Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Benzinlikte lastik şişirmek

@fatih emekli

Benim o adaptöru yapmaktaki nedenlerimden birisi de her benzici pompasında patlak lastik modu yok! O mod olmasaydı benzinlikte nasıl şişirecektiniz? Teşekkür ederim..


Eski model İphone' dan yazılmıştır..
 
Scudo
https://www.bisikletforum.com/a/img742/4059/ARMUC9.jpg"]https://www.bisikletforum.com/a/img742/4059/ARMUC9.jpg
https://www.bisikletforum.com/a/img902/737/j18xwB.jpg"]https://www.bisikletforum.com/a/img902/737/j18xwB.jpg
Ben bu ikiliyi kullanıyorum. Bir kaç kez benzinlikte bisiklet lastiği şişirdim ama pompa uçlarının özelliklerine hiç dikkat etmedim. birbirlerinden farlı olabileceklerini de bilmiyordum.. En son şişirirken dikkat ettim ve fotoğrafını çektim.
https://www.bisikletforum.com/a/img674/8936/UcRY14.jpg
Bu tip uç bulunan pompalarda tamamen sönük lastiği normal şişirebiliyorsunuz. Sınırlı sayıda deneme olduğu için benzinlik pompalarının hep uygun olanlarına mı denk geldi bilmiyorum.
Metal ring ile birlikte kullanılan bu sibop kapaklarından başka kullanan vardır elbette ek bilgi verirlerse iyi olur. Ben de forumdaki mesajlardan birinde tavsiye edildiğini okuyunca alıp kullanmaya başlamıştım.
 
Presta ucu aparatlarinda lastik bir conta oluyor. O lastik contadan olmayan uçlar bir ise yaramıyor..


Eski model İphone' dan yazılmıştır..
 
Şu ufak parçadan bende de var ama işe yaramıyor mahallede ki normal bir bisikletçi var çocukta kaynaklanmış bir uzun sibop gibi birşey var iki tarafı da sibop sanırım tam olarak incelemedim.
 
ben adaptörümden memnun değilim.
patlak lastik modunda hava basıyor ama kaç PSİ bastığını bilemiyorum.
en iyisi 1. sayfada konuyu açan arakdaşın yaptığı ürünü yapmak.
 
@fatih emekli

@Serkan HODANCI



ben adaptörümden memnun değilim.
patlak lastik modunda hava basıyor ama kaç PSİ bastığını bilemiyorum.
en iyisi 1. sayfada konuyu açan arakdaşın yaptığı ürünü yapmak.
 
@caner ünsal

Plastik kapakla şişirme yaparken sibobu tamamen açıp üstüne mi vidalıyorsunuz? Bir de o kapağın üstü kırılmaz mı?
 
@Yunus Emree
https://imagizer.imageshack.us/v2/336x251q90/909/Ui4vSt.jpg
sibop kapağı zaten arabalar için yapılmış. İmal edilmesinde ki asıl amaç arabaların lastiğini şişirirken kapağı çıkar tak zahmetini ortadan kadırmak.
valv dönüştürücüye sibop kapağını takıyoruz her ikisini de bisikletimizin sibobuna takıp lastiği şişiriyoruz. üste bundan önceki mesajımdaki fotoğrafta gördüğünüz gibi metal aparatın içinde siyah lastik bir halka var(conta). Şişirirken hava kaçağı olmuyor.
İster tamamen inik ister yarı şişik bisiklet lastiğini benzinlikte istediğimiz basınçta şişiriyor. Ben 4-5 benzinlikçi de denedim sorun olmadı. Sanırım pek kimse bu sibop kapağını kullanmıyor. Geri bildirim yazan olmadı.
 
Baya bir Ar-Ge konusu olmuş bu Serkan Bey :alkis:


Ben böyle zor durumda kaldığımda genelde paket lastiği sarma yöntemini kullanırdım, hem hava kaçırma oranı düşüyor, hem de servis alabileceğim en yakın yere ulaşacak kadar zaman kazandırıyordu :in:
 
@caner ünsal

benim metal adaptöründe siyah lastik conta yok.
ve plastik kapak ta zaten sıradan kapak.
o yüzden benzinlikteki pompa yarı inikken basmıyor.
patlak lastik modunda basıyor ve kaç PSİ bastığını bilmiyorum.
senin ikiliyi nerden temin edebiliriz?
 
Soyle bir konu daha var.
Benzinlikteki pompalar otomobil ve kamyon lastiklerine gore tasarlanmis pompalar.
Bir seferde cok yuksek miktarda hava pompaliyor.

MTB lastigi icin pek sorun olmasa da, hacmi cok kucuk olan yol lastigi icin sorun cikarabiliyor bu.
80PSI'a ayarladiginiz pompa, full gucte hava gonderince lastigi 120PSI'a firlatiyor.
Sonra yavas yavas indirmeye calisiyor.
Bu da lastigin jant yanagindan ayrilmasina vs. neden olabilir.
Ozellikle tamamen inik lastige birden cok yuksek miktarda hava basmak, eger yanaklar yerine duzgun oturmadiysa oldukca riskli. (O nedenle lastigi 10PSI kadar sisirip daha sonra butun yanagini kontrol edin derler. Eger bir sorun varsa indirip geri oturtun diye)

Neyse, cok uzattim.
eger mumkunse, saglam bir el pompasi ile lastigi sisirmek cok cok daha mantikli.
Evde de zaten buyuk ayakli pompanizi kullaniyorsunuz, sorun kalmiyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Emrah Demirci
@fatih emekli
sibop kapağı oto lastikçilerde bulunuyordu. Ben seneler önce almıştım. contalı adaptör. internetteki bisikletçilerde var. Yurt içi ya da dışında bulunuyor. örn.(link)
Evden çıkmadan lastikleri kontrol edip doğru basınçta şişirmek lazım elbette. Yolda patladığında Sıcakta küçük pompa ile 60 psi den sonrası benim için eziyet oluyor. çok ender de olsa bazen Benzinlik uzak değilse yavaş yavaş gidip devamını orada şişirmek kolay geliyor.
 
@Erdal YILMAZ

Tavsiye ederim, çok küçük formanın cebine at ucu falan dışarı çıkmıyor. Değişik modelleri de var, hortumlu, hortumsuz, hem iterken hem de çekerken hava basan model 8bar olanı var 11bar olanı var... Güzel bu pompalar biraz pahalı tabi :p
 
@Mehmet Tuğrul CANBAŞ


Merhaba. Sıkıntı kısmı da orada ya.. Benim servis alabileceğim tek yer yaşadığım yere 25 km uzaklıkta olduğu için öyle bir şansım yok.. :)
 
@Oguz_

Buradaki kulupte hemen hemen herkes bu pompayi kullaniyordu. Lastik patlaklarinin birinde arkadas yorgun oldugu icin ben sisirdim lastigini biraz. Oldukca memnun kaldim. Parasini hakeden bir pompa kesinlikle.

Gecen hafta da kendim icin aldim. Henuz kullanmak zorunda kalmadim, umarim da kalmam.

Oguz'un dedigi gibi 2 farkli pompa var.
Race Rocket HP ve Race Rocket MT. High Pressure veya Mountain.
Ek olarak 2 farkli boyu var. HP olanini almak gerekiyor yol bisikleti icin. Uzun ya da Kisa modeli secmek ise size kalmis.

90PSI kapasiteli MT modeli bu;
(link)

160PSI kapasiteli HP modelinin uzunu bu;
(link)

HP modelinin kisasini goremedim sitede.
 
@caner ünsal
Öyle bir kapağın varlığından haberim yoktu ama contalı presta adaptörü tek başına şişirmek için yetmiyor muydu?
Ve ikisini nerden aldınız?
 
@Gökhan Toros
Uzun zamandır listemde olan pompa, şimdiki ne zaman geberirse almayı düşünüyordum.
Bunların tek sorunu basınç göstergesi olmaması. Onu da alacak olsak zaten ayak tipini almak daha iyi olur.
 
@Yunus Emree

Aslında basınç göstergesine yolda pek de gerek yok.
2 lastiğin de aynı anda patlamazsa eğer, diğer lastikle sertliğini karşılaştırarak basıncı ayarlayabilirsin.
En pratik ve kolay yöntem odur.
Evdeki pompada zaten basınç göstergesi var, sorun yok.
 
@Gökhan Toros
Gerek yok da işte sonuçta kolayca şişirmek de fena olmazdı.
O kontrol şeklini uyguluyorum ama emin olmak için yine benzinliğe gidiyorum.

@caner ünsal

Verdiğiniz siteden contalı adaptörü aldım, elimde beş para etmeyen 2 tane adaptör vardı. Ordan iki tane sipariş verdim 3.90 tuttu kargo ücreti de yok. Yurt içinde bir tek aktif pedalda gördüm onda da fiyatı kargo hariç ödeniyor. Yalnız buyincoins çin sitesi mi anlamadım, eğer öyleyse beleş kargo en az 20 günde gelir heralde:)
 
http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/09/25/08b11f337769f908437c0ec8699dfe72.jpg
Bunuda ben yaptım gayet kullanışlı 48 psi havayla lastiği rahatça şişirdim.
 
Geri