Scudo Sports

5-6-7 çalışmıyor

castelloterminator

Aktif Üye
Kayıt
27 Mart 2007
Mesaj
146
Tepki
56
Şehir
istanbul
birden hızlanmaya çalışırken arka dişli 4-5-6 ve 7. çarkta sorun çıkarıyor yani pedal boşa dönüyor dişlerde görünür bi yalama olma durumu yok rublenin içindeki tırnaklarda sorun olduğunu düşünüyorum ama ozamanda neden 1-2-3-4 te sorun yok ön 3 arka 4 te yokuş çıkarak zorluyorum yine boşa dönmüyor sizce sorun nedir?
 
Scudo
Kardeşim sana işi başından anlatayım..8 anahtarla arka attırıcınıın vites telini tutan somunu gevşetiyosun..zinciri 7. vitese alıyosun..zincir ve dişi aynı doğrultuyken 8 anahtarla gevşettiğin somunu sıkıyorsun..büyük ihtimal artık sorun çözülür..ki çözülmezse arka attırıcında 2 tanede vida var..alıyosun eline tornavidanı ayar yapıyorsun kolay gelsin sonucu paylaşırsan sevinirim :) ;)
 
yaklasık kaç km dir aynı zıncır ve rubleyı kullanıyosun? bence kalıtelı bır bısıklet atolyesıne gıdıp zıncırını ölçtur buyuk ıhtımal zıncırın aşınmıştır eger sadece zıncır aşınmış ruble saglamsa zıncırı degıstırınce sorun kalmayacaktır ama ıkısıde bıtmısse ıkısınıde degıstırmen gerekercek:) umarım yardımcı olmusumdur(bencede sonucu paylaşırsan sevıınırız)
 
abi o görünmez ztn:Daletle ölcunce anlasılır:D
 
vites yamuk olabılır kulak yamuk olabılır ne bılım vıtesın ayarsız olabılır en ıyısı bır bılene göstermek yanı burdan anlatmayla bıraz zor çözmek taktir edersinizki:)
 
snn vitese giden telinde bi sıyrılma varsa o sorun çıkarabilir yada arka dişlide bi sorun olabilir onlarda bi sorun yoksa deiştiricide de sorun olabilir
 
Boşa bönme dediğin yokuş çıkarken ağır viteste pedala abandığında zincirin dişli atlamasıysa ruble aşınmış demektir. 15 senelik bisiklette de rublenin aşınması normal. Sadece 5 6 7 de ve birden gücünü pedala aktardığında olması bu ihtimali güclendiriyor. Bence ruble ve zinciri değiştirdiğinde olay düzelecek.
 
arkadaşımızın sorusuyla direkt olarak alakalı olmasa da bunları söylemek istedim,yeni bir başlık açmadım forum kirliliği oluyormuş:)


Dağ bisikletinizde büyük olasılıkla arkada 7,8 veya 9 önde de 3 dişli vardır,birçoğunuz 7*3=21 vites ya da 8*3=24 vites diye düşünebilirsiniz ama kesinlikle yanlış.mesela kombinasyonlarını incelediğiniz ve işi biraz da matematiği döktüğünüz zaman yaklışık 13 vitesiniz falan olduğunu farkedeceksiniz.sebebide şöyle ;eğer zincirinizi ön en küçükteyken ki bu 24 dişli olandır,arka da 3.büyük dişliye(20 diş) geçirirsek yaklaşık 31.2(nasıl hesaplandığını merak edecek olursanız açıklarım) diye bir vites katsayısı buluruz.önde zinciri ortaya (36 diş galiba)arkada en büyük dişliye geçirirsek ki buda 30 diş vites katsayısı yine aynı olur 31.2 yani,bir vitesimiz çöpe gitti(kandırıldık :D)yok yok aslında kandırılmadık,bunun nedeni zincirdeki bükülmeyi önlemektir,bükülmeden kastımı da açıklayım bari yada siz kendi gözünüzle görün ;zincirinizi önde orta dişliye arkada da orta dişliye geçirip bisikletinizin arkasına geçin yere eğilin ve bakın,sonra zincirinizi bir de önde en küçüğe geçirip tekrar bakın........... kastettiğim bükülme olayını daha iyi anlayacaksınızzincirinizdeki bükülme rublede ve ayna dişlide erken aşınmaya,hatta rampada zincirinizi kopmasına bile neden olabilir,dağ bisikleti için ne kadar doğru olur bilemem ama zinciriniz önde en küçükteyken arkada en büyük 3 dişli,zincir önde en büyükteyken arkada en küçük 3 dişlede,zincir önde ortada iken arkada 7 dişlide bulunabilir,ama siz zincir önde ortadayken arkada en küçük veya en büyükte uzun süreli kullanmayın (yanımdaki bisiklet 21 vites o yüzden 21 vitese göre anlatıyorum)niçin fazladan vitesimiz olduğunu böylece anlatabildim umarım
pedal devrinizi mümkün olduğunca 60'ta tutmanız dizlerinizi yormamanız için en iyi seçenek olur,dizleri çok ağrıyan bisikletçilere dikkat ederseniz büyük olasılıkla çok alçak devirlerde pedalı adeta ezdiklerini göreceksiniz.:D 30-40 km için kullanacağınız dişlileri 15 -20 ile giderken kullanırsanız olacağı budur.
mesela ön dişlileri fazla kurcalamayıp genelde arka dişlilerde bisikleti idare edebiliriz,önde en küçük dişli ön orta dişli-arkabüyük dişli kombinasyonunun yetmediği durumlarda kullanılır( en azından ben böyle yapıyorum:))mesela dik bir yokuşta buna ihtiyacınız olabilir,öndeki büyük dişliyi de önde orta dişli-arkada küçük dişlilerin yetmediği durumlarda kullanabilirsiniz,vitesiniz önde en büyük dişli arkada en küçük dişlideyken 26 jant dağ bisikletinde normal süratinizin 27 kilometere civarı olması gerekir(işlem yazmadım ama isteyen olursa açıklarım )27 tekerli bir yol bisikletinde ön 52 arka 11 olduğunda 60 pedal devrinde süratimiz 36 km civarı olması gerekir.(60 devir yol ve veledrom yarışçıları için çok düşüktür,onlar genelde 110-120 sınırını devirirler ki aynı kombinasyonda bu sürat 70 km/s süratin üstünde bir değerdir)
 
Kafamı karıştırdın MelisBurcu :)
 
yok yok karışmasın ,aslında o kadar karmaşık değil,eğer kafana çok takılan birşey olursa, ya da merak ettiğin herhangi bir şey olursa özelden sorabilirsin,elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım
 
@Sercan

aynı sekilde konuyla pek bir alakası yok herhalde enazından anladıgım kadarıyla :) arkadasımıza tavsiyeme gelince'' kardes sen bisikletini iyi bir bisikletciye gotur derim benim bisanda da o sorun vardı bayır yukarı cıkarken onu pedalın bosa donmesinden oturu cok soylendigim olmustu cok kotu bir durum :( ''
 
@MeLiSBuRCu

çok faydalı açıklamalar gerçekten.yalnız çok şaşırdım çünkü bir bayanın böyle bir konuda bilgi sahibi olabileceğini hiç düşünmemiştim..vites kullanımında bende bi kaç bişey söyliyim:Özellikle zincirin çapraz konuma gelmemesine dikkat edin.Mesela ön taraf büyük dişlide,arka taraf en küçükte kullanmayın.Zamanla zincir ve dişliler aşınır.Ben en çok buna dikkat ediyorum.Bi de yokuş çıkarken vites değitirmek de sakıncalı.Bazen de ön dişli grubunda zincir ordaki muhafazaya değebiliyor.Böyle bir sorun varsa giderilmelidir.
 
Geri