Scudo Sports

Bisiklet ağırlığı ve toplam ağırlık paradoksu

bastan gorusumu belırteyım bence kılıt boruya baglanmalı
tabıkı bunun ıcın cesıtlı etmenler var kılıt fosforlu pembeyse cantama koyardım:D

1. yorum
kilidi cantaya koydugumuzda onu tasıyan kaslarımız olacaktır (bel veya karındakı kaslardan bahsedıyorum) oysakı boruya bagladıgımızda boyle bır sey gerceklemeyecek. yanı belımıze gıdecek oksıjen de bacaklara gıdecektır e bu da zaten performans artısı veya gec yorulmayı sağlar. :)
şunu hatırlatmak ıstıyorum yaklasık 1 kg lık yukten bahsedıyoruz. performans artısı olsa bıle kac mılyonda 1 olur acaba:)

2. yorum
kilidi cantaya koysak hava surtunmesınden avantaj sağlanır vs vs

yani kısacası
çanta = sele borusu

not: bu nsl forum yaa tubitak mı bisiklet mı belli degıl:) ne guzel :D
 
Scudo
madem konu paradokslardan açıldı şöyle bir şey yazayım. Varsayalım ki bisikletinle kilidin arasında 5 metre mesafe olsun. senin o kilidi bisiklete takabilmen için kilidin o 5 metrelik yolu alması gerekir. 5 metrelik yol için önce o yolun yarısını alır sonra kalan yolun yarısını alır sonra kalan yolun yarısını alır sonra... yani o kilit bisiklete asla ulaşamaz ve sen kildi asla takamayacağın için ağırlık sorunu kalmaz :D :D :D
 
@-erkan-

dıdısının dıdısının dıdısı... neydi bu taylor series approximation mu?
gerci sonsuza varınca 5 metreye yakınsar ama hep kalan yolun yarısı kadar bir mesafe kalır :)
 
Arkadaşlar şu bir gerçek: (Yıllardır Amerikan dergileri yazar zaten)
Bisiklete yükleyeceğiniz 3 kg. fazladan ivmelendireceğiniz 3 kg. dır.Ama bu 3 kg. mı (su-kilit-çanta vs.) sırtınıza yüklerseniz ivmelendireceğiniz yük sadece 1 kg oluyor. Dağlarda gezenlerinin tümünün (bilinçli binenlerin) habire camelbak tarzı çantalar taşımasının nedenidir bu..(su içme kolaylığı ayrı konu)Bunun hesapları yapılmış ama bunun teknik açıklamalarını Kerem'e bırakayım..
 
@gürsel


Hangi Kerem Gürsel abi Kayadan mı?
 
@H.Çağrı
Hayır, bu konuda önceki mesajlarda çok bilimsel yaklaşımı olan Kerem Başaran. Bunu da açıklayacaktır sanırım..
 
Yol bisikletindeki suluk,toplam da belli ağırlık tuttururken bunu hareket eden elemanlar ile değilde suluk ağırlığı ile tamamlama gayretinden olmasın? Bildiğimden değil.Çunkü sırta da taşıyorlar.
 
@gürsel

Hesap kitap kısmı hakkında bir fikrim yok maalesef. Demin biraz google'da baktım bisiklet dinamiği üzerine bir sürü çalışma var ama sürücü üzerine yoğunlaşmış pek birşey bulamadım. Güzel birşeyler çıkarsa buraya yollarım.

Zaten bu tür konularda deneyimler hesaplardan daha değerli kanımca. Çünkü iş, ergonomi, konfor ve vücudun enerjiyi en verimli şekilde iletebilmesi ile alakalı ve çok çok fazla parametre var. Önemli olan sistemin yaptığı iş ya da harcanan toplam enerji değil, sürücünün ne kadar yıprandığı ve bunu ölçmek biraz zor. 10 kiloluk bir ağırlığı 6 noktadan bağlı bir trekking çantasında taşımanın, sağ elde bir migros poşetinde taşımaktan kat kat daha rahat olması ve hareketimizi çok daha az kısıtlaması gibi bir şey bu. İkisinde de yapılan iş aynı ama bir tanesi insan için tam bir ızdırap.

Dağ bisikletçiliği gibi dengede kalmanın önemli olduğu sürüş tarzlarında da bu sırt çantası büyük avantaj sağlıyor. Altımızdaki bisikletin hareketlerini kısıtlamamış oluyoruz, bisiklet bize daha çabuk cevap veriyor ve dengemizi sağlamamız kolaylaşıyor. Sonuç olarak yaptığımız toplam iş aynı ama bir şekilde daha rahat yapıyoruz.

Benden bu kadar... Yaşasın bel çantaları :)
 
mesajlarınız için çok teşekkürler demekki neymiş taşıyabildiğimiz malzemeleri çantamızda taşıyacakmışız
 
Arkadaşlar çok güzel şeyler yazmış ama daha basit düşünürsek:
-Daha ağır olanı hareket ettirmek daha fazla güç gerektirir, daha fazla güç ise daha fazla kapasite ve daha fazla enerji gerektirir bu nedenle her türlü koşulda geçerli kural "daha ağır" olmamalıyız.
-Sırtta taşımak ya da bisiklet üstünde taşımak arasındaki tercih her zaman olduğu gibi etkinliğinizin ve bisikletinizin türüne bağlı.Uzun turlarda yükümüzü sırtta taşımamalıyız ama xc sürüşlerinde sırt çantasında taşımak daha avantajlıdır çünkü ağır bisikleti arazi şartlarında kontrol etmek daha güçtür. Sırtımızdaki yük (mutlaka taşımamız gereken) bisikletteki yüke göre hareket kontrol yeteneğimiz arttırır.
-Bisikleti hafifletirken ilk arka lastik ve canttan başlamalıdır.

Ne dersiniz?
 
@kerembasaran


öyle güzel açıklamışsınız ki...

bu yazdıklarınızı ezberliycem..,

bundan sonra, bende böyle açıklıycam...

ciddiyim :) :) :)
 
tamam ya kızmayın kılıdı cantaya atarız olur bıter :)
 
@mcaliskan23

hepsine katılıyorum. sadece arka lastikle ön lastik arasında bir fark göremiyorum. ikisi de aynı hareketi yapıyor sonuçta.
 
@ozkantu

ikinci paragraf biraz hatalıymış yalnız. dönme ataletinin tanımı doğru değil. burada dengelenmemiş tekerleklerde oluşan kuvvetleri bir de gidona gelen kuvvetleri karıştırmışım. çorba olmuş. diğer paragraflar doğru. kusura bakmayın. forumda eski yazdıklarımı görünce böyle oluyo hep. bi kusur buluyorum :)

(2 sene geçmiş)
 
@Semih Temiz

Merhaba,
Benim fikrimce bu paragraftaki mantık doğru ancak bence buradaki kıyas bisiklet ağırlığı ile “çıplak” vücut ağırlığı arasında. Yoksa vücut üzerinde taşınan ağırlık değil sözkonusu. Yani şöyle;
Aynı yağ oranına sahip, aynı kondisyonda vs iki sürücüden daha ağır olanın genel olarak daha fazla güç üreteceğini söyleyebiliriz, ancak bu sürücünün taşıyacağı yük de artacaktır. Veya şöyle düşünelim.. Performansınızı artırmak için zayıflamaya karar verdiniz.. Birkaç kilo zayıfladığınızda taşıyacağınız yük azalacaktır ancak üretebileceğiniz güç de az veya çok düşecektir. (Bunu sürekli bisiklete binen birisi için söylüyorum, spora yeni başlayan fazlaca yağlı birisi için değil) Bunu heralde herkes kabul edecektir..
Ancak eğer kendimizi hafifletmek yerine bisikleti hafifletirsek bunun ürettiğimiz güce hiçbir negatif etkisi olmayacaktır. Burada söylenilmek istenen bence budur; vücut ağırlığını 3kg (veya her nekadarsa) hafifletmek ile bisikleti 1kg hafifletmek performans açısından eşdeğerdir deniliyor. Ha böyle sayısal bir değere nasıl varılabilir, hele de işin işinde milyon tane farklı parametre varken onu bilmiyorum.. Ama sonuç kilidi, matarayı sırtta veya bisiklette taşımak performans açısından birşey değiştirmez.. Tabi ki bisikletin tepkileri, sürüş kalitesi başka bir konu.
 
  • Beğen
Tepkiler: yamaç kolatan
Kerembasaran arkadaşımıza kesinlikle katılıyorum. Dönen parçaların ağırlığı arttıkça ivmelenme için gereken enerji kat kat artıyor. Shimano'nun 2008 kataloğunda gördüğüm bir yazıyı da hemen paylaşayım:

"Hafif aynakollar sadece bisikletin ağırlığını azaltmakla kalmaz, aynı zamanda "dönen ağırlığı" da azaltarak hızlanmaya katkıda bulunur."

Dış lastik veya jant kadar etkili olmasa da, dönen bir eleman olarak aynakolun da ivmelenme üzerindeki etkisini ciddiye almak gerek...
 
  • Beğen
Tepkiler: SEL PER
Geri