Scudo Sports

Ayakta ne kadar süre bisiklete binebiliyorsunuz?

Bu arada ayakda gidebildiğim mesafe biraz daha artmaya başladı arkadaşlar, bacak ağrısı yok oluyor, ama nabız tavan yapıyor saat alarm veriyor ve oturup tempoyu düşürmek zorunda kalıyorum,

Nabız normale dönünce, tekrar kalkıyorum ayağa
 
Scudo
Hız olarak normal zorlamadan 15km/s ile çıktığım rampada ayağa kalkınca 32km/s hıza çıkıyorum, oturarak yüklendiğimdede 28km/s ile çıkıyorum ama tabiiki dizlere çok yük biniyor oturur vaziyetde yüklenince
 
Bacak ağrısı yaşamadan ayakda sürebilir hale geldiğime göre bide nabızımı tavan yaptırmadan (yokuş yukarı) ayakda sürebilir hale gelirsem bu sıkıntıyıda aşmış olacağım
 
@emrah9700

Emrah abi hiç kusura bakma demiyeceğim kusura bakılacak birşey malum Malatya ayaz bende grip oldum ağır bir şekilde 1 haftadır evden çıkmıyorum yarın inşallah çekebileceğim senin için ayakta tek teker gidicek senin istediğinden daha zor bir hareket sanırsam herhangi uygulamalı olarak göstermesini istediğin hareket varmı ben yapamıyacağım bari elemanlarım yapsın :D
 
@Çağatay Y.

Yok sağolasın kardeşim hareket yapmaya çalışarak tehlikeli durumlara girmenize gerek yok, hareketlere karşı hiç merakım olmadı, sadece merak etdiğim; performans, atağa kalkma, rampa çıkma vs. katkısı olduğunu düşündüğümden ayakda uzun süre giden kişilere bakıpda kendimin neden çok kısa mesafe gitdiğini merak ediyordum, yani o noktaya gelmek için kilomu vermeliyim yoksa alışmalımıyım yada herhangi bir tekniğimi var diye merak etdiydim sadece.

Bu konuda yapabilen arkadaşların yorum ve gelişim süreçleriyle ilgili bilgi bekledim.

Bu arada; konuyu açdığımdan beridir, biraz çalışarak, bacak ağrılarımda azalmayla, ayakda daha uzun mesafe gitmeye başladım. Ve her seferinde bi öncekinden daha uzun gidiyorum, şimdilik tek sıkıntım kaldı oda ayakda rampa çıkarken nabızı kontrol altına almak onuda başardımmı yorulana kadar gitmeme bi engel gözükmüyor gibi şimdilik..

@A. Kaan

Evet çok çalışmamız gerekiyor daha..
 
bu cumartesi deniyecem 20 kiloluk bisikletimle ne kadar sürebilecem :D
 
@Ömer Yüzgeç

Hadi bakalım sendende iyi haber bekliyoruz..
 
Ama şunu söyleyeyim bisikletim ağır ve hantal olduğundan (bkz: profil resmim :p) bütün yokuşları neredeyse ayakta gidiyorum. Tabi çıkabildiğim bütün yokuşları yokuş konusu sıkıntılı biraz.
 
Ayakta gitmek antrenmana ve kişilerin bedensel özelliklerine göre değişir. Her bisikletci aynı değildir, kimisi ayakta iyi çıkar kimisi oturarak.Çoğu sprinter demeden kalkar ama Cancellara oturarak da sprint atabilen birisi.
Bunun testi var koşu bandı gibi bir yerde bisikleti önce oturarak sonra ayakta sürüp testler yapıyorlar. Alınan O2 ve verilen CO2 oranlarına bakarak tabi başka kriterlerden var, bunlara bakarak spor cu hakkında kanıya varıyorlar. Tabi anrenman şart.
 
Baya bir artırdım ayakta sürmeyi. Uzun süreler gidemiyorum ama ayaklarımdan değilde kalp ritmime ulaşmamdan dolayı.
Hali ile nefes nefese kalıp oturuyorum :) Sanırım biraz daha düşük viteste kullanmam gerekiyor ayaktayken de.

Altı üstü 3-4 aydır bisiklet kullanıyorum zamanla ve çalışmakla limitime ulaşmadan daha fazla ayakta süreceğim inşAllah.
 
@Hasan SAYLIK

Sağolun çok aydınlatıcı bilgiler.

Bu konuda kendimi test ediyorum bu ara, yokuş çıkarken oturarak normal tempo 15km/s ile çıkdığım aynı yokuşu oturarak dizlere yüklenince 28km/s ye kadar çıkıyorum, tekrar yavaşlayıp aynı yokuşu bide ayağa kalkarak denediğimde bu sefer 32km/s ye kadar çıkıyorum, ama inişde ise tam tersi oluyor oturarak mesela 49km/s ile gitdiğim yerde ayağa kalkınca daha hızlandığımı zannettim ama hızımın 45km/s ye düşdüğünü gördüm,

burdan çıkan sonuç benim için şimdilik şu; ayakda daha yüksek tork verebiliyor, oturarak daha yüksek kadansa çıkabiliyorum,

ama tabii sürdürelebilirlik bu konuda en önemli nokda, yani şuanda ayakda nabız değerini dengede tutmaya başlayana kadar şuan için; ayakda 32km/s ile 30 saniye gitmekdense oturark 28km/s ile 2 dakika gidebilmek daha mantıklı..
 
@Recep M.

Şuan için bende aynı noktadayım, tek sorun nabız kontrolü kaldı ve çalıştıkca mesafenin arttığını farkediyorum, daha düşük vites kombinasyonlarında henüz pek bi fark göremedim, ama şunu farkettim, sadece ağırlığını vererek pedalın üstüne kalkmakdan, spd 'nin çekme gücünüde katarak kuvvet vermek nabızı dahada yükseltiyor, belki nabız tavan yapınca bi süre çekme gücünü bırakıp sadece ağırlığımızı kullanarak nabızı kontrol altında tutabiliriz, belkide ilerde vücut alışınca nabız o seviyeye gelmiyecekdir.

Bu ayakda sürme durumunu bu aralar daha çok bölgemdeki strava rekorlarını kırmak için kullanıyorum, ayağa kalkıp belirli bi hıza çıkdıkdan sonra nabız tavan yapınca oturarak tempolu devam ediyorum, kendimi toplayıp nabız normale dönünce tekrar kalkıyorum, böylece o bölgelerdeki ortalamamı epey bi yükseltiyorum..
 
Nabız tamamen kondisyona ve genetik etkilere bağlı, her insan her sporu yapamayabilir. Sporcu nabzı dinlenme halinde daha düşük olmalı. Yani normal bir insan 80-10 arası ise düzgün ve devamlı yapılan spor aktivitileri ile bu 70 lere çekilebilir. Everest gibi yerlere tırmanan bir dağcının dinlenme halinde 50 ye düşen nabzını izlemiştim.
Peki neden nabız düşüyor, spor yaptıkça kaslar geliştiği için, yani kalp kası ve diğer kaslar, bir seferde pompalanan kan miktarı artıyor. Bu yüzden de kalp ayni miktar kanı pompalamak için atma sayısını düşürüyor. Spor yaparken ne gibi katkısı var denilirse spor esnasında efor sarfettikçe nabız hızlı bir şekjilde artmadığı için daha iyi performans sergileyebiliyoruz. Yani halı sahada 15 dakika da çökenler nabız yükseldiği için yoruluyorlar, spor yapanlar ise terlemiyor bile 15 dakika da.
 
@Hasan SAYLIK

Bunu öğrendiğimiz iyi oldu. Spor yaptıkça aynı yol şartlarını gün geçdikçe daha düşük nabız değeriyle geçtiğimizi biliyorduk ama tam olarak nasıl olduğunu bilmiyorduk.
 
Evet aynen o şekilde bisiklete ilk sürmeye başladığımda yokuş yukarı bitip bisikletten atladığım yerden bu zamanlar yorulmadan geçiyorum.
 
@Hasan SAYLIK

Benimde şu dikkatimi çekiyor, ortalamam düşükken geçtiğim çok uzun olduğunu düşündüğüm yollardan, ve yoldaki çok zorlu bulduğum yokuşlardan, 6 ay 1 yıl sonra yeni kondisyonumla geçdiğimde bu yokuş daha dik değilmiydi, ne zaman bitti bu yol bu kadar kısa değildi bura yaa :eek: gibi bi durum yaşıyorum :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Rocketman
@Ömer Yüzgeç

Sen yinede devam et; ilerde yokuş sıkıntılı olmakdan çıkacak..
 
@emrah9700

Yeni başladığımda 50 metrelik yokuşlar bile zorluyordu beni :islik:
Hele ayakta sürmek.. 10 pedal çevirmek büyük başarı idi :D

Tabi artık yokuşlardan kaçmıyorum hatta nerede daha fazla yokuş var oradan gidiyorum gideceğim yere.

Tabi insan vücudu harika bir makine, her şeye zamanla ve çalışarak ayak uyduruyor.

@Hasan SAYLIK

Bizim buradaki durumumuz tam olarak nabız değil aslında. Bir çok etkenin sonucunda oluşan VO2Max değerlerimiz.

Bilindiği gibi hücreler enerji üretmek için oksijene ihtiyaç duyuyor. Antrenman ne kadar ağır ise hali ile hücreler o kadar fazla oksijen isteyecektir.
Oksijen hücrelere kan yolu ile taşındığından dolayı antrenman zorluğu arttıkça kalpte o oksijeni karşılayabilmek daha fazla kan pompalıyor. Bunun sonucunda da nabzımız artıyor ve nefes nefese kalıyoruz.

Burada rahat rahat yazıyoruz ama bisiklet sürerken kontrollü nefes almaya dikkat etmiyoruz :) Tabi dikkat etmek yetmiyor birde taktiğini öğrenmek ve bunu otomatiğe bağlamak gerekiyor.
Yarışlarda dikkat edin bisikletçilerin karnı sürekli şişip iner. Çünkü kendilerini diyaframdan ve ritimli bir şekilde nefes almaya programlamışlar.

Evet hazır laf açılmışken VO2Max seviyemizi arttırmanın yollarını arayalım :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Uğur S. ve taskin
dostum emrah
önemli olan nedir, önemli olan şudur 200 km 'lik bir güzergahta ne kadar yokuş var diyelim 16 km eğim var ve 7-15 arası ve toplamı 200 km sen 100 km sonra 16 km rampaya geldiğinde ne kadar ayakta çıkabileceksin işte olay bu ,önce böyle çalışmak lazım daha doğrusu meseleye böyle bakmak lazım
bu işler zordur hele hele eğimli güzergahlarda olmak daha zordur,buraya gelmek için gene eğimli güzergahlarda 50 km durmadan basacaksın eğimler ne kadar sert olur ise o kadar gelişirsin 15 eğimden aşağı olmayacak,ayrıca hepimiz biliyoruz kilitli pedal eğim için gerekli ve gene biliyoruzki 50-34 arka 11-28 ise aynen çok çalışmak gerekir nerede 15 eğimlerde başka türlü asla gelişme olmaz ,düz yol adama bi şey kazandırmaz, kısa mesafe keza öyle hedeflerin 200 km 'den aşağı olmayacak,ayrıca beslenme ayrı mevzu bunun için önce ahmet aydının taş devri diyeti kitabını okur isen orada biskletçilerin nasıl besleneceğini yazmakta ilginç olan şu,sbah antremana aç karnına gelen bisikletçilerin daha iyi performanslı olmaları bu çok ilginç tabi ,tabi 50 km 'de pedal kesmeden gidilecek ve aç karnına basılacak ama bence giderken gell almakta fayda var çünki biliyoruzki bisiklet yarışlarında yarışçılar arka ceplerinde gell taşırlar ve yarış esnasında alırlar ,evet eğim çıkar iken nefes alıp vermek önemli bu da önemli bi ayrıntı,
 
@Kudret Kurtcebe

Değerli bilgilerin sağol kudrettin abi, yazılarını ve kartepeyle ilgili, birbirinize (şakayla karışık) sanki meydan okurcasına davet ve göndermelerinizi zevkle okuyor, ama inanın aynı teşviği bana yapacak kapadokyada arkadaş bulamıyorum. Size yakında olsaydım kesin bende aranızda bulunmak isterdim. Performans 216 kış sezon topiği başlığı bile insanı teşvik ediyor. Bisikleti ne kadar yazları işe gidiş geliş için kullanıyordumsada; bende performans aşığıyım, (bu sene içine baharlarıda katmaya çalışıyorum inşallah) , aslında burda türkiyede büyük başarılara imza atmış ürgüp sporlu genç bisikletci arkadaşlarım var, yıldız A larda yarışıp bi kısmı bu yıl gençlere geçecek olan bu arkadaşlarımla aynı ortamda sürüş yapmak zor olacak olsada henüz kısmet olmadı.

Yokuş konusundada aynen dediğiniz gibi, eskiden benimde yokuşlar gözümü korkuturdu ama, artık (heleki daha az zamana ve daha az mesafeye; daha çok kondisyon sığdırmak istediğim kış zamanında) 1 saat yokuş çıkmanın 3 saat düz yolda gitmeye eş değer olduğunu düşünerek artık nerde yokuş varsa o rotaya yöneliyorum. Eskiden yokuşdan kaçarken yani şimdi yokuş arıyorum.

Uzun tur konusuna gelirsekde, şunu farkettim 1 hafta boyunca günlük sabit 45km lik ev iş rotamda 1 haftanın sonunda aynı yolda çok değersiz saniyelerle kazanç elde ederken, uzun bi turdan sonra ise aynı rotada kayda değer bi kazanç elde etdiğimi farketdim, buda demek oluyorki haftanın 5 günü 40x5=200km yapmakdansa, bi seferde 100-150 kmlik bi tur daha etkili oluyor gibi.

şuda varki rahat bi tempoyla 2 ay aynı yolda ev iş yaptığımda 1-2 ayda hiç bir ortalama hız kazancı elde etmeden hep aynı noktada saydığımı farkettim, ne zamanki kendimi ara ara zorlayarak sürüş yaptım o zaman ortalama hız kazançlarım olmaya başladığını gördüm.

Karın tokluğu konusundada, performansımın en düşük olup en nefes nefese kaldığım anlar karnımın çok tok olduğu anlar, en iyi performans verdiğim anlar ise kan şekerim düşmeyecek kadar aç olduğum anlar oluyor diyebilirim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Rocketman
Geri