Scudo Sports

Alüminyum bisiklete karbon jant

Ben cosmic jantlari olan cervelo r5 bir bisikletli abiden duydum. Aslinda alican guzel bir aleminyum kadro birde 105 set senelerce kullanican. Kafanda rahat olcak. Anladimki yuksek fiyat cok aci demek. Ayrica madem karbon jant alcak paran var neden alu kadro aldinda ugrasiyon. Bunada ayrani yok icmeye atla gidiyo s.ç..ya derler.
 
Scudo
Yalnız bu kazancı göbeklerdeki rulmanlar sayesinde yapıyor yani herhangi bir jant setine o göbekleri takarakta akılık saglanabilir carbon olusu şekil ve hafiflik itibari ile rüzgar direncini etkiler .
Ayrıca bisiklette jant üzerinde gittigimizi düşününce akıcılıgı saglayan en önemli etkenlerdendir ve bence kadrodan önemlidir .
 
Kadro temeldir. İnsanların kafasını bulandırmayalım. Burada tutup herşeyi baştan mı anlatmak gerek. Aslında forumlarda yazanların bisiklet kariyer lerinin profillerinde kısaca görünmesi gerekiyor. Bir öneri kariyer için üç kriter. Kaç yarış, kaç tur, yıllık kilometre,. Kendimden örnek vereyim. 35 resmi mtb yarışı. 3 tur. Yıllık 4000 km. En azından yoruma göre karar verecek insanların hakları korunmuş olur. Ben şimdi bu konuda ne yorumda bulunayım. Arkadaş bakkalda helva kesip tartar gibi gram gram hesap yapmış... Elektronik vitesler falan. Sen zaten bu düzeyde bisiklet kullanacak performanstaysan letto belisol takımıyla fransa turuna katılırsın teknik konularda takım halleder hiç kafayı yorma. :) yok spor yapmak için amatörce biniyorsanda orta seviye karbon kadrolu mavicin iyi bir Aliminyum jant setli 105 li bir bisikletin hakkını verebilirseniz ne mutlu sana. Soruya gelince Aliminyum kadroya karbon jant takarsan bisiklet tabi yürür ama tadı olmaz
 
Canyon yapmış işte.
Alüminyum kadroya karbon jant + dura-ace set.

Demek ki oluyormuş.
(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat B.
@Derya Keçeci

Burada bence asıl belirleyici faktör, ne seviyede bir alüminyum kadromuzun olduğu.
Eğer çok kötü bir kadro değilse, 700-800 hatta 1000 dolara alınan yüksek profil karbon set, çok daha verimli ve ucuz olacaktır. İyi bir kadro + kötü bir jant seti kombinasyonundan çok daha hızlı ve keyifli olacaktır.
İyi bir karbon kadroya bunun 2 katından fazla ödemek gerekiyor ayrıca.
Ama lastik gibi esneyen kadroya da yatırım yapmak saçma olur.
 
@Muhammed Dursun

Alüminyum kadroya karbon jant düşünmenin birkaç nedeni olabilir; ilk aklıma gelen ve sizin de sanırım önceliğiniz olan, kalın profil jantların görsel güzelliğidir ki çok güzel olur, diğer bir seçenek hafiflik olabilir ancak örneğin benim kullandığım DT-Swiss 1450 jantlar alüminyum olup, 1450 gram ağırlığında ve bundan daha hafif karbon jantların fiyatları makul seviyelerde değil, yani amaç hafiflik olunca karbon tercih edilmez. Karbon jantların amacı düz yol performansıdır (dik rampa çıkışlarda veya inişlerde katkı sağlamıyor, dezavantajları var).
 
  • Beğen
Tepkiler: fatihbugra
@Bahadır Gürel

Bu çok yanlış bilinen bir konu.
Yüksek profil jantlar, hız ne olursa olsun size katkı sağlıyor. Yüksek hızda daha etkili olduğu kısmı ise tamamen yanlış.

(link)
 
Karbon jat seti takmanın görece "Mantıklı" sayılabileceği bir elin parmağını geçmeyecek kadroya karşın,bir kırkayağın ayağı kadar don lastiği kıvamında kadrolar varken,haklı olarak "Kel başa şimşir tarak" benzetmesi yaptım.Ben bu seçimin handikaplarını örnek vererek yazdım.

Gerçekten de merak ediyorum.Yüksek performans sürüşleri yapan,yarışlara katılan ya da yol bisikletine ortalamanın üzerinde binen kaç arkadaşımız karbon kadrosuyla kaliteli bir aluminyum jant seti kullanıyor,kaç arkadaşımız da aluminyum bisikletine (Marka ve model yazmadım çünkü soru buydu :Aluminyum kadroya karbon jant) karbon jant takıyor?

Soruyu "Mümkün" kılan her bir örneğe karşın "Saçma" kılacak yüz örnek var ve "Buna mümkün diyebilmemiz için hangi aluminyum kadrodan söz ettiğinizi bilmemiz lazım? kadar masum bir soru bile sormadan,kardeşimizin aklındaki karbon jant fikrini pekiştirici yanıtlar vermeyi sağlıklı bulmadım.

Bilmiyorum,arkadaşımız fotoğraftaki Raleigh USA'ya karbon jant takar mı.Soruyu forum'a sorduğu için spesifik olarak bir kez daha tekrar ediyorum ki "Mantıklı bir seçim değildir.
 
Abi, bu da mı kel başa şimşir tarak?

http://4.bp.blogspot.com/-3i_EaCfL5NY/TqUxI1Zxz6I/AAAAAAAALaM/RgyzlVR4jU0/s1600/CCF23102011_00005.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: Derya Keçeci
@Gökhan Toros

Tam olarak hangisi yanlış?

1) Kalın profilli karbon jantlar aynı ağırlıktaki alüminyum jantlardan daha pahalıdır. Kısacası ben eğer aynı paraya alüminyum değil de kalın profilli karbon jant alsaydım 1600 gr civarında olacaktı. %10 gibi bir yokuşu çıkarken 1600 gr ağırlıkla çıkmanın 1450 gr ağırlıkla çıkmaktan ne gibi bir avantajı olabilir?

2) Yokuş aşağı 60-70 km hızla inerken kalın profilli karbon jant kullananların hemen hemen tümünde aynı sorun mevcut. Açık arazide yan rüzgarlar bisikletin dengesini bozduğundan hız düşürmek zorunda kalıyorlar. Açık arazide kalın profilli karbon jantların alüminyum jantlardan nasıl bir avantajı olabilir?
 
  • Beğen
Tepkiler: Derya Keçeci
Dayanamayip yaziyorum artik :) maksimum duzeyine cikmadan yani antreman yasi duzeyi ve fiziksel uygunluga gelmeden boyle gramaj muhabbetleri veya aero farklari konusmak tartismak ne kadar dogru anlamis degilim.

10 kg lik carbon mtb mi sattim 14-15 kg lik alt seviye mtb aldim yenice maraton mtb yarisina ful yagmur altinda bu mtb ile bitirdim.yol bisikletimdeki 1650 gr lik rulmanli janti sattim 50 milim profilli fren yuzeyi alu profili carbon dizme bilyeli 1850 gr jant taktim surada konusulan mevzularin cogunu hissetmiyorum ama profil jantin ruzgara karsi ve hafif arka caprazdan estigindeki pozitif etkisini anlamak icin pro olmaya gerek yok bariz aktigini hissediyorsunuz.yokuslarda oyle negatif bir havasini ben anlayamadim degerlerim ayni ayrica profil yuksrkliginden kaynaklanan kisa teller jantta ciddi bir sertlik ve esnemezlik kazandirdigi da muhakkak sprintlerde on fren papuclari cok yakin ise cogu ince profilli jantlar esneyip fren papucuna surtuyor ortam sessiz ise bunu duyabiliyorsunuz profilli jantta bu olay yasanmiyor.

Gelelim konu basligina konuyu acan arkadas eger ki yaris kosup ilk uc icin savasacak durumda degilsen istedigin kadroya istedigin janti takabilirsin tamamen ekonomi ve gorsellik ile ilgili bir konu yok ilk uclerdeysen zaten nerede ne kullanman gerektigini ogrenmissindir bana laf dusmez :)

bu tip mevzular yerine harcanan zamani antremana ve antreman programlarina bu konuda yazilmis yurtdisi makalelerine harcamak cok daha faydali diye dusunuyorum :)
 
@Bahadır Gürel
Olaya "aynı paraya alınan jant" değil de "aynı ağırlıktaki jant" diye yaklaşmak gerek. Diyelim ki jant A 1600 gram, 55m profilli bir aero jant; jant B ise 24mm düz şekilli alüminyum ve o da 1600 gram, göbekler ise aynı. Aero jant size sadece düz yolda değil, yokuş çıkarken de, inerken de avantaj sağlar. Sağladığı aerodinamik avantaj Watt cinsinden düz yolda daha fazladır belki ama her koşulda mevcuttur.
 
@Murat B.

Murat kardeşim bu "sırma saç'a şimşir tarak".Kaldı ki 1200 gram eşiğinde ve esnemezliği noktasında sorun olmayacak çok az sayıdaki aluminum kadrolar konusunda hemfikiriz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat B.
@Murat B.

ayrıca aynı ağırlıktaki iki jant çemberinden geniş profil çember dar çembere göre daha yüksek hızda dönebilir; çünkü ağırlık merkezi dışa kaydıkça merkez kaç kuvveti daha fazla olacağından maksimum hızı düşürür. ha bu farkı hissedebilir misiniz orasını bilmem :D

bunun deneyini dönen bir şeyin üzerine çıkarak yapabilirsiniz: dönerken kolları açın, hiçbirşey yapmadan kolları kapatın, hızlanırsınız

aynı şeyi artistik buz patencilerde de görebilirsiniz
 
@Murat B.

Murat kardeşim bu "sırma saç'a şimşir tarak".Bizim konuştuğumuz ise "Kel" başlar.
 
@Berke K.


Sadri alışık'ın "Bu da mı gol değil hakim bey" fenomeni gibi oldu.


@Murat B.

Murat kardeşim bu "sırma saç'a şimşir tarak".Bizim konuştuğumuz ise "Kel" başlar.

edit:Bu paragrafı bir önceki mesajıma yazmıştım ancak başka bir yazıya alıntı yapınca biraz karışıklık olmuş
 
Geri