Scudo Sports

Amortisör Bakımı (xcm suntour) ?

darkRider

Üye
Kayıt
20 Nisan 2007
Mesaj
31
Tepki
7
Şehir
eskişehir
Merhaba, bende xcm suntour amortisör var, alalı 1 ay olmadı, ve içindeki yağ kirlenmiş tabakalar halinde maşada sırıtıyor, bunun bakımı ne zaman yapılmalı? maşa bakımsızlıktan ses yaparmı, ön kısımdan geldiğini düşündüğüm çıtırtı sesleri var da. teşekkürler...
 
Scudo
1 ayda bu kadar pislenmesi pek mümkün gelmedi bana...
Ben 3 aydır hergün kullanıyorum çamurda,tozda,yağmurda sürekli kullandım çokta sert kullanırım ama daha çalışmasında en ufak bir aksama olmadı...

Bence maşanın kenarlarından biraz Wd-40 sıkın o içerdeki pislenmiş yağ tabakasını sökecektir...bir müddet o şekilde kullanıp pisliğin yağ ile birlikte dışarı çıktığını gördüğünüzde tekrar maşanın bacaklarını yağlayarak kullanın...Sorununuz bu şekilde hallocaktır umarım...
 
Deneyimli bir bisikletçi varsa burda maşanı söktürüp temizlete bilirsin.Ama bukadar kısa zamanda kirlenmemesi lazım büyük olasılıkla kenarlardaki toz tutucuların yıpranmış olabilir.
 
amortisör çalışırken maşada ince bi yağ tabakası bırakır. bisiklet lastiğinden gelen tozlarda bu yağ tabakasına yapışır ve amortisörün çalışma aralıklarında maşada halkalar halinde iz bırakırlar. buda yağ kirlenmesinden kaynaklanmaz. senin bahsettiğin olay böyle bişey olabilirmi acaba die aklıma geldi :rolleyes:

yağın kirlenmesi zor bi olasıklıkta :rolleyes:
 
@boreas.oti
Doğru, aynı şey bende de oluyor. Bu durum telaşlanacak bir durum değil.
 
bende de suntour xc 60 amortisör var ve 2 yıldır kullanıyorum kenarlarındaki kiri tozu vb. silmekten başka hiç bişey yapmadım sorunsuz çalışıyor ancak ortalama bi maşanın bakımı ne kadar zamanda bir yapılmalı?
 
bende de aynı maşadan var ve ben de kirlendikçe siliyorum sonuçta bi sorun oluşmadı benden daha deneyimli arkadaşlara soruyorum sizce silmek bi çözümmüdür içinin kirlenmesi temizlenir mi ?
ayrıca orayı silmek içindeki yağın azalmasına neden olur mu
 
@assasin

arkadaşlar bende borla var amortisör ayarı için sağa ve sola dönen daire şeklinde zımpırtı var,+ya doğru çevirince sarı çubuk iniyor - ye çevirince de çıkıyor...sanırım amortisör sertliği için nasıl ayar yapıcam anlatabilir misiniz
 
Sola çevirince amortisör sertleşiyor, sonunda kadar çevirirsen iyice sertleşir. Bu, amortisörün yumuşaklık ayarını kilona göre ayarlar; mesela zayıfsan belki oynamana bile gerek yoktur, fakat kiloluysan amortisörün -kilon nedeniyle daha bisikleti sürmeden- batmasını engeller. Ben denedim, konfordan kaybediyorsun.
 
@stratus

açıkcası ilk aldığımda bu ayar işi boşmuş dedim çünkü ben sonuna kadarda çevirsem hiç bişi farketmemişti sorun kilodan mış :)
 
borlada + yönde çevirirseniz amortisör sertleşir ve kilitlenir.. özellikle düz yolda faydasını gördüm ve 93 kiloyum.. - ye doğruda yumuşar ve daha sert yollarda ellerinizi ve özellikle bileklerinizi yormaz... faydasını görüyorum...

ama benimde bilmediğim bir nokta bunların temizliği....veya en azından ne kadar sürede yağ değişmi vb yapılması gerektiği.. bir arkadaşımız sormuş silersek bir sorun olur mu diye merak ediyorum...
 
Yeni üyeyim. Bisiklet alma uğraşım sonucunda buraya ulaştım. Daha önce bisikletim olmadı ve çok iyi bisiklet kullandığım söylenemez. Fiyatı çok çok yüksek olmayan fakat aldığımda da uzun süre değiştirmek zorunda bırakmayan, şehir içinde ve arazide de kullanabileceğim bir bisiklet almak istiyorum. Bisikletler hakkında birçok siteden birçok bilgiye ulaştım, kafam karışmadı dersem yalan olur. Önerilerinizi semrag2006@yahoo.com adresime de yazarsanız (burayı devamlı takip edemeyebilirim), kıyaslama ve nedenleriyle açıklayıcı olabilirseniz sevinirim. Hoşçakalın.
 
@Semra

Benim tavsiyem mailinize bakacağınız kadar burayıda devamlı olmuyorsa bile arasıra takip etmeniz sadece ve sadece sizin yararınıza olacaktır. Çünkü buradan kazanabileceğiniz çok tecrübeler var. Aslında şuan bile forumu iyice kurcalayıp okusanız beklediğiniz bu maile hiç ihtiyaç duymadan kafanızda en az 2-3 model bisiklet olacaktı ve bu bisikletleri buraya yazarsınız, ondan sonra herkes o yada bu der. Çünkü bütçenizi bile yazmadığınız için şimdi size ne tavsiye edilsin. Ben şu derim, öbürü bu der, diğeri kron der, başkası scott der, sedona der, amoeba der böyle gider. O kadar çok kaliteli ve çeşitli bisiklet var ki. Bence siz bir kaç modeli bütçenize göre seçip buraya yazın ondan sonra en güzel yorumları alın ve kararınızı verip pedallamaya başlayın. Şimdiden hayırlı olsun.
 
@darkRider


aynı maşa bende de var ve aynı yağ birikintileri oluşuyor.sorun değil gibi.çatırtı sesleride sele borundan gelebilir.sele mandalını bi kontrol et.ses hala devam ediyorsa başka sorun vardır demek
 
Arkadaşlar suntour değişik modellerini xc60, xcp, xcm kulanmış biri olarak size yardımcı olmaya çalışayım.

Bu modellerde maşanın alt kısmında 5allen ile açacağınız ikitane vida var.
onları açın, Vidaları çıkarmadan önce bir çekiç ile hafifçe tıklatın (içeride sıkışan parçanın rahat çıkması için)
daha sonra içini rahatlıkla temizliyebilirsiniz. üst tarafını sökmeniz için maşayı alır iken anahtarını size vermeleri gerekiyor o olmadanda sökebilirsiniz ama zarar verirsiniz.... çok basit bir yapısı vardır sökünce rahatlıkla topluyabilirsiniz.
kolay gelsin.
 
Bisiklete bindiğim zaman, normal düz yol kullanımında , amortisötlerde bir miktar sıkışma oluyor. bisikletten inince normal hizasına geliyor. Böyle olması mı normal? Yoksa her durumda en üstte kalıcak bir engel esnasında mı sıkışıcak.
 
@Ayhan Cihangir

Tam sizin dediğiniz videolara baktım bu konu ile ilgili birşey varmı diye ararken bu konuyu gördüm. Acaba orada kullandıkları aşağıda linkini verdiğim ürünün Türkiye'de muadili nedir acaba?

(link)

WD40 falan buna mı denk geliyor acaba?
 
Geri