Scudo Sports

BF TEST: Geotech Life 28 Acera Tur ve Şehir Bisikleti

Scudo
bu test beni oldukça etkilesede seçimimi scott sportsterden yana kullandım
 
çok güzel bir bisikletmiş.
benim merak ettiğim bir şey var. biraz saçma gelebilir ama, 29er mtb bisiklet de ince lastiklerle çift amortisörlü olsa, konforuyla, büyük, ince tekerleriyle güzel bir yolculuk bisikleti olamaz mı? Olamazsa neden olmaz? Mesele ağırlıksa 3-4 kg yi bisikletten değilden kendimizden kaldırsak?
 
@Mustafa Kocabaş

Pedala basacağınız kuvvetin bi kısmını amortisörler geri alır. O yüzden sizi daha çok yorar...
 
bu tam olarak nasıl oluyor açıklayabilir misiniz?
 
@Mustafa Kocabaş

Pedala bastığında pedalı aşağı indirirken biraz da kendini yukarı kaldırıyorsun. Tam alta gelip anlık serbest bırakmada tekrar aşağı iniyorsun ve diğer ayakla pedala bastığında yeniden yukarı kalkıyorsun. Yani kendini sürekli gereksiz yere yukarı kaldırıyorsun. Kısa yolda pek etkilemese de uzun yollarda veya hızlanmalarda çok büyük enerji boşa gidiyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: emre0x5d
Gerçekten Güzelmiş Keyifli pedallamalar Favorilerime şimdiden ekledim Ama 1 Sorum olacak Kaç KG Şİmdiden teşekkürler
 
çok güzel bir çalışma alacağım bisiklet için bir öngörü oluşturuyor .Teşekkürler
 
emeğinize sağlık vakit ayırdığınız için teşekkürler sizede daha uzun sorunsuz yollar
 
* Bisikletin adında "acera" diyeceksen bisiklet üzerinde acera olacak. Bir arka attırıcı ile olmuyor. O zaman yazmayacaksın bisikletin adına onu.
* Bisiklet üzerinde para edecek parça neredeyse yok "Alloy" pazarı gibi. Satmak istesen o alloyların hepsi çöp olarak düşünülür.
* Kadro malzemesi alü de alüminyumdan alüminyuma fark var materyal kodu nedir? Kadro alü alaşım...Neyin alaşımı belli değil
* Delta bisikleti severim ama para konusunda "a kredi kartından alamıyoruz çekin de nakit getirin"leri bir anda hepimiz unuttuk mu? İşte o nedenle de bisikletin fiyatı 700tl yoksa ederi 450-500 maximum. Yani gümrük vs beni ilgilendirmiyor.
* Herkese saygı duyuyorum yazan hazırlayan uğraşan önayak olan... Ama böyle test olmaz. 4000tllik bisikletleri nereye koyarsınız buna 9ları bastıktan sonra. Ha fiyattan kırarsınız notu da parçalar aynı mı? Bu yazı kusura bakmayın ama sadece delta bisiklet sponsorluğundaki bir gezi tur yazısıdır benim için.
* Bu arada bisikletin üzerinde illa slx set olması lazım demeyen nadir insandanımdır. Ama her parçanın da bir ederi vardır. Eski bir bisikletçi bulursanız 10tlye bütün ayarlarınızı yapar. Yada v fren seti takar. O set sizi değil belki çocuklarınızı götürür sadece pabuçlarını değişirsiniz. Ama ederi de 10 TLdir!!!
* Gezi ve tur yapan arkadaşımı kutluyorum çok güzel işler yapıyor. Keyifle de okuyorum kendisini, herkes üstünde kmlerce gezdiği bisikletini sever. Yenisini almaya karar verene kadar en iyi bisiklet insanın altındakidir hatta... Eğer bu yazdıklarımı okursa beni anlayacağına, kendisine kişisel bir yargılama yapmadığımı vs anlayacaktır diye umuyorum.

Yukarıda yazmış olduğum şeyleri sürekli görmekten bıktım. Kimsenin pahalı semtlerde açtığı mağazaların parasını ben ödemek durumunda değilim. Kar edin ama güleryüzünüzle edin, kalitenizle edin, servisinizle edin, sürümden kazansanız şu an şehirlerde 10 katı bisiklet olacaktı. Bu bahsettiklerim taban, fiyatlar ve kendini "dükkana girenden hep üstün görmeler" tavan! "Neyse" diyorum heyecanla açtığım bu inceleme denemesine
 
@tunckuyel

ben bu alanda çok yeniyim ve tunckuyel'in dediklerini tartamıyorum fakat söyledikleri doğru ise bu yazıda emeği geçip benim gibi tecrübesizleri yanıltanları kınıyorum..
 
  • Beğen
Tepkiler: ekin.yegül
@akn
Ben de yeniyim dostum. Ama ne dediğini çok iyi anladım tunckuyel arkadaşın. Ön yargısız şunu denemek ve fikirleri paylaşmak mantıklı. Bisikletin üzerindeki parçalara bak. Gir internette parçaların fiyatlarına bak, diğer markaların taktığı parçalarla kıyasla, böylece niyetlendiğin herhangi bir biskletin fiyat performans skalasında nerde olduğuyla ilgili bir fikrin olabilir. Bir de git bizzat gör. BENCE doğru olan yol budur.
 
tunçkuyel'e hak vermemek elde değil.

Lakin hemen her sektörde bu tip paylaşımlar var. Tabi kişi bunu hakikaten 2teker sevenlere tanıtma amaçlı yapsa dahi, asıl amacı bazı kişiler aradan cımbızlayarak asıl mevzuyu çözebiliyor.

Aslında test sürüşünü yapmış kişi ne düşünür ne der bilmiyorum ama zevkle okuduğum hemen herşeyde bi bit yeniği de aramıyor değilim.

Bu testi üyelerden biri yapsa belki böyle düşünmeyeceğiz ama admin yapınca danışıklı dövüş gibi algılanmasıda ayrı bir muamma!!

Test haricinde olumusz söylenen şeylerde art niyet veyahut enaniyet olmadığını söylemek gereklidir.

Yinede içerisinde emek olduğundan teşekkür ediyorum.
 
çok güzel. durmak yok yola devam bisikletseverler :D
 
tüm hepsini dikkatle okudum, güzel bir anlatım olmuş.
 
Aynı bisiklet ile
Üzerinde tur yükleri ile birlikte oğlumuzla ilk turumuzda 7 ülkeyi ( 3486 km )geçti eşim
bu bisiklet ile. Sonraki yıl sadece fren pabuçlarını değiştirerek
Hollanda'dan Türkiye'ye geldi aynı bisiklet ile. ( 3660 km )
Delta Bisiklet, uzun tur yapan çok sayıda insanın yanında
yer aldı, alıyor, alacak.
Hasan Söylemez objektif bir değerlendirme yapmış.
Burada yazılanlar bu bisikletin kendi içindeki değerlendirmesi,
başka bir bisiklet ile kıyaslanmıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: MehmetAliB.
Öncelikle inceleme için teşekkürler bisikleti kendi içinde değerlendirme konusu kafama biraz takılsa da fiyatına göre iyi olduğunu öğrendim. Ancak;

Bisiklet 100 puan üzerinden 83 almış görünmesine rağmen ölçme de bir sapma söz konusu gibi

Çünkü bisikletin alacağı en düşük puan zaten 10
en yüksek ise 100 yani

100-10= 90 sayı değeri alıyor (10 ile 100 arası)


Eğer en kötü özelliklerine 0 verilseydi belki güvenirlik artardı diye düşünüyorum 1den başlayınca 5 kötü bir değer gibi görünüyor ancak 0 dan başlansa 5 tam orta diye düşünebilir buna göre puanlama yapabilirdi inceleyen arkadaş:)


Her neyse daha fazla kafa karıştırmayalım devamını bekleriz.
 
Kıymetli arkadaşlar bu testi yorumlamak için önce Hasan Söylemez'i tanımak gerekiyor. Sonra da bu testteki ana fikri görmek gerekiyor. Bilindiği gibi H. Söylemez sadece çalışarak, yanına hiç para almadan Türkiye turu yapmış biridir. Bu idealist gazeteci bu turunu tamamlamış ve bisikleti TV ve gazetelerde yer aldırarak gündeme taşımıştır. Tura başlamadan önce bisiklet hakkında bilgisi çok azdı. 15 gün kadar bir bisikletçide çalışarak tamir gibi meseleleri çözmüş sonrasında da yola çıkmıştır. Dolayısıyla bisikletin adına yanlışlıkla Acera yazması falan mesele yapılacak şeyler değildir. Kendisiyle ilgili Google amacadan bolca bilgi alabilirsiniz. Şuradan da bakılabilir:
Hasan Söylemez/Bisikletle Türkiye Fotoğrafları Turu Yazı ve Resim Serisi - BisikletForum

Bir diğer mesele de verilen puanlama. Bisiklet incelemesi ve diğer incelemelerde tek bir obje inceleniyorsa değerlendirme öznel, kişiye göre, olur. Bu konuda ben de naçizane inceleme yapmıştım. Trek DS Kulanıcıları adı altında bulabilirsiniz. Bu durumda puanlama falan size kalmıştır. Başka bisikletlerle karşılaştırma yapılsaydı objektiflik beklenebilirdi. Ancak burada tek bir bisiklet incelenmekte. Kendim bisiklet kadroları ve incelemelerini yabancı forumlardan bolca okuyan biriyim. Ayrıca bilindiği gibi Alloy alaşım demektir ve bisiklet kadroları alüminyum denilip geçilse de bir çok maddenin bir araya getirilmesinden oluşmuş (alloy) alaşımlardır. Firmalar kadro materyalinin adını tam olarak belirtmeyebilirler. Zaten 6061, 7005 vs hangisi olursa olsun materyalden çok firmanın bilgi ve yetenekleri ön plandadır. Aynı materyalden 1900 gr esneyen kadro da yapılır, 1500 gr esnemeyen kadro da yapılır.

Son olarak bu incelemede verilen ana fikir şudur. Bisikletiniz 700 liralık Geotech Life bilmem ne de olsa, benimki gibi 2300 liralık bilmem ne de olsa turu gerçekleştirecek olan sizsiniz. Bisiklet sadece yardımcı. Mühim olan sizin yüreğiniz ve bacaklarınızdır. Nitekim adam afedersiniz benim pahalı bisikletlerimden daha çok km yapmış, daha çok yer görmüş:) Üstelik medyada yer buldurup bisiklet kültürüne katkıda bulunmuş biri. Sürçülisanı varsa da devede kulaktır.
 
Geri