Scudo Sports

Bisan Praetor ortaya çıktı

Facebook'ta bulunan Yol Bisikleti Bilgi & Paylaşım grubundan alınmıştır. Yazıyı orada paylaşan ise Ümit Onur Yüksel'dir.



BİSAN
Değerli Üyeler,
Uzunca bir süredir Yol Bisikleti Bilgi & Paylaşım sayfasını takip ediyorum. Yakın bir zamanda gruba üye oldum. Amacım bisiklet konusunda sahip olduğum bilgiyi arttırmaktır. Diğer beklentim ise, BİSAN Genel Müdür Yardımcısı olarak kullanıcılara yakın olmak, yorumlarını almak, kurum olarak gelişimimize katkı sağlayacağına inandığım yorumları takip etmektir. Reklam alanına girebileceği endişesi ile hiçbir yoruma cevap vermedim ancak yapılan tüm yorumları dikkate alıyor ve ilgili ekip arkadaşlarımla değerlendiriyoruz.
Üretim ve ürün geliştirme alanlarında bilgi talep eden kullanıcılar bize bu konudaki iletişim eksikliğimizi gösterdi. Her birine teşekkür ederiz. Sayfa yöneticileri uygun görür ise bu konularda kısa bir bilgilendirme yapmak istiyorum.
2017 yılı Aralık ayında şirketin İhlas Holding’den satın alma işlemi tamamlanmıştır. Yeni Bisan; bünyesinde 11 şirket barındıran, sahipleri Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olan; %100 yerli sermayeli bir grubun üyesidir.
Geçen iki yılda gerek yurt içi gerek yurt dışı hedeflerimiz doğrultusunda yaklaşık 150.000.000 TL yatırım gerçekleştirilmiştir. Elektrik, doğalgaz, havalandırma, baca filtrasyonları, aydınlatma, su arıtma gibi tüm alt yapı sistemleri yenilenmiştir. 46 dönüm arazi içerisinde 5 dönüm yeni kapalı alan inşa edilerek toplam üretim alanı 26 dönüme çıkarılmıştır. Genel otomotiv kalite kabul koşullarını karşılayabilen yeni boyahane tesisi hizmete alınmıştır. Yeni tesiste toz ve yaş boya yapılabilmektedir. Sistem vernik altı etiket uygulaması imkânı sağlamaktadır. Montaj hattı ekipmanları yenilenmiş, tork kontrollü modern ekipmanlar ile modernize edilmiştir. Mevcut jant üretim hattı yenilenmiş, yeni bir jant üretim hattı devreye alınmıştır. Yeni metal işleme makineleri yatırımı yapılmış ve devreye alınmıştır. Ar-ge ve Kalite Bölümleri yeniden yapılandırılmıştır. Mevcudun üç katı kapasiteye sahip yeni kaynakhane 2020 Ocak ayında devreye alınacaktır. Üst grup ürünler için ikici montaj hattı yine Ocak 2020’de devreye alınacaktır. Karbon ürün montajı için ayrı bir bölüm kurulmuştur.
İnsana yatırımın çok önemli olduğuna inanıyoruz. Tüm çalışanlara yıl içerisinde çeşitli konularda eğitim programları verdik. Shimano Türkiye ile iş birliği yaparak montaj ve teknik eğitimleri sürekli hale getirdik. Uzmanlığına bakmaksızın’ biliyorum’ diyen değil sürekli öğrenen, sürekli gelişen bir organizasyon kültürünü destekliyoruz.
Bir dünya devi olan Michelin ile distribütörlük anlaşması imzaladık ve Michelin Türkiye Distribütörü olarak 2020 yılında faaliyetlerimize devam edeceğiz.
Mevcut durumda, kadro tiplerine göre gerçekleştirdiğimiz üretim süreçleri aşağıdaki gibidir;
Çelik kadrolu ürünler: Bu segmentteki ürünlerin tüm üretim süreçleri (boru kesim, formlama, tesviye, kaynak, boya, etiket, montaj) maşa, jant, çamurluk vs. dahil olmak üzere tesisimizde gerçekleştirilmektedir.
Alüminyum kadrolu ürünler: Kadro imalatı yurtdışında gerçekleştirilmektedir. Ürün segmentine bağlı olarak kendi imalatımız aksesuarlar kullanabiliyoruz. Montaj süreci tesisimizde gerçekleşmektedir. Alüminyum kadro üretimi projemiz devam etmektedir. Bisan fabrikasında üretilen ilk prototip ürünler 23.11.2019 tarihinde gerçekleşen bayii toplantısında sergilenmiştir. 2021 yılı programında %100 kendi üretimimiz olan yerli alüminyum kadrolar kullanmayı hedefliyoruz.
Karbon kadrolu ürünler: Kadro imalatı yurtdışında gerçekleştirilmektedir. Üst gruptaki bu ürünlerde kullanılan tüm komponentler üst seviye markalı ürünlerdir. Karbon kadroların boya, etiket ve montaj süreci tesisimizde gerçekleşmektedir. Türkiye’de maliyeti nedeni ile maalesef karbon ürünlerin pazar payı yok denecek kadar düşüktür. Bu segmentte ürün sunmamızın amacı, Türkiye’de bisiklete gönül vermiş ve bu sporu yapan sporculara ve bisiklet sporuna destek vermektir. Sporcular için ulaşılabilir fiyatlara yüksek performanslı alternatif yaratıyoruz.
Ar-Ge süreci ile ilgili bolca yorum yapılmış. Yaklaşık 20 yıl Ar-Ge merkezinde proje geliştirmiş bir endüstri ürünleri tasarımcısı olarak Bisan’ın ürün geliştirmek için gerekli bilgi ve birikime sahip olduğunu belirtmek isterim. Çelik ve alüminyum kadrolarda tasarım geliştirme çalışmaları hali hazırda yapılıyor. Türkiye’de karbon kadro satışları yeterli hacme ulaşmadığından , tüm dünyadaki global markalarda olduğu gibi üretici şirketler ile tasarım ortaklığı yapıyoruz. Üretici firma seçerken karbon kadro segmentinde bizden ileride olan dünya markalarını referans alıyor, aynı üretici firmalar ile çalışıyoruz. Tasarım girdilerini ve özel isteklerimizi iletiyoruz, sonuçlar ve raporlar üzerinde değerlendirmelerimizi yapıp uygunsa tedariği gerçekleştiriyoruz. Bu noktada çok benzer kadroların başka markalarda da olmasını zaten kabul ediyoruz. Talep yeterli büyüklüğe geldiğinde sadece bize özel üretilecek kendi tasarımlarımızı ürettirmekten ve hatta üretmekten çok memnun olacağız.
Rekabetin geliştirici yönüne inanıyoruz, diğer tüm üreticilere saygı duyuyor ve sektöre katkı koyan herkesi takdir ediyoruz. Bu platformu amacı dışında kullanarak yer yer girişilen karalama çabalarına asla bir karşılık vermeyeceğimizi, bu platformu kirletmeyeceğimizi, kullanım amacının dışına çıkmayacağımızı belirtmek isterim. Gelişimimize katkı veren tüm eleştiriler için çok teşekkür ederiz. Tesislerimizin kapıları tüm grup üyelerine açıktır. Önceden yapılacak programlar dahilinde tüm soruları yüz yüze cevaplamaktan, görüşlerinizi almaktan mutluluk duyacağız.
Yolumuza misyonumuz doğrultusunda emin adımlar ile devam edeceğiz.
Misyonumuz “ Bisan, sağlıklı ve mutlu nesillerin yetişmesine katkı sağlayan, YENİLİKÇİ, ürün ve hizmet kalitesini SÜREKLİ GELİŞTİREN, ulusal boyutta sektörü büyütmeyi hedefleyen, istihdam yaratan, KİŞİSEL GELİŞİMİ destekleyen, tüm paydaşlarına DEĞER YARATAN bir GÜVEN kurumudur.”
NOT: Bu arada bugüne kadar sosyal medyadaki resmi hesaplarımız haricinde yapılan bilgilendirmelerden sorumlu değiliz. ( Örnek ; Praetor’un satış fiyatı henüz açıklanmadı. ) Bisan ile ilgili her türlü bilgiyi info@bisan.com.tr adresine mail atarak ya da satış sonrası müşteri memnuniyeti birim sorumlumuzu mesai saatleri içerisinde ( Cep: 0 532 179 42 82 ) arayarak istediğiniz her türlü bilgiye ulaşabilirsiniz.

Bu mesajı paylaştığınız için teşekkür ederim. Artık konu bisikletin lansmanı ve özelliklerinin ötesine geçip direk firmaya saldırma boyutuna varmıştı. Çok fazla bilgi kirliliği oldu bir anda. Ancak üzülerek şunu farkettim ki bunu x firma yapsa bayıla bayıla öve öve "offf adamlar ne bisiklet yapmış" diyecek arkadaşlar araştırmadan soruşturmadan Bisan için kadro çin tamam bu çöp, ekipmanı takıp geçmişler diye attı tuttu. Keşke firma hakkında biraz araştırma yapsaydı bu üyeler. Arkadaşlar en basitinden preator dışında bir BMX bisikletten örnek vereyim ben size orada lanse edilen. Zoid modeli var Bisan firmasının bu sene çıkardığı BMX. Bu üründe dahi profesyonel birinden destek alarak (BMXTR sitesinin sahibinden) bu modeli yapmışlar. Üzerinde kullanılacak dişliden lastiğe kadar dünya standartlarında kullanılan BMX lerle eşdeğer bir BMX yaptıklarını bu sitenin sahibi abimiz anlattı. Zaten Zoid markasıda kendi markalarıymış. Ve siteye girerseniz görürsünüz bu abimiz sadece BMX üzerine iş yapıyor. Bunu bile yapmaları bence işlerini ne kadar ciddiye aldıklarını nasıl insanlarla çalıştıklarını gösterir. Öyle "biz yaptık oldu" diyen firmalarla bir olmadığını Bisan biz bayilere kanıtladı umarım sizlere kanıtlar.
 
Scudo
Benim de dikkatimi çeken Bisan Yetkilisi Beyefendinin yazısını, Bisikletforum gibi Türkiye'nin bisiklet özelinde en büyük forumu olarak nitelendirilen bir platform yerine Facebook'taki bir grupta paylaşması.Eleştiri mahiyetinde değil ama bana ilginç geldi.
 
Müdür yardımcısı Ümit Onur Bey'in mesajından anladıklarım,
Ahmet Fidancı'yı kâle almayın
Michelin lastiklerin TR ditribütörlüğünü aldık, 2020'de başlayacağız (daha ucuz lastik fiyatı anlamına gelmesini umuyorum)
şu an çelik kadro üretiyor, geri kalan her şeyi ithal ediyoruz, iki sene içinde tüm alü kadroları kendimiz yapar hale geleceğiz

Ayrıca FB sitesinde yorumlara verdiği cevaplarda gördüm, Praetor modeli kişiselleştirilebilir model olacakmış.
Üzerindeki set ve boyası müşteri talebine göre yapılandırılıp satılacakmış. Bu durumda rekabetçi fiyatlar görmemiz olası.

Ümit Bey'e olayları netleştirdiği teşekkür ediyorum.
Bir yıldır forumda ve sosyal medyada durmaksızın Bisan öven arkadaşın da iyi niyetli ama çok konuşan bir pisletçi olduğunu varsayıyorum. Bir çuval inciri berbat edecekti az kalsın.
 
Keşke firma hakkında biraz araştırma yapsaydı bu üyeler.

Üyelerin görevimi firmalar hakkında gerekli araştırmayı yapmak, yoksa firmaların görevimi satacakaları ürünler hakkında doğru ve temiz bilgi vermek ?
 
"Şu bisikletçi abimiz böyle dedi, fabrikadan mesaj geldi, gökten vahiy indi, vs. vs......."

"öks förmö yöpsö övvv ödömlör nö bösöklöt yöpmöş dörsönöz"

"Biz bayisiyiz, bize kendini kanıtladı." (bisikletleri görmeden bayilik aldık, bari yağlayalım da satışlar artsın.)


15 milyon TL yatırımdan reklama düşen bütçe: 15TL.
Ben burda gördüklerimi sizlere aktarmaya çalışıyorum fanboy değilim. Tamam konuyu Bisan özelinden saptırdık başka yere geldi mesele bireysel saldırıya döndü madem ben size şöyle cevap vereyim. Bizde Peugeot bisikletinde bayiliği var (görmeden alıp onu da forumda yağlıyorum başlıklara bak yağdırdım orda da sabah akşam övdüm:) mesela onlar da kadroyu uzak doğudan alıyor ama AR-GE si Türkiye'deki fabrikada yapılıyor istenen alın borusu açısı, chainstay mesafesini fln uzak doğuya bildiriyorlar kadro hazırlanıyor Türkiye'ye geliyor. Prototip deneniyor grupsetler üzerine takılarak, bir hatası varsa düzeltilmesi gerekilen tekrar kadro üreticisine bildirilip ona uygun nihai kadro yapılıp seri üretime geçiliyor. Ama bak bunu da kim dedi AR-GE bölümünün başı Zafer Bey :) O yüzden bu da yalan.

Arkadaşlar istediğinize inanırsınız istediğinize inanmazsınız. Ben küçük bir ilçede bu işi yapıyorum. Bizim bölgemizde yol bisikleti satışı öyle sizin düşündüğünüz gibi çok da fazla değil daha çok MTB yaygın kaldı ki 45000 nüfuslu bir yerde ben gelip bisikletforum'da Bisan'ı övsem ne kazanırım kaç tane müşteri getirir? Bana sallıyorsunuz madem beni tanıyında sallayın lütfen. Ben toplantıda "bir bayi olarak" gördüklerimi aktardım onların söylediklerini söyledim. Bunu neden yaptım bazı konularda insanların kafasında soru işareti vardı ve o insanlar bu kamuya açık bir toplantı olmadığı için bunları öğrenemediler. Bizde bilmiyorduk oraya gidene kadar bunları yaptıklarını bizde öğrenmiş olduk. Yukarıda da neden dedim x marka gibi yaptım oldu mantığı olmadığını söyle açıklayayım çünkü biz Cycleurope, Ümit ve Accell ürünlerini de satıyoruz bayiyiz bir ara Corelli de sattık ve bayi olarak görüyoruz ki bir çoğu toplantıda firmalar ürünleri koyuyor topluyor bayileri ürünlere bakıp dönüyorsun. Biz ne yaptık ne yapıyoruz sorularına cevap vermiyorlar hatta eleştirdiğiniz zaman tasarım veya donanım açısından yüzünüze bakmıyorlar. İşine gelirse al diyip geçiyorlar. Bizim malımız zaten satıyor diyorlar. Çünkü deli gibi sponsor olup reklam pompalıyorlar. Benim gördüklerim içinde şimdiye kadar bir Peugeot şu ana kadar ürünleri karşımıza koyup eleştirin ne eksiği var ürünlerimizin nesi doğru nesi yanlış dedi. Onlarda da sağlam AR-GE var çalışanlar hepsi tecrübeli ancak perakende de olan biziz müşterilerin eleştirilerini duyan biziz o yüzden fikir aldılar. Bisan'da yine toplantı sonunda form dağıttı ürünlerle ilgili düşüncelerimizi yazılı olarak kağıda döktük.
Üyelerin görevimi firmalar hakkında gerekli araştırmayı yapmak, yoksa firmaların görevimi satacakaları ürünler hakkında doğru ve temiz bilgi vermek ?
Firma yetkilileri gördüğüm kadar forumda yoklar ama bakın başka mecralarda açıklama yapmışlar. Zaten bunlar 2020 modelleri ve şu anda piyasada yoklar. Bu ürünler üzerinde hala bir takım değişiklikler yapılarak kullanıcı karşısına sunulabilirler. Ama bir konu hakkında konuşuyorsanız bence konuşmadan önce bir miktar bilgi sahibi olmalısınız. Ben bu sözümde önceki gönderileri okursanız hiç fikir sahibi olmadan direkt sallayan arkadaşlara atıfta bulundum. Ama tabiki burası bir forum ve bu görüşler benim görüşlerim. Ben yanlış bir söylemde bulunduysam özür dilerim.
 
Müşteriler olarak fakiriz ,sayıcak azız; yeterli talebi oluşturamıyoruz.Talep olmayınca arz mı olurmuş.Ondan sonra da gördüğümüz her yerli firmadan ''argesi, üretim süreci, A dan Z ye herşeyi ülkemizde gerçekleştirilen mal veya hizmet'' bekliyoruz.Hepi topu iki bardak süt içmeyi istiyoruz ama beklentimiz sütün entegre inek çiftliğinden gelmesi yönünde.:ssrtcbya:Ekonominin evrensel dinamikleri, yerlilikten millilikten her şeyden çok daha güçlü malesef.
 
Son yazılanlardan sonra daha fazla tartışmayı uzatmamak ve konunun daha çok sapmaması için ilerideki iletilere cevap vermeyeceğim. Bu bisikleti biz test edemedik görsel olarak gördük ancak merak eden arkadaşlar için bikepedia (ücretsiz sanal dergi) bu bisikleti sürdü ve bir makale yayınlayacak bildiğim kadarıyla. Oradan takip edebilirsiniz. Sağlıcakla kalın.
 
Ben burda gördüklerimi sizlere aktarmaya çalışıyorum fanboy değilim. Tamam konuyu Bisan özelinden saptırdık başka yere geldi mesele bireysel saldırıya döndü madem ben size şöyle cevap vereyim. Bizde Peugeot bisikletinde bayiliği var (görmeden alıp onu da forumda yağlıyorum başlıklara bak yağdırdım orda da sabah akşam övdüm:) mesela onlar da kadroyu uzak doğudan alıyor ama AR-GE si Türkiye'deki fabrikada yapılıyor istenen alın borusu açısı, chainstay mesafesini fln uzak doğuya bildiriyorlar kadro hazırlanıyor Türkiye'ye geliyor. Prototip deneniyor grupsetler üzerine takılarak, bir hatası varsa düzeltilmesi gerekilen tekrar kadro üreticisine bildirilip ona uygun nihai kadro yapılıp seri üretime geçiliyor. Ama bak bunu da kim dedi AR-GE bölümünün başı Zafer Bey :) O yüzden bu da yalan.

Arkadaşlar istediğinize inanırsınız istediğinize inanmazsınız. Ben küçük bir ilçede bu işi yapıyorum. Bizim bölgemizde yol bisikleti satışı öyle sizin düşündüğünüz gibi çok da fazla değil daha çok MTB yaygın kaldı ki 45000 nüfuslu bir yerde ben gelip bisikletforum'da Bisan'ı övsem ne kazanırım kaç tane müşteri getirir? Bana sallıyorsunuz madem beni tanıyında sallayın lütfen. Ben toplantıda "bir bayi olarak" gördüklerimi aktardım onların söylediklerini söyledim. Bunu neden yaptım bazı konularda insanların kafasında soru işareti vardı ve o insanlar bu kamuya açık bir toplantı olmadığı için bunları öğrenemediler. Bizde bilmiyorduk oraya gidene kadar bunları yaptıklarını bizde öğrenmiş olduk. Yukarıda da neden dedim x marka gibi yaptım oldu mantığı olmadığını söyle açıklayayım çünkü biz Cycleurope, Ümit ve Accell ürünlerini de satıyoruz bayiyiz bir ara Corelli de sattık ve bayi olarak görüyoruz ki bir çoğu toplantıda firmalar ürünleri koyuyor topluyor bayileri ürünlere bakıp dönüyorsun. Biz ne yaptık ne yapıyoruz sorularına cevap vermiyorlar hatta eleştirdiğiniz zaman tasarım veya donanım açısından yüzünüze bakmıyorlar. İşine gelirse al diyip geçiyorlar. Bizim malımız zaten satıyor diyorlar. Çünkü deli gibi sponsor olup reklam pompalıyorlar. Benim gördüklerim içinde şimdiye kadar bir Peugeot şu ana kadar ürünleri karşımıza koyup eleştirin ne eksiği var ürünlerimizin nesi doğru nesi yanlış dedi. Onlarda da sağlam AR-GE var çalışanlar hepsi tecrübeli ancak perakende de olan biziz müşterilerin eleştirilerini duyan biziz o yüzden fikir aldılar. Bisan'da yine toplantı sonunda form dağıttı ürünlerle ilgili düşüncelerimizi yazılı olarak kağıda döktük.

Firma yetkilileri gördüğüm kadar forumda yoklar ama bakın başka mecralarda açıklama yapmışlar. Zaten bunlar 2020 modelleri ve şu anda piyasada yoklar. Bu ürünler üzerinde hala bir takım değişiklikler yapılarak kullanıcı karşısına sunulabilirler. Ama bir konu hakkında konuşuyorsanız bence konuşmadan önce bir miktar bilgi sahibi olmalısınız. Ben bu sözümde önceki gönderileri okursanız hiç fikir sahibi olmadan direkt sallayan arkadaşlara atıfta bulundum. Ama tabiki burası bir forum ve bu görüşler benim görüşlerim. Ben yanlış bir söylemde bulunduysam özür dilerim.
Işte bu sebepten dolayı firma/firmalar ürettikleri ürün hakkında detaylı bilgi vermeli, bu sayede fikri olmayanlara abuk subuk yorumlar yapmaları için ellerine koz vermemiş olur. Kadro çin yada başka doğu ülkesinde üretilmiş önemi yok, maliyeti azaltmak için birçok tanınmış firmada bu şekilde yapıyor.
 
Bisan yetkilileri bizim yazdıklarımızı okusunlar bence.
Ben Bisan firması yerinde olsam @Serkan Mıstınoğlu 'na bir aylığına bir test bisikleti verirdim sonra da hem firmamıza geri bildirimlerde bulun hem de bisikletforumda neymiş ne değilmiş diye anlat derdim.
 
Bisan yetkilileri bizim yazdıklarımızı okusunlar bence.
Ben Bisan firması yerinde olsam @Serkan Mıstınoğlu 'na bir aylığına bir test bisikleti verirdim sonra da hem firmamıza geri bildirimlerde bulun hem de bisikletforumda neymiş ne değilmiş diye anlat derdim.
Hocam dayaniklilik testi icinde seni önermek şart Bisan'a ( Bknz kilo -yük kapasite iliskisi ) ehehe
Müşteriler olarak fakiriz ,sayıcak azız; yeterli talebi oluşturamıyoruz.Talep olmayınca arz mı olurmuş.Ondan sonra da gördüğümüz her yerli firmadan ''argesi, üretim süreci, A dan Z ye herşeyi ülkemizde gerçekleştirilen mal veya hizmet'' bekliyoruz.Hepi topu iki bardak süt içmeyi istiyoruz ama beklentimiz sütün entegre inek çiftliğinden gelmesi yönünde.:ssrtcbya:Ekonominin evrensel dinamikleri, yerlilikten millilikten her şeyden çok daha güçlü malesef.

Ayrica bu okuduğum en samimi, en gercekci tespitti tebrikler
 
İlk görüşte alın borusu ve maşadaki hamlenin amacını sorguladım :D Anladığım kadarıyla bu kendi tasarımları değil; "Talep yeterli büyüklüğe geldiğinde sadece bize özel üretilecek kendi tasarımlarımızı ürettirmekten ve hatta üretmekten çok memnun olacağız." açıklaması var çünkü.

Bilmiyorum, aylar oldu bisiklet piyasasına, yeni kadrolardaki detaylara ve yeni trendlere hiç aşina değilim :naslyany: En son yoktu bu şekilde kavisli maşa, hatırlayamadım. Downhill bisikletlerde bu şekilde öne alınıyor maşa, ön tekere gelen darbeleri daha iyi sönümleyebilmek ve kadronun zarar görmesini engelleyebilmek için.


sad.jpg

Ama ne stabiliteye (bisikletin dümdüz bir çizgide gidebilme yeteneği) katkısını, ne gidonuna katkısının (kıvrak hamleler yapabilme yeteneği), ne de esnemezliğine katkısını (son yıllarda aşırı popüler bir kavram: Alın borusu esnemezliği, maşa esnemezliği) kestiremiyorum. Yani hiçbirine olumlu katkısının olduğunu düşünmüyorum, ilk kez gördüm böyle birşey :D Yapılan şey aslında üst boruyu kısaltmak. Fakat bunu daha önce de yaptı firmalar, alın borusunu yatırdılar ya da maşanın yere düşme açısıyla oynadılar, fakat maşayı böyle kıvıran aero bisiklet pek hatırlamıyorum. Ya da var da ben bilmiyorum o_O İnternette ufak bir araştırma yaptım çinli kadro üreticilerinden, fakat böyle bir kadro bulamadım. İlla ki uzakdoğulu bir üreticiye sipariş verilmiş bir kadro bu, başka türlüsü mümkün değil, firma da söylemiş. Dolayısıyla maşadaki hamlenin öyle çok ölçülüp tartılmış, testlerden geçirilmiş ve performansa pozitif etkisi kanıtlanmış olduğunu sanmıyorum. Bu tip ilginç, yeni hamleleri büyük firmalar yapıyor, onlar da sayfalarca yazıyor zaten söyle şöyle katkısı var diye.

Tek kelimeyle ilginç yani :) Dümdüz, asfalt yolda gidecek bir bisikletin ihtiyacı olan birşey değil. Gravel bisiklet olsa tamam diyeceğim
 
Bisan ve salcanonun acımasızca eleştirildiğini düşünüyorum zaten praetor modelinin kadrosunu bisanin kendi tesislerinde ürettiğini düşünmek aptallık degilsede en iyi ihtimalle safliktir. Ayrica
Bisan takımı hiçbir zaman Giro da ya da tour de france da yarisamicaktir. Bunlar zaten imkansız bisiklet konusunda ise hepimiz trek cannadole pinarello kullanmak isteriz. Tabiki de daha kaliteliler.kimse aksini söyleyemez.Ama 7-8 bin tl ye bisan ve salcanodankarbon kadro 105 setli bisiklet aliyosunuz (peşin alımlarda bayiler indirim yapıyorlar) ama şahsi düşüncem 10 bin tl üzeri çıkabilirsem bisan yada salcano almam.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: MakRo
Praetor dışında diğer modeller de gayet dikkat çekici Bisan’da.
Bu sene yerli markalar güzel makineler getirdi, yaptı vs. Keşke birileri karşılaştırmasını yapsa ve/veya incelese.
Atıyorum bir çok amatör kullanıcı için optimum nokta olan tiagra donanımlı yerli markaları karşılaştırsa.
 
Makalede yazan. " Sele borusunun ayar vidasının kadronun alt kısmına yerleştirilmiş olması da ince bir detay olmuş " tam olarak denmek istenilen nedir? Çetin hocam? :) Ben tam anlayamadım anlatılmak istenileni.
 
Geri