Scudo Sports

Alan Fixie Projesi

Burçak Erbil

Forum Bağımlısı
Kayıt
1 Ekim 2006
Mesaj
892
Tepki
2.665
Şehir
Istanbul
Geçtiğimiz yılbaşındaki Roma seyahatimiz öncesinde gerekli önhazırlığı yapıp şehirdeki bilimum bisikletçilerin adreslerini hatm'edip daha sonra da bizzat tavaf ettikten sonra Lazzaretti mağazasında ikinci projem için uygun bir kadro bulabildim! Bu dükkandan bile tamamen ayrı bir konu çıkar aslında; bisiklet meraklısı birisinin birkaç saat kadar ağzı açık şekilde etrafına bakınabileceği bir yer :D İşte burası: (link) Ama konuyu dağatmayayım.. Adamların yan binadaki tarihi!!! depolarında nice Colnago, Pinarello, Atala, Basso vsvs kadro arasından benim boyuma uygun bir tek bu kadro çıktı. İster fixed ister yol bisikleti olarak kullanmaya da uygun olduğundan cezbetti beni ;)

Kadro 49x50cm, satıcının dediğine göre 1985-90 arası bir model (ama benim araştırmalarıma göre büyük olasılıkla 1975-85 arasından; 85 sonrasında hafif de olsa değişiklikler var). Bu kadronun özelliği ilk başarıyla uygulanan aluminyum kadrolardan olması. Kadro anodize aluminyum boruların yine aluminyum rekorlara yivli olarak geçirilmesi ve epoksi ile yapıştırılmasından meydana geliyor. Bu arada Alan ismini ise Aluminum Anodized'ın kısaltmasından alıyor. Bu kadrolar diğer İtalyan bisiklet markalarında da var gibi gözükse de aslında zamanında Alan bu kadroları üzeri boş olarak bisiklet atölyelerine vermiş, hepsi de kadrolara kendi markasını yapıştırmış. Benim kadroyu da aldığımda üzerinde aynı bu şekilde Lazzaretti yapıştırmaları vardı.

O zamanlar aluminyum boruların çelikten daha geniş çaplı olması gerektiği anlaşılmamış olduğundan bu kadrolar esnekliği ile ünlü! :D Neyse ki ben 53 kilo olduğumdan esnetmeyi başaramıyorum :rolleyes: Aşağıdaki resimlerden göreceğiniz gibi kadroyu aldığımda çok da süper bir durumda değildi, ama belirgin bir vuruğu çiziği yoktu. Sadece maşası eksikti ki onun yerine dükkandan çok güzel bir Lazzaretti maşa aldım Ve de yanında tam da konsepte uygun bir çift FiR tübüler jant.. Bulmuşken bir Brooks Swallow'u da cebe atmayı ihmal etmedim ve heyecanlı dönüş yolculuğunu beklemeye başladım.. Heyecanlı diyorum zira dönüşte kaybolan bavul değil de bu koli olsaydı kafayı yerdim herhalde (Neyse ki bavulumuz da bulundu ve İtalyan görevliler bavul içindeki her an bozulma ihtimali olan parmesan peynirleri "imha" ettikten sonra (başka bir kayıp bavuldan çıkan spagettiler ile birlikte???), "özverili" ve "disiplinli" çalışmaları sonucunda 1.5 ay gibi kısa! bir sürede geri geldi ;)
Eh bundan sonra kaldı koliyi açması.. İçinden de bunlar çıktı:

Her ne kadar fotoğraflarda durumu çok da iyi gözükmese de göründüğü kadar kötü değildi... Bisikleti ciddi şekilde toplamak için henüz oldukça parça açığım var, ama kadroyu test etmek amaçlı olarak eski yol bisikletimi dağıtıp onun parçalarıyla ve Bülent Bey'den (Pedal Bis.) aldığım birkaç hayati parçayla yürür hale getirdim. Arka göbeği eski yol bisikletimin shimano rublesinde birkaç ufak ayarlama yaparak ;) tek vites yaptım. Konsepte uygun bir çift pist göbeği bulunca değiştireceğim. Merakı canlı tutmak için şu an komple bisikletin fotoğrafını koymuyorum; onları biraz daha ileriki safhalarda yayınlayacağım :( ama birkaç günlük temizleme ve parlatmadan sonra kadronun nasıl göründüğü konusunda bir ipucu vereyim size :cool:
 
Scudo
Üfff bu kadar ince alüminyum kadro.Amma da hafiftir bu :)
Çok güzel bir çalışma olacağa benziyor,hadi hayırlısı.Toplusunu da görelim bi'.
Bir de adamlar kendi internet sitelerine biraz daha önem verseler çok güzel olurmuş.
 
Özellikle HeadTube deki bağlantı şekli çok şık ,
Dediğiniz gibi ciddi bir vuruğu , çatlağı yoksa ayaklanabilecek gibi gözüküyor.

Üzerine konduracağınız ekipman marka - modelleri bellimidir yoksa halen araştırma durumundamısınız...
 
Cidden çok güzel çalışma valla bende istiyorum böyle bişey...
 
@Önder Tarım

Kadro o kadar da hafif değil malesef :eek: ; zamanının çelik kadrolarına göre bir nebze daha hafif.. benimki 1550gr mertebelerinde. Çok küçük bir kadro olduğunu düşünürseniz çok hafif sayılmaz.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@Halil Uygun

Aslında şu an ayaklanmış halde ;) Ama sadece bir denemek için topladığımdan şu an üzerinde öyle egzotik malzemeler yok :( Üzerindekiler şöyle;

- Ön arka tekerler ve göbekler eski model shimano (söylediğim gibi arka rubleyi tekrardan dizip tek vites sürülebilecek hale getirdim.
- ITM gidon / Kalloy boyun
- ITM sele borusu
- Solida kranklar / Zeus Ayna (45 dişli)
- Shimano bilyalı orta göbek
- Markasız bir furş takımı :eek:
- Lazzaretti Maşa!!!
- Sora Vites/Fren kolu (küçücük gidon üstünde mantar gibi çok komik görünüyor.. Neyse ki bu da kısa süre sonra çıkacak..
Eh bu kadar.. Parça az olunca liste de kısa oluyor :)

Geçen haftalarda bu şekilde bir deneme sürüşü yaptım.. Tahminimden çok daha iyiydi! Ben de bunun üzerine yavaş yavaş istediğim parçaları toparlamaya başladım.. Henüz Cinelli Criterium gidon ve bisikletin orjinal maşasını getirtebildim. Bütçemin elverdiği ölçüde Campagnolo parçalarla toplamaya çalışacağım bisikleti.
 
  • Beğen
Tepkiler: tatata ve ADSL
Maşanız cidden sanat eseri gibi duruyor... Parça seçimleri sizinde söylediğiniz gibi dahada iyi olunca tam bir keyif bisikleti olucak:)
 
  • Beğen
Tepkiler: Burçak Erbil
gaymak bu gaymak :) diğer resimleri merakla bekliyorum güle güle kullan.
 
@freeridedrk

Teşekkürler.. Orjinal maşası olmasa da ben de çok sevmiştim, sade ama yanlardaki LR pantoları çok sportif duruyor :cool: Renk olarak bisiklete de çok güzel uymuştu. Ama stil olarak 90'lardan gibi; bisiklet için biraz yeni. Yakında yeni gelen NOS Alan maşa ile değiştireceğim. Yeni maşa bu;
http://img152.imageshack.us/img152/2849/m02resize.jpg

Aslında bu maşa benim kadro ile birebir tutmuyor, bu bir sonraki modelin maşası. Ama görünüş itibariyle kadroyu tamamlıyor. Yalnız bu maşayla ilgili iki problem var; birincisi benim kadroda çıplak aluminyum olan rekorlar bu maşada borular gibi anodize. Bu durumda rekorları parlatabilmek için Alum-oksit tabakasını temizlemek gerekti ki, biraz uzun da sürse bu safhayı başarıyla atlattım. İkinci problem ise maşanın 60'lık bir kadro için olması! Yani kesilip tekrar diş açılması gerekiyor. Maşanın hurdaya çıkma riski olduğundan sanıyorum bu işi pafta sipariş edip kendim yapacağım..
 
  • Beğen
Tepkiler: tatata
Lazzaretti mağazasına ve yan tarafındaki depoya geçtiğimiz sonbaharda ben de gittim. Depoda gerçekten birçok güzel ikinci el bisiklet vardı. Doğrudan yurda dönüyor olsam yanımda bir tane almaya niyetliydim ama kısmet değilmiş.

Elimde almayı istediğim bisiklet malzemeleri yazılı koca bir liste, altımda kiralık bisikletle Roma'yı bisiklet dükkanlarını dolaşarak tanıdım desem yeridir. Bu arada başlıca bisiklet mağazalarının arası epey açık olduğundan, şehri bol bol gezme ve yerleşimini iyi kötü kavrama şansım oldu. Zaten bana kalırsa bir şehri kısıtlı süre içinde layıkıyla gezmenin en iyi yolu bisikletle dolaşmak. Hem yürüyerek bitmeyecek koca caddeleri hızlıca geçebiliyorsunuz, hem de gerektiğinde istediğiniz noktada durup fotoğraf çekebiliyor ya da binaları vs. inceleyebiliyorsunuz.

Parmesanlara yazık olmuş ama dediğiniz gibi bisiklete geleceğine peynire gelsin ;) Projenizin gün yüzü görmesini sabırsızlıkla bekliyoruz...
 
Ne diyim, bir şehirin bisiklet üstündeki duygusu bu kadar güzel anlatılır.

Topladığınız bisiklet çok güzel, keyfini çıkarın.
 
Ne oldu Alan? Var mı bir gelişme?
 
Merhaba Ahmet,

Şu an itibariyle bir iki ufak parça dışında eksik kalmadı. Biraz uzadı ama bitmesi yakındır. Konuyu soğutmamak adına hemen bir özet geçeyim o zaman ;)

Şu ana kadar gelen parçalar şöyle:
Cinelli Criterium - Cinelli XA Stem ikilisi, her ikisi de NOS:

Suzue pist göbekleri. Çok kaliteli değiller ama görüntü süper!:

Conti Comp GP tübüler lastikler, NOS:

Campagnolo Super Record Bottom Bracket, kullanılmış:

Campagnolo Super Record Furş takımı, kullanılmış:

Furş takımı görüntü olarak çok iyi durumda değildi, özellikle en üst somunda kötü anahtar izleri vardı, ancak iyi bir zımparalama-parlatma seansı sonucunda bu duruma geldi

Campagnolo Super Record sele borusu, NOS:

Sele borusu civatası ve kadro üzerindeki (kullanılmayan) vites teli stopları bile Campagnolo. Özellikle civatayı bulmam büyük şans oldu, çünkü bu kadrolarda çok nadir bulunan 10mm çaplı civata kullanılıyor.

Campagnolo Gran Sport krankset, NOS:

Stronglight 44t dişli, NOS:

Campagnolo NOS civatalar:

Orta göbek / furş anahtarı bile Campagnolo :D

Jant telleri Wheelsmith custom cut:

Dia Compe Shot Lever. İlginç bir parça, her iki taraftan da ön fren sıkılabiliyor. Tek kol normal şekilde fren telini çekerken diğer kol "interrupter lever" tarzında dış kabloyu itiyor. Basit ve akıllıca bir sistem!

İlk yaptığım işlerden biri arka teker stopları kadro üzerinde bulunmadığından bunları kendim imal etmek oldu:

Daha sonra sele rengi ile uyumlu büyük bir parça deri alıp bundan kendim kadro koruması yaptım:

Aynı deriden gidon üzerine dikerek kapladım. Oldukça zahmetli bir iş! Deri de biraz kalın olduğundan büküm yerlerinde buruşma yaptı, ama doğal gözüktüğü için beni rahatsız etmedi :rolleyes:

Şu ana kadar en çok uğraştıran parça maşa oldu. Daha önce yazdığım gibi bisikletin orjinal maşası üzerinde olmadığından ebay'den orjinale yakın bir maşa getirdim. Ancak bu maşanın burçları anodize olduğundan benim kadroyla uyumlu görünmesi için parlatmam gerekecekti, bunun için ilk önce burçlar üzerindeki Al-oksit tabakasını kaldırdım.

Maşa 60cm'lik bir kadro için olduğundan gidon borusunu kısaltıp diş açmak gerekti. Diş açmak için en garantili çözümün yine ebayden maşa fiyatına bir de pafta sipariş ederek kendim yapmak olduğuna karar verdim.

Ancak asıl sürprizle boruyu kestiğimde karşılaştım; borunun stem geçecek iç çapı sadece yarıya kadar işlenmişti!! Önce tornacıya vermeyi düşündüm ama yine en iyisi önce bir kendim el atayım dedim.. 22'lik bir matkap ucu aldıktan sonra yumdum gözümü ve girdim! :dua: (tabi önce borunun kesik kısmında bir denedikten sonra ;) ) Sonuç şaşırtıcı şekilde başarılı oldu!

En son da taşlayarak pulun geçeceği oluğu açtım:

Ve bu da maşanın parlatılmış hali!

Şu anda tekerler toplanmayı bekliyor.. Onlar dışında bir iki ufak ayrıntı kaldı..
 
büyük beğeniyle izledim gerçekten emek verilerek toplanmış bir bisiklet olucak.parçalar tümüyle bir sanat eseri özellikle maşayı çok beğendim.bisikletin toplanmış halini merakla bekliyorum şimdiden hayırlı olsun.
 
Fevkalade! Her şeyi bitirip "evimin bahçesine velodrom yaptım" derseniz şaşırmayacağım.

Güle güle toplayın :)
 
  • Beğen
Tepkiler: ilker ates
Evi böyle dağıtınca hanım kızmıyor mu? :D

Hem bisikleti yaparken hem de fotoğraflarla belgelerken gösterdiğin özen yakında meyvesini verecek galiba, haydi bitsin de çıkıp turlamaya başlayalım :)
 
@Miura

Evin bi odasını atölye yaptık zaten :) Ordan dışarı taşmadıkça sorun yok..
Evet, yaz bitmeden bi çıkarabilsem şunu süper olcak hakkaten!
 
  • Beğen
Tepkiler: ali ayhan cıvıl
Mükemmel bir çalışma. Belgesel tadında anlatmışsınız. Son halini çok merak ediyorum, heyecanla bekleyeceğim bitmesini. Ellerinize sağlık
 
  • Beğen
Tepkiler: Burçak Erbil
Geri