Scudo Sports

Salcano CYC 02 Apex 2012 Cyclocross

Çok faydalı bir inceleme olmuş herşeyi çok güzel anlatmışsınız valla.Belki Salcanodan yetkili 1 insan olsun görmüştür bunları.Bildiğiniz mağduriyettir bunun başka bir açılaması yok yani.Burdan anlıcağımız ya hazır toplanmış çok güvendiğimiz bir stıcıdan alıcaz belki aynakolu orasını burası demonte etmiş yağlayıp tekrar takmış olsun =) veya Salcanodan uzak duruyoruz ne kadar f/p bisikleti yapsalar ne kadar iyi kompenent koysalarda olmuyo işte zihniyet bu şekilde olduğu sürece nasıl bir dünya markası olma yolunda ilerleyebilirsinki.Daha kendi insanına verdiğin bu kaliteden yoksun servisinle.... Ayrıca şunu belirtiyim şuan elinizdeki bisiklet çok hoşuma giden bir bisiklet sram apex x7 göbekler karbon çatal falan eğer bütün aşamalar ideal seviyede kaliteli olsaydı bisikletiniz ilk gününde size düzgün teslim edilseydi herşey 4/4 lük olurdu bence kağıt üzerinde çok iyi bir bisiklet.
 
Scudo
Bora

Yorumunuz için teşekkürler öncelikle.

Bayim/servisim bu sene alt grup dışı modeller getirmeye başladı. Teknik olarak bi yere kadar yardımcı olabiliyorlar maalesef. Ancak bence daha önemlisi olan müşterisine yardımcı olma niyetinden yoksun değiller. Salcano da teknik olarak müşteri ihtiyaçlarını karşılamayan servisler de çok önemli bi sorun tabik ama bence daha zaruri olan servis/bayi sorunu "ben malı sattım,kurtuldum,olay benden çıktı, müşteri ne yaparsa yapsın, uğraşmam" mantığındakiler. O yüzden diyorum ki bana denk gelen iyi sayılır nispeten, en azından yapıcı yaklaşan bi servis.

Kutuya dikkat etmedim o anki ruh haliyle. Ancak önde gelen markalara ilişkin böyle şeyler duymak neredeyse imkansız. Yamukluk tek sorun olsa üzülsem de kargoda olmuş der geçerdim ama orta göbekte gevşeklik, krank kolunun düşmesi, akordların olmaması, lastiklerin balon ve yalpa yapması gibi sorunlar direkt montaj ve kalite kontrolle alakalı şeyler.

Lastik konusunda bende tavsiyeniz doğrultusunda düşünüyorum.Islak zeminde de kullanabiileceğim su oluklu , sırt kısmı hız için slick yan kısımları da yanal tutunma için tırnaklı sayılabilecek desende bi model arayışındayım. Toprak yola da uygun olsa çok iyi olur.

Jantımın üzerinde "ETRTO 622x19" "Subject to wear" yazıyor. İnternette buna ilişkin kesin bi bilgi bulamadım ancak sanırım en az 28 en fazla 38 kalınlığa müsade ediyor bu jant.

Bi yandan 1-2 ay içinde 6-7 süreyle denizde çalışmaya gideceğimden ötürü almak şimdilik lüzumsuz geliyor. Diğer taraftan da eksikliğini hissediyorum o tarz bi lastiğin.

Patlak korumalı modellerde ağırlık 900 gr ı geçebiliyormuş sanırım. Asfalt için lastik alırsam bunda hız etkeni de önemli benim için. Tanesi 900 gr'a varan lastikler aksine yavaşlatacaktır beni, yanılıyor muyum? Bilgi ve tecrübenize başvuruyorum :)
 
Bir inceleme yazısı bu kadar içten yazılmazdı elinize yüreğinize sağlık. Bu sayko bisikletler hoşuma gitmeye başladı :) İnşallah başka bi sorun olmadan gönlünüzce gezersiniz, herşey gönlünüzce olsun...
 
Gökhan Ö, ne yalan söyliyeyim, yazının bu noktasında neredeyse sandalyeden düşecektim. :)

Bisikletinizi iyi günlerde kullanın, bence ekipman olarak gayet başarılı bir fiyat-performans oranı var. Başınıza gelen talihsizlikler ise ürünlerin kalitesizliğinden değil, bisiklete eli değmiş "sözde ustaların" kalitesizliğinden kaynaklı. Fabrikada montaj hattındakiler kadar bisikleti size teslim eden kişide işinin ehli değilmiş bu arada, ya da işine gerçekten saygısı olan birisi değilmiş diyelim. Eğer kendisi için bir bisiklet hazırlıyor olsaydı en ufak civatasına kadar kontrol eder emin olur öyle çıkardı üzerine eminim. Satıcılar malesef bu işe gereken özeni göstermiyorlar, dertleri bir an önce işi bitirip sizi başlarından savmak. İşte tam da bu başınıza gelen olaylardan ötürü asla paketinden yeni çıkan bir bisiklete güvenip üzerine çıkmayın. Sizin başınıza gelenler çok iyi bir örnek. Ben ne zaman elime yeni bir bisiklet geçse onu en ufak noktasına kadar söker, kendim bilerek ve emin olarak yeniden toplarım. Asla da ne bakım, ne onarım hiç bir konuda kimseye elletmem, her zaman en güvenlisi budur benim için. ;) Bir de unutmadan, yanınızda basit bir alyan takımı taşıyor olsaydınız aynakolunuzun sol bacağını kolayca tekrar montajlayabilir ve 3km yürümek zorunda kalmazdınız bu arada. Neyse, tekrar hayırlı olsun, okuması keyifli bir paylaşımdı. :)
 
Maksimum lastik genisligi olarak, kadronuzun musade ettigi kadarini kullanabilirsiniz. Jant ureticilerinin vermis oldugu genislik degerleri, tavsiye edilen olcu araligidir. Ancak bu rakamlari makul oranda guvenle asabilirsiniz. Ornegin kendi mavic ksyrium jantlarim icin de maksimum tavsiye edilen lastik genisligi 32 iken, 40 ebad lastikleri sorunsuzca kullanabiliyorum.

Onerebilecegim lastik olarak da, bizzat denemis oldugum continental topcontact veya bir dusuk serisi olan contact, bunun yaninda schwalbe'nin marathon dureme evo modellerini tavsiye edebilirim.

Bu lastikler, serilerinin ust modelleri de olmasi sebebiyle hem hamur yapilari optimum performans/konfor saglayacaktir, hem de agirliklari bahsettiginiz rakamlardan 300-350g daha hafif olacaktir. (35/40c olcu icin 500-600g arasinda)

Dezavantaj olarak sayabilecegim tek sey ise yuksek satis rakamlaridir. Ancak uzun kullanim omurleri ve sagladiklari diger avantajlari da goz onunde bulundurursak, harcadiginiz paranin karsiligini fazlasiyla alacaginizi soyleyebilirim.
 
Ben de bu ürünü almayı düşünüyorum :) Ancak yazılar beni çok tedirgin etti . 2000 lira para verip bu eziyetleri çekmek gerçekten aşırır derecede sinir bozucu ağırlık olarak da fiyat 10 kg denmiş patlamaya dirençli bir çift lastik suluk arkaya portatif bagaj belki çamurluk alyans takımı felan filan derken ağırlık da 11.5 felan olur herhalde bu az değil hatta belki ağır bile acaba v fren takılıyor mu bilmiyorum ama mekanik frene karşı değilim ancak hidrolik frenin keyfini yaşadıktan sonra mekanik fren olmasındansa hafiflik için v-fren daha mantıklı geliyor bana hem v-fren uzun mesafeler için daha mantıklı tamiri kolay :) Benim düşüncelerim şimdilik bunlar ... Tavsiyesi olan arkadaşları bekliyorum yorumlarınız esirgemeyin yaklaşık 1 aydan fazla bir süredir bisiklet seçimi aşamasındayım bunu da bildirmek isterim ama bu 1 ayı çok dolgu dolu geçirdim şu an bisiklet konusunda farklı bir yerdeyim geceleri hiç uyumadım diyebilirim. Yardımlarınız için tüm bisikletforum kullanıcılarına teşekkür ederim inşallah Salcano CYC02 Apex son nokta olacak tavsiyelerini beklediğimi tekrardan bildirmek isterim :) Aşkın ŞENTÜRK
 
Yazımda da belirttiğim gibi , tavsiye ederim yada etmem demiyorum. Açıkca + ve - leriyle anlattım yaşadıklarımı. Her müşteride tekrarlanacak diye bişe yok tabi ancak işin içinde salcano olunca tekrarlanmayacağının da garantisi yok...

Garanti demişken, yazıda bahsettiğim ön lastiğin yanal yüzeyinden balon yapması ve arka lastiğin iplerinin sökülüp ek olarak janta bi türlü oturturlamayıp yalpa yapması sebebiyle lastiklerimi garantiye göndermiştim. 1 ay oldu ancak halen daha bi çözüm yok... yada değişmiyoruz diyerek gönderme de göndermediler... 2 arada bi derede, durum belirsizlikte halen.

Tavsiye olarak değil de , açtığın Cyclocross konu başlığına cevaben yazdığım CX bisikletlerin + ve - lerinden başka bu bisiklete özgün sormak istediğin daha belirgin , daha net bi soru varsa seve seve yardımcı olmaya çalışırım.
 
Bütçemize göre alabileceğimiz tek seçenek salcana cyc02 apex zaten başka bu fiyata cyclocross alamayız ben 2040 liraya alıcam eğer alırsam :) Yol bisikleti olarak da 2000 liraya karbon bi bisiklet buldum sıfır o da carraro 941 valles ama yol bisikletinin agresif kadrosu izmir yollarına gelmez salcano cyclocross bütçeme göre fiyat/performans açısından daha uygun diye düşünüyorum :) Yoksa basit bir city bike almak daha mı mantıklı bilemedim ama bildiğim tek şey cyclocross istediğim :D
 
Benim, senin ihtiyacını almadığım kadarıyla, senin yerinde olsam yapacağım tercih 28 jantlı, mümkünse 27 vitesli, v frenli şehir bisikleti almak olur. 2000 lira yanlış tercih yapmak için büyük bi rakam. hep çok çok daha uygun fiyata hallederim hemde ithal markalı bi bisiklet alabilirim. ayrıca yaşın daha 19 , harçlıklarla falan biriktirilmiş bi tutarsa eğer, daha da kıymetli bi para...

amortisör kullanacağın yola ve o yolun ne kadarının bozuk olduğuna bağlı bi tercih.15 km yolun 3 km si bozuk diye amortisörlü model almam şahsen.

şahsen bende 1 adet downhill, 1 adet FS, 1 adet safkan yol ve 1 adet de klasik şehir bisikleti istiyorum ama bu bunları alacağım anlamına gelmiyor ;)

edit : genelde düz ayak yerlerde sürüp, yokuş tırmanma yapmayacaksan şehir bisikletinde dişli oranlarının mtb değilde yol bisikletinin oranlarında olması hız açısından önemli ;)
 
Yokuşlar var ancak sürekli yolda kullanıcam tavsiye modeliniz var mı ben bisikelt beni yormasın seri hzılansın hafif olsun istiyorum ama yol diye görünen yerlerde malum :S Yol bisikleti yerine cyclocross alıp mtb konforuna ulaşamasamda yol bisikleti hızını alamasamda şehir bisikletinden daha iyi olduğunu daha çabuk hızlandığını ve aşağı yukarı her yola girdiğini düşünüyorum :)
 
fren yapısı güzelde şehir içi bence uygun bildiniz gibi şehir içlerinde çokta kaymak bir asfalt yok bu arada Allah kazasız belasız sürmek nasıp etsin
 
@ibt1994

Teşekkürler, eksik olmayın.

Maalesef kazasız belasız sürmek nasip olmadı ve ufak bi kaza yaptım bisikletle. Ön jant yamuldu falan ama Allahtan bende bişe yok. Kadro ve maşada hasar olmaması sevindirici.

Yukarıki postlarımdan birinde bahsetmiştim. Denizde(gemide) çalışmak için 6-7 hatta belki 8 ay yurtdışında olacağım. Cebimdeki parayı kullanamayacağım halde onarıma yatırmak pek mantıklı gelmiyor. O sebepten sezonu kapattım bu bisiklet için.

Gene mtb'ye kaldık yani :) Buna da şükür :)
 
Tekrardan merhabalar arkadaşlar. Önceki mesajımda belirttiğim gibi bisikletin üzerinde gelen dişli lastikler garantiye gönderilmişti. 1 aydan fazla hatta belkide 1,5 aylık garanti(!) sürecinden sonra lastikler aynen geri gönderildi. Teselli olarak da sağolsunlar müşteri memnuniyeti için iç lastik göndermişler 2 adet hediye. Ön lastiğin yaptığı BALON un fotoğrafı aşağıda,buyrunuz. Salcano fabrikada 700x35 dış lastik kullanan bisikletine 29er dağ bisikletlerine uygun genişlikte iç lastik takmış. Arka tekerde patlak yüzünden iç lastik değiştirdiğim için onda balon oluşmadı. Ama ön lastiğim hiç patlamamıştı. 29x2.10 luk iç lastik yüzünden balon yaptı bence. Neyse, bu da salcano ya verdiğim son tavizdir. Önümüzdeki sezon bisikleti tekrar kullanacağım hale getirince belki garanti bitmesini de beklemem , bisiklet üzerindeki salcano yazıları söküp kullanmayı düşünüyorum. Arka lastikte de bir türlü düzelmeyen yalpa yapma vardı. Sabunla janta oturtmak dahil bildiğimiz bütün çareleri denedik ama o da düzelmemişti. Arka lastiğinde garantiye gitme sebebi buydu. Ancak ön lastikteki balonu inkar edip garantiye sokmayan fabrika bunu tınlar mı hiç...
 
Bende sorunlarla basladim, insallah daha fazlasi olmaz :)
 
Bende F/P açısından listemde ilk sırada yer alan bu bisikleti almayı düşünüyordum. Ancak yaşadığınız sorunlar beni salcanodan soğuttu. Biraz daha sabredip "Corratec c-cross 105" modelini alacağım herhalde.
 
güle güle kullanın keyifli sürüşler...
 
Ben 2 yıldır bisiklet seçimi aşamasındayım ancak tereddütlerim hat safhada hala yol bisikleti mi cyclocross mu alsam bilemiyorum.
 
Güzel anlatım, teşekkür ediyorum.

Güle güle kullanın.

Temmuz sonunca ispanya da cyclocross bakacağım, uygun model/ fiyat bulursam bir cyclocross getireceğim.

Salcano donanımı yüksek. Kadro konusunda zayıf olduğu söyleniyor.

Geçen zaman içinde bir kez daha yorum yapılabilirsiniz, bu geçen zaman içinde artılar -eskiler?:)

Dostlukla.
 
şimdi abiler bu yol bisikletimi mtb mi ben çıkamadım işin içinden
 
Geri