Soyle bir konu daha var.
Benzinlikteki pompalar otomobil ve kamyon lastiklerine gore tasarlanmis pompalar.
Bir seferde cok yuksek miktarda hava pompaliyor.
MTB lastigi icin pek sorun olmasa da, hacmi cok kucuk olan yol lastigi icin sorun cikarabiliyor bu.
80PSI'a ayarladiginiz pompa, full gucte hava gonderince lastigi 120PSI'a firlatiyor.
Sonra yavas yavas indirmeye calisiyor.
Bu da lastigin jant yanagindan ayrilmasina vs. neden olabilir.
Ozellikle tamamen inik lastige birden cok yuksek miktarda hava basmak, eger yanaklar yerine duzgun oturmadiysa oldukca riskli. (O nedenle lastigi 10PSI kadar sisirip daha sonra butun yanagini kontrol edin derler. Eger bir sorun varsa indirip geri oturtun diye)
Neyse, cok uzattim.
eger mumkunse, saglam bir el pompasi ile lastigi sisirmek cok cok daha mantikli.
Evde de zaten buyuk ayakli pompanizi kullaniyorsunuz, sorun kalmiyor.