@afidanci66Basit adaptörlerde dikkat edilmesi gereken bir husus var.
Benzincideki pompa ucunun tipine göre, bu adaptörü sibop gövdesinin ya dibine kadar, veya dipten yarım veya tam tur yukarıda vidalayarak hava basmak gerekiyor. Sebebi ise şu: Pompa ucunu adaptör takılı siboba bastırdığınız zaman, presta sibobun iğnesinin, pompa ucunun içindeki iğneyi içeri itebilmesi gerekiyor. Öte yandan, pompa ucunun kauçuk contası ile adaptör arasında da hava kaçırmayacak derecede bir sıkı temas gerekiyor.
Biraz karışık oldu, baştan alayım.
Pompa ucunun da içinde bir sibop (valf) var. Pompanın hava basmaya başlayabilmesi için, bu sibobun içeri bastırılması gerekiyor. Bunu ise bisikletin sibobunun iğnesi yapıyor. Normal şartlarda adaptörü bisikletin sibobuna vidaladığınızda, adaptörün ortasından bisiklet sibobunun kafası hafifçe dışarı çıkıyor, bu çıkıntı da (prestanın iğnesi yani) pompayı bastırdığınızda, pompa kafasının içindeki valf/sibobu içeri bastırarak hava akışını başlatıyor. Bunun düzgün çalışması için şu iki şeye dikkat etmek gerekir:
1. Eğer adaptörü gereğinden fazla vidalarsanız, presta sibobun kafası adaptörden çok dışarı çıkıyor. Bu durumda, pompa kafasının içindeki lastik conta adaptöre tam basamadığından, pompanın havası dışarı kaçıyor - bol bol "foşşş" yapıyor ama lastiği şişiremiyor. Hatta -presta sibop iğnesi basıldığı için- lastikte var olan havayı da indiriyor.
2. Eğer adaptörü gereğinden az vidalarsanız, presta sibobun kafası adaptörden yeterinde dışarı taşamıyor. Bu durumda, pompa kafasını bastırdığınızda, presta sibobun iğnesi pompa kafasının iğnesini içeri bastıramıyor ve hava akışı hiç başlamıyor.
Adaptörü öyle bir derinlikte vidalayacaksınız ki, hem prestanın iğnesi pompanın iğnesini içeri itsin, hem de pompanın contası adaptöre sağlam bassın. Bu vidalama derinliği de pompadan pompaya değişiyor.
Bunlar bir yana, bendeki lastiklerden birinde Regina (İtalyan tipi) sibop var. Bu adaptörler regina sibopta işe yaramıyor. Serkan beyin tasarımının ise regina sibopta da çalışması lazım. Deneyeceğim.