Scudo Sports

Bisiklet önerileri

Arkadaşlar foruma birkaç gün önce üye oldum. Mesajların çoğunu okumaya çalıştım. Fakat her bisikletin kişiye özel olduğunu anladığımdan ben de kişisel olarak sormak ihtiyacı duydum, kusura bakmayın lütfen. Bisikleti çoçukluktan beri kullanmıyordum. Şimdi tekrar spor amaçlı, kilo vermek amacıyla hobi olarak başlamak istiyorum. 3 arkadaş beraber alacağız ve ekibi daha da genişletip haftada 3 gün buluşup kullanmak, spor yapmak istiyoruz. Yaşım 52, boy 1.83, kg 94(hedef 87). Daha önce spor yapmış uzun boylu biriyim. İç bacak boyumu bilmiyorum. Dün satıcı 18 olabilir dedi! Kulanım amacım istanbulda yakınımızdaki bir belediye ormanında bisiklet parkuru var asfalt. hem orada kullanmak hem de yazları ve haftasonları yazlıkta veya şehir dışında veya ormanda hafif arazide kullanmak istiyorum. Ormanlık yollarda, arazide, patikada bisiklet sürmeyi seviyorum. Aynı zamanda, bazen bisiklet parkurundan eve (6 km, asfalt) giderken ve zaman zaman da mahallemizde de spor amaçlı kullanmak istiyorum. İşyerim 5 km eve, belki bazen yazları işe de gidebilirim. 2,5 km bayır aşağı ondan sonra düz+ hafif rampa yol güzergahı. Fakat ulaşım olarak kullanmam ön planda değil. Spor amaçlı ve kısa mesafe yol, arazi sürüşleri olabilir. Ulaşımı aracımla yapıyorum zaten..

Mesajları okudum çoğunu fakat bisiklet sektörünün bu kadar karmaşık ve opsiyonları bol olduğunu bilmiyordum. Çok faydalı yorumlar var. Başta Spartiat arkadaş olmak üzere bıkmadan cevap veren arkadaşlara şimdiden teşekkür ediyorum.. Sanıyorum benim ihtiyacım olan bisiklet hibrit bir bisiklet. Yüzde 50 düz yolda, yüzde 50 de hafif arazide kullanılacak ve spor amaçlı. Turlara katılır mıyım bilmiyorum, şimdilik uzun mesafe yok.

Geçen gün Sirkeciye gittik arkadaşla ve kapanmak üzere olan bir dükkanda Corelli snoop 5.1 vb. bisikletleri inceleme şansımız oldu. Fiyatlar 5 bin TL civarındaydı. Daha sonra dün de Carraro bayisine gittim ve Carraro 920 Force ve Mosso Wildfire dağ bisikletlerini önerdi satıcı. Tek kalmış bunlar ve fiyatları 10 bindi ikisinin de. Bütün tecrübem bunlar. Ön süspansiyon olmalı mı? V fren mi hidrolik mi? Hangi kadro boyu ve jant 28 mi 29 mu, siz deneyimli arkadaşlarıma bırakıyorum? Ve Nereden alabilirim? bütün modelleri görebileceğimiz büyük bir mağaza var mı?

Bütçem 5-10 bin arası (arkadaşım 5 bini pek geçmek istemiyor!) Artık bundan sonra bisiklet sporunu devam ettirmek istiyorum.. Bana önereceğiniz model hangisi olur? Mesajlarda Carraro Active 280 bisiklet önerisi vardı, sanki benim için uygun gibi geldi? Sıfır tercihim fakat az kullanılmış 2. el de olabilir..Selesi, Gibonu rahat olsun, biraz da kaliteli olursa iyi olur. Şimdiden çok teşekkür ediyorum, tekerinize taş değmesin, iyi pedallamalar..
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: oscak41
Scudo
Arkadaşlar foruma birkaç gün önce üye oldum. Mesajların çoğunu okumaya çalıştım. Fakat her bisikletin kişiye özel olduğunu anladığımdan ben de kişisel olarak sormak ihtiyacı duydum, kusura bakmayın lütfen. Bisikleti çoçukluktan beri kullanmıyordum. Şimdi tekrar spor amaçlı, kilo vermek amacıyla hobi olarak başlamak istiyorum. 3 arkadaş beraber alacağız ve ekibi daha da genişletip haftada 3 gün buluşup kullanmak, spor yapmak istiyoruz. Yaşım 52, boy 1.83, kg 94(hedef 87). Daha önce spor yapmış uzun boylu biriyim. İç bacak boyumu bilmiyorum. Dün satıcı 18 olabilir dedi! Kulanım amacım istanbulda yakınımızdaki bir belediye ormanında bisiklet parkuru var asfalt. hem orada kullanmak hem de yazları ve haftasonları yazlıkta veya şehir dışında veya ormanda hafif arazide kullanmak istiyorum. Ormanlık yollarda, arazide, patikada bisiklet sürmeyi seviyorum. Aynı zamanda, bazen bisiklet parkurundan eve (6 km, asfalt) giderken ve zaman zaman da mahallemizde de spor amaçlı kullanmak istiyorum. İşyerim 5 km eve, belki bazen yazları işe de gidebilirim. 2,5 km bayır aşağı ondan sonra düz+ hafif rampa yol güzergahı. Fakat ulaşım olarak kullanmam ön planda değil. Spor amaçlı ve kısa mesafe yol, arazi sürüşleri olabilir. Ulaşımı aracımla yapıyorum zaten..

Mesajları okudum çoğunu fakat bisiklet sektörünün bu kadar karmaşık ve opsiyonları bol olduğunu bilmiyordum. Çok faydalı yorumlar var. Başta Spartiat arkadaş olmak üzere bıkmadan cevap veren arkadaşlara şimdiden teşekkür ediyorum.. Sanıyorum benim ihtiyacım olan bisiklet hibrit bir bisiklet. Yüzde 50 düz yolda, yüzde 50 de hafif arazide kullanılacak ve spor amaçlı. Turlara katılır mıyım bilmiyorum, şimdilik uzun mesafe yok.

Geçen gün Sirkeciye gittik arkadaşla ve kapanmak üzere olan bir dükkanda Corelli snoop 5.1 vb. bisikletleri inceleme şansımız oldu. Fiyatlar 5 bin TL civarındaydı. Daha sonra dün de Carraro bayisine gittim ve Carraro 920 Force ve Mosso Wildfire dağ bisikletlerini önerdi satıcı. Tek kalmış bunlar ve fiyatları 10 bindi ikisinin de. Bütün tecrübem bunlar. Ön süspansiyon olmalı mı? V fren mi hidrolik mi? Hangi kadro boyu ve jant 28 mi 29 mu, siz deneyimli arkadaşlarıma bırakıyorum? Ve Nereden alabilirim? bütün modelleri görebileceğimiz büyük bir mağaza var mı?

Bütçem 5-10 bin arası (arkadaşım 5 bini pek geçmek istemiyor!) Artık bundan sonra bisiklet sporunu devam ettirmek istiyorum.. Bana önereceğiniz model hangisi olur? Mesajlarda Carraro Active 280 bisiklet önerisi vardı, sanki benim için uygun gibi geldi? Sıfır tercihim fakat az kullanılmış 2. el de olabilir..Selesi, Gibonu rahat olsun, biraz da kaliteli olursa iyi olur. Şimdiden çok teşekkür ediyorum, tekerinize taş değmesin, iyi pedallamalar..
Hocam kafanıza göre bi bisiklet alsanız iş görür. Tek yapmanız gereken doğru kadro boyunu almak. Model belirledikten sonra foruma tekrar yazın kadro boyundan anlayan kişiler size doğru beden için tavsiyelerde bulunacaklardır.
 
  • Beğen
Tepkiler: el Cezeri
... İç bacak boyumu bilmiyorum. Dün satıcı 18 olabilir dedi! ...

İç bacak boyunuzun 18" ~ 46 kadroya uygun olabileceğini söylemiş olabilir ama pek gerçekçi değil tabii. İç bacak boyunuza göre 51-56 daha uygun olur gibi.

...Kulanım amacım istanbulda yakınımızdaki bir belediye ormanında bisiklet parkuru var asfalt. hem orada kullanmak hem de yazları ve haftasonları yazlıkta veya şehir dışında veya ormanda hafif arazide kullanmak istiyorum. Ormanlık yollarda, arazide, patikada bisiklet sürmeyi seviyorum. Aynı zamanda, bazen bisiklet parkurundan eve (6 km, asfalt) giderken ve zaman zaman da mahallemizde de spor amaçlı kullanmak istiyorum. İşyerim 5 km eve, belki bazen yazları işe de gidebilirim. 2,5 km bayır aşağı ondan sonra düz+ hafif rampa yol güzergahı. Fakat ulaşım olarak kullanmam ön planda değil. Spor amaçlı ve kısa mesafe yol, arazi sürüşleri olabilir. Ulaşımı aracımla yapıyorum zaten..
...Sanıyorum benim ihtiyacım olan bisiklet hibrit bir bisiklet. Yüzde 50 düz yolda, yüzde 50 de hafif arazide kullanılacak ve spor amaçlı. Turlara katılır mıyım bilmiyorum, şimdilik uzun mesafe yok.
...

Kullanım koşullarına göre hibrit/trekking bisikletler uygun görünüyor. Bence çok önemli olmasa da çoğunluk hafif arazi koşullarına uyması için süspansiyonlu bir model önerecektir. Düz maşalı olursa gelecekte tura da uygun olur.

...Geçen gün Sirkeciye gittik arkadaşla ve kapanmak üzere olan bir dükkanda Corelli snoop 5.1 vb. bisikletleri inceleme şansımız oldu. Fiyatlar 5 bin TL civarındaydı. Daha sonra dün de Carraro bayisine gittim ve Carraro 920 Force ve Mosso Wildfire dağ bisikletlerini önerdi satıcı....

Satıcılar genel olarak ellerinde kalanları ve seçenek bol olduğunda bile aslında şehir/trekking bileşenli MTB modellerini önermeye meyillidir. Doğru seçimi yapabilmek için stok miktarına/satmak istediğine göre öneri yapan satıcı yönlendirmelerine kulağınızı tıkamalısınız.

...Ön süspansiyon olmalı mı? V fren mi hidrolik mi? Hangi kadro boyu ve jant 28 mi 29 mu, siz deneyimli arkadaşlarıma bırakıyorum?

Önerilenler gibi MTB almayı düşünüyorsanız zaten ön süspansiyon tek seçenek, hidrolik fren dışında fren türlerini kullanan çok az model var ve giriş seviyesi olarak bile ifade edilemeyecek MTB modelleri (sadece adı MTB diyelim), lastik seçenekleri ise 26, 27.5 ve 29.
28" lastiklere uygun jantlarla 29" lastiklere uygun jantlar aynı, efektif iç çapı 622 mm olan jantlar. 28" lastikler MTB dışı türlerde kullanılıyor. 28" ve 29" lastikler arasındaki fark, MTB lastikleri daha kalın olduğundan yüksekliğinin de aynı oranda artması, bu nedenle dış çapın 29" civarına denk gelmesi. Yoksa iç çapları aynı.
V fren artık sadece trekking/hibrit/şehir bisikletlerinin giriş modellerinde ve çok ender olarak bazı orta modellerde kullanılıyor. MTB'lerde ise giriş seviyesinin altındaki bazı modellerde.

...bütün modelleri görebileceğimiz büyük bir mağaza var mı?...

(link)

...Bütçem 5-10 bin arası (arkadaşım 5 bini pek geçmek istemiyor!) Artık bundan sonra bisiklet sporunu devam ettirmek istiyorum.. Bana önereceğiniz model hangisi olur? Mesajlarda Carraro Active 280 bisiklet önerisi vardı, sanki benim için uygun gibi geldi? Sıfır tercihim fakat az kullanılmış 2. el de olabilir..Selesi, Gibonu rahat olsun, biraz da kaliteli olursa iyi olur. Şimdiden çok teşekkür ediyorum, tekerinize taş değmesin, iyi pedallamalar..

"Artık bundan sonra bisiklet sporunu devam ettirmek istiyorum" ifadenize dayanarak, seçeceğiniz modelin arkadaşlarınızkinden farklı olmasında büyük fayda var. 5 bini biraz geçinceye kadar giriş seviyesi bileşenler içeren çelik kadrolu modeller dışında pek model kalmadı. (link) de bunlardan biri. 10 bine kadar (link) modelleriyle Carraro'nun (link)var. Bütçeye uygun en güzel modellerden biri V fren kullanılması sayesinde fiyatı düşük tutulabilmiş (link).

Bu başlığı ve Şehir/tur bisikleti seçimi başlığını okuduysanız şu yorumuma sık sık denk gelmişsinizdir, papağan gibi tekrarlıyorum, çünkü buradaki seçim sonraki masrafları ve bisikletten zevk almayı çok etkiliyor:
Kesinlikle bütçenin altında kalmak isterseniz 21 vitesli modellere bakmanız gerekir ama o zaman kaybedeceğiniz sadece vites sayısı değil. Neredeyse tüm markalar 21 vitesli bisikletlerinde vasat altı bileşenler (vidalı ruble, Çin ya da Doğu Avrupa markalı ön-arka-orta göbekler, bazılarında markasız aynakol, düşük kalite frenler, bazılarında düşük kalite/Shimano dışı fren/vites kolları, bazılarında seri dışı attırıcılar v.b.) kullanıyor.

2. elde ise seçenek çok fazla ama doğru ürünü bulabilmek için çok fazla zaman ve sabır lazım.
 
@Spartiat
Üstad çok teşekkür ederim ayrıntılı cevabınız için. Tavsiyelerinizden anladığım kadarıyla bir hibrit/treking bisikleti almam gerekiyor. Ve sanırım süspansiyonsuz olması daha iyi olacak, ilerisi için. Kadro boyu 51 den yüksek olacak. jant 28-29 olacak. hidrolik disk fren olacak. Siz V fren de olabilir demiştiniz ve onu kullanıyordunuz sanırım? Bir de çelik kadrodan bahsetmişsiniz. İyi mi kötü mü alüminyuma göre, daha mı ağır oluyor çelik ve Alüminyum mu olmalı? Bir de anladığım kadarıyla 21 vitesin üzerini tavsiye ediyor sunuz?

Bütün bunlara göre bana bir marka, model tavsiyesinde bulunur musunuz? Fazla düşünmek istemiyorum artık. Az çok beni anladınız. Carraro Sportive 224 mü tavsiye ediyor sunuz? Teşekkür ederim.
 
  • Beğen
Tepkiler: oscak41
@Spartiat
...Tavsiyelerinizden anladığım kadarıyla bir hibrit/treking bisikleti almam gerekiyor. Ve sanırım süspansiyonsuz olması daha iyi olacak, ilerisi için. Kadro boyu 51 den yüksek olacak. jant 28-29 olacak. hidrolik disk fren olacak. Siz V fren de olabilir demiştiniz ve onu kullanıyordunuz sanırım?..

Hepsi için evet.
İç bacağı ölçüp kadro boyunu kesinleştirmek lazım.
Jant için tek seçenek 28". 29" MTB'ler için kullanılıyor.
V fren için, "bu zamandan sonra V frenli bisiklet alınmaz, eskide kaldı" diyene de "yanlış düşünüyorsun" demem. Benim için V fren pratik, sorunsuz, yeterli, beni tamirciye ya da ek alet/malzeme ihtiyacına mecbur etmeyen bir fren türü. Hayatımda hiç V frenin (ya da yol bisikletlerindeki kumpas frenin) beni durduramadığı ya da keşke HD frenim olsaydı dediğim bir durum olmadı. Ancak MTB ile iniş yapıyor olsam, çok yağmurda çamurda bisiklet sürüyor olsam, çok uzun yokuşlarda hızlı inişlerim olsa HD fren isterdim. Bu kullanım koşulları olmayınca V fren ucuz, işçiliği kolay, az da olsa hafif, disk sürtme sorunu yok, teker sökükken fren koluna yanlışlıkla basma kabusu yok, nakliyede diski koruma derdi yok, pek bakım derdi yok, v.b.

@Spartiat
Üstad çok teşekkür ederim ayrıntılı cevabınız için. Tavsiyelerinizden anladığım kadarıyla bir hibrit/treking bisikleti almam gerekiyor. Ve sanırım süspansiyonsuz olması daha iyi olacak, ilerisi için. Kadro boyu 51 den yüksek olacak. jant 28-29 olacak. hidrolik disk fren olacak. Siz V fren de olabilir demiştiniz ve onu kullanıyordunuz sanırım? Bir de çelik kadrodan bahsetmişsiniz. İyi mi kötü mü alüminyuma göre, daha mı ağır oluyor çelik ve Alüminyum mu olmalı? Bir de anladığım kadarıyla 21 vitesin üzerini tavsiye ediyor sunuz?

Bütün bunlara göre bana bir marka, model tavsiyesinde bulunur musunuz? Fazla düşünmek istemiyorum artık. Az çok beni anladınız. Carraro Sportive 224 mü tavsiye ediyor sunuz? Teşekkür ederim.

Yakın zamana kadar Mosso Legarda ve Peugeot (2x9, 3x9) modellerini tavsiye ederdim, ancak ekonomik avantajlarını kaybettiler. Carraro da zam furyasında biraz geride kaldı, çok kısa zaman içinde onlara da zam gelir.

Biraz daha yukarı çıkabiliyorsanız ya da indirim-kuponla biraz daha hesaplı alabilirseniz bu model iyidir: (link)
1697028753033.png
Süspansiyonlu isterseniz Mosso Legarda 2324 MSM V de Carraro Sportive 224 ile yaklaşık aynı fiyatlarda: (link)
1697028739169.png
Hatta bazı satıcılarda epey daha ucuz: (link)
1697028727381.png

Diğer markalara da bakın tabii. Benzer Bisan modellerini makul fiyatla bulabilenler var. Kron'da 3x8'lerde ön attırıcı sorunu (değiştirilebilir) ve ufak tefek kalite sorunları var. Corelli modelleri son tercihiniz olsun, onlarda işçilik, kalite ve bileşen sorunları daha çok.
 
  • Beğen
Tepkiler: oscak41 ve MakRo
@Spartiat Barış bey çok teşekkür ederim. Son önerinizin (Mosso Legarde 2324 MSM-V) 8.414 TL, benim için uygun olduğunu düşünüyorum. fiyat makul. Onu almayı düşünüyorum. Aynı fiyata süspansiyonsuz modeli varsa, onu da değerlendirebilirim. Ayrıca V fren madem siz kullanıyorsunuz V olsun. Sizce süspansiyonsuz modeli mi alayım? Kısaca Süspansiyonsuz, V fren Legarde hangisini almam gerekiyor? Bisikleti canlı görebileceğim bir mağaza var mı istanbul anadolu yakasında? Çok teşekkürler.
 
Son düzenleme:
@Spartiat Barış bey çok teşekkür ederim. Son önerinizin (Mosso Legarde 2324 MSM-V) 8.414 TL, benim için uygun olduğunu düşünüyorum. fiyat makul. Onu almayı düşünüyorum. Aynı fiyata süspansiyonsuz modeli varsa, onu da değerlendirebilirim. Ayrıca V fren madem siz kullanıyorsunuz V olsun. Sizce süspansiyonsuz modeli mi alayım? Kısaca Süspansiyonsuz, V fren Legarde hangisini almam gerekiyor? Bisikleti canlı görebileceğim bir mağaza var mı istanbul anadolu yakasında? Çok teşekkürler.

V fren ve süspansiyon konusunda yazdıklarımı herkes için geçerli evrensel kurallar gibi görmeyin. Benim V fren kullanma sebeplerim mantıklı geldiyse, size de uyuyorsa V fren alın. Sonra HD fren lobisi mensupları "neden bunu aldın" dediğinde bana kızmayın :)
Süspansiyonu benim istememe nedenlerim ağırlığı, ender de olsa bakım ihtiyacı, kilitliyken yaptığı tıkırtı, yerden alınması gereken geribildirimi engellemesi, rampa çıkmayı aşırı zorlaştırması. Tur bisikletleri için hem taşınan ağırlığın olumsuz etkisi, hem uzun ve zorlu kullanımda sorun çıkarması gibi konular da var.

24 vitesli ve V frenli Legarda'larda düz maşalı model artık üretilmiyor. 27 viteste de V frenli model yok. O nedenle Mosso'da V frenli ve 21 vites olmayan tek seçenek 2224 MSM V.
Carraro'da düz maşa ve V frenli olarak (link) var, diğer markalarda sanırım benzer bir ürün yok. Makul fiyata bulunabilirse bu da güzel bir model. Çoğu firma V freni 24 vitesin üstünde kullanmıyor. Bunda firmalar için ekonomik bir çözüm olan birleşik fren-vites kollarında yüksek vites sayıları için V frene uygun model bulunamamasının da rolü var.

İstanbul'daki mağazaları bilmiyorum. Popülerliği sayesinde tek bildiğim HouseOfBike, o da karşıda. İstanbul'daki arkadaşlar mağaza konusunda yardımcı olabilir. Mosso için (link) sayfasında şehir şehir bayiler var ama aralarında tanıdık gelen bir firma göremedim.
 
  • Beğen
Tepkiler: oscak41
bende v fren tavsiye ederim. disk eziyet. hatta sportive 224 ve 225 modelleri var bitanesini arkadaşıma sattım. 225 abimin 224 benimdi. pazarlığı 224 üzerinden yaptık abimi ikna etsem arkadaşa 225 verecektim :D abime hava hoş ayarını bakımını ben yapacağım diskin. bi yamulduğu zaman bi yağ bulaştığı zaman randıman alınmıyo.
 
@kutadgu

Disk fren ve amortisör istemezseniz şu bisiklet bana cazip geldi özellik ve fiyat olarak, kadro boyu uyar mı bilemem tabii.

(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: kutadgu
@Spartiat V fren ve süspansiyon konularında açıklamalarınız beni tatmin etti. Ben de aynı düşünüyorum ve V frenli ve süspansiyonsuz bir model almak istiyorum. O zaman son öneriniz Carraro Sportive 327 ön plana çıkıyor. Veya bisan vb. başka markalara da bakacağım son olarak. Bunu yaparken gözönüne almam gereken bileşenler nedir? Şunun için soruyorum. Sizi artık çok meşgul etmek istemiyorum, çok yardımcı oldunuz teşekkür ederim. Yani, V fren ve süspansiyonsuz olması dışında, olması gereken asgari bileşenler nelerdir? Ben de ona göre son araştırmamı yapıp bir modele karar vereyim. Çok teşekkürler. Mümkünse 10K rakamı geçmese iyi olur.
 
en aşağı alvıo olursa iyi olur. Gerçi şuan tourney kendi içinde farklılasıyor hakim değilim pek. Carraro biraz ağır oluyor. Birde carraro sanki jant göbek gibi bazı parçalarda ucuza kaçıyor gibi. Bisan modellerine bakın muhtemelen daha hafıftırler
 
  • Beğen
Tepkiler: kutadgu
en aşağı alvıo olursa iyi olur. Gerçi şuan tourney kendi içinde farklılasıyor hakim değilim pek. Carraro biraz ağır oluyor. Birde carraro sanki jant göbek gibi bazı parçalarda ucuza kaçıyor gibi. Bisan modellerine bakın muhtemelen daha hafıftırler
Ağırlık mı sağlamlık mı ? Ben carraronun daha sağlam olduğuna inanıyorum bu da uzun vadede benim için pozitif.
Temel bakacağınız şeyler zaten o rakamlarda üç aşağı beş yukarı aynıdır bu sebeple gözünüze güzel gelen ürünü çekip alın.
@kutadgu
 
  • Beğen
Tepkiler: kutadgu
Ağırlık mı sağlamlık mı ? Ben carraronun daha sağlam olduğuna inanıyorum bu da uzun vadede benim için pozitif.
Temel bakacağınız şeyler zaten o rakamlarda üç aşağı beş yukarı aynıdır bu sebeple gözünüze güzel gelen ürünü çekip alın.
@kutadgu
Ne yani koca trek specialized kadroları sağlam değil mi hafif diye. Mossoda bazı sorunlar var forumda gördüğümüz ama bisan carraro karsılastırmasında birbirlerine bir üstünlüklerı yok. Ikısıde az sorun çıkarıyor. Hangisi güzel gozukuyorsa denk modellerde onu seçsin katılıyorum. Genel olarak carraro tasarımları daha güzel ama bisan hafif. Carraro jantı g2 de kullandım aynı model göbek kullanan 3 bisiklet kullandım diğerlerinin akıcılıgı daha iyi geldi (jantlar farklı idi). bu yüzden yazdım bende
 
Son düzenleme:
@Spartiat V fren ve süspansiyon konularında açıklamalarınız beni tatmin etti. Ben de aynı düşünüyorum ve V frenli ve süspansiyonsuz bir model almak istiyorum. O zaman son öneriniz Carraro Sportive 327 ön plana çıkıyor. Veya bisan vb. başka markalara da bakacağım son olarak. Bunu yaparken gözönüne almam gereken bileşenler nedir? Şunun için soruyorum. Sizi artık çok meşgul etmek istemiyorum, çok yardımcı oldunuz teşekkür ederim. Yani, V fren ve süspansiyonsuz olması dışında, olması gereken asgari bileşenler nelerdir? Ben de ona göre son araştırmamı yapıp bir modele karar vereyim. Çok teşekkürler. Mümkünse 10K rakamı geçmese iyi olur.

Aslında 3x8 ve üstü modeller genelde olması gereken asgari bileşenleri doğal olarak karşılıyor. Kalite bakımından zayıf bileşenlere daha çok 3x7 ya da tek önceliğin fiyat olduğu modellerde rastlanıyor. Örneğin bazı firmalar 3x7 modellerinde "Shimano sistemli" diyebilmek için sadece arka attırıcıyı Shimano'nun en ucuz modeli yapıp rubleyi ATA, kolları Dahon, ön attırıcıyı Çin, zinciri markasız, aynakolu markasız çelik kullanabiliyor. Örnek verdiğim modellerde ve yakın ürünlerde bu tür olumsuz durumlarla karşılaşmak çok zor. Yine da bakınırken göreceğiniz bütçeye uygun modelleri burada paylaşın, bileşenlerine, aralarındaki farklara bakalım. Seçenek az olunca kıyaslamak daha kolay.


...Mossoda bazı sorunlar var forumda gördüğümüz...

Nasıl sorunlar?
Aslında Mosso kullanıcıları bisikletlerinden fazlasıyla memnun (Sadece çevremden, forumlarda sorunlardan bahsedenlerden ve yol gösterdiğim kişilerden memnuniyet kıyaslaması yapsam Carraro ~ Mosso > Peugeot ~ Bisan > > Kron >>>>>>> Corelli şeklinde diyebilirim) Kabaca bir memnuniyet kıyaslaması yapsam). Süspansiyon sorun olabilir ki benzer markalarda da az çok aynı ürünler var ki konu süspansiyonsuz modeller üstünden akıyor, bir de pedalını sevmeyenler var ama neredeyse tüm yerli yaygın firmalar aynı tip dişleri bacak parçalayan alüminyum pedallardan veriyor.
 
Ne yani koca trek specialized kadroları sağlam değil mi hafif diye. Mossoda bazı sorunlar var forumda gördüğümüz ama bisan carraro karsılastırmasında birbirlerine bir üstünlüklerı yok. Ikısıde az sorun çıkarıyor. Hangisi güzel gozukuyorsa denk modellerde onu seçsin katılıyorum. Genel olarak carraro tasarımları daha güzel ama bisan hafif. Carraro jantı g2 de kullandım aynı model göbek kullanan 3 bisiklet kullandım diğerlerinin akıcılıgı daha iyi geldi (jantlar farklı idi). bu yüzden yazdım bende
Ben onlarla değil carraro ile bisandan konuşulduğu için bisanın yerine carraro tercih ederdim demek istedim.
10k bandında varsa trek vs konuşalım.
 
Aslında 3x8 ve üstü modeller genelde olması gereken asgari bileşenleri doğal olarak karşılıyor. Kalite bakımından zayıf bileşenlere daha çok 3x7 ya da tek önceliğin fiyat olduğu modellerde rastlanıyor. Örneğin bazı firmalar 3x7 modellerinde "Shimano sistemli" diyebilmek için sadece arka attırıcıyı Shimano'nun en ucuz modeli yapıp rubleyi ATA, kolları Dahon, ön attırıcıyı Çin, zinciri markasız, aynakolu markasız çelik kullanabiliyor. Örnek verdiğim modellerde ve yakın ürünlerde bu tür olumsuz durumlarla karşılaşmak çok zor. Yine da bakınırken göreceğiniz bütçeye uygun modelleri burada paylaşın, bileşenlerine, aralarındaki farklara bakalım. Seçenek az olunca kıyaslamak daha kolay.




Nasıl sorunlar?
Aslında Mosso kullanıcıları bisikletlerinden fazlasıyla memnun (Sadece çevremden, forumlarda sorunlardan bahsedenlerden ve yol gösterdiğim kişilerden memnuniyet kıyaslaması yapsam Carraro ~ Mosso > Peugeot ~ Bisan > > Kron >>>>>>> Corelli şeklinde diyebilirim) Kabaca bir memnuniyet kıyaslaması yapsam). Süspansiyon sorun olabilir ki benzer markalarda da az çok aynı ürünler var ki konu süspansiyonsuz modeller üstünden akıyor, bir de pedalını sevmeyenler var ama neredeyse tüm yerli yaygın firmalar aynı tip dişleri bacak parçalayan alüminyum pedallardan veriyor.
Boya kalitesi ve parçaları bırlestırmelerde özensiz davrandıkları ile ilgili sorunları yazanlar gördüm forumda. Süspansiyonu hemen hepsi sizinde dediğiniz gibi çok alt modeller haricinde suntor Rock shock gibi başka üreticilerden alıyorlar ordaki sorunlar zaten maşa uretenın olur.
Ben onlarla değil carraro ile bisandan konuşulduğu için bisanın yerine carraro tercih ederdim demek istedim.
10k bandında varsa trek vs konuşalım.
Kimseden görmedim öyle bi yorum. Bisanın kadrosu kırıldı yamuldu vs gibi birşey. Hafif olarakta sağlam olunabiliyor. Bunu bazısı (trek specialized) 400-500 gram daha azaltarak 50-60 bine sunuyor bazısıda (carraroya oranla tabiki) bısan gibi 1-3 kg farkla 10 K ya. Örnekte vereyim karışıklık olup uzamasın:

14 kg bisiklet 10 K
12 kg bısıklet 11 K oluyorken
11kg 20
10 kg 30
9.5kg 60 oluyor

Malzeme kaliteside illaki biraz farkedıyo

Hafif diye bısan dayanıksız demekte olmaz. Tasarımları güzel değil Bisanın. Bende şuan 4 var ikisi carraro biri bısan biride kron. Hatta geçen hafta takas yapmasan 3 carraro kron bısan olacaktı
 
Ağırlık mı sağlamlık mı ? Ben carraronun daha sağlam olduğuna inanıyorum bu da uzun vadede benim için pozitif.
Temel bakacağınız şeyler zaten o rakamlarda üç aşağı beş yukarı aynıdır bu sebeple gözünüze güzel gelen ürünü çekip alın.
@kutadgu
Kardeşimde Carraro bende Mosso var ikiside hybrid bisiklet. Carraro bence daha kaliteli. Şahsen arada ki fiyat farkını hiç önemsemeden Carraro tercih ederdim. Örneğin Mosso Legarda'larda markası bile belirsiz kalitesiz süspansiyonlar varken Carraro'nun benzer modellerinde Suntour süspansiyon var. Ağırlık farkı da büyütülecek kadar yoktur. Tamam bisikletin hafif olmasını hepimiz isteriz ama ağırlık meselesi çok takılıyor zihinlere. Yarış yapmayacaksanız 1-2 kilonun bence hiç bir önemi yok.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: kutadgu ve Myali
Boya kalitesi ve parçaları bırlestırmelerde özensiz davrandıkları ile ilgili sorunları yazanlar gördüm forumda. Süspansiyonu hemen hepsi sizinde dediğiniz gibi çok alt modeller haricinde suntor Rock shock gibi başka üreticilerden alıyorlar ordaki sorunlar zaten maşa uretenın olur.

Kimseden görmedim öyle bi yorum. Bisanın kadrosu kırıldı yamuldu vs gibi birşey. Hafif olarakta sağlam olunabiliyor. Bunu bazısı (trek specialized) 400-500 gram daha azaltarak 50-60 bine sunuyor bazısıda (carraroya oranla tabiki) bısan gibi 1-3 kg farkla 10 K ya. Örnekte vereyim karışıklık olup uzamasın:

14 kg bisiklet 10 K
12 kg bısıklet 11 K oluyorken
11kg 20
10 kg 30
9.5kg 60 oluyor

Malzeme kaliteside illaki biraz farkedıyo

Hafif diye bısan dayanıksız demekte olmaz. Tasarımları güzel değil Bisanın. Bende şuan 4 var ikisi carraro biri bısan biride kron. Hatta geçen hafta takas yapmasan 3 carraro kron bısan olacaktı
"Carraro Sportive 327 ön plana çıkıyor. Veya bisan vb. başka markalara da bakacağım son olarak."demiş ya arkadaş hani ben de diyorum ki; ben burada daha sağlam olarak 10.000 lira bandında bisana karşı carraroyu ağır olsada tercih ederdim dedim.
 
  • Beğen
Tepkiler: osmancan71
"Carraro Sportive 327 ön plana çıkıyor. Veya bisan vb. başka markalara da bakacağım son olarak."demiş ya arkadaş hani ben de diyorum ki; ben burada daha sağlam olarak 10.000 lira bandında bisana karşı carraroyu ağır olsada tercih ederdim dedim.
Anlaşamayız gibi kapatalım konuyu. İyi günler
 
  • Hahaha
Tepkiler: Myali
Herkese merhabalar, lise zamanından beri bisiklet kullanmayan birisi olarak hem spor amaçlı hem de mahalle içinde gezebilecek bir bisiklet istiyorum. 24 yaşındayım, boy 1.78, kilo 115 (hedef 85), iç bacak uzunluğu 75cm. En büyük problemim mahallemizin yokuşlarla dolu olması. Bu yokuşları çıkabilecek bir bisiklete ihtiyacım var. Yoksa bisiklet sürmekten çok bisikleti yanımda sürmek ile geçecek zamanım.

Bütçe 600 dolar(16bin tl)'yi geçmeyecek şekilde olursa süper olur. 10bin-16bin tl diyebiliriz. Sizce dağ bisikleti mi almalıyım? Hangi markalar modeller öneririsiniz?

Not: Nisan ayından beri bu forumu takip ediyorum. Bu yılın başında bisiklet aramaya başlamıştım. Bir kaç ay bakındıktan sonra emin olamadığımdan pes etmiştim. Hem bir hobi ihtiyacından hem de spor yapmak istediğimden arayışıma tekrar başladım. Umarım ihtiyacım olan bisikleti beraber bulabiliriz.

Cevaplarınızı bekliyorum. Teşekkürler.
 
Geri