Gonlunuzden ne gecer bilmiyorum ama $2500'a gayet iyi bir yol kadrosu yaptirmak mumkun. Bu kadro Randonneur diye tabir edilen bir bisiklet icin. El yapimi canta tasiyicisi, gidon bogazi, kadroya monte arka lamba ve pompa ayaklari, boru icinden giden arka fren teli, vitesi kadroya gecirip tekeri elinizi yaglamadan takip sokebileceginiz bir sistem, gizli far-dinamo kablolama, camurluklar, centerpull frenler ve bi-lamine headtube gibi ekstra ekstra ozellikler var. Bunlarin gonlunuzden gecmesi icin bu tur bisikletlere asik olmaniz ve bir kac yil planlamaniz, tarihi okuyup eski ustalarin neler yaptigini arastirmaniz gerekiyor. Yoksa zaten akliniza boyle bir proje gelmez...
Bu bisikleti karbon bisikletlerle karsilastirmamak lazim cunku aslinda modern vites aktaricilari ve gobek tipi dinamosu disinda tamamen 1947-1952 model iki Fransiz bisikletini baz alip modernize ediyoruz. Rene Herse ve Alex Singer isimli iki efsanevi ustanin o yillarda yaptigi ust seviye hizli tur bisikletleri aynen bu ozelliklere sahipti ve inanmayacaksiniz ama tum bu aksesuarlarla agirliklari 7.9 kg'dan baslayip 11.5 kg'a kadar uzaniyordu. Buna kadro pompasi bile dahil. Bu hafifligin sebebi Reynolds'a ozel boru siparisi vermeleri, frenler, krank kollari, gobekler ve vites sistemlerini kendileri yapmalari veya modifiye etmeleriydi. Gunumuzdeki hazir parcalar daha agirlar, bu nedenle o agirlik seviyelerine inmek mumkun degil. Bu bisikletler acik arttirmalarda $12,000 civarina satiliyorlar. Tandemlerde fiyat daha da fazla. Bisiklet endustrisinin daha yeni gectigi pres gobeler Rene Herse'nin bisikletlerinde 1939'dan beri var. Alex Singer'in on aktaricisi 36 gram. Liste uzar gider...
Crumpton ddiye bir firma kisiye ozel karbon randonneur yapiyor, kadro agirligi aksesuar detaylari ve agirlik tasiyacak olmasi nedeniyle 1.4 kg. Kadro-masa fiyati $6500. Karbon camurluklara ve titanyum canta tasiyicisina, Campagnolo Record grupsete ragmen toplam agirligi 11.7 kg. Benim bisikletim 10.5 kg civarinda bitecek.
2007 Crumpton - Karbon (11.7 kg)
http://64.19.142.13/www.bikequarterly.com/images/Crumptonfull.jpg
1947 Alex Singer - Celik (7.9 kg)
http://janheine.files.wordpress.com/2011/11/herseconcours47.jpg?w=640
1952 Rene Herse - Celik (11.5 kg) - 2003 Seattle
http://64.19.142.11/janheine.files.wordpress.com/2011/01/herse52.jpg
1946 Rene Herse Tandem
http://64.19.142.12/janheine.files.wordpress.com/2011/01/pbpcornervillage.jpg?w=640
Karbon bisikletlerle ilglil pek cok yanilsama var, Amerika'da Seattle'da Popularie Brevet (100km) yarisini 2006'da 1952 model, 4 disli rublesi olan bir Rene Herse kazandi. 1200 km'lik Paris-Brest-Paris yarisina ayni kisiler 1946 model bir Rene Herse tandem'le girerek tandemler dahil tum yarisin en hizli zamanini cikardilar. Yil 2003'du. Bu arislarda karbon, titanyum vs. pek cok modern bisiklet de vardi. Dogru malzemelerle yapilmis celik bir bisikletin vucutla uyumlu seklide esneyerek ilerlemesine rakip olabilecek modern bir bisiklet ne yazik ki yok. Uretim kolayligi nedeniyle ve hafifligiyle karbon ve aluminyum ureticilerin populer malzemeleri. Randonneur yarislari Amerika'da bile km ile yapiliyor, Fransiz ekolunu devam ettiriyorlar.
450 Sterlin'e nefis Bob Jackson bisikletler var (Ingiltere) boru seviyesine gore fiyatlari artiyor. Ilginizi cekerse bakabilirsiniz, 50 yildir el yapimi kadrolar yapiyorlar.