Scudo Sports

Bisiklet bakım ve onarım ücretleri

Full bakım bence 50TL den aşağı olmamalı. Ve bisikletine göre değişmelide. Her bisikletin bakım zorluğu aynı değil çünkü. Bakım olayında,3 göbeğin yerine göre temizlenip yağlanması, tekerin akord ayarı, vites ayarı, fren ayarı, vites ve fren tellerinin yağlanması,zincir ruble, aktarıcı temizlikleri ve ayarları yağlanmaları vs bir çok detay ve iş var. Malzemesini ve yöntemini bilen için kısa sürerken, bilmeyen için veya malzeme eksik olan için saatlerce sürebiliyor. Bir lego parçası gibi her biri bir başkasını etkiliyor. Mesala V frenli bisiklette, tekeri kadroya koyduğun açıya göre fren ayarı hemen değişiyor, azda olsa vites ayarınada etki yapıyor. Birde tekerde akord bozukluğu varsa çık işin içinden...
 
Scudo
son bakımlarımı Atilla Bisiklet'te yaptırdım 90 TL, tüm tel değişimleri bu fiyata dahil (bazıları tel için ek ücret yazıyor). Atilla Bey vardı son götürdüğümde "sele borusunun mandalını değiştirelim çok kasıyor" dedim, "dur hemen değiştirelim deme, biz bir bakalım" dedi ve değiştirmedi, "pabuçları değişelim" dedim, "bir sonraki bakıma kadar götürür masraf etme" dedi. Bu tavır bence yeterli:)
 
Vay be.. Bazi paylasimlardan, iyi esnaf olmanin kriterinin az para isteyip ucuza bakim yapmak oldugunu da ogrenmis olduk.

Bisikletci esnafi arkadaslara sorun bir de, bisiklet kullanicilarindan memnun musunuz diye, onlar da en cok baslarina dikilip surekli islerine karisip onu oyle yap, bunu boyle yap diyen cok bilmislerden sikayetci.
O kadar iyi biliyorsaniz bisikletcide ne isinir var demek geliyormus iclerinden ama diyemiyorlarmis. Esnafliga yakismazmis.

Iyi bir usta oldugumu dusunsem de, bazen ben bile bisikletciye gitmeye ihtiyac duyuyorum beyler. Cok spesifik ve belki ömrümde sadece bir sefer ihtiyacim olacak bir anahtar gerekiyor bazen. Veya mengene gerektiren bir konu oluyor, taşlayarak inceltmek gereken parcalar oluyor, bu tip durumlar icin ben de gidiyorum bisikletciye.

Su da bir gercek ki, herkesin eli yatkin degil bu islere. Mecbur bisiklet tamircileri olacak hayatimizda. Ne istediginizi dogru anlatin ve fiyati bastan konusun yeter. Herkes ekmeginin pesinde.
 
@Kuzey Ege Tamirciler ve doktorlar için bizim buralarda şöyle bir laf vardır:Allah eksik de etmesin;muhtaç da etmesin.
Her konuda olduğu gibi Allah iyisine çattırsın.İşini iyi yapsın hakkını da alsın.
 
Bisikletimi bakıma sokmam gerekiyor. Tamirci ücreti ne kadardır. Parça değişimi olmadığını farzedelim. Ayrıca bisikletin başında duruyor musunuz? Bazı tamirciler buna izin vermiyor! Sizce bu işte bir sıkıntı mı var ki bizi yolluyorlar?
 
Bisikletimin garantisi olmasına rağmen, bakımını kendim yapmaya çalışıyorum, bisikleti aldım, ilk 2 ay içerisinde bakım onarım adı altında 500 liradan fazla param gitti. Forum ve youtube sağolsun, vites ayarı, jant ayarını kendim yapıyorum. İlerde olur ya altından kalkamayacağım bir sorun olur asla ama asla yerel "kene yavrusu" işletmelere götürmem bisikletimi. Decathlona götürürüm, enazından uluslar arası firma, bazı prensipleri vardır diye düşünüyorum
 
Decalthlon disk değişimi için 20 tl alıyor yapacaklarını tek şey 5 tane vida cıkartıp takmak biraz fazla geldi uygun alyanım olsaydı kesinlikle kendim hallederdim
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
Tilmen bisiklete bir kere gitmiş ve hem özen hem de fiyatlamasından memnun kalmıştım. Paragöz birisi değil, eminim benzer yerlerle siz de karşılaşmışsıhızdır. bu tip bir dükkan bulursanız işçilik için de çok pazarlık etmeyin ki piyasada kalsınlar, iş bilmeyen ve tamiratı parça satmak zanneden adamlara bırakmasınlar piyasayı.
 
Decalthlon disk değişimi için 20 tl alıyor yapacaklarını tek şey 5 tane vida cıkartıp takmak biraz fazla geldi uygun alyanım olsaydı kesinlikle kendim hallederdim
Alyan al daha iyi
 
tamircilere selam vermeye korkuyoruz :D mekanik aksamın bakımını aksatmayalım çok sık olmasa da toz temizliği yapılması önemli fazla yağın silinmesi elzem bu basit bakımlar hem parçaların ömrünü uzatır hem de tamirciye yolumuzun düşmesini bir nebze engeller. ben zincirin bütün baklalarının tek tek kulak çubuğuyla bir tur yağ kalıntısı aralara girmiş toz birikintisi ne varsa alıyorum gaz yağı temin edip rubleyi de parlatacam şimdilik bu şekil idare ediyorum ilk günkü gibi parlak rublem 2000 km olmasına rağmen vites geçişlerine dikkat edelim düşük viteste kalkış yapalım durmuş vaziyetteyken yüksek vitesle hareketlenmeye çalışmak hem eklemlere hem bisiklete zarar. yüksek kadansı unutmayalım
 
bi izmirde workshop tadında birşeyler yapalım dedik başaramadık Firmalar yanaşmadı ben eüitim veririm diyen kendince atölyeci sonradan “aaa ben lastik değiltirmeyi zincir yağlamayı anlatırım, zaten göbeği açmak sizi aşar” filan dedi. Nitekim başarılı olamadık. Çünkü bu iş atla deve değil bir kez öğrensen 250 tl bir bakıma vermek zor gelecek de ondan. O yüzden varsa yoksa youtube ve deneme yanılma yöntemi...
 
  • Beğen
Tepkiler: erman35
arkadaşlar bisiklet tamirciliği diye bir meslek grubu olmaması lazım zaten. bisiklete yeni başlayan çolukçocuk değiliz ki başkasına tamir yaptıralım. 10 adet bakım parasına gereken bütün alet edevatı alırsınız, sonra kendi bisikletinizin ustası olursunuz. gerekenler:
-basit bir akort sehpası, anahtar, jant bandı
-çeşitli anahtarlar (açık ağız set, alyan set, orta göbek sökme anahtarı, ruble anahtarı, bilyalı milleri açmak için yaprak anahtar)
-gres, gres çözücü olarak mazot veya gazyağı
-vites ve fren teli kesmek için keski
-rulman değiştirmek için çin malı bir çektirme
 
arkadaşlar bisiklet tamirciliği diye bir meslek grubu olmaması lazım zaten. bisiklete yeni başlayan çolukçocuk değiliz ki başkasına tamir yaptıralım. 10 adet bakım parasına gereken bütün alet edevatı alırsınız, sonra kendi bisikletinizin ustası olursunuz. gerekenler:
-basit bir akort sehpası, anahtar, jant bandı
-çeşitli anahtarlar (açık ağız set, alyan set, orta göbek sökme anahtarı, ruble anahtarı, bilyalı milleri açmak için yaprak anahtar)
-gres, gres çözücü olarak mazot veya gazyağı
-vites ve fren teli kesmek için keski
-rulman değiştirmek için çin malı bir çektirme
Valla an yazarken kolay da. Ben artık yıkamaya bile üşeniyorum. Duş alırken bisikleti de banyoya sokuyorum. Arada o da yıkanıyor. 6 ayda bir 100 - 125 tl vermişim full bakım, yıkama, yağlama için bana koymuyor açıkçası.
 
Artık ne yazık ki standartlaştırılmış bi satış tarzı var. Bu sadece bisiklette değil genel yapıda olduğu için bisiklete de etkisi oluyor. Havalimanında bi şişe suya 5 tl vistemeleri gibi bir sistem. Aynı hizmeti ilçelere ve bulunduğu mevkilere gçre farklı ve fahiş fiyatlara satan işletmeler var. İsim vermeden ilçe ile örneklersek(ki az çok anlaşılacaktır) Arnavutköy'de rulmanına kadar söküp önce kendi içi rahat etsin diye işini gerçekten hakkıyla yapan bisikletçiler bakıma 1 tl isterken(ki zaman olarak da hemen yapmalarına rağmen) sözde aynı işlemi, üstün körü Beşiktaş, İstinye, Kadıköy gibi ilçelerde yapıp (üstelik çoğu zaman bikaç gün bisikleti bırakmanız istenip) 5 tl isteyebiliyorlar. Bence burada önemli olan farkındalık. İnternet elimizin altında, birbirimizle tecrübeleri paylaşarak mümkün olduğunca iyi olanı bulabiliriz.

Bisiklette bi malzeme alacağımız zaman yada bakım gibi işlemler de daima satıcının değil kullanıcının yorumu önemli olmalı
Hadımköyde oturuyorum. Arnavutköyde gerçekten bildiğiniz işini hakkıyla yapan bir bisikletçi var ise paylaşır mısınız? Kurallara aykırı ise özelden rica edebilirim.
 
Hazır konuyu görmüşken sorayım. Garanti belgesini okurken gördüm. Özellikle 7. ve 8. madde dikkatimi çekti. Böyle bir şey yasal mıdır? Garanti devam etsin diye ücretli bakım yaptırmak zorunda mıyız yani?



garanti.jpg
 
Ben ali expresten alet takımımı aldım ve bakımı kendim yapmaya başladım ki tamirat işlerinden pek de anlamam ama hiç sıkıntı olmuyor. Sonuçta uzay mekiği yapmıyoruz altı üstü 1-2 civata sıkıp gevşetiyoruz ve sağa solu gresliyoruz hepsi bu. Yalnız şunu da anladım ki bakım yapın diye götürdüğüm bisikletçilerin hiçbirşey yaptığı filan da yokmuş. Çekiniyorsanız çekinmeyin kesinlikle alet edavatı alın ve başlayın bu işe. Aliexpresten aldığım takım çantası 154 TL tuttu, 14 TL de gümrük vergisi verdim hepsi bu.
 
  • Beğen
Tepkiler: seko35.50
Bisikletlerimin bakım ve tamirat işlerini mümkün olduğunca kendim yapıyorum. Jant ayarını da tekerler bisiklet üzerindeyken yapmaya çalışıyorum. Mükemmel olmuyor tabi ama zaten mükemmeli aramıyorum. Jant akord sehpası alayım diye aylardır interneti geziyorum, ikinci elleri bile çok pahalı. Ucuz bişey denk getirebilirsem alıcam ve direkt jant örme işine girişicem. Zaten bunu da yapabilirsem artık bisikletçiler sadece yedek parça dükkanı olacak benim için. Jant akord sehpasından daha da pahalı olan şeyse malesef bisiklet tamir ayaklığı/standı. Bu iki şey yurt dışında makul fiyatlara bulunabiliyorken malesef ülkemizde altın değerinde.

Bisikletin tüm bakım/tamir işlerini kendi kendime yapıyor olmamın elbette cebime bir katkısı var. Ancak bence bundan daha da pozitif etkisi baştan savma işlerden kurtulmak. Bisikletin üzerindeki her bir somunu ben sıkmış olduğum için alete güvenim tam. Buna bi kere alışınca bisikletçilerin yaptığı işlere güvenmemeye başlıyorsunuz zaten. Bir de zaman içerisinde şunu keşfettim, Türkiye'deki bisiklet ustaları somunları, vidaları "aşırı" sıkıyorlar ve malesef kalitesiz gres kullanıyorlar (onu da çoğu yerde kullanmıyorlar). Ben taktığım/sıktığım her şeyi gresliyorum ve onlar kadar da abanmıyorum. Karbon malzeme olmadığı sürece tork anahtarına çok da ihtiyacınız olduğunu düşünmüyorum ama alıp kullanabilirseniz en iyisini yaparsınız. Bu gresleme ve abanmama sayesinde zamanı geldiğinde tüm parçaları rahatça sökebiliyorum. Fakat bir bisikletçinin montajladığı şeyi sökmeye çalışırken kendimi yaraladığım çok oldu. Bu aşırı abanma kültürü sanırım otomobil/motor tamiratı yaparken bisiklete geçen ustalarda kalan bir alışkanlık.

Kısaca bakım ve tamirat işlerini o iç tatmini yaşamak ve bisikletinize daha fazla güvenmek için siz yapın. Eğer birinci amacınız ustalara para vermemekse pek fazla ileri gidebileceğinizi sanmıyorum. Çünkü bu bir merak işi ve zaman harcanması gereken bişey. Eline her alet alan bunu yapamaz. Doğuştan biraz da eliniz yatkın olmalı mekanik işlere.

Bu başlık altında bazı arkadaşlar ustaların aldığı paraları fazla bulmuş. Buna bir eleştirim olacak. Bi kere bir insan "kendi yaptığı" işin ederini kendisi belirler. Sizin yaptığınız iş için aldığınız aylığı patronunuz/devlet belirliyor. Siz çünkü kendiniz için değil onlar için çalışıyorsunuz. Bisiklet ustası ise "kendine" çalışıyor. Dolayısı ile işinin değerini kendisi belirleme lüksüne sahip. Tabi bunu piyasadaki fiyat ortalaması üzerinden yapmak zorunda. Fiyatını çok yüksek tutarsa kimse ona gitmez, çok ucuz tutarsa da para kazanamaz. Siz eğer piyasadaki en ucuz tamirciye gidiyorsanız ve aldığınız hizmetten memnun değilseniz kusura bakmayın ama suç sizdedir. Ne kadar ekmek, o kadar köfte.
 
Bisikletlerimin bakım ve tamirat işlerini mümkün olduğunca kendim yapıyorum. Jant ayarını da tekerler bisiklet üzerindeyken yapmaya çalışıyorum. Mükemmel olmuyor tabi ama zaten mükemmeli aramıyorum. Jant akord sehpası alayım diye aylardır interneti geziyorum, ikinci elleri bile çok pahalı. Ucuz bişey denk getirebilirsem alıcam ve direkt jant örme işine girişicem. Zaten bunu da yapabilirsem artık bisikletçiler sadece yedek parça dükkanı olacak benim için. Jant akord sehpasından daha da pahalı olan şeyse malesef bisiklet tamir ayaklığı/standı. Bu iki şey yurt dışında makul fiyatlara bulunabiliyorken malesef ülkemizde altın değerinde.

Bisikletin tüm bakım/tamir işlerini kendi kendime yapıyor olmamın elbette cebime bir katkısı var. Ancak bence bundan daha da pozitif etkisi baştan savma işlerden kurtulmak. Bisikletin üzerindeki her bir somunu ben sıkmış olduğum için alete güvenim tam. Buna bi kere alışınca bisikletçilerin yaptığı işlere güvenmemeye başlıyorsunuz zaten. Bir de zaman içerisinde şunu keşfettim, Türkiye'deki bisiklet ustaları somunları, vidaları "aşırı" sıkıyorlar ve malesef kalitesiz gres kullanıyorlar (onu da çoğu yerde kullanmıyorlar). Ben taktığım/sıktığım her şeyi gresliyorum ve onlar kadar da abanmıyorum. Karbon malzeme olmadığı sürece tork anahtarına çok da ihtiyacınız olduğunu düşünmüyorum ama alıp kullanabilirseniz en iyisini yaparsınız. Bu gresleme ve abanmama sayesinde zamanı geldiğinde tüm parçaları rahatça sökebiliyorum. Fakat bir bisikletçinin montajladığı şeyi sökmeye çalışırken kendimi yaraladığım çok oldu. Bu aşırı abanma kültürü sanırım otomobil/motor tamiratı yaparken bisiklete geçen ustalarda kalan bir alışkanlık.

Kısaca bakım ve tamirat işlerini o iç tatmini yaşamak ve bisikletinize daha fazla güvenmek için siz yapın. Eğer birinci amacınız ustalara para vermemekse pek fazla ileri gidebileceğinizi sanmıyorum. Çünkü bu bir merak işi ve zaman harcanması gereken bişey. Eline her alet alan bunu yapamaz. Doğuştan biraz da eliniz yatkın olmalı mekanik işlere.

Bu başlık altında bazı arkadaşlar ustaların aldığı paraları fazla bulmuş. Buna bir eleştirim olacak. Bi kere bir insan "kendi yaptığı" işin ederini kendisi belirler. Sizin yaptığınız iş için aldığınız aylığı patronunuz/devlet belirliyor. Siz çünkü kendiniz için değil onlar için çalışıyorsunuz. Bisiklet ustası ise "kendine" çalışıyor. Dolayısı ile işinin değerini kendisi belirleme lüksüne sahip. Tabi bunu piyasadaki fiyat ortalaması üzerinden yapmak zorunda. Fiyatını çok yüksek tutarsa kimse ona gitmez, çok ucuz tutarsa da para kazanamaz. Siz eğer piyasadaki en ucuz tamirciye gidiyorsanız ve aldığınız hizmetten memnun değilseniz kusura bakmayın ama suç sizdedir. Ne kadar ekmek, o kadar köfte.
Tamir standı ve akord sehpasını ben de takip ediyorum, hakikaten olması gerekenin çok üzerinde fiyatları var bunların. Aynı zamanda da ucuz yollu bişey olsun dersen düzgün bir şekilde işe yarar olmuyor. Tamir standını kendim yapmaya karar verdim. Aklımda çok basit bir şekilde yapabileceğim ve oldukça kullanışlı olabilecek bir dizayn var. İlk fırsatta bunu halledeceğim.
Akord sehpası için ise şöyle birşey var pratik gözüküyor
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: ibrahimguler
Geri