Dun, su an hatirlayamadigim bir yazida 10 watt'in onemini anlatmislar. Gulup geciyoruz 10 watt nedir yahu falan hani

Gercekten de ne kadar ufak bir deger oldugunu aciklayabilmesi acisindan ornek vereyim, ornegin zipp marka jant milleri (quick release, QR) var. Bunun reklaminda zipp diyor ki, eger dogru montaj yaparsaniz 4 watt'a kadar kazanc saglarsiniz, diger jant millerine gore. Ben de bu 4 watt'i okuyunca "kim ne yapsin 4 watti" demistim icimden. Ama dun okudugum 10 watt bilgisinden sonra oha dedim

Tek basiniza, duz bir etapta giderken 10 watt demek, her dakikada 1 saniye fark demekmis arkadaslar. Kucuk gorunuyor, ama buyuteyim; 40 km'lik bir TT etabinda 2 dakikadan fazla bir sureye denk geliyor, sadece 10 watt...
Ne kadar ilginc degil mi

kaynagi hatirlayamiyorum ama bir makaleydi. Herhangi bir forum, ya da kullanici yorumu degildi
Yani her zamankinden daha sıkı, tam size gore olan, katlanmayan bir forma giyseniz muhtemelen bu tasarrufu etmis olacaksiniz, veya kaskinizin sallanan fazla kemerini dolayip ilistirseniz, sabitleseniz. Tabi daha ufak bir tasarruf elde edeceksiniz.
Ama yukarida verilen 10 watt ornegi o kadar ilgimi cekti ki, muhtemelen sadece jant sibop kapaklarini atmak bile 40 kmlik bir TT etabinda birkac saniye kazandiracak muhtemelen!
Seramik jant gobeklerinden falan bahsetmiyorum bile arkadaslar!
Bu arada, jantinda sibop kapagi olan pro yarisci gormedim, TUR16'da ozellikle dikkat ettim, yoktu

Ben takiyorum cunku amatorum
