Benzinlikte lastik şişirmek

SerkanH

Forum Bağımlısı
Kayıt
27 Nisan 2014
Konular
42
Mesajlar
4.100
Beğeniler
4.470
Yaş
39
Merhabalar. Ben resimlerdeki gibi bir sistem uydurdum. Kusursuz çalışıyor. Hem hava kaçırmıyor hemde istenildiği kadar hava basmaya olanak tanıyor. Orijinal olan ve aynı işi gören aparatlar da var. Ancak çevremdeki hiç bir bisiklet tamircisinde yok. Bende kendim yaptım. Bu sayede istediğim benzincide lastiklerimi şişirebiliyorum. Otomobil siboplu eski bir iç lastiğinin sibop kısmını kestim ve üzerindeki lastiği yarısına kadar kazıdım. Mobilet yada motosiklet benzin borusunu (Motor tamircilerinde bolca var) sibop ile birleştirdim ve kullanıyorum.

https://i.hizliresim.com/zRW0v7.jpg

https://i.hizliresim.com/ydy08k.jpg

https://i.hizliresim.com/Gnq9Qr.jpg

https://i.hizliresim.com/6R4J70.jpg

https://i.hizliresim.com/W2l7Am.jpg

https://i.hizliresim.com/38XEB0.jpg

https://i.hizliresim.com/RyanL7.jpg
 

Gökhan Toros

Forum Bağımlısı
Kayıt
29 Haziran 2010
Konular
128
Mesajlar
4.666
Beğeniler
8.258
Şehir
Polonya
Bisiklet
Giant
Aynı adaptörü silikon hortum ve eski bi iç lastik ile ben de yapmıştım.
İşe yarıyor.
 
Tepkiler: cagrig ve SerkanH
Başlığı açan
Başlığı açan
S

SerkanH

Forum Bağımlısı
Kayıt
27 Nisan 2014
Konular
42
Mesajlar
4.100
Beğeniler
4.470
Yaş
39
Bulunduğum yerde bu tür aletler yok maalesef.:( İcat etmek zorunda kalıyorum. :) 3TL tutarındaki bu parçayı da internetten sipariş etmek zor :)
 
Tepkiler: phardon

Demir C.

Aktif Üye
Kayıt
11 Haziran 2014
Konular
3
Mesajlar
157
Beğeniler
19
Şehir
her yerde
Evet iyi olmuş.
Bu el pompaları %100 dolurmuyor heralde. Öyle bir izlenim edindim.
Bilen var mı?
 
Tepkiler: Sabih Bağcı
Başlığı açan
Başlığı açan
S

SerkanH

Forum Bağımlısı
Kayıt
27 Nisan 2014
Konular
42
Mesajlar
4.100
Beğeniler
4.470
Yaş
39
Evet hava kaçırıyorlar. Doğru açıda tutmak gerekiyor.
 

Özgür Türker

Daimi Üye
Kayıt
2 Ağustos 2013
Konular
5
Mesajlar
311
Beğeniler
246
Yaş
39
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Bianchi
Aynı yöntemi ben de kullanıyorum. Resimlerle birlikte çok güzel açıklama olmuş, teşekkür ederiz. Herkese bu yöntemi ben de öneririm. Sadece araba tipi süpabı şişiren pompa ile de kullanılmakta.

Motosiklet benzin hortumunu herhangi bir motosiklet yedek parçacısından alabilirsiniz, ben öyle yapmıştım. Adamların elinde rulo şeklinde uzun hortum oluyor, size istediğiniz uzunlukta kesip veriyorlar. Bu hortumdan muhtemelen tamircilerde de vardır.
 

ratm

Forum Bağımlısı
Kayıt
16 Nisan 2009
Konular
119
Mesajlar
898
Beğeniler
1.784
Şehir
izmir
Adı
Hakan Engin
ben de şehir bisikletimde ince sibop kullanıyorum. internetden gördüğüm basit bir şeyi bugün deneme fırsatım oldu, sibop kapağının kafa kısmını kesip ters çevirip sibopa geçiriyorsunuz ve o şekilde hava basıyorsunuz. Bugün bir benzincide denedim, işe yarıyor. Belki her benzin istasyonundaki kompresörde işe yaramıyordur, bilmiyorum ama benim denediğimde oldu. Yani en kötü ihtimalle bu yöntem de denenebilir.
 
Başlığı açan
Başlığı açan
S

SerkanH

Forum Bağımlısı
Kayıt
27 Nisan 2014
Konular
42
Mesajlar
4.100
Beğeniler
4.470
Yaş
39
ben de şehir bisikletimde ince sibop kullanıyorum. internetden gördüğüm basit bir şeyi bugün deneme fırsatım oldu, sibop kapağının kafa kısmını kesip ters çevirip sibopa geçiriyorsunuz ve o şekilde hava basıyorsunuz. Bugün bir benzincide denedim, işe yarıyor. Belki her benzin istasyonundaki kompresörde işe yaramıyordur, bilmiyorum ama benim denediğimde oldu. Yani en kötü ihtimalle bu yöntem de denenebilir.
O yöntem de etkili ama söylediğiniz gibi her benzincideki pompa hava basamıyor. :)
 
Kayıt
1 Temmuz 2014
Konular
1
Mesajlar
8
Beğeniler
0
Şehir
Manisa
Güzel bir icat olmuş tebrikler. Fakat ben başka birşey sormak istiyorum eldivenlerinizin modeli nedir acaba ?
 

Yunus Emree

Forum Bağımlısı
Kayıt
22 Nisan 2013
Konular
34
Mesajlar
862
Beğeniler
149
Şehir
giresun
Bisiklet
Sedona
Bu şekilde hava kaçırmadan kaç psi basılıyor?
 
Başlığı açan
Başlığı açan
S

SerkanH

Forum Bağımlısı
Kayıt
27 Nisan 2014
Konular
42
Mesajlar
4.100
Beğeniler
4.470
Yaş
39
Güzel bir icat olmuş tebrikler. Fakat ben başka birşey sormak istiyorum eldivenlerinizin modeli nedir acaba ?
:) Bioergo Sedona :) Teşekkür ederim..

Bu şekilde hava kaçırmadan kaç psi basılıyor?
Şöyle tarif edeyim arkadaşıma verdim bu gün. Hava basarken lastiği yarılmış:) Sanırım lastiği çok iyi durumda değildi. Yanak kenarını yırtmış iç lastik ve bom. :) Yarın onun da resmini yüklerim :)

Cevap : İhtiyacınız kadar. :)
 

Ahmet Fidancı

Extrem Yol Grubu - Extrem Dağ Grubu - İZMİR
Kayıt
20 Haziran 2011
Konular
33
Mesajlar
567
Beğeniler
521
Şehir
İzmir
Adı
Ahmet Fidancı
Bisiklet
Focus
Arkadaşlar bu işlevi gören 50 kr. tutarında vidalı aparat var. Bisikletçilerin bir çoğunda var. Ondan edinmeniz çok yararlı olur bence. Ben Hutchinson Equinox kullanıyorum ve 75 civarı basıyorum. Araç sahipleri gülüyorlar. Biz 32 basıyoruz bu 75 diye. Az hava lastiğin patlamasında 1 numaralı etkendir.
 
Başlığı açan
Başlığı açan
S

SerkanH

Forum Bağımlısı
Kayıt
27 Nisan 2014
Konular
42
Mesajlar
4.100
Beğeniler
4.470
Yaş
39
Arkadaşlar bu işlevi gören 50 kr. tutarında vidalı aparat var. Bisikletçilerin bir çoğunda var. Ondan edinmeniz çok yararlı olur bence. Ben Hutchinson Equinox kullanıyorum ve 75 civarı basıyorum. Araç sahipleri gülüyorlar. Biz 32 basıyoruz bu 75 diye. Az hava lastiğin patlamasında 1 numaralı etkendir.
Elbette doğru söylüyorsunuz ama benim açıklamamın en başını okursanız o 3 kuruşluk aparatı bulamadığım için bu yola başvurduğumu görürsünüz. :) Keşke yaşadığım yerde doğru düzgün bir bisiklet servisi olsaydı. Millet yazıyor servis konusunda şuradakine mi gideyim yoksa buradakine mi diye imreniyorum. :)
 
Tepkiler: mfurkan ve U BoRa

Yunus Emree

Forum Bağımlısı
Kayıt
22 Nisan 2013
Konular
34
Mesajlar
862
Beğeniler
149
Şehir
giresun
Bisiklet
Sedona
Elbette doğru söylüyorsunuz ama benim açıklamamın en başını okursanız o 3 kuruşluk aparatı bulamadığım için bu yola başvurduğumu görürsünüz. :) Keşke yaşadığım yerde doğru düzgün bir bisiklet servisi olsaydı. Millet yazıyor servis konusunda şuradakine mi gideyim yoksa buradakine mi diye imreniyorum. :)
Alıntıyı böyle yapıyorum çünkü buna da cevap verecem:)
Benim benzer şekilde yaptığım aparat var onu da dönüştürücüyle yaptım. Ama sibobun kenarından kaçırdığı için basınç ölmeyen petrolde makine havayı adam gibi basmıyor. O yüzden sordum. 65 bassın yeter:)

Gelelim cevaba: ben burda o adaptörü bulduğum halde doğru düzgün yararlanamadım ama sayenizde o hortumu da alıp deneyerek deneme şansına sahip olacağım. Bence adaptörü hiç aramayın bu şekilde benzinlikte basınç sorunu yaşamadan hava basılıyorsa hiç gerek yok adaptöre.
Aslında hortumlu adaptörü takmadan önce siboba bant sarılarak düzgün şişirme şansı olabilir.
 
Başlığı açan
Başlığı açan
S

SerkanH

Forum Bağımlısı
Kayıt
27 Nisan 2014
Konular
42
Mesajlar
4.100
Beğeniler
4.470
Yaş
39
Alıntıyı böyle yapıyorum çünkü buna da cevap verecem:)
Benim benzer şekilde yaptığım aparat var onu da dönüştürücüyle yaptım. Ama sibobun kenarından kaçırdığı için basınç ölmeyen petrolde makine havayı adam gibi basmıyor. O yüzden sordum. 65 bassın yeter:)

Gelelim cevaba: ben burda o adaptörü bulduğum halde doğru düzgün yararlanamadım ama sayenizde o hortumu da alıp deneyerek deneme şansına sahip olacağım. Bence adaptörü hiç aramayın bu şekilde benzinlikte basınç sorunu yaşamadan hava basılıyorsa hiç gerek yok adaptöre.
Aslında hortumlu adaptörü takmadan önce siboba bant sarılarak düzgün şişirme şansı olabilir.
Bu adaptörü taktığım zaman pompaya takmayayım yine de hava kaçırmıyor. 75 basmadım ama 65 - 70 arasını gördüm. Test ederken. :) boruyu bükerek sibop' un iğnesini soktum içine anlık tıs dedi. Borunu içine hava doldu ve kaldı. Hiç bir şekilde kaçırmıyor. Sanırım işin püf noktası kullanılan borunun motosiklet benzin hortumu olması olabilir. Çünkü diğerleri daha geniş ağızlı oluyor. Bu hortumu sibop' a sokarken anlık hava kaçırmalar oluyor çünkü iğnesine de temas ediyor. Çıkarırken hiç bir şekilde etkilemiyor.
Ve sibopa o kadar sıkı sarılıyor ki banta gerek kalmıyor. Kesinlikle tavsiye derim. :)
 

GurkanSamet

Daimi Üye
Kayıt
10 Ağustos 2012
Konular
4
Mesajlar
200
Beğeniler
194
Şehir
Konya
Bisiklet
Cannondale
Arkadaşlar bu işlevi gören 50 kr. tutarında vidalı aparat var. Bisikletçilerin bir çoğunda var. Ondan edinmeniz çok yararlı olur bence. Ben Hutchinson Equinox kullanıyorum ve 75 civarı basıyorum. Araç sahipleri gülüyorlar. Biz 32 basıyoruz bu 75 diye. Az hava lastiğin patlamasında 1 numaralı etkendir.
 
Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı:
Başlığı açan
Başlığı açan
S

SerkanH

Forum Bağımlısı
Kayıt
27 Nisan 2014
Konular
42
Mesajlar
4.100
Beğeniler
4.470
Yaş
39
Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı:

Abdullah.R

Forum Demirbaşı
Kayıt
8 Temmuz 2013
Konular
11
Mesajlar
541
Beğeniler
881
Yaş
57
Şehir
Kamiloba / İstanbul
Arkadaşlar bu işlevi gören 50 kr. tutarında vidalı aparat var. Bisikletçilerin bir çoğunda var. Ondan edinmeniz çok yararlı olur bence. Ben Hutchinson Equinox kullanıyorum ve 75 civarı basıyorum. Araç sahipleri gülüyorlar. Biz 32 basıyoruz bu 75 diye. Az hava lastiğin patlamasında 1 numaralı etkendir.
Basit adaptörlerde dikkat edilmesi gereken bir husus var.

Benzincideki pompa ucunun tipine göre, bu adaptörü sibop gövdesinin ya dibine kadar, veya dipten yarım veya tam tur yukarıda vidalayarak hava basmak gerekiyor. Sebebi ise şu: Pompa ucunu adaptör takılı siboba bastırdığınız zaman, presta sibobun iğnesinin, pompa ucunun içindeki iğneyi içeri itebilmesi gerekiyor. Öte yandan, pompa ucunun kauçuk contası ile adaptör arasında da hava kaçırmayacak derecede bir sıkı temas gerekiyor.

Biraz karışık oldu, baştan alayım. :)

Pompa ucunun da içinde bir sibop (valf) var. Pompanın hava basmaya başlayabilmesi için, bu sibobun içeri bastırılması gerekiyor. Bunu ise bisikletin sibobunun iğnesi yapıyor. Normal şartlarda adaptörü bisikletin sibobuna vidaladığınızda, adaptörün ortasından bisiklet sibobunun kafası hafifçe dışarı çıkıyor, bu çıkıntı da (prestanın iğnesi yani) pompayı bastırdığınızda, pompa kafasının içindeki valf/sibobu içeri bastırarak hava akışını başlatıyor. Bunun düzgün çalışması için şu iki şeye dikkat etmek gerekir:

1. Eğer adaptörü gereğinden fazla vidalarsanız, presta sibobun kafası adaptörden çok dışarı çıkıyor. Bu durumda, pompa kafasının içindeki lastik conta adaptöre tam basamadığından, pompanın havası dışarı kaçıyor - bol bol "foşşş" yapıyor ama lastiği şişiremiyor. Hatta -presta sibop iğnesi basıldığı için- lastikte var olan havayı da indiriyor.

2. Eğer adaptörü gereğinden az vidalarsanız, presta sibobun kafası adaptörden yeterinde dışarı taşamıyor. Bu durumda, pompa kafasını bastırdığınızda, presta sibobun iğnesi pompa kafasının iğnesini içeri bastıramıyor ve hava akışı hiç başlamıyor.

Adaptörü öyle bir derinlikte vidalayacaksınız ki, hem prestanın iğnesi pompanın iğnesini içeri itsin, hem de pompanın contası adaptöre sağlam bassın. Bu vidalama derinliği de pompadan pompaya değişiyor.

Bunlar bir yana, bendeki lastiklerden birinde Regina (İtalyan tipi) sibop var. Bu adaptörler regina sibopta işe yaramıyor. Serkan beyin tasarımının ise regina sibopta da çalışması lazım. Deneyeceğim. :)
 
Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı:
Başlığı açan
Başlığı açan
S

SerkanH

Forum Bağımlısı
Kayıt
27 Nisan 2014
Konular
42
Mesajlar
4.100
Beğeniler
4.470
Yaş
39
Basit adaptörlerde dikkat edilmesi gereken bir husus var.

Benzincideki pompa ucunun tipine göre, bu adaptörü sibop gövdesinin ya dibine kadar, veya dipten yarım veya tam tur yukarıda vidalayarak hava basmak gerekiyor. Sebebi ise şu: Pompa ucunu adaptör takılı siboba bastırdığınız zaman, presta sibobun iğnesinin, pompa ucunun içindeki iğneyi içeri itebilmesi gerekiyor. Öte yandan, pompa ucunun kauçuk contası ile adaptör arasında da hava kaçırmayacak derecede bir sıkı temas gerekiyor.

Biraz karışık oldu, baştan alayım. :)

Pompa ucunun da içinde bir sibop (valf) var. Pompanın hava basmaya başlayabilmesi için, bu sibobun içeri bastırılması gerekiyor. Bunu ise bisikletin sibobunun iğnesi yapıyor. Normal şartlarda adaptörü bisikletin sibobuna vidaladığınızda, adaptörün ortasından bisiklet sibobunun kafası hafifçe dışarı çıkıyor, bu çıkıntı da (prestanın iğnesi yani) pompayı bastırdığınızda, pompa kafasının içindeki valf/sibobu içeri bastırarak hava akışını başlatıyor. Bunun düzgün çalışması için şu iki şeye dikkat etmek gerekir:

1. Eğer adaptörü gereğinden fazla vidalarsanız, presta sibobun kafası adaptörden çok dışarı çıkıyor. Bu durumda, pompa kafasının içindeki lastik conta adaptöre tam basamadığından, pompanın havası dışarı kaçıyor - bol bol "foşşş" yapıyor ama lastiği şişiremiyor. Hatta -presta sibop iğnesi basıldığı için- lastikte var olan havayı da indiriyor.

2. Eğer adaptörü gereğinden az vidalarsanız, presta sibobun kafası adaptörden yeterinde dışarı taşamıyor. Bu durumda, pompa kafasını bastırdığınızda, presta sibobun iğnesi pompa kafasının iğnesini içeri bastıramıyor ve hava akışı hiç başlamıyor.

Adaptörü öyle bir derinlikte vidalayacaksınız ki, hem prestanın iğnesi pompanın iğnesini içeri itsin, hem de pompanın contası adaptöre sağlam bassın. Bu vidalama derinliği de pompadan pompaya değişiyor.

Bunlar bir yana, bendeki lastiklerden birinde Regina (İtalyan tipi) sibop var. Bu adaptörler regina sibopta işe yaramıyor. Serkan beyin tasarımının ise regina sibopta da çalışması lazım. Deneyeceğim. :)
Kısacası pompanın da sibobun da iğneleri eşit basınca maruz kalmalı. :) iğnesine bastırmaya gerek yok aslında. Fikir motosikletcinin bunu şişirememesi sonucunda ortaya çıktı. Denemeler sonrasında şişirmeyi başardım ama bu yetmezdi. Güvenli şişirme gerekiyordu. Ayarlı ve ben tamam dediğimde de havayı geri bırakmamalıydı. Düşündüm taşındım bu borunun içinden havanın çıkmasını ne engeller dedim. Bu sibop geldi aklıma..
 

Yunus Emree

Forum Bağımlısı
Kayıt
22 Nisan 2013
Konular
34
Mesajlar
862
Beğeniler
149
Şehir
giresun
Bisiklet
Sedona
Bu adaptörü taktığım zaman pompaya takmayayım yine de hava kaçırmıyor. 75 basmadım ama 65 - 70 arasını gördüm. Test ederken. :) boruyu bükerek sibop' un iğnesini soktum içine anlık tıs dedi. Borunu içine hava doldu ve kaldı. Hiç bir şekilde kaçırmıyor. Sanırım işin püf noktası kullanılan borunun motosiklet benzin hortumu olması olabilir. Çünkü diğerleri daha geniş ağızlı oluyor. Bu hortumu sibop' a sokarken anlık hava kaçırmalar oluyor çünkü iğnesine de temas ediyor. Çıkarırken hiç bir şekilde etkilemiyor.
Ve sibopa o kadar sıkı sarılıyor ki banta gerek kalmıyor. Kesinlikle tavsiye derim. :)
İyi o zaman ben de hiç adaptörler felan uğraşmadan direkt bu şekilde yapayım belki hava felan kaçırmadan iş yapar:) Hortumu çıkarırken hava kaçmaması gerek zaten, alttan hava onu itip kaçmayı önlüyor:) Biz hava basınca da aşağı itiliyor, o basıncı benim pompa pek ayarlayamıyor gibi:)

https://i.hizliresim.com/0VYZYo.jpg
Benim yaptığım da bu, aynı hortumdan kalan vardı onu denedim siboba tam oturuyor, ama hava verme işini petrolde deneyeceğim. Hava yağışlı olduğu için bu iş uzayacak tabi:)
 
Yukarı Alt