıklamada 51 yazıyor ama başlıkta 52 kadro yazıyor. satıcıyla konuşmuştum daha önce tekirdağda, puanı yüksek bir satıcı. Eğer 52 kadro ise 6 taksite alacağım bu bisikleti.
 
Hepsi için evet.
İç bacağı ölçüp kadro boyunu kesinleştirmek lazım.
Jant için tek seçenek 28". 29" MTB'ler için kullanılıyor.
V fren için, "bu zamandan sonra V frenli bisiklet alınmaz, eskide kaldı" diyene de "yanlış düşünüyorsun" demem. Benim için V fren pratik, sorunsuz, yeterli, beni tamirciye ya da ek alet/malzeme ihtiyacına mecbur etmeyen bir fren türü. Hayatımda hiç V frenin (ya da yol bisikletlerindeki kumpas frenin) beni durduramadığı ya da keşke HD frenim olsaydı dediğim bir durum olmadı. Ancak MTB ile iniş yapıyor olsam, çok yağmurda çamurda bisiklet sürüyor olsam, çok uzun yokuşlarda hızlı inişlerim olsa HD fren isterdim. Bu kullanım koşulları olmayınca V fren ucuz, işçiliği kolay, az da olsa hafif, disk sürtme sorunu yok, teker sökükken fren koluna yanlışlıkla basma kabusu yok, nakliyede diski koruma derdi yok, pek bakım derdi yok, v.b.



Yakın zamana kadar Mosso Legarda ve Peugeot (2x9, 3x9) modellerini tavsiye ederdim, ancak ekonomik avantajlarını kaybettiler. Carraro da zam furyasında biraz geride kaldı, çok kısa zaman içinde onlara da zam gelir.

Biraz daha yukarı çıkabiliyorsanız ya da indirim-kuponla biraz daha hesaplı alabilirseniz bu model iyidir: (link)
310403 dosyayı görüntüle
Süspansiyonlu isterseniz Mosso Legarda 2324 MSM V de Carraro Sportive 224 ile yaklaşık aynı fiyatlarda: (link)
310402 dosyayı görüntüle
Hatta bazı satıcılarda epey daha ucuz: (link)
310401 dosyayı görüntüle

Diğer markalara da bakın tabii. Benzer Bisan modellerini makul fiyatla bulabilenler var. Kron'da 3x8'lerde ön attırıcı sorunu (değiştirilebilir) ve ufak tefek kalite sorunları var. Corelli modelleri son tercihiniz olsun, onlarda işçilik, kalite ve bileşen sorunları daha çok.
Hocam giriş seviyesi ve sağlam hidrolik frenler bir set v frenden daha ucuz artık. fazla uğraşmadığınız sürece hidrolik frenler gayet sorunsuz.

benim gibi dikkatsiz davrandığınız olmuyorsa her türlü hidrolik frenleri tavsiye ederim.

kola basma vs olayları yüzünden birden fazla fren diski ve birden fazla fren pedi değiştirdim. 1 dakikada çöp olabiliyor disk ve ped. konfor ve hassasiyet olayı dışında pek bir faydasını görmedim fakat bu benim kişisel dikkatsizliğimden kaynaklanıyor. 2023 yılında v fren bana mantıklı gelmiyor. kablo kadronun içinden geçmiyorsa hidrolik frenleri değiştirmek o kadar zor değil.
 
@Spartiat, @Awacs7n, hepsiburadada Carraro Sportive 327 v fren 10.875 TL, trendyolda Sportive 328 HD 11.800 TL. Hangisini alayım. 6 taksit ikisi de!
 
@Spartiat, @Awacs7n, hepsiburadada Carraro Sportive 327 v fren 10.875 TL, trendyolda Sportive 328 HD 11.800 TL. Hangisini alayım. 6 taksit ikisi de!
Bu modelleri kullanmadım fakat sportive serisinin bayağı kullananı olduğunu biliyorum. ikisi de iyi seçenek fakat ben olsam hidrolik disk olanı seçerdim.
 
Hocam giriş seviyesi ve sağlam hidrolik frenler bir set v frenden daha ucuz artık. fazla uğraşmadığınız sürece hidrolik frenler gayet sorunsuz.

benim gibi dikkatsiz davrandığınız olmuyorsa her türlü hidrolik frenleri tavsiye ederim.

kola basma vs olayları yüzünden birden fazla fren diski ve birden fazla fren pedi değiştirdim. 1 dakikada çöp olabiliyor disk ve ped. konfor ve hassasiyet olayı dışında pek bir faydasını görmedim fakat bu benim kişisel dikkatsizliğimden kaynaklanıyor. 2023 yılında v fren bana mantıklı gelmiyor. kablo kadronun içinden geçmiyorsa hidrolik frenleri değiştirmek o kadar zor değil.

Ben neden V fren tercih ettiğimi önceki sayfalarda yazmıştım. Kimseye V fren daha iyidir demiyorum, kendi gerekçelerimi anlatıyorum, kendi kullandığımın en iyisi olduğu kanısına kapılmamak ve yanlış yönlendirmemek için çaba sarf ediyorum. Soranlara benim şartlarım bu, siz de kendinize göre değerlendirin diye yazıyorum. Ne ben kimseyi HD kötü, V al diye ikna etmeye çalışıyorum, ne herhangi birisi beni HD frenin tek geçerli seçenek olduğuna ikna edebilir.

V fren kullanmak benim için pabuç maliyeti. Başka 1 kuruş maliyeti yok. İşçilik desek o da yok. Disk frende bleeding kittir, ek aletlerdir, kimi için servis ücretidir, bunların hepsi maliyet. "1 dakikada çöp olabiliyor disk ve ped" diyorsunuz ya, ben onu istemiyorum mesela. Teker-disk sökükken aman şuraya deymesin, aman kimse fren koluna dokunmasın gibi konuları da istemiyorum. Şunu yaşamak da istemiyorum mesela:
...geçenlerde hidrolik frenle ilgili bir sorun yaşayıp arka freni söktüm. tekrar düzeltene kadar sürmediğim günler oldu...

Daha önce de sık sık tekrarladığım gibi, "2023 yılında v fren bana mantıklı gelmiyor" cümlesini hakkıyla gerçek MTB kullanan birisi söyleyebilir, yüksek hızla inişler yapan ya da 28 mm'den geniş lastik isteyen bir yol bisikleti kullanıcısı söyleyebilir ama benim kullanımım için HD fren gereksiz maliyet, işçilik ve ağırlıktan başka bir şey değil. Genel olarak şehirde bisiklet kullanıcıları için de öyle. Mesela bir Hollandalıya soralım, "Zijn V-brakes voor u zinvol in 2023?" diye, önemli bir kısmı "Waarom is het tegenpedaal niet voldoende?" diyecektir. Burada çocuğun parkta bineceği bisikleti bile HD frenli almak moda diye HD fren evrensel bir seçim olmak zorunda değil. İhtiyacı olan için doğru seçimdir.



@Spartiat, @Awacs7n, hepsiburadada Carraro Sportive 327 v fren 10.875 TL, trendyolda Sportive 328 HD 11.800 TL. Hangisini alayım. 6 taksit ikisi de!

İkisi arasında fren ve renk dışında hiçbir fark yok. 328 alınca HD frene 925 TL fark ödenmiş oluyor. 327 alınca da mutlaka birileri "2023'te V frenli bisiklet alınır mı" der. Bir şekilde bu seçimi yapmak lazım.
Trekking bisikleti alanlara hep söylediğim bir konu. Kendini bisiklete kaptırınca çok uzak olmayan bir zamanda (1 ay/6ay/1 yıl/bütçe uygun olduğunda) genelde bu bisiklet yetmiyor, yol bisikleti ya da başka bir tür için dürtü başlıyor, o zaman daha fazla detaya girilir. Yol bisikletinde kumpas-HD fren farkı bu kadarcık değil bu arada. Bunda V fren denenir, yetersizse sonrakinde HD denenir; HD gereksiz maliyete/sorunlara sebep olursa sonrakinde V/kumpas denenir. Fren hayatın tercihi değil. İkisi de olur.
 
Son düzenleme:
@Spartiat, @Awacs7n, hepsiburadada Carraro Sportive 327 v fren 10.875 TL, trendyolda Sportive 328 HD 11.800 TL. Hangisini alayım. 6 taksit ikisi de!
hocam kafanı karıştırmak istemem ama tüm dünya artık v frenli modellerden vazgeçiyoru.
hiç takip ettinmi en son yapılan cb bisiklet turunda bile tüm bisikletlerde hd disk kullanılıyor.
öyle yok bakımı zor gibi kulaktan dolma bilgilerle yazanlara kulak asma.ben 3.5 yıldır hd frenli tur bisikleti kullanıyorum bugüne kadar hiç bir sorun yaşamadım.
he dersenki ucuz parçalı olsun.tamam o zaman v fren al..ama rahatlık olsun istiyorsan hd frenden şaşma.eskiyen ve artık kaybolan bir teknolojiye neden yatırım yapıyorsun.şuanda büyük bisiklet firmalarına bak hemen hemen hepsi v frenli bisiklet üretimlerini bırakmış durumda.
 
  • Hahaha
Tepkiler: BloodBela
Disk frenlerden memnunum performans dozlama felan iyi yalnız yağ bulaşmaması lazım. Balatalarıma yağ bulaştırdım ne yapsam düzelmedi mecbur yeni balata aldım.
 
Disk frenlerden memnunum performans dozlama felan iyi yalnız yağ bulaşmaması lazım. Balatalarıma yağ bulaştırdım ne yapsam düzelmedi mecbur yeni balata aldım.
teknolojiye kapalı olanlar hala 100 senelik teknolojiyi savunuyor.v fren artık öldü. 5-10 yıl içinde bırak üretimi hatırlayan bile kalmayacak.
hd fren teknolojisi her geçen gün geliştiriliyor.üretim çoğaldıkça yedek parça,balata fiyatları da ucuzlayacak.
v fren kötü hava koşullarında iyi çalışmaz ama hd fren her hava koşulunda güvenli sürüş sağlar.
 
  • Hahaha
Tepkiler: BloodBela
Disk frenlerden memnunum performans dozlama felan iyi yalnız yağ bulaşmaması lazım. Balatalarıma yağ bulaştırdım ne yapsam düzelmedi mecbur yeni balata aldım.
+ olarak disk yamulsa biraz surtme oluyor.hem yavaşlatıyor hem ayarı zor hemde sinir bozucu. V fren varsa alternatif bende V seçerim. Shımano bile %10 artırmıs balatlar arasındaki boşluğu.

Sportive 224-225 var 225 modeli abimin. Arkadaşıma 224 u sattım. Abim kabul etseydi 225 i arkadaşa verecektim fiyat farkı vs olmadan
 
Son düzenleme:
...öyle yok bakımı zor gibi kulaktan dolma bilgilerle yazanlara kulak asma...

Ondan forum hidrolik fren sorunlarıyla ilgili konu ve mesajlarla dolu. "kulaktan dolma bilgilerle yazan" bensem, disk frenliler de dahil olmak üzere sizin hayatta kullanmadığınız fren türlerinde bisikletlerim oldu.

...ben 3.5 yıldır hd frenli tur bisikleti kullanıyorum bugüne kadar hiç bir sorun yaşamadım...

"Best touring bikes 2023" gibi kelimelerle arama yapın ((link)), bakın bakalım HD frenli modellerin bisikletler içindeki oranı ne. Uzun turcuların ezici çoğunluğu mekanik disk fren kullanır. V fren de uzun turda hava/yol şartları nedeniyle olmaz, hidrolik fren de yaşanabilecek sorunlara müdahalenin zorluğu nedeniyle olmaz. Tur bisikletini şehirde ya da kısa turlarda, trekking bisikleti kıvamında kullanıyorsanız sorun olmaz tabii. Nedir bu "tur bisikleti"nizin marka/modeli?

teknolojiye kapalı olanlar hala 100 senelik teknolojiyi savunuyor.v fren artık öldü. 5-10 yıl içinde bırak üretimi hatırlayan bile kalmayacak.
hd fren teknolojisi her geçen gün geliştiriliyor.üretim çoğaldıkça yedek parça,balata fiyatları da ucuzlayacak.
v fren kötü hava koşullarında iyi çalışmaz ama hd fren her hava koşulunda güvenli sürüş sağlar.

V freni bırakın, 100 yıla yakın geçmişi olan çubuk frenlerin tüm parçaları hala N11'de, mahalle bisikletçilerinde v.b. bulunabiliyor. Yollardaki hizmet bisikletlerinin/dede bisikletlerinin çoğu çubuk frenli, hala talep olduğu için de parça sıkıntısı yok. Birçok üretici gibi Shimano da güncel olarak V, kumpas, tambur, kontra fren parçalarını ve setlerini hala üretiyor, çünkü talep var. Bizde hiç kullanılmayan fren türleri Avrupa ülkelerinde yoğun olarak kullanılıyor. V fren (ve tabii kumpas fren) kullanımının gittikçe azalacağı muhakkak ama bitmesi veya hatırlayanın kalmaması 5-10 yıl içinde imkansız, 5-10 yıl çok abartılı bir iddia. Favorilere ekliyorum, 5-10 yıl sonra yaşar da bu foruma uğruyor olursam hatırlatırım, bu en sevdiğim şeylerden biridir.
 
Son düzenleme:
teknolojiye kapalı olanlar hala 100 senelik teknolojiyi savunuyor.v fren artık öldü. 5-10 yıl içinde bırak üretimi hatırlayan bile kalmayacak.
hd fren teknolojisi her geçen gün geliştiriliyor.üretim çoğaldıkça yedek parça,balata fiyatları da ucuzlayacak.
v fren kötü hava koşullarında iyi çalışmaz ama hd fren her hava koşulunda güvenli sürüş sağlar.
Hocam aslında imkan olacak v fren kullananları taksimde fren kablosu ile kırbaçlayacaksın. Bak bakalım bir daha teknolojiye kapıyorlar mı çakralarını...
Fren konusundaki fanatizminizi taktir ediyor, hayatta başarılar diliyorum.
 
Sportive 327 ve 328 arasında kalmıştım. İzlediğim bir video ve 328 de ayarlı gidon başı olmadığı için ve Spartiat arkadaşın verdiği bilgilerden de yararlanarak v fren 327 almaya karar verdim. Spartiat Barış beye ve herkese teşekkür ederim. Bundan sonra sürüş özellikleriyle ilgili sizlerin yardımlarınızı isteyeceğim..

 
Sportive 327 ve 328 arasında kalmıştım. İzlediğim bir video ve 328 de ayarlı gidon başı olmadığı için ve Spartiat arkadaşın verdiği bilgilerden de yararlanarak v fren 327 almaya karar verdim. Spartiat Barış beye ve herkese teşekkür ederim. Bundan sonra sürüş özellikleriyle ilgili sizlerin yardımlarınızı isteyeceğim..


Her zaman birden çok kişinin bakması, farklı yollardan da araştırılması iyi oluyor. Mosso Legarda'ların en düşük modellerinde bile ayarlı gidon boğazı kullanıyorken Carraro'nun Sportive 328 gibi üst seviyeye yakın bir modelinde düz boğaz olabileceği aklıma gelmediğinden oraya bakmamıştım. Bu farkı bulmanız iyi olmuş. Sonradan ihtiyaç olup gidon boğazı takmak 400-500 liraya patlardı.

Hayırlı olsun.
 
Hocam aslında imkan olacak v fren kullananları taksimde fren kablosu ile kırbaçlayacaksın. Bak bakalım bir daha teknolojiye kapıyorlar mı çakralarını...
Fren konusundaki fanatizminizi taktir ediyor, hayatta başarılar diliyorum.
benimki fanatizm değil teknolojiye ayak uydurmak.asıl fanatizm v freni hala savunan arkadaşlarda.ben geleceğin teknolojisini savunuyorum.ama hala v frenden vazgeçmeyenler fanatiklik yapanlar.beni kendinizle karıştırmayın.
o zaman evlerimizde hala tüplü tvleri izleyelim.akıllı telefonlar yerine eski yeşil ekranlı telefonları kullanalım.
v frenin en büyük artısı daha hafif olması.onun dışında fazla bir artısı yok.neden artık hd frenli mtb bisikletler daha çok üretiliyor.çünkü jant çamurlandığında frenler iyi tutmadığı için
tekrar yazıyorum madem v fren o kadar iyi neden bir çok marka v frenli bisiklet üretimlerini azalttı.
üretimin daha azaldığını kabul ediyormuyuz kabul etmesenizde v frenli modeller azalıyor.yakın bir gelecekte v fren li bisikletler piyasada o kadar azalacakki.parça bulmak zorlaşacak.talep azalınca üretim azalacak parça fiyatları dahada artacak.o yüzden artık kabul etsenizde etmsenizde
teknoloji artık bu yönde ilerliyor.yeni teknojiden yararlanmak varken insanlar neden eski teknolojiyi kullansın.bir gün gelefek v fren teknojisi tamamen piyasadan kalkacak.aynen tüplü tvlerin lcd lere gelinfe piyasadan kalktığı gibi..
siz v fren sonsuza kadar devam mı edecek sanıyorsunuz.bir gün onunda üretimi bitecek.
yarın öbür gün hd frenden daha iyi bir sistem çıkar hd frende v frenin akıbetine uğrar bunlar teknolojisinin bir sonucudur.ben o zaman gider o teknolojiyi kullanırım.çünkü her zaman yeni teknolojilerden yanayım.he şimdi bütçe olayıda var tabiki.parası yetmeyen v freni tabiki alabilir.önce bütçe sonra teknolojinin nimetleri..
sen dalga geçer gibi ironi yapmışsın ama ben karşımdaki insana saygımdan yinede ciddi ve seviyeli yazmayı tercih ettim.

bu video hangi freni tercih etmede yardımcı olabilir.
 
Son düzenleme:
Geri