Scudo Sports

Bisiklet bakım ve onarım ücretleri

Kitapçıkta değil yasada ne yazdığı önemli :) Kitapçığa dileyen dilediğini yazar, son sözü hakem heyeti ve/veya tüketici mahkemesi söyler. Öyle kafalarına estiği gibi garanti iptali yapamazlar.

Mevzubahis firma Kartal Bike Shop ise, online alışveriş tarafından da epey sabıkalılar zaten. Her şeyi beklerim onlardan :)
O zamanlarda sineye çekip yolumuza devam etmiştik. Kron Xc 100 modeliydi. Bayağı bir süründürdü beni kendisi. Şu sıralar ikinci bisiklet olarak görevine devam ettiği için üzerindeki yük bir hayli azaldı. Şimdiki aklım olsa mutlaka yasalara uygun olarak hakkımı arardım. Yapacak bir şey yok. Firma doğru bu arada.
 
Scudo
Bence verme yazık yani. N11 den alıp 200 liralik aletle takabilirsin. Ön aktarıcıyı takman için zincir sökme aleti al o da 200 lira tak sonra. Bisikletciye Götür aktarıcı ayarını yaptır sadece. alacağı 200 lira en fazla.
Servis ücretleri tr dr her zaman pahalı olur. Üstelik koca koca şehirlerde yaşıyorsak. Turist çeken yer ise uçar. Kendimiz öğrenip yapabilmeliyiz. Karemil orta göbek için 400 lira montaj ücreti istiyorlar. Montaj için kullandığı alet 200 liraya satılıyor zaten.
Merhaba,
Bu aletler bende olmadığından ve daha önce hiç yapmadığımdan güvenemedim kendime. Bisikletçide yaptırdım. Ama aktarıcı ayarı hariç öğrendim. Onu da youtube da videolar var oradan öğrenebilirim. Bundan sonra artık yaparım 😊
 
Merhaba,
Bu aletler bende olmadığından ve daha önce hiç yapmadığımdan güvenemedim kendime. Bisikletçide yaptırdım. Ama aktarıcı ayarı hariç öğrendim. Onu da youtube da videolar var oradan öğrenebilirim. Bundan sonra artık yaparım 😊
Güzel
Orta göbek sökmeye işçilik 300 lira fazlasıyla d3gil mi arkadaşlar. Ön Jant 0 dan örmek ne kadar olmalı size?
 
Geçenlerde bisikleti komple bakıma verdim. Güzel yapmışlar sağolsunlar. Ama zinciri ya yağlamamışlar ya da öyle dandik bir yağ sürmüşler ki giderken zincir sesinde kulağım ağrıdı. Bir de jantın fren yüzeylerini güzel temizlemişler ama fren papuçlarını hiç ellememişler. Frenler deli gibi ötüyor. Jantın fren yüzeyleri de kararıyor. Vakit sıkıntım olmasa dert değil kendim hallederim ama vakit sorunum yüzünden dert maalesef.
 
  • Beğen
Tepkiler: Can Çelik
ağustos sonunda genel bakıma soktum tüm göbekler söküldü temizlendi yağlandı jantlar akor edildi jant bantları değişti firen ve vitesler ayarları yapıldı 1500tl :)
 
Son yıllarda bu ücretlerden canım sıkıldığı için çin den gerekli bakım malzemelerini zamanla sipariş ettim. Elimde bir atölye için lazım olan neredeyse tüm aletler var. Şu an evdeki iki bisikletin her yerini söküp takabiliyorum ve ayarını yapabiliyorum. Birden fazla bisikleti olanlar için elzem olan bu aletlere harcanan para kendini çok kısa sürede amorti ediyor. Artık canım sıkılmıyor.
 
Bu tarz bisiklet tamir seti onerisi var mi? 1728427211115.png
 
2025 yılı için bisiklete komple bakım ücreti nedir acaba? Göbekler, furç bakımı, hidrolik yenilemesi vs vs en dolu haliyle söyleyebilir misiniz? Yakın zamanda bakım yaptıran oldu mu?
 
2025 yılı için bisiklete komple bakım ücreti nedir acaba? Göbekler, furç bakımı, hidrolik yenilemesi vs vs en dolu haliyle söyleyebilir misiniz? Yakın zamanda bakım yaptıran oldu mu?
Göbeklere komple bilye yenilemesi yaptırdım geçen, ustam benden 130 arka göbeğe öne de 100 aldı. Diğer parçalar için bilgim yok. Ustam da Erzincan Kardeşler Bisiklet, Mürsel Abi.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
2025 yılı için bisiklete komple bakım ücreti nedir acaba? Göbekler, furç bakımı, hidrolik yenilemesi vs vs en dolu haliyle söyleyebilir misiniz? Yakın zamanda bakım yaptıran oldu mu?

dr bisiklet (ramazan abiye) 1500 tl verdim. (nisan ayında)
dolu dolu hepsi yapıldı.
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
dr bisiklet (ramazan abiye) 1500 tl verdim. (nisan ayında)
dolu dolu hepsi yapıldı.
Göbeklere komple bilye yenilemesi yaptırdım geçen, ustam benden 130 arka göbeğe öne de 100 aldı. Diğer parçalar için bilgim yok.
Teşekkür ederim. Bazen düşünüyorum kendim uğraşacağıma ustaya mı yaptırsam diye de... Rakam hala ortada bir rakam 😅
 
Teşekkür ederim. Bazen düşünüyorum kendim uğraşacağıma ustaya mı yaptırsam diye de... Rakam hala ortada bir rakam 😅

Takım ve zaman varsa evet.
İşçiliklerini beğendiğim için gürsu dan oraya gidiyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
2025 yılı için bisiklete komple bakım ücreti nedir acaba? Göbekler, furç bakımı, hidrolik yenilemesi vs vs en dolu haliyle söyleyebilir misiniz? Yakın zamanda bakım yaptıran oldu mu?
geçen dağ bisikletim için fiyat istedim , göbek furç akort falan dedim. 4000 tl dedi , bende ne yapacağımı bilemedim :) ikinci el almıştım 4 yıl oldu , benden öncede yapıldığını tahmin etmiyorum. yaptırsak mı yaptırmasak mı? İstanbul Avrupa yakası işinin ehli bisikletçi lazım , fazla dürtmeyen..
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
2025 yılı için bisiklete komple bakım ücreti nedir acaba? Göbekler, furç bakımı, hidrolik yenilemesi vs vs en dolu haliyle söyleyebilir misiniz? Yakın zamanda bakım yaptıran oldu mu?
İzmir'de komple göbekler furç dahil jant akort dahil 1000tlye yaptırdım geçen haftalarda.Hatta arka fren teli eskimiş bazı yerleri atmış onuda değiştirdi.
 
Artık ülke insanı hanzo insanına evrim geçiriyor. İnsanımız evrim geçirdikçe de birbirine geçirme güdüsü artıyor. Demem o ki; ne fiyat koyarsak koyalım kimseden ses çıkmayacak zaten diyorlar. (Bkz yakıt fiyatları, elektrik fiyatları vs).
Bence kendinizin yapamadığı ama her mahalle bisikletçisinin yapabildiğini düşündüğünüz birkaç bakım işlemleri (bisikletin zarar görme ihtimali düşük noktaları) için, bulabildiğiniz en düşük fiyatlı ama işini bilen bir bisikletçi bulun ve ona yaptırın.
 
230 liradan 4000 liralara kadar değişen rakamlar çıktı ortaya. Gerçekten kim kime ne tutturursa mantığıyla iş yapıyorlar herhalde.
 
  • İnanılmaz
Tepkiler: seko35.50
fiyatlar pahalı en iyisi uygun bir tamir seti alıp onarmak. Belki uzun sürer ama bunun başka yolu yok. İstenen fiyata parçayı al değiştir daha iyi, yarın bir gün birşey olursa da kendin yaptığın için oranın sorununu bilirsin.
 
Tur bisikletlerimde herşeyini kendim yapıyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: templeos
Bisiklet çok temel bir makinadır. Hoyrat kullanmadıktan sonra uzun aralıklarla bakıma ihtiyacı olur. Kendinize, güveneceğiniz bir dükkan bulun sürekli oraya götürün bakımlarını yaptırın. Bazı işlemleri insan kendisi de yapabiliyor. Kendi yapacağınızla teknisyenin yapacağını ayırın.
 
  • Beğen
Tepkiler: s0n3r ve M.İhsan
Bisiklet çok temel bir makinadır. Hoyrat kullanmadıktan sonra uzun aralıklarla bakıma ihtiyacı olur. Kendinize, güveneceğiniz bir dükkan bulun sürekli oraya götürün bakımlarını yaptırın. Bazı işlemleri insan kendisi de yapabiliyor. Kendi yapacağınızla teknisyenin yapacağını ayırın.
Sonuna kadar katılıyorum ama uzun aralık kısmına örnek verelim. Mesela göbekler belirli aralıklarla bakım ister. Çünkü içerisindeki gres yağı zamanla özelliğini kaybeder. Zincir bakım, değişim ister. Hepsinin belirli bir vakti vardır ama bence her sene ilkbahar aylarında komple bir elden geçmeli. Uzun aralık diyince 5-10 sene anlaşılmasın :)

Tamircinin yapacağıyla kendinizin yapacağını ayırın demişsiniz. Buna da katılıyorum. Hatta biraz daha kendimce düzenleyip şöyle söyleyeyim: ilk başta bisikletçiye yaptırdıklarınızı zamanla kendiniz yapabilir hale gelmeye çalışın ve bisikletçiye sonraki zamanlarda uğramayın. Bisiklet bizimle bütünleşen basit mekanik bir alet. Onunla yeri geliyor şehir merkezinden onlarca kilometre uzaklaşıp dağların arasına gidebiliyoruz. Bu ıssız mekanlarda oluşabilecek problemlere karşı ben her bisiklet kullanıcısının kendini kurtarabilecek teknik bilgiye sahip olmasını tavsiye ederim. Mesela jant teli kırıldığında akordu kaçan jantın kadroya sürtmemesi için ufak bir akort tecrübenizin olması gerekiyor ki en yakın bisikletçiye ulaşabilin. Birkaç örnek arıza daha sayılabilir. Günü bu şekilde kurtarabilirsiniz.

İyi bir bisiklet kullanıcısı olmak bence birkaç farklı alanda yeterli olabilmeyi gerektirir. Tabii ki herkes için geçerli değil. Amaca göre değişebilir.
1- Bisiklet teknik bilgi ve bakım, onarım
2- Bisiklet kullanabilme teknikleri
3- Beslenme ve antrenman bilgileri
4- Aksesuar ve giyim konusunda yetkinlik
5- Trafikte önsezi

Yukarıda saydıklarımı bisikletin dalları olarak da kabul edebiliriz. Yalnız bu dalların hepsine hakim olma işi yalnız bize düşüyor. Yıllardır içerisinde olduğum bu sporun yetkinliklerine kavuşabilmek için birçok bilgilendirici kaynak taradım ve halen taramaya devam ediyorum. Bisiklet sürmekten aşırı keyif aldığım gibi bisikletin bu alt dallarında bilgi sahibi olmak için yaptığım araştırmalar esnasında da oldukça keyif alıyorum. Bunlardan birisi(en önemlisi) de bakım onarım ve teknik bilgidir.

Mesela bisikletimi geçen sene komple boyadım. Tüm parçalarını kendim söktüm ve taktım. Tüm bunları yaparken bir bisikletçiden yardım almadım. Bunları yapabilmek için uzun süren araştırmalarım ve bilgi edinim sürecim oldu tabii.

Sonuç olarak özet geçecek olursam; bisikletinize vakit ayırın. Hemen en ufak arıza için bisikletçilere koşmayın çünkü bu öğreneceğiniz bilgiler yolda işinize yarayabilir. Hiç olmazsa el becerileriniz gelişir ve keyifli zaman geçirmek için bahaneniz olur. Aynı zamanda daha ekonomiktir. Bisiklet sürmek ne kadar basit gözükse de birçok alt dalı var. Tüm bunların hepsinde yetkinliğe ulaşmak bence tam anlamıyla bir bisikletli olmanın temel şartıdır.
 
Geri