Scudo Sports

Bishop Bikes - Ozel Yapim Randonneur

http://i11.photobucket.com/albums/a154/RS1800/Bishop%20Randonneur/640%20pixel/087.jpg

http://i11.photobucket.com/albums/a154/RS1800/Bishop%20Randonneur/640%20pixel/088.jpg

http://i11.photobucket.com/albums/a154/RS1800/Bishop%20Randonneur/640%20pixel/089.jpg

http://i11.photobucket.com/albums/a154/RS1800/Bishop%20Randonneur/640%20pixel/090.jpg

http://i11.photobucket.com/albums/a154/RS1800/Bishop%20Randonneur/640%20pixel/091.jpg

http://i11.photobucket.com/albums/a154/RS1800/Bishop%20Randonneur/640%20pixel/092.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: İslam Gölge
Scudo
Nihayet boyacidan fotograflar geldi. Henuz Logo vs. bitmedigi icin sadece detay resimleri var.

http://i11.photobucket.com/albums/a154/RS1800/Bishop%20Randonneur/640%20pixel/6886048959_9d3550259c_z.jpg
http://i11.photobucket.com/albums/a154/RS1800/Bishop%20Randonneur/640%20pixel/6886044149_eb014df9be_z.jpg
 
Boyası da çok güzel olmuş yakıyor :)
 
Wayyy! Rengi değiştirmişsin Ahmet! :003: Ama isabetli olmuş :in: çok güzel gerçekten!!!
 
Metalik yesil/lacivert'in onca detayi kapatacagi kanaatine vardik, Chris metalik turuncu onerdi. Logosunu da downtube'un ust kismina, Alex Singer usulu yazacak. Son dakikada bir degisiklik yapmadilarsa yazi konturleri altin, ici kirmizi olacak. Gidon sargisi pamuklu krem rengi olacak, uzerine bizde gomalak olarak bilinen shellac (dogal agac vernigi) suruldugunde bisikletle ayni renk olmasini umuyoruz. Vernik hem sargiyi sokulmemek uzere yapistiriyor, hem de yagmur camura karsi koruyor.

Benim tasinma isleri daha bitmedigi icin sele ile ilgilenemedim, NAHBS'a muhtemelen Chris'in atolyesindeki bir sele ile girecek... Far detayini degistirecek vakti olursa onu da yeni cikan ustten baglantili modelle degistirecek. Biraz zor gorunuyor, fuardan sonra halledebilir bence. Bakalim...
 
Özenilecek birşey yaptığınız umarım bitmiş halini en kısa zamanda görürüz..
 
@Ahmet Miura

Evet, yerinde bir karar olmuş ;) Logo renkleri de yakışır! Bu arada altın lug liningler de renk ve kalite olarak süper olmuş.. Ama gidon rengini kadroya uydurma konusunda emin değilim.. Var mı kafanda başka seçenekler?? Bir de o tip sargıların rahatlığında şüpheliyim; bana çok sert gelmişti.

Sele ne düşünüyorsun?
 
Gidon sargisi icin benim mini-velo'daki gibi bir renk de olabilir ama vernikli olan iyi gibi. Gidonun sekli ve lastiklerin kalinligi sayesinde sargi sert de olsa konforlu olacagini umuyorum. Gidon asagidakinin aynisi. Grand Bois Randonneur. Sargi ve vernik ornegi de var fakat renk kahverengi.

http://www.compasscycle.com/images/GBRandoFront800.jpg
 
Ahmet Bey,
Tebrikler,her şey mükemmel ,tam bir göz ziyafeti çekiyorsunuz,umarım istediğiniz gibi sonuçlanır,tam bir show makinası çıkıyor ortaya ,güle güle kullanın derim.
 
abicim siz ne yaptınız yav burda fotolara bakarken laptop'ın klavyesini kemirdim beeaaa :River-102 ...böyle işçilik var mı? varsa nerde? siz bunu bildiğin kendiniz yapıyorsanız saygıyla eğiliyorum...hiç yol bisikleti merakı olmamış biri olarak mel mel bakıttınız ya beni helal olsun...ancak merak ettiğim bende ucuz olmayan bi bisiklet kullanıyorum fakat hiç gözümde değil zira alınacak parçayı kendim seçmemin haricinde pek bi emeğim yok bu sebeple tamamı kendi işçiliğiniz olan bir bisikleti kullanmak malum orgazmik bişiy olsa gerek ama sanırım benim yapabileceğim bişiy olmadığı gibi yapsam bile binebileceğim bişiy değil kesin evladım olana kadar bakabileceğim biyerde durur sonra da anca evladıma verirdim...Neyse lafı uzatmıyım ellerinize sağlık...buarada İstanbul yazıyor böyle bir işi İstanbul'da mı icra ediyorsunuz bu hobi mi yoksa profesyonel misiniz?eğer profesyonelseniz yani bu işten para kazanıyorsanız bu bisikletin bizlere maliyeti nedir hocam?
 
@ Nuvit Becan: Tesekkurler, ziyafet tek basina olmuyor, paylasmak lazim...

@ Baki Celik: Resimlerle birlikte bayagi bir yazi yazmistim, konunun basina gidersen sorularinin cevabini alabilirsin. 3 hafta once tasindim, iyi hatirlattin, lokasyonumu degistireyim :)

Ozel siparis kadrolar Amerika'da 2500 Dolar'dan basliyor. El yapimi parcalar ve detaylar arttikca fiyat da artiyor tabi. Bu bisiklette bayagi cok standart disi detay ve iscilik var, o yuzden kadro, masa, on tasiyici ve gidon bogazi baslangic fiyatinin bir kac katini buluyor.
 
Ahmet Bey öncelikle cevaplar için teşekkürler buarada fotolardan sonraki tüm iletileri okumuş fakat sizin ikamet İstanbul gözüktüğü için sormak zorunda kalmıştım ayrıca başlangıç fiyatının 2500 dolar olduğunu ancak gönlümüze göre bir kadronun bu rakamın birkaç katı olduğunu duyunca tırsmadım değil en az 5000 Dolar gitse bu en baba karbon kadro fiyatına alüminyum&chrommoly arası yani ağır bi kadro almak demek! bu sebeple hernekadar görsel ve şahsa özel de olsada belliki bu herkese uymayacak ancak kişisel beğeniye hitap edebilecek bir ürün.... üzülmedim değil ...neyse siz dönüşte bu Cadillac'ı getirirseniz belki bize de bir tur verirsiniz :D
 
@baki celik

"En baba karbon" diye tabir ettiğiniz hiçbir fabrikasyon kadro bir "custom" yerini tutamaz. Burada uzun uzun niye tutmaz diye anlatmaya gerek yoktur, bununla ilgili daha derinlemesine fikirleri biraz araştırma yaparak öğrenmek size kalmış. Ama yapmayacağınız açık, zira konuyu okumayıp üstünkörü fotoğraflara bakarak "bu kadroyu istanbul damı üretiyorsunuz" gibi bir soru sormuş olmanız bile sizin için bir fikir veriyor. İnsan bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmamalı. Bir de üzüldüm demişsiniz ki tam gülmeklik. Açıkçası bu muhteşem Bishop' a sahip olacak kişide size üzülmedi değildir eminim. :)
 
Gonlunuzden ne gecer bilmiyorum ama $2500'a gayet iyi bir yol kadrosu yaptirmak mumkun. Bu kadro Randonneur diye tabir edilen bir bisiklet icin. El yapimi canta tasiyicisi, gidon bogazi, kadroya monte arka lamba ve pompa ayaklari, boru icinden giden arka fren teli, vitesi kadroya gecirip tekeri elinizi yaglamadan takip sokebileceginiz bir sistem, gizli far-dinamo kablolama, camurluklar, centerpull frenler ve bi-lamine headtube gibi ekstra ekstra ozellikler var. Bunlarin gonlunuzden gecmesi icin bu tur bisikletlere asik olmaniz ve bir kac yil planlamaniz, tarihi okuyup eski ustalarin neler yaptigini arastirmaniz gerekiyor. Yoksa zaten akliniza boyle bir proje gelmez...

Bu bisikleti karbon bisikletlerle karsilastirmamak lazim cunku aslinda modern vites aktaricilari ve gobek tipi dinamosu disinda tamamen 1947-1952 model iki Fransiz bisikletini baz alip modernize ediyoruz. Rene Herse ve Alex Singer isimli iki efsanevi ustanin o yillarda yaptigi ust seviye hizli tur bisikletleri aynen bu ozelliklere sahipti ve inanmayacaksiniz ama tum bu aksesuarlarla agirliklari 7.9 kg'dan baslayip 11.5 kg'a kadar uzaniyordu. Buna kadro pompasi bile dahil. Bu hafifligin sebebi Reynolds'a ozel boru siparisi vermeleri, frenler, krank kollari, gobekler ve vites sistemlerini kendileri yapmalari veya modifiye etmeleriydi. Gunumuzdeki hazir parcalar daha agirlar, bu nedenle o agirlik seviyelerine inmek mumkun degil. Bu bisikletler acik arttirmalarda $12,000 civarina satiliyorlar. Tandemlerde fiyat daha da fazla. Bisiklet endustrisinin daha yeni gectigi pres gobeler Rene Herse'nin bisikletlerinde 1939'dan beri var. Alex Singer'in on aktaricisi 36 gram. Liste uzar gider...

Crumpton ddiye bir firma kisiye ozel karbon randonneur yapiyor, kadro agirligi aksesuar detaylari ve agirlik tasiyacak olmasi nedeniyle 1.4 kg. Kadro-masa fiyati $6500. Karbon camurluklara ve titanyum canta tasiyicisina, Campagnolo Record grupsete ragmen toplam agirligi 11.7 kg. Benim bisikletim 10.5 kg civarinda bitecek.


2007 Crumpton - Karbon (11.7 kg)

http://64.19.142.13/www.bikequarterly.com/images/Crumptonfull.jpg

1947 Alex Singer - Celik (7.9 kg)

http://janheine.files.wordpress.com/2011/11/herseconcours47.jpg?w=640

1952 Rene Herse - Celik (11.5 kg) - 2003 Seattle

http://64.19.142.11/janheine.files.wordpress.com/2011/01/herse52.jpg

1946 Rene Herse Tandem

http://64.19.142.12/janheine.files.wordpress.com/2011/01/pbpcornervillage.jpg?w=640


Karbon bisikletlerle ilglil pek cok yanilsama var, Amerika'da Seattle'da Popularie Brevet (100km) yarisini 2006'da 1952 model, 4 disli rublesi olan bir Rene Herse kazandi. 1200 km'lik Paris-Brest-Paris yarisina ayni kisiler 1946 model bir Rene Herse tandem'le girerek tandemler dahil tum yarisin en hizli zamanini cikardilar. Yil 2003'du. Bu arislarda karbon, titanyum vs. pek cok modern bisiklet de vardi. Dogru malzemelerle yapilmis celik bir bisikletin vucutla uyumlu seklide esneyerek ilerlemesine rakip olabilecek modern bir bisiklet ne yazik ki yok. Uretim kolayligi nedeniyle ve hafifligiyle karbon ve aluminyum ureticilerin populer malzemeleri. Randonneur yarislari Amerika'da bile km ile yapiliyor, Fransiz ekolunu devam ettiriyorlar.

450 Sterlin'e nefis Bob Jackson bisikletler var (Ingiltere) boru seviyesine gore fiyatlari artiyor. Ilginizi cekerse bakabilirsiniz, 50 yildir el yapimi kadrolar yapiyorlar.
 
Ahmet Bey Aytaç Bey'in gerek yoktur sözüne karşın detaylı anlatımınızdan ve anlatırken yol bisikletleri konusunda hevesim ve bilgim olmadığını söylemiş olmama rağmen alaycı bir üslup takınmayışınızdan ve bu konu üzerinden beni değerlendirmek gibi fuzuli bir çabaya girmek yerine cahilliğini peşinen kabul etmiş bendenizi bilgilendirme çabanızdan dolayı ayrıca tüm bu heves-zaman-para üçgeninde çok güzel bir bisikleti bizlerle paylaştığınızdan dolayı tekrar teşekkür ediyorum sanıyorum başka arkadaşların fazlasıyla kaba üslubu bisikletinizi çok beğenmiş olmalarındandır diye düşünüyorum...kraldan fazla kralcı olmak ülkemizde çok rastlanır bir durum o nedenle ben anlayışla karşılıyorum eğer rahatsızlık verdiysem sizinde anlayışla karşılamanızı diliyorum...Sağlıcakla Ahmet Bey
 
@baki celik

Baki bey;

Öncelikle benim rahatsız olduğum nokta insanların bu ülkede herşeyi (bilgi dahil) hazırdan bekliyor oluşu, yani emeksiz elde edebilmek güdüsü. Sizin de mesajınızda içten içe yatan bu davranışı gördüğüm için tepkili bir mesaj yazdım. Aslında bunun sizin şahsiyetiniz ile alakası yoktu, zaten sizi tanımıyorum. Tepkim toplumun genel davranış biçiminedir. Ahmet bey konunun başlangıcından itibaren gayet açıklayıcı ve detaylı bir sunum sunmuş. Ama hâla okumadan buraya gelip bu bisikleti "siz mi yapıyorsunuz", "bunun yrine karbon tercih edilir" gibi siz ve diğerlerinin tonla mesajını görünce insanların okuma ve araştırma güdülerinin olmayışı beni rahatsız ediyor işte. Yani daha gözlerinizin önündeki şeyi okumuyorsunuz. Bilmem anlatabildim mi? Bence bunu şahsiyetine yönelik bir aşağılama ya da hakaret olarak algılamak yerine buradan kendinize bir pay çıkarsanız hem kendinizi hem de beni mutlu edersiniz.

Ayrıca bisiklet mükemmel ve eminim bu ülkedeki en muhteşem ve karakterli bisikletlerlerden biri. Ama sizin ima ettiğiniz özentilik anlamında kraldan çok kralcılık gibi bir şey yaptığım yok, ben de "custom" sahibi bir kullanıcıyım çünki, yabancısı olduğum bir lezzet değil yani. Bunu düşünmek yerine yukarıda da söylediğim gibi mesajımın esas anafikrini anlamaya çalışın.
 
madem bunca yazının sebebi benim anladığım kadarıyla sizin de custom bir kadro sahibi olmanız keşke siz de tıpkı sizin gibi custom kadrosu olan ama sizin üslubunuzla bişiye anlatmaya çalışmayan Ahmet Bey gibi söylemek istedilerini söyleyen biri olsaydınız ama sorun şu ki: kadronun kişiliğe bir katkısı olmadığı gibi sizin de benim yada bir başkasının kişiliğine bu şekilde katkınız olamayacağı gerçeğidir o nedenle zorlama davranışlarla ve sizce iyimser ama bence işgüzar beklentileriniz beni ve benim gibi sizce cahil kişileri kırmanın ötesine geçemeyeceği gibi sizin de kırılabileceğiniz gerçeğini değiştirmiyor o nedenle hiç gereksiz gerek forumun huzurunu bozmamak ve gerekse birbirimizi üzmemek adına burda katılımcı olan kişilerin birbirlerini kırıcı, hakaret içerikli söz veya davranışı olduğuna kesin kanaat etmeden 3.kişi durumuna düşmemek en doğrusu olacaktır umarım duygu ve düşüncelerimin ve ayrıca beklentilerimin birilerini düzeltmek adına değil de hepbirlikte huzurlu olabilmek adına yazıldığını anlatabilmişimdir..ben kendi adıma bu konuyu daha fazla uzatmamak istediğimi ve okuma alışkanlığım olsada arada kaytarmanın doğru olmadığımı zorlada olsa anladım umarım ben size güzellikle bişeyleri anlatabilmişimdir..
 
  • Beğen
Tepkiler: Ozzgurr
@baki celik

Ben de tıpkı sizin gibi mevzuyu uzatmak niyetinde değilim ancak yine de bunca yazının sebebinin sizin ima ettiğiniz şey olmadığını belirtmek isterim. Gerçi ne faydası var ona da emin değilim. İyi forumlar.
 
Geri