Scudo Sports

Aerodinamiklik mi yoksa hafiflik mi bizi daha hızlı yapar? Test ettik

@SmtTrlk

İfadenizde yanlışlık var. m^3/kg dediğiniz yoğunluk değil özgülhacim olur. Yoğunluğun birimi kg/m^3 olmalıdır.
 
  • Beğen
Tepkiler: SmtTrlk
Scudo
Şimdi ben sculturadaki stok jantımı değiştirmeyim mi ?
Çok şey fark etmeyecekse

Galaxy S7 Edge cihazımdan gönderildi
 
@Bartu Bilgi Belki ağırlık ve aerodinami çok şey farkettirmez ama göbek akıcılığı önemlidir. Meridalar'ın stok jantları genelde 2000 gr civarında, düşük profilli ve göbekleri çok sıradan oluyor. Bunun yerine, Fulcrum Racing 3 veya Campagnolo Zonda gibi 1550 gr ağırlığa sahip, göbekleri çok başarılı ve akıcı jantlara terfi etmek performans bakımından ciddi katkı verir. Şahsen Mavic Aksium'dan Racing 3'e geçtiğimde böyle bir farkı tecrübe etmiştim.
 
Güzel bir konu paylaşım için teşekkürler ederim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Road_Runner
@Serkan Mıstınoğlu ancak hocam bır ınsanın ayak bıleklerıne 1 er kılo agırlık baglayalım kosma yurume hızı barız duser ama 2 kılo daha alsın o kar etkılemez elbette .sankı bısıkletın hafıflıgının verecegı hıssayat dıyet yapıp 5-10 kılo vermekten daha farklı olacaktır.bısıkletı alınca anlıcaz artık :)
 

Video hem konuyu ilgilendiriyor, hem de şu bahsettiğim dizlerin üst boruya yakın şekilde (olabildiğince kapalı) nasıl kullanıldığını gösteriyor. Bu sanırım alışkanlıkla alakalı :ckskc:

Videodaki aero bisiklet 0.4 km/h daha hızlı çıkmış bu arada :snzdglsn:
 
aeronun çok daha önemli olması lazım.

yelkenli gemi düşünün. o yelken tonlarca ağırlıktaki gemiyi hareket ettirebiliyor. örneği bisiklet çapına küçültürsek denizde şişme botun üzerinde bir şemsiye açın hafif bir rüzgarda bile hızla sürüklenirsiniz. işte biz de göğsümüzü gere gere sürdüğümüzde aynı aleyhimize çalışan bir yelken gibi kendimizi yavaşlatıyoruz :)
 
Ekipman tamam önemli ancak kişinin kendi gücünü bilerek yokuşu çıkması veya düz yolda gitmesi daha önemli bir konu gelişim açısından.
Forumda @Bahadır Gürel in paylaştığı yazıları mutlaka okumanızı öneririm, ben vakit oldukça okuyorum, o kadar detaya girmesem bile kendim için faydalı bilgiler topluyorum.

Aerodinamik veya hafif bir bisiklet tabi önemli ancak bisikletim 6 - 7 kilo diye kalkıp 200W - 250W FTP değeriniz varken yokuşa 350 - 400W ile dalarsanız turun geri kalan 50 - 60 km veya 100 km'sinde tost ekmeğine dönersiniz.
İşin sırrı ekipmandan önce motorda, yani kendinizde, birde iyi bir ısınma süresinden geçiyor.

Bu arada Garmin Edge kullananlar için yeni bir yazılım var, power meter olmadan yazılımsal olarak size anlık W değerinizi sürüş sırasında veriyor.
Bisikleti 9 kg olarak öngörüyor, sürücü ağırlığını Strava üzerinden alıyor, bir süredir deniyorum sürüşlerimde ve çok faydasını gördüm, kullanıcı yorumlarına bakılırsa benim gibi hobinin bir tık üzeri kullanıcılar için çok faydalı.

(link)

Ne yaptığınızı bilerek sürdüğünüzde saniyeler bazında değil dakikalar seviyesinde hızlandığınızı ve yokuşların aslında en keyifli şey olduğunu göreceksiniz.

İyi eğlenceler!
 
  • Beğen
Tepkiler: Bahadır Gürel
@Serkan Mıstınoğlu
Hocam dizler üst boruya yakın ve kapalı derken, şu Flying Scotishman filmini izlediyseniz ordaki adamın yarış için yaptığı olay gibi mi? Dizler ne kadar yakın olursa o kadar hızlı giderim diyordu.
Ben o tarza alışmıştım bi ara sonra yanlış pedal çevirme gibisinden bir şeyler okudum normal çevirmeye başlamıştım :D
 
aero jantlara bir dünya para bayıldıktan sonra "tayt delikanlı işi değil ben bol eşofman giyerim" diyenlere gelsin.
 
Konuyu hortlatalım madem önümüze geldi.

(link)

Aklımın bi köşesinde kalmış denk gelmiştim. Araştırdım amme hizmeti olarak koyuyorum:D tabi eski bi yazı. Çöp bile olmuş olabilir.

Burada yazdığına göre ayakkabı kılıfı bile aero bi kadrodan daha fazla avantaj sağlıyor imiş. Yani TT bar ların vs hakkını vermiş de. Kadroda bu kadar az fark olması beni baya şaşırttı :/ İnandırıcı bulamamakla birlikte bi yandan da "acaba..." diyorum. Yani aero olcaz diyosak al bi TT suit ve bar aero nun kralı. Bilemiyorum Altan bilemiyorum.

Bu arada tabi "acaba..." kısmını açmak gerekirse; malum vahşi kapitalist bi sistem içindeyiz. Daha fazla para kazanmak için hastalık üreten insanların olduğu bi dünya. Yani bunun ne kadarı pazarlama stratejisi bilemiyoruz. Yani verilen istatistikleri doğru kabul ediyoruz. Açıp vantilatörün karşısında rüzgar tüneli mi yapalım??? En fazla elektronik bi terazi alıp vay 125 gram yazıyodu 129 çıktı diye test edebiliyoruz işte.

Malum 2011-14 aralığında da bi aero tel sevdası vardı. 1 cmye yakın tel kalınlıkları... Noldu şimdi yine silindiriğe yakın bi forma büründü. Neyse öyle bişeyler. Klasik sözü söyleyelim o zaman "Olay bisiklette değil sizde bitiyor."
 
Konuyu okumadan lap diye aerodinami diyesim geldi.

Büyük ağırlık farkları yaratamıyoruz kendimizden ve bisikletlerden. Ama aerodinamiyi arttırarak anlık sonuçlar bile alabiliyoruz sürerken.
 
Dun, su an hatirlayamadigim bir yazida 10 watt'in onemini anlatmislar. Gulup geciyoruz 10 watt nedir yahu falan hani :) Gercekten de ne kadar ufak bir deger oldugunu aciklayabilmesi acisindan ornek vereyim, ornegin zipp marka jant milleri (quick release, QR) var. Bunun reklaminda zipp diyor ki, eger dogru montaj yaparsaniz 4 watt'a kadar kazanc saglarsiniz, diger jant millerine gore. Ben de bu 4 watt'i okuyunca "kim ne yapsin 4 watti" demistim icimden. Ama dun okudugum 10 watt bilgisinden sonra oha dedim :D
Tek basiniza, duz bir etapta giderken 10 watt demek, her dakikada 1 saniye fark demekmis arkadaslar. Kucuk gorunuyor, ama buyuteyim; 40 km'lik bir TT etabinda 2 dakikadan fazla bir sureye denk geliyor, sadece 10 watt... :eek:

Ne kadar ilginc degil mi :cool: kaynagi hatirlayamiyorum ama bir makaleydi. Herhangi bir forum, ya da kullanici yorumu degildi :acpsnr:

Yani her zamankinden daha sıkı, tam size gore olan, katlanmayan bir forma giyseniz muhtemelen bu tasarrufu etmis olacaksiniz, veya kaskinizin sallanan fazla kemerini dolayip ilistirseniz, sabitleseniz. Tabi daha ufak bir tasarruf elde edeceksiniz.
Ama yukarida verilen 10 watt ornegi o kadar ilgimi cekti ki, muhtemelen sadece jant sibop kapaklarini atmak bile 40 kmlik bir TT etabinda birkac saniye kazandiracak muhtemelen!
Seramik jant gobeklerinden falan bahsetmiyorum bile arkadaslar! :eek:

Bu arada, jantinda sibop kapagi olan pro yarisci gormedim, TUR16'da ozellikle dikkat ettim, yoktu :D Ben takiyorum cunku amatorum :cool:
 
@Serkan Mıstınoğlu

Schwalbe'nin şeffaf sibop kapaklarını atmıyorum. Hangi lastiği takarsam takayım onları kullanıyorum. Şeffaf olduğu için ilk bakışta profesyonel gösteriyor hem :cool:

1917053_1.jpg
 
@Serkan Mıstınoğlu

Sibop kapağının hiç bir faydası olmadığı için proların bisikletlerinde göremezsiniz. Her gün takımın bütün bisikletlerinin lastiklerini şişirmek zorunda olan mekanikerler, her seferinde sibop kapağını çıkartıp geri takmakla uğraşmak istemedikleri için, lastiği takarken o kapakları atarlar (o da varsa, bazı tubular lastikler kapaksız gelir).

Schraeder (araba) tipi sibopların aksine, presta siboplarda mekanizmaya toz girmesini engellemek için kapak takılması gerekli değildir. Sibop kapağı, lastik en az yer kaplayacak şekilde katlanmışken, sibobun lastiğe zarar vermesini engellemek içindir.
 
@Murat B.

@Murat B. bazen hiç okumayacağım konu başlıklarına girip okuyorum senin yazdığını görünce. kesin diyorum yine acayip bir bilgi vardır... nereden öğreniyorsun hocam böyle şeyleri? lütfen böyle devam :) saygılar.
 
  • Beğen
Tepkiler: mehmetsunu
@Murat B.

Son cumle haricinde katiliyorum. Kapagin sibobu darbelerden veya kotu sartlardan (toz vs.) korudugunu ve daha da onemlisi sibobun icindeki kaucuk kismi korudugunu dusunuyorum. Mekanikerlerin her yaris sonrasi jantlari zaten yikadiklarini da goz onunde bulundurdugumda gayet mantikli geliyor.

Son cumleniz facebookta paylasilan inanilmaz bilgiler gibi olmus :D haberlerin buyuk bir kismi fake oluyor ama ilk okudugunda insan "ohaaa" diyor
 
@Serkan Mıstınoğlu son cümle için kaynağım sağlam:

(link)

(link) valves have non-removable, built-in caps, and external caps are unnecessary.These redundant caps come with Presta tubes and tubulars so that the pointy end of the valve won't puncture a spare (link) or (link) while it is rolled up. There's no reason to use them in actual riding

Aşağıdaki resimdeki gibi açık konumda değilse presta siboba zaten toz, çamur vs girmesi mümkün değil. Siboba kolay kolay darbe geleceğini de sanmıyorum; gelse de janta zarar verir, veya lastiği sibop ile birleştiği yerden yırtar diye düşünüyorum.
1247_step3.jpg
 
Geri