Scudo Sports

Ben de düştüm :)

Scudo
Carraro G2 bisikletimde 1 seneden beri kilitli pedal kullanıyorum.Forumda kilitli pedal konularını araştırırken çok korkutucu şeyler :) okudum.Lan dedim kilitli pedal kullanılır mı? Aman dedim boşver, al kilitli pedalı. O kadar memnunum ki kilitli pedaldan.

Düştüm mü, tabi ki düştüm. Hatta en son 2 hafta önce düştüm, arkadaşın yanına yaklaşırken telefonla konuşuyordum. Sağ ayağımı kilitli pedaldan kurtarmış yavaşlıyordum sol elimdeki telefonda kulağımdaydı ,sol ayağımı kurtarırken gidona kulağımdaki telefondan dolayı tutamayınca düştüm. Bu da hemen beynimin bir köşesine kazındı, büyük ihtimal refleks haline gelir ve bir daha böyle bir şey yapmam. Yani ben taze bisikletçi olarak diyorum ki kilitli pedal candır. O kadar korkutmayın kendinizi. Performansı bir kenara bırakın, bisikletle bütünleşme adına verdiği his çok güzel.

Anlamadığım noktaysa forumda bazı kişilerin bu kadar performans peşinde koşarken; gerek antrenman yaparak, gerek bisikleti hafifletmek için bu kadar uğraşırken kilitli pedal olayını bu kadar korkutucu olarak görmeleri
Kilit pedalla kazanılacak performans, onun getirdiği risklerle karşılaştırıldığında cok düşük. Bence kendi açımdan sıfır. Normal pedal dize yüklenme yapıyormuş kilit pedal yapmıyormuş. 25 yıldır bisiklet kullanıyorum dizlerimde hiçbir yüklenme görmedim.

2010'larda Youtube'ta sosyal medyada videolarda kimi bisikletliler çok değişik biçimde düşerken gösteren videolar görüyordum ancak o dönem kilit pedal olayı hiç aklımda yoktu. Bunlar nasıl böyle düştü diye düşünüyordum. O düşmelerden belki birkaçı kilit pedaldan kaynaklanıyor olmalıydı. Bu forumda kilit pedal konusu gördükten sonra oluştu bu düşünceler...
 
Carraro G2 bisikletimde 1 seneden beri kilitli pedal kullanıyorum.Forumda kilitli pedal konularını araştırırken çok korkutucu şeyler :) okudum.Lan dedim kilitli pedal kullanılır mı? Aman dedim boşver, al kilitli pedalı. O kadar memnunum ki kilitli pedaldan.

Düştüm mü, tabi ki düştüm. Hatta en son 2 hafta önce düştüm, arkadaşın yanına yaklaşırken telefonla konuşuyordum. Sağ ayağımı kilitli pedaldan kurtarmış yavaşlıyordum sol elimdeki telefonda kulağımdaydı ,sol ayağımı kurtarırken gidona kulağımdaki telefondan dolayı tutamayınca düştüm. Bu da hemen beynimin bir köşesine kazındı, büyük ihtimal refleks haline gelir ve bir daha böyle bir şey yapmam. Yani ben taze bisikletçi olarak diyorum ki kilitli pedal candır. O kadar korkutmayın kendinizi. Performansı bir kenara bırakın, bisikletle bütünleşme adına verdiği his çok güzel.

Anlamadığım noktaysa forumda bazı kişilerin bu kadar performans peşinde koşarken; gerek antrenman yaparak, gerek bisikleti hafifletmek için bu kadar uğraşırken kilitli pedal olayını bu kadar korkutucu olarak görmeleri
Ben de 3sene önce geçtim hiç düşmedim valla, o kadar da korkulacak bir şey yok gerçekten
 
  • Beğen
Tepkiler: benbeni
Normal pedal dize yüklenme yapıyormuş kilit pedal yapmıyormuş. 25 yıldır bisiklet kullanıyorum dizlerimde hiçbir yüklenme görmedim.

Otomobilde kemer takmayınca ölünüyormuş,24 senedir otomobil kullanırım,kemer takmam; ölmedim.Size katılıyorum. :snzdglsn:
 
@Scott_Bisikletli fikirlerine saygı duymakla beraber katılmıyorum. Bisiklet geçmişim yeni olsa da çocukluğumdan beri sporla iç içe bir yaşamım oldu.2013'den beri de koşuyorum, trail yarışları başlıca olmak üzere yurtiçi-yurtdışı pek çok yarış koştum. Antrenman ve malzeme bilgisi merak edip araştırdığım konular oldu. Uzun mesafe yarışlarında yaşadığım mide bulantısı sorunu için yıllar boyu kendimi kobay olarak kullanıp, yurtiçi ve yurtdışı kaynaklı çok kişiyle yazıştım. Bunu şunun için yazdım, kimse ukalalık olarak algılamasın ama işin performans ve antrenman taraflarında bayağı bilgiye sahibim.

Bana göre kilitli pedal performans tarafında büyük etkiye sahip. Bunu kilitli pedal kullanmadığım zamanlarla karşılaştırdığımda net olarak kendi adıma söyleyebilirim. Bir önceki mesajımda yazdığım gibi en büyük artısı ise performanstan daha çok bisikletle bütünleşmenin verdiği rahatlık.

Koşu gibi bisiklet de uçsuz bucaksız bir derya. Buradan öğrendiğim bisiklet ayarları ve yüksek kadans gibi değişkenlerin bile ne kadar performans ve rahatlığa yol açtığını gördüm ve daha öğrenilecek neler var.

Kilitli pedal bana göre bisikletin olmazsa olmaz bir bileşeni, yalnız tekrar yazıyorum bana göre
 
Kilitli pedal özellikle ani hızlanmada, sprintlerde ve yokuş çıkarken ayakta sürme gibi mükemmel artıları var ama yarışmıyorsanız bunların çok mu önemi var, hayır yok. Ya da mesela normal ayakkabı ile gruplarda sürülemez mi sürülebilir.. Yarışılmıyorsa gerek gerçekten gerek yok şu anki aklım olsa kilitli pedala geçmezdim. Zaten Türkiyede (istanbul) yollar buna müsait değil çok fazla risk var (bozuk yol, trafik, bisiklet kültürürün gelişememesi...) bu riski almanın hiçbir mantığı yok. Ama siz granfondolara falan katılmak istiyorum diyorsanız performans yönünden yukarıda yazdığım katkıları alırsınız
 
ıslak zemine basıp sürmeye çalıştığınızda kilitsiz pedalda düşme olasılığı da var bu arada
 
  • Beğen
Tepkiler: mcadirci
kilitli pedalın oluşturduğu riskler;
1) düşme riski. O da ya ilk hareket anında takamayıp düşersin, ya da tam durdun/durmak üzeresin çıkaramadın veya çıkarmayı unuttun ve düştün. Yani düşük hız veya durduğun yerde düşmek.
2) Eğimin yüksek olduğu bir yerde durmak zorunda kalırsan, tekrar hareket etmek bazen çok zorlayabiliyor yada düşebiliyorsun. (büyük risk değil ama negatif özellik)
3) Kilitli pedalla özellikle mermer/fayans yüzeylerde yürümek zor oluyor. Bu ciddi bir risk ve bence bisiklet üstündekinden daha riskli.

Kilitli pedal yerine düz pedal riskleri.
1) Ayağın yanlış bölgesiyle pedala basıp ayak/bacak/diz sakatlığı oluşturabilme.
2) Özellikle grup sürüşlerinde, ani hızlanma veya yokuş çıkarken pedaldan ayağın kaymasıyla Hareket halinde iken hem kendini hem grubu düşürme riski.


performans, rahatık kısmına girmiyorum.
Ama risk açısından, özellikle grup sürüşlerinde düz pedal, kilitli pedaldan daha riskli.
 
kilitli pedal da ikinci maddeyi bizzat yaşadım buda başka bir sıkıntı diğer yandan düz pedalın grup sürüşlerinde kilitliden daha fazla risk oluşturma ihtimali pedalın ve ayakkabı tabanının yapısından da kaynaklanır. Mesela benim düz pedallarım hafiften çıkıntılıydı ve ayakkabı tabanım sert kauçuktu. Kuru havada hiçbir zaman kayma yaşamamıştım
 
  • Beğen
Tepkiler: Scott_Bisikletli
kilitli pedalın oluşturduğu riskler;
1) düşme riski. O da ya ilk hareket anında takamayıp düşersin, ya da tam durdun/durmak üzeresin çıkaramadın veya çıkarmayı unuttun ve düştün. Yani düşük hız veya durduğun yerde düşmek.
2) Eğimin yüksek olduğu bir yerde durmak zorunda kalırsan, tekrar hareket etmek bazen çok zorlayabiliyor yada düşebiliyorsun. (büyük risk değil ama negatif özellik)
3) Kilitli pedalla özellikle mermer/fayans yüzeylerde yürümek zor oluyor. Bu ciddi bir risk ve bence bisiklet üstündekinden daha riskli.

Kilitli pedal yerine düz pedal riskleri.
1) Ayağın yanlış bölgesiyle pedala basıp ayak/bacak/diz sakatlığı oluşturabilme.
2) Özellikle grup sürüşlerinde, ani hızlanma veya yokuş çıkarken pedaldan ayağın kaymasıyla Hareket halinde iken hem kendini hem grubu düşürme riski.


performans, rahatık kısmına girmiyorum.
Ama risk açısından, özellikle grup sürüşlerinde düz pedal, kilitli pedaldan daha riskli.
Güzel özet olmuş 3. için ben ayakkabıya takılan kilit üstü kapaklardan aldım shimano marka araba sürerken de işe yarıyor
 
@Scott_Bisikletli fikirlerine saygı duymakla beraber katılmıyorum. Bisiklet geçmişim yeni olsa da çocukluğumdan beri sporla iç içe bir yaşamım oldu.2013'den beri de koşuyorum, trail yarışları başlıca olmak üzere yurtiçi-yurtdışı pek çok yarış koştum. Antrenman ve malzeme bilgisi merak edip araştırdığım konular oldu. Uzun mesafe yarışlarında yaşadığım mide bulantısı sorunu için yıllar boyu kendimi kobay olarak kullanıp, yurtiçi ve yurtdışı kaynaklı çok kişiyle yazıştım. Bunu şunun için yazdım, kimse ukalalık olarak algılamasın ama işin performans ve antrenman taraflarında bayağı bilgiye sahibim.

Bana göre kilitli pedal performans tarafında büyük etkiye sahip. Bunu kilitli pedal kullanmadığım zamanlarla karşılaştırdığımda net olarak kendi adıma söyleyebilirim. Bir önceki mesajımda yazdığım gibi en büyük artısı ise performanstan daha çok bisikletle bütünleşmenin verdiği rahatlık.

Koşu gibi bisiklet de uçsuz bucaksız bir derya. Buradan öğrendiğim bisiklet ayarları ve yüksek kadans gibi değişkenlerin bile ne kadar performans ve rahatlığa yol açtığını gördüm ve daha öğrenilecek neler var.

Kilitli pedal bana göre bisikletin olmazsa olmaz bir bileşeni, yalnız tekrar yazıyorum bana göre
Çok araştırdım dediniz, bu güzel birşey. Bu arada fikirlere ben de saygı duyuyorum.

Şu videoyu gördünüz mü (bunun gibi daha birçok video var, bu sadece örnek)

(link)

Pedal en alt konumdayken kilit birden yerinden cıkıyor adamın sağ ayağı boşluğa düşünce sele adamın genital bölgesine carpıyor

Video özellikle çekilmiş görünmüyor, sele gerçekten adamın genital organlarına giriyor.

Bu kilit çıkması gereken anda cıkmayan, cıkmaması gereken anda çıkan bir aksesuar.
 
Benim yarı platform, yarı kilit pedallarım var :) Keyfime kalmış nasıl süreceğim. Ortam sakinse kilitli, risk içermeye başlıyorsa düz kullanıyorum. Mesela baktım yokuşa doğru yanaşıyorum, ya da bomboş yol, hızlanacağım ve hızlı kullanacağım. Pedalın diğer yönünü çevirip kilitliyorum. Baktım kalabalık yerlere yakınım ya da yokuş çıkma durumum yok, o zaman da sakin bir şekilde ayağı kilitten çekip pedalın düz kısmını kullanıyorum. Süre sorunum yok çünkü :).
Süre sorunu olmayanlara, yarışmayanlara ve düşme riskini yaşamak istemeyenlere ya da ilk kez bir kilitli pedal denemek isteyenlere önerebilirim.

(link)
 
Çok araştırdım dediniz, bu güzel birşey. Bu arada fikirlere ben de saygı duyuyorum.

Şu videoyu gördünüz mü (bunun gibi daha birçok video var, bu sadece örnek)

(link)

Pedal en alt konumdayken kilit birden yerinden cıkıyor adamın sağ ayağı boşluğa düşünce sele adamın genital bölgesine carpıyor

Video özellikle çekilmiş görünmüyor, sele gerçekten adamın genital organlarına giriyor.

Bu kilit çıkması gereken anda cıkmayan, cıkmaması gereken anda çıkan bir aksesuar.
İyi de, burada kilitli pedaldan beklenen "normal şartlarda" çıkması değil ki. Burada bir "olmaması gereken" bir durum var. Aynı durum "düz pedal" kullanırken ayağın kaymasıyla da olabilirdi.
Ya da şöyle diyeyim, sürüş sırasında gidonu kırıldığı için kaza yapan bisikletçi videoları var. O zaman gidon kullanmamalı mıyız?

Gösterdiğiniz örnek normal şartlarda olmaması gereken, ekipmanın "bozulması, kırılması veya bir şekilde amacı dışında çalışması" ile oluşan durum.

Yani buradaki kaza kilitli pedal kullandığ için değil, kullandığı kilitli pedal arıza yaptığı için oluyor. İkisi birbirinden farklı konu.
 
İyi de, burada kilitli pedaldan beklenen "normal şartlarda" çıkması değil ki. Burada bir "olmaması gereken" bir durum var. Aynı durum "düz pedal" kullanırken ayağın kaymasıyla da olabilirdi.
Ya da şöyle diyeyim, sürüş sırasında gidonu kırıldığı için kaza yapan bisikletçi videoları var. O zaman gidon kullanmamalı mıyız?

Gösterdiğiniz örnek normal şartlarda olmaması gereken, ekipmanın "bozulması, kırılması veya bir şekilde amacı dışında çalışması" ile oluşan durum.

Yani buradaki kaza kilitli pedal kullandığ için değil, kullandığı kilitli pedal arıza yaptığı için oluyor. İkisi birbirinden farklı konu.

Ya da orada yaptığı bilek hareketi yüzünden oluyor. Left -right karışmış gibi, sol diye bağırınca sağ bileğini çevirmiş, sonunda it should be the left diyor gibi , neyse. Bu ekipman arızası değil.

Islakta ayağımız kayarsa da o sele mabadımıza girebilir, bu durumda seleyi mi pedalı mı götümüzü mü kullanmamalıyız ? Hayatımda karşılaştığım en gereksiz tartışmanın içinde buldum bir anda kendimi :)
 
Ya da orada yaptığı bilek hareketi yüzünden oluyor. Left -right karışmış gibi, sol diye bağırınca sağ bileğini çevirmiş, sonunda it should be the left diyor gibi , neyse. Bu ekipman arızası değil.

Islakta ayağımız kayarsa da o sele mabadımıza girebilir, bu durumda seleyi mi pedalı mı götümüzü mü kullanmamalıyız ? Hayatımda karşılaştığım en gereksiz tartışmanın içinde buldum bir anda kendimi :)
Kullanmamamız gereken sele ve pedal konusuna katılırken diğerine ne yazık ki katılmak istemiyorum. Gün boyu ayakta durmak zor olur netekim.
 
Normal bir bisikletci icin Clipless pedal ile tabani sert ayakkabi ile kullanilan flat pedal arasinda psikolojik etkisi disinda ciddi bir fark yok.
Bu GCN tarafindan laboratuvar testinde de kanitlandi. Daha once de soyledigim gibi clipless pedallar yaris ekipmanidir. Normal trafikte gereksiz, hatta tehlikeli ekipmanlardir (cikarmamak icin kirmizi isikta durmama, cikarmayi unutup duserek yaralanma vs)
Kilitli pedal yerine düz pedal riskleri.
1) Ayağın yanlış bölgesiyle pedala basıp ayak/bacak/diz sakatlığı oluşturabilme.
2) Özellikle grup sürüşlerinde, ani hızlanma veya yokuş çıkarken pedaldan ayağın kaymasıyla Hareket halinde iken hem kendini hem grubu düşürme riski.

1) Duzlukte ayagimin on kismini, yokuslarda ayagimin orta kismini kullaniyorum. Bu sekilde dizlerimin uzerindeki baskiyi buyuk olcude azaltabiliyorum. Kilitli pedalda bunu yapma sansim yok. Duzlukte ve yokusta ayni bolgeyi kullanmak dizlere daha fazla zarar verir gibime geliyor
2) Ani hizlanma ve sert yokus cikarken ortada grup kaldigini hic gormedim :) Pedaldan kayma olayini disli bir pedal ve trekking ayakkabisi gibi tabani sert tirtikli bir ayakkabi ile cozebilirsiniz. Sunger gibi tabani olan spor ayakkabi ile bisiklet kullanilmaz.
Bir tanesinde adam kilitten kurtulamayıp yamaçtan aşağı yuvarlanıyor.
sanirim bu :)
 
Son düzenleme:
Tartışmaların hepsini okudum takip ettim.

Forumdaşlarım sayesinde kilitli pedalın ne melun bir aparat olduğuna kanaat getirdim.
Arkadaşlar ben yarından itibaren tövbe edip, kilitli pedal ve ayakkabılarımı yakarak wellgo marka pedallarıma geri dönüyorum. Hem onlar böyle tırtıklı olduğundan ayağım da kaymaz.
Allah tövbemi kabul etsin.
Düz pedal lobisi kazandı, üzgünüm kilitli pedal bay bay.
 
Vay arkadaş milletin ne kadar zoruna gidiyormuş. Neredeyse kilitli pedal sevmiyoruz diye oturup ağlayacaklar.
Göğüs kafesine gidon çarptığında karaciğerinden yaralanıyorsa, bu arkadaşın çok daha büyük problemleri var demektir. İç organları olması gereken yerde değil.
Karaciger darbeye son derece acik bir organ, yediginiz saglam bir yumrukla bile yaralanabilirsiniz
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Scott_Bisikletli
Yeni değil ama şimdi aklıma geldi. Pedalla da ilgisi yok vallahi, kızmayın.

Bir akşam üstü işten yeni çıkmıştım. Yol bisikletiyleyim, kumpas fren. Üstümde eşofman üstünden hallice bir mont vardı. Çok sıcakladım, dayanamadım, çıkardım. Çanta da yok bisiklette. Çaresiz, güzelce gidona sarıp bağladım, gidiyorum.

Muğla Emniyet'in önündeki bulvarda kaptırmışım. Bir anda esrarengiz bir güç beni aniden durdurdu. Ne olduğunu anlamadan arka teker havalandı. Bisiklet bir yerde ben başka yerde... Düştüğüm yer, koca bir ticari şantiyenin önü. Onlar da yeni paydos etmiş. İnşaat ustası bir dayının tam yanından geçerken düşmüşüm.

Adrenalin yüksek tabii, acı hissetmiyorum. İnşaatçı dayı koştu geliyor üstüme. "Yeaw sen ne napisen gardaş?!" Dövecek sandım.

"Ben naptığımı biliyor muyum dayı" dedim.

Üst baş yırtılmış. Eve gittim, baktım. Bir omuz, bir diz, bir dirsek komple yara bere içinde. Eşim çekti fotoğrafları, babama gönderiyor. Bıkmış tabii bu kaçıncı diye.
 
Geri